Gå til innhold

Blir utnyttet økonomisk.

Sofie Maria

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Denne tråden er ekstremt triggende mtp ts sine valg. Er det ikke noen i buskerud som kan hjelpe TS og overta katten midlertidig til hun får seg egen leilighet? Bor selv på Sørlandet og har to katter selv og er hjemme med baby… Hadde glatt kjørt og hentet katten om jeg ikke var så bundet til hjemmet. 

Anonymkode: 8b705...392

Jeg bor et par timer kjøring unna, men jeg er redd den fyren, jeg har vært i voldelig forhold med en rusavhengig og jeg tror folk med slike problemer er i stand til alt. Jeg er lav og veier ingenting, han kan dytte meg i bakken med to fingre og jeg tviler ikke på at han hadde gjort det. Ellers skulle jeg kommet på dagen. 

Anonymkode: 7f395...a80

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofie Maria skrev (15 timer siden):

Når det gjelder min besettelse på pus - helt enig. Føler det er mange årsaker, men størsteparten er vel at jeg syns virkelig ikke han fortjener å vinne pus hvis jeg kan si det på den måten. Han har allerde tatt fra meg så mye på alle slags mulige vis. Han skal liksom gå på meg fysisk , misbruke pengene mine and what not også skal han på toppen av kaka FÅ foreldreretten til pusen vår??  Det er ekstremt vanskelig for meg å akseptere, men forstår at akkurat per nå så må det bli sånn pga min sikkerhet. 

Dette liker du nok ikke, men slik jeg ser tapte du allerede kampen da du sponset en katt på ham og etterlot den i hans varetekt. Etter min mening blir det blir feil å omplassere katten bare fordi du ønsker hevn. Forutsatt han ikke mishandler katten. Kattens hjem har alltid vært hos ham, og han har vært den primære omsorgsperson. 

Anonymkode: 1d25a...4a4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette liker du nok ikke, men slik jeg ser tapte du allerede kampen da du sponset en katt på ham og etterlot den i hans varetekt. Etter min mening blir det blir feil å omplassere katten bare fordi du ønsker hevn. Forutsatt han ikke mishandler katten. Kattens hjem har alltid vært hos ham, og han har vært den primære omsorgsperson. 

Blir ikke sint på deg nei, er faktisk enig ❤️👍🏻. Det jeg har putta sort på er hele grunnen til at den fortsatt er der selv om enkelte her inne vil ha det til at jeg ønsker å se han og alt mulig annet tull.. 😏

Selv om noen inne blir frustrert og sinna på meg så blir omplassering til noen ukjente ganske uaktuelt, jeg vil den skal være hos meg eller der den er nå (altså hos noen den kjenner/er trygg på)

Til nøds kan den være hos en venninne av meg selv om hun egentlig har nok med eget liv og egne dyr, men føler ikke det er ikke så kritisk enda/akkurat nå. 

Litt usikker hva du mener med etterlot i hans varetekt? Jeg har gjort det akkurat nå ja pga hendelsen, men vanligvis har jeg jo vært på besøk så si hver dag. Selvsagt noe pga han, fordi han har ønsket besøk osv, men også for å ha samvær med dyret mitt ❤️.

Hvis du mener hvorfor jeg valgte å skaffe dyr sammen med min fantastiske x er jeg åpenbart sint på meg selv for den beslutningen. Har ingen bortforklaring annet enn hva jeg har skrevet før om at ting var ganske annerledes mellom oss tilbake da. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts, synes du har gjort det kjempebra med at du ikke ønsker å se ham igjen og bestemt deg for bare å sette mat på trappa. Man kan gnåle i det uendelige om skulle burde og sånn, men det beste nå er å se fremover og jeg synes du har tatt gode grep med tanke på at det ikke er så enkelt for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei. Det er delte meninger om situasjonen. Noen tror han vil mishandle katten for å straffe deg eller fordi han rett og slett er psykopat – de er redde for kattens sikkerhet. Andre tror han vil _true med_ å mishandle eller vanrøkte katten for å fortsatt ha kontroll på deg – de er redde for DIN sikkerhet.

Hva tror du? 

Aha- da henger jeg med 👍🏻🙂. Dette har jeg vel svart på før- så lenge jeg sitter stille i båten så gir han gir totalt F i hele meg akkurat nå. Han har jo ikke sendt noen sms, ingen telefoner, ingen trusler. Null - niks -nada.

