AnonymBruker Skrevet 3. oktober #541 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (På 17.9.2024 den 3.06): Er akkurat dette jeg er redd for også hvis jeg hadde funnet en bolig typ i morgen + at i vårt tilfelle er det null felles enighet. han anser den som sin og har sagt at jeg til nøds kan være «helge-mor». Det blir selvsagt uaktuelt, men kjenner jg orker ikke stå i den eventuelle krigen som kommer da før jeg har et sted den kan være hvis du skjønner. Fint å høre at det gikk bra med dere og at pus tilpasset seg ❤️❤️ Hva med å ta støyten selv, sette Chip i katten over på han, dersom du mener han er snill lot den?? Han sier det er hans. Da må jo han 100% stå for mat og alt til den da? Enten eller, liksom. Anonymkode: c5976...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #542 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hva med å ta støyten selv, sette Chip i katten over på han, dersom du mener han er snill lot den?? Han sier det er hans. Da må jo han 100% stå for mat og alt til den da? Enten eller, liksom. Anonymkode: c5976...644 Nei. anser han ikke som voksen/ansvarsfull nok selv om han gir den "daglige kosen" hvis du skjønner. Det er mer enn bare kos å ha det fulle ansvaret for et dyr og han er økonomisk som et barn. La oss si den må akutt til dyrlegen i morgen, skal han da ringe meg, få masse penger, men han er "ene-forelder" til dyret aka chipen står på han og jeg ikke har tilgang eller noe stemmerett ? Nope, i dont think so bare for å nevne et eks, største grunnen er at jg anser han ikke som voksen nok til å ha ene-ansvaret for et levende vesen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #543 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (2 timer siden): vært minimalt med kontakt mellom meg og x - bare noen få korte samtaler på telefonen hvor det er han som har ringt meg. Ingen mas om penger heldgivis. jeg sa på telefonen at vi får sette oss ned å snakke ordentlig sammen om alt når jeg har kommet meg hjemover. kanskje ikke den beste ideen, men var for sliten til å si så mye annet. Nei, absolutt ikke noen god ide. Så godt som alle har rådet deg til kutte kontakten med ham, men du hører ikke, vil ikke.. Hvor vanskelig kan det være å ikke svare telefonen? I det minste ta det skriflig så du ikke blir overrumplet hver gang. Men nei, du vil ikke lære. Sofie Maria skrev (2 timer siden): hadde en time på krise-senteret forrige uke, men det kunne jeg virkelig spart meg for. Det var en ganske håpløs og litt traumatiserende prat. Jeg synes ikke det du gjenforteller er så håpløst igjen. Kanskje traumatiserende, men i så fall fordi du ikke liker det som ble sagt. Sofie Maria skrev (2 timer siden): for det første mente hun det ville vært en ulovlig og straffbar ting fra min side hvis jeg skulle bestemme meg for å hente/"stjele" dyret vårt selv om jeg prøvde si at chipen er i mitt navn og jeg har vært økonomisk bidragsyter hele veien.. (altså hele tiden siden vi fikk dyret mener jeg ) Hun har rett i at det er ulovlig å stjele en katt. Det er du som ikke tydelig kommuniserer at det juridisk sett er din katt. At du har betalt maten gjør deg ikke til kattens eier. Betydning av hvilket navn som står på chippen er teknisk snakk og ikke noe utenforstående skjønner. Og - mest vesentlig - det er ikke en krisesenter-oppgave å hjelpe noen i en strid om kjæledyr. Sofie Maria skrev (2 timer siden): videre mente hu at årsaken til at det har gått skeis mellom meg og x , er ikke fordi han er psykopat eller lignende slik noen av dere foreslo, men fordi jeg har ikke villet akseptere at forholdet er over og derfor laget "stress" på han eller noe sånt.. Jeg skjønte helt ærlig ikke helt hva hun mente, jeg har kanskje vært litt masete til tider, men jeg har absolutt forstått og akseptert at forholdet vårt er forbi - det er lenge siden. Igjen tror jeg ikke du har klart å forklare hele din situasjon tydelig nok. Hun oppfatter at du ikke har ville akseptere forholdet er over. Det er ikke så forskjellig for manges oppfatning her i tråden: Du bruker katten som unnskylding for å ikke kunne gi slipp på din eks. Du blir ved å fable om samvær med katten, som om _katten_ trenger det. Det er fullstendig sprøtt. Det er kun hakket mindre dumt enn samvær med en gullfisk eller utstoppet ugle. Sofie Maria skrev (2 timer siden): hun sa jeg måtte dra hjem å tenke, hva nå enn det skulle bety.. til slutt foreslo hun konfliktrådet (som i og for seg er en voksen løsning så jeg skal ikke ta hu på det forslaget ) men som jeg prøvde å si jeg får aldri han å møte opp på noe sånt med mindre han har fått en hjernerystelse eller noe sånt og blitt en helt annen person plutselig .. .p da mente hu jeg kom med bortforklaringer og unnskyldninger siden man ikke kan vite det før man har prøvd Jeg oppfatter det slik at ditt hodefokus i det meste av samtalen har vært katten? Igjen, det er IKKE en krisesenter-oppgave å løse en strid om kjæledyr. Du er ikke i akutt fare for en voldelig eks, han forfølger deg ikke, du har et sted å bo... Det som et krisesenter kan tilby deg av hjelp er av den psykologisk sorten, å løsrive deg fra et destruktivt forhold. Men så må du jo fortelle om forholdet, ikke sitte en time og snakke om katten?! Så å henvise deg til konfliktrådet angående katten er nok det beste og eneste forslag hun hadde. For katter er ikke hennes bord. Jeg tror du vil få mer utbytte av å snakke med en psykolog med kjennskap til autisme. Anonymkode: 1d25a...4a4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 3. oktober #544 Del Skrevet 3. oktober Det er 100% riktig at du kommer med bortforklaringer og unnskyldninger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #545 Del Skrevet 3. oktober (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, absolutt ikke noen god ide. Så godt som alle har rådet deg til kutte kontakten med ham, men du hører ikke, vil ikke.. Hvor vanskelig kan det være å ikke svare telefonen? I det minste ta det skriflig så du ikke blir overrumplet hver gang. Men nei, du vil ikke lære. Jeg synes ikke det du gjenforteller er så håpløst igjen. Kanskje traumatiserende, men i så fall fordi du ikke liker det som ble sagt. Hun har rett i at det er ulovlig å stjele en katt. Det er du som ikke tydelig kommuniserer at det juridisk sett er din katt. At du har betalt maten gjør deg ikke til kattens eier. Betydning av hvilket navn som står på chippen er teknisk snakk og ikke noe utenforstående skjønner. Og - mest vesentlig - det er ikke en krisesenter-oppgave å hjelpe noen i en strid om kjæledyr. Igjen tror jeg ikke du har klart å forklare hele din situasjon tydelig nok. Hun oppfatter at du ikke har ville akseptere forholdet er over. Det er ikke så forskjellig for manges oppfatning her i tråden: Du bruker katten som unnskylding for å ikke kunne gi slipp på din eks. Du blir ved å fable om samvær med katten, som om _katten_ trenger det. Det er fullstendig sprøtt. Det er kun hakket mindre dumt enn samvær med en gullfisk eller utstoppet ugle. Jeg oppfatter det slik at ditt hodefokus i det meste av samtalen har vært katten? Igjen, det er IKKE en krisesenter-oppgave å løse en strid om kjæledyr. Du er ikke i akutt fare for en voldelig eks, han forfølger deg ikke, du har et sted å bo... Det som et krisesenter kan tilby deg av hjelp er av den psykologisk sorten, å løsrive deg fra et destruktivt forhold. Men så må du jo fortelle om forholdet, ikke sitte en time og snakke om katten?! Så å henvise deg til konfliktrådet angående katten er nok det beste og eneste forslag hun hadde. For katter er ikke hennes bord. Jeg tror du vil få mer utbytte av å snakke med en psykolog med kjennskap til autisme. Anonymkode: 1d25a...4a4 Hmm, så du mener jg skal overlate alt til han (ansvaret for dyret vårt) deretter blokke/slette han og aldri prate med han igjen ? Jeg forklarte henne hele situasjonen så best jg kunne og nei vi snakket ikke bare om dyret, vi snakket om selve hendelsen hvor han var fysisk på meg og det mente hun kom av at jeg ikke vil akseptere forholdet sin status... Som om det gir noen bortforklaring til å være fysisk ?? Hallo ?! Om jeg så hadde vært helt fullstendig psyko bitch - ringt han 10 ganger om dagen, dukka opp på døra uten avtale eller hva enn så ville det fortsatt ikke vært noen unnskyldning til å være fysisk mot meg ! Når det gjelder dyret så kunne jg ikke vært mer klar på at det er felles (egentlig min ) og at chipen står på meg + jeg har vært økonomisk brødvinner.. Jg har ikke flere "argumenter" enn det siden ingen kjøpskontrakt eller papirer er skrevet. på tross av dette mente hun altså det vil være ulovlig for meg å ta den siden den bor der og har bodd der lenge. edit - jg skjønner det kan fremstå sånn at jg "bruker" dyret som en unnskyldning for å se han, men det har faktisk vært litt motsatt vei sånn egentlig. jeg har på en måte "taklet" og overlevd han (eks de dagene han har vært i dårlig humør ) til fordel for å ha tid med dyret mitt. Det har også hovesakelig vært han som maser om besøk og blir sint hvis jg skulle møte en vennine en dag eller whatever siden da er minibanken stengt. Endret 3. oktober av Sofie Maria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #546 Del Skrevet 3. oktober Melus skrev (5 timer