Hva som skjer om noen uker eller måneder når han begynner føle seg ensom, angre seg, be om pent vær and what not (som han alltid vanligvis gjør etter å ha vært slem/ond) det blir en annen sak - da kan det sikkert komme noen taktikker/manipulering, men noe mishandling av dyret tror jeg ikke på.

Det ligger vel i kortene her at hvis jeg trodde det så ville jeg funnet en måte å få den vekk-om det så hadde måtte innebære politiet eller hva enn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kjære ts, synes du har gjort det kjempebra med at du ikke ønsker å se ham igjen og bestemt deg for bare å sette mat på trappa. Man kan gnåle i det uendelige om skulle burde og sånn, men det beste nå er å se fremover og jeg synes du har tatt gode grep med tanke på at det ikke er så enkelt for deg. 

tusen takk ❤️🥰🥰. nei dette er virkelig vanskelig for meg, jeg har gråt mesteparten av natten og sovet bare et par timer- blir så lei meg av alt + enkelte ting som blir skrevet her inne. 

Er på sett å vis selvforskyldt føler jg siden jg valgte et forhold med  han fra begynnelsen av🤔. men hjelper ikke tenke sånn heller, kan ikke skru tiden tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

https://www.dyrekassen.no/katt/kattemat?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIzomf_rDYiAMVWpKDBx2QljmhEAAYASAAEgKPj_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Se her, abonnement på kattemat, du bare betaler så kommer andre og leverer det til ham, kan det være noe? Jeg vil ikke at du skal måtte dra dit og møte på ham, jeg tror han kan presse og true deg. Derfor jeg foreslår dette.

❤️ takk for et konstruktivt forslag, skal undersøke saken 🥰. visste ikke at abbo på dyremat var en ting engang hehe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er en veldig vanlig reaksjon på vold i nære relasjoner, man blokkerer det ut på en måte, sjokket gjør at en ikke helt ser det, der skjer men på denne måten kan man leve i mange år i voldelige forhold. Denne hjernetåken her sørger for det.

Jeg er glad dere ikke har kontakt i dag. Jeg håper det forblir sånn. 

❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg bor et par timer kjøring unna, men jeg er redd den fyren, jeg har vært i voldelig forhold med en rusavhengig og jeg tror folk med slike problemer er i stand til alt. Jeg er lav og veier ingenting, han kan dytte meg i bakken med to fingre og jeg tviler ikke på at han hadde gjort det. Ellers skulle jeg kommet på dagen. 

takk for omtanken- skulle vært flere som deg❤️. jeg ringer deg hvis/når det blir aktuelt med henting også drar vi sammen, girpower osv 😅😉.

ps- samme svar til deg fra sørlandet. setter virkelig pris på omtanken !! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (1 time siden):

Litt usikker hva du mener med etterlot i hans varetekt? Jeg har gjort det akkurat nå ja pga hendelsen, men vanligvis har jeg jo vært på besøk så si hver dag. Selvsagt noe pga han, fordi han har ønsket besøk osv, men også for å ha samvær med dyret mitt ❤️.

Hvis du mener hvorfor jeg valgte å skaffe dyr sammen med min fantastiske x er jeg åpenbart sint på meg selv for den beslutningen. Har ingen bortforklaring annet enn hva jeg har skrevet før om at ting var ganske annerledes mellom oss tilbake da. 

Jeg mente at du betalte for en katt som skulle bo 100% i hans hus. Akkurat som du betalte så mye annet for ham. Jaja, du fikk lov å si det også var din katt, men han mener det jo ikke. Hans hus = hans katt, ifølge hans logikk. Og hvem sitt navn som står på chippen bryr katten seg jo ikke om. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil være lurt å følge råd fra fagfolk, fordi du mottar mange ulike råd her, noe som kan skape forvirring.

Fagfolk har ofte en bedre forståelse av hvordan autisme påvirker tankemønstre, noe mange her i tråden kanskje ikke har tilstrekkelig kunnskap om. Dette kan enten skyldes at du ikke har nevnt det i hovedinnlegget eller at de rett og slett ikke forstår det.

Jeg vil også anbefale at du oppdaterer hovedinnlegget ditt og nevner at du har autisme, slik at folk kan forstå situasjonen din bedre.

Det er bra at du allerede har kontaktet krisesenteret – fortsett å snakke med dem.

Håper dette ordner seg! ❤️

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassettspiller skrev (7 timer siden):

Jeg tror det vil være lurt å følge råd fra fagfolk, fordi du mottar mange ulike råd her, noe som kan skape forvirring.

Fagfolk har ofte en bedre forståelse av hvordan autisme påvirker tankemønstre, noe mange her i tråden kanskje ikke har tilstrekkelig kunnskap om. Dette kan enten skyldes at du ikke har nevnt det i hovedinnlegget eller at de rett og slett ikke forstår det.

Jeg vil også anbefale at du oppdaterer hovedinnlegget ditt og nevner at du har autisme, slik at folk kan forstå situasjonen din bedre.

Det er bra at du allerede har kontaktet krisesenteret – fortsett å snakke med dem.

Håper dette ordner seg! ❤️

Takk :) :) Skal gjøre det ! Logger vekk fra tråden her nå for en periode og oppdaterer hvis/når det skjer noen "nyheter." Tråden går litt i sirkel nå så tenker det blir bedre♥️.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg mente at du betalte for en katt som skulle bo 100% i hans hus. Akkurat som du betalte så mye annet for ham. Jaja, du fikk lov å si det også var din katt, men han mener det jo ikke. Hans hus = hans katt, ifølge hans logikk. Og hvem sitt navn som står på chippen bryr katten seg jo ikke om. 

Du ser situasjonen helt rett ;) Jeg har litt på nød fått lov å være en reserve-forelder eller hva jeg skal kalle det, ,men at jeg betaler har vært null stress for han å ta imot.. Grei deal for han da. 🫢:P (Sorry å fleipe litt, men må ha litt galgenhumor i denne absurde situasjoen jeg har havnet oppi. ) 

Peace out fra meg enn så lenge :) . 

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofie Maria skrev (12 timer siden):

Du ser situasjonen helt rett ;) Jeg har litt på nød fått lov å være en reserve-forelder eller hva jeg skal kalle det, ,men at jeg betaler har vært null stress for han å ta imot.. Grei deal for han da. 🫢:P (Sorry å fleipe litt, men må ha litt galgenhumor i denne absurde situasjoen jeg har havnet oppi. ) 

Peace out fra meg enn så lenge :) . 

Lykke til!! Håper dette ordner seg best mulig, tenker på deg og kommer til å gjøre det fremover, ønsker deg alt godt. Og ja, smeller det så får jeg komme og så får vi girl power dette i lag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lykke til!! Håper dette ordner seg best mulig, tenker på deg og kommer til å gjøre det fremover, ønsker deg alt godt. Og ja, smeller det så får jeg komme og så får vi girl power dette i lag :fnise:

❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 9.23):

Denne tråden er ekstremt triggende mtp ts sine valg. Er det ikke noen i buskerud som kan hjelpe TS og overta katten midlertidig til hun får seg egen leilighet? Bor selv på Sørlandet og har to katter selv og er hjemme med baby… Hadde glatt kjørt og hentet katten om jeg ikke var så bundet til hjemmet. 

Anonymkode: 8b705...392

Om du ikke har fulgt med så langt så ønsker ts ikke dette desverre. Det er en eller to i tråden som har tilbudt å ta inn katten. Har også tipset om kattehjelpen. Men ts ønsker ikke det, så det handler ikke om å finne katten et midlertidig hjem. Mulig er hun redd for hvordan det vil være for katten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 10.26):

Hei, jeg synes at folk skal skjerpe seg litt og ikke skrive stygge ting til ts her. Spesielt folk på anonym burde skamme seg om de skriver skit til ts for å hakke. Det finnes andre tråder for det.

Hun er en jente med autisme og lider allerede masse stress ettersom hun har med en eks forbryter å gjøre. Denne tråden stikker skikkelig i hjerterota og synes det er tungt at ts ikke har en støttespiller som hjelper henne med å håndtere eksen og å løsne dette grepet han har på henne gjennom katten. Hun har slettes ikke plottet ut en "hevn", faktisk, så kan jeg knapt fatte hva slags hevn denne dama kunne koka opp. Hun virker for naiv for det. 🤷 

Problemet her er jo at en eks forbryter har et grep om ei autistisk dame og har denne katten som et slags mellomledd. Alt han trenger å gjøre er å si at katten trenger mat, vipps penger, og så får han tak i midler fra henne. Han har prøvd å vri om armen på henne og hun er sliten skremt og stresset, klart han vil prøve å manipulere en som er så lett å lure.

Om ts bare hadde fått satt bort katten til et trygt sted så hadde både den og ts fått det bedre. Jeg håper det blir neste steg.. Det beste er om noen kan kommunisere med eksen for henne, feks noen tøffe karer eller damer. 

Når det er gjort burde ts skaffe seg nytt tlf nummer og ny adresse og skjule seg fra offentlige register på nett. 

En god plan hadde nok vært om ts flytter til en ny bolig der hun kan ha katten og får nytt nummer. Og så bare tar hun katta, og sier at den feks har fått en alvorlig sykdom og at den må være hos dyrlegen en stund, og at det koster 15 000. Da tenker jeg det blir knyst fra skitsekken. Når det er gjort, burde hun ha hemmelig adresse og hemmelig tlf nummer. 

Endret av lillevill
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg, TS? Klarer du å holde på grensene dine? Ber du om hjelp, og tar i mot den? Jeg heier på deg! 

Anonymkode: 815d4...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 18.48):

Hvordan går det med deg, TS? Klarer du å holde på grensene dine? Ber du om hjelp, og tar i mot den? Jeg heier på deg! 

Anonymkode: 815d4...8a1

tusen takk for omtanke og takk for at du heier på meg. 🥰

det går ikke så veldig bra, men kanskje litt bedre enn for noen uker siden - fått ting litt på avstand nå. 

akkurat nå har jeg rømt til hytta, delvis pga det er høsferie og jg kan det, men største grunnen for å komme meg vekk fra alt og alle og særlig han. 

vært minimalt med kontakt mellom meg og x - bare noen få korte samtaler på telefonen hvor det er han som har ringt meg. Ingen mas om penger heldgivis. jeg sa på telefonen at vi får sette oss ned å snakke ordentlig sammen om alt når jeg har kommet meg hjemover. kanskje ikke den beste ideen, men var for sliten til å si så mye annet. 

fikk vært på legevakta og tatt bilder av blåmerkene så det er på arkiv. 

hadde en time på krise-senteret forrige uke, men det kunne jeg virkelig spart meg for. Det var en ganske håpløs og litt traumatiserende prat. 

for det første mente hun det ville vært en ulovlig og straffbar ting fra min side hvis jeg skulle bestemme meg for å hente/"stjele" dyret vårt selv om jeg prøvde si at chipen er i mitt navn og jeg har vært økonomisk bidragsyter hele veien.. (altså hele tiden siden vi fikk dyret mener jeg ) 

videre mente hu at årsaken til at det har gått skeis mellom meg og x , er ikke fordi han er psykopat eller lignende slik noen av dere foreslo, men fordi jeg har ikke villet akseptere at forholdet er over og derfor laget "stress" på han eller noe sånt.. Jeg skjønte helt ærlig ikke helt hva hun mente, jeg har kanskje vært litt masete til tider, men jeg har absolutt forstått og akseptert at forholdet vårt er forbi - det er lenge siden. 

hun sa jeg måtte dra hjem å tenke, hva nå enn det skulle bety.. til slutt foreslo hun konfliktrådet (som i og for seg er en voksen løsning så jeg skal ikke ta hu på det forslaget ) men som jeg prøvde å si jeg får aldri han å møte opp på noe sånt med mindre han har fått en hjernerystelse eller noe sånt og blitt en helt annen person plutselig ..  .p 

da mente hu jeg kom med bortforklaringer og unnskyldninger siden man ikke kan vite det før man har prøvd :( 

så ja.. i dont know. må hjem etterhvert, men akkurat nå gjemmer jeg meg her hvor verken han eller noen andre oppsøker meg.. 

Endret av Sofie Maria
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (På 24.9.2024 den 15.54):

Hei, jeg synes at folk skal skjerpe seg litt og ikke skrive stygge ting til ts her. Spesielt folk på anonym burde skamme seg om de skriver skit til ts for å hakke. Det finnes andre tråder for det.

Hun er en jente med autisme og lider allerede masse stress ettersom hun har med en eks forbryter å gjøre. Denne tråden stikker skikkelig i hjerterota og synes det er tungt at ts ikke har en støttespiller som hjelper henne med å håndtere eksen og å løsne dette grepet han har på henne gjennom katten. Hun har slettes ikke plottet ut en "hevn", faktisk, så kan jeg knapt fatte hva slags hevn denne dama kunne koka opp. Hun virker for naiv for det. 🤷 

Problemet her er jo at en eks forbryter har et grep om ei autistisk dame og har denne katten som et slags mellomledd. Alt han trenger å gjøre er å si at katten trenger mat, vipps penger, og så får han tak i midler fra henne. Han har prøvd å vri om armen på henne og hun er sliten skremt og stresset, klart han vil prøve å manipulere en som er så lett å lure.

Om ts bare hadde fått satt bort katten til et trygt sted så hadde både den og ts fått det bedre. Jeg håper det blir neste steg.. Det beste er om noen kan kommunisere med eksen for henne, feks noen tøffe karer eller damer. 

Når