siden): Det er 100% riktig at du kommer med bortforklaringer og unnskyldninger. jaha? så fordi jeg kommer med fakta - at han ikke vil møte opp på noe konfliktråd så er det bortforklaringer? tror du (og henne forsåvidt) at jeg ikke kjenner denne fyren som jg har vært sammen med i flere år ? når jeg sier det til hu så er det ikke for gøy eller for å lage drama, det er faktisk sånn det hadde blitt fordi jg kjenner han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #547 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (9 minutter siden): Hmm, så du mener jg skal overlate alt til han (ansvaret for dyret vårt) deretter blokke/slette han og aldri prate med han igjen ? Ja!! Anonymkode: 9f431...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #548 Del Skrevet 3. oktober Kanskje du ikke fikk frem hele historien? En ting er katten, men synes det er rart hvordan hun forklarer din eks. Han er en rusavhengig voldsmann. Anonymkode: 7f395...a80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #549 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du ikke fikk frem hele historien? En ting er katten, men synes det er rart hvordan hun forklarer din eks. Han er en rusavhengig voldsmann. Anonymkode: 7f395...a80 jeg syns å det var veldig rart På et tidspunkt der så begynte jg å gråte siden jg følte litt at hun la det frem som at hendelsen ikke hadde skjedd hvis jg bare lot han være i fred hvis du skjønner.. jeg fikk en helt annen person enn hun jg opprinnelig hadde tlf-samtale med så lurer på om jg skal ringe eller sende melding å spørre om jg kan få en ny prat med henne - kan det være en ok ting å spørre om eller blir det for dumt tror du ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #550 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja!! Anonymkode: 9f431...06f skjønner hva du mener, men da "vinner" jo han frem med trusler og bruk av vold ? det er jo ikke rettferdig ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #551 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (1 minutt siden): jeg syns å det var veldig rart På et tidspunkt der så begynte jg å gråte siden jg følte litt at hun la det frem som at hendelsen ikke hadde skjedd hvis jg bare lot han være i fred hvis du skjønner.. jeg fikk en helt annen person enn hun jg opprinnelig hadde tlf-samtale med så lurer på om jg skal ringe eller sende melding å spørre om jg kan få en ny prat med henne - kan det være en ok ting å spørre om eller blir det for dumt tror du ? Jeg skjønner deg, jeg ville ringt tilbake og sagt feks "kan jeg få snakke med Hun jeg hadde kontakt med i første omgang, følte jeg fikk så god kontakt og vil gjerne fortsette det" eller noe sånt. Anonymkode: 7f395...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #552 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner deg, jeg ville ringt tilbake og sagt feks "kan jeg få snakke med Hun jeg hadde kontakt med i første omgang, følte jeg fikk så god kontakt og vil gjerne fortsette det" eller noe sånt. Anonymkode: 7f395...a80 har nummeret hennes så da gjør jeg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #553 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (2 minutter siden): har nummeret hennes så da gjør jeg det Det støtter jeg deg i! Anonymkode: 7f395...a80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #554 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (11 minutter siden): skjønner hva du mener, men da "vinner" jo han frem med trusler og bruk av vold ? det er jo ikke rettferdig ? Også om han vinner, du får fred og blir kvitt et problem, igjen så kommer du med unnskyldninger. Anonymkode: 9f431...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #555 Del Skrevet 3. oktober (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Også om han vinner, du får fred og blir kvitt et problem, igjen så kommer du med unnskyldninger. Anonymkode: 9f431...06f Hmm.. hører hva du sier og ja han er et problem, men det har han vært lenge og jg har valgt å "deale" med det fordi jg elsker dyret vårt.. hvis det gir mening ? begynner å lure på om jg kanskje var litt dum den dagen hos dyrlegen, at jg kanskje burde bare kidnappa hele dyret slik noen her foreslo og aldri sett meg tilbake, men i følge krisesenter dama ville jg blitt en kriminell/gjort noe ulovlig da så nei dette er ikke lett. Endret 3. oktober av Sofie Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #556 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (1 minutt siden): Hmm.. hører hva du sier og ja han er et problem, men det har han vært lenge og jg har valgt å "deale" med det fordi jg elsker dyret vårt.. hvis det gir mening ? begynner å lure på om jg kanskje var litt dum den dagen hos dyrlegen, at jg kanskje burde bare kidnappa hele dyret slik noen her foreslo og aldri sett meg tilbake, men i følge krisesenter dama ville jg blitt en kriminell/gjort noe ulovlig da så nei dette er ikke lett. Men du må innse at din eneste mulighet til å bli kvitt ham, kanskje, er å nettopp gjøre det. Blokkere ham og overse ham, og glemme dyret, at det er en pris du bare må betale for din frihet om du skjønner.. Anonymkode: 7f395...a80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #557 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (8 minutter siden): Hmm.. hører hva du sier og ja han er et problem, men det har han vært lenge og jg har valgt å "deale" med det fordi jg elsker dyret vårt.. hvis det gir mening ? begynner å lure på om jg kanskje var litt dum den dagen hos dyrlegen, at jg kanskje burde bare kidnappa hele dyret slik noen her foreslo og aldri sett meg tilbake, men i følge krisesenter dama ville jg blitt en kriminell/gjort noe ulovlig da så nei dette er ikke lett. Du har tidligere sagt at der du nå bor, kan du ikke ha katt. Har du siden sist sett deg etter et annet sted å bo? Et som tillater deg å ha katten der? For å kutte kontakten helt med eksen, som faktisk er det som er ditt aller aller beste er det katten det står på. Dine løsninger er: 1. At du får en bolig hvor du kan ha katten (som da eksen ikke kan vite hvor er....?) 2. At katten blir omplassert, midlertidig eller varig 3. At katten blir varig hans Det er litt trasig at du har hatt en kjip opplevelse med krisesentret. Hun dama på krisesentret kan ta seg ei bolle. Du blir ikke kriminell av å ta din katt med deg. Anonymkode: 32ae0...4f4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #558 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men du må innse at din eneste mulighet til å bli kvitt ham, kanskje, er å nettopp gjøre det. Blokkere ham og overse ham, og glemme dyret, at det er en pris du bare må betale for din frihet om du skjønner.. Anonymkode: 7f395...a80 Jada, skjønner hva du mener og er egentlig enig, det er bare et vedig offer å gjøre hvis du skjønner. han skal liksom sitte der med dyret vårt - leve livets glade dager, mens jg har knust hjerte og litt traumer og vesentlig blakkere fordi alt er brukt på han (nå setter jg det på spissen, men du skjønner hva jg mener) det handler jo ikke bare om pengene selvsagt, men også alt av tid, energi og mental energi som jg har "sløst" bort på han. når det er sagt så kan det hende du har rett og at det ender med at jg må spise det sure eple for min mental helse sin skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #559 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (19 minutter siden): Hmm.. hører hva du sier og ja han er et problem, men det har han vært lenge og jg har valgt å "deale" med det fordi jg elsker dyret vårt.. hvis det gir mening ? begynner å lure på om jg kanskje var litt dum den dagen hos dyrlegen, at jg kanskje burde bare kidnappa hele dyret slik noen her foreslo og aldri sett meg tilbake, men i følge krisesenter dama ville jg blitt en kriminell/gjort noe ulovlig da så nei dette er ikke lett. Helt ærlig så virker det som at du bruker dyret som en unnskyldning for å ikke kutte han ut. Anonymkode: 9f431...06f 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #560 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har tidligere sagt at der du nå bor, kan du ikke ha katt. Har du siden sist sett deg etter et annet sted å bo? Et som tillater deg å ha katten der? For å kutte kontakten helt med eksen, som faktisk er det som er ditt aller aller beste er det katten det står på. Dine løsninger er: 1. At du får en bolig hvor du kan ha katten (som da eksen ikke kan vite hvor er....?) 2. At katten blir omplassert, midlertidig eller varig 3. At katten blir varig hans Det er litt trasig at du har hatt en kjip opplevelse med krisesentret. Hun dama på krisesentret kan ta seg ei bolle. Du blir ikke kriminell av å ta din katt med deg. Anonymkode: 32ae0...4f4 Det er helt sant så hvis jg skulle "kidnappet" den da hendelsen skjedde (dyrlege-dagen ) ville det blitt en midlertidig/ nødløsning hos ei vennine, men hu har mye annet gående i livet og har flere dyr å passe på selv så jg følte ikke det var en helt god løsning + jg vi ikke bryte bådet x og dyret har sammen, men det har jg jo skrevet om tidligere.. Ja, har vært på en visning i forrige uke. Blir ikke den siden den var for liten og for dyr, men jg er på saken og leter på finn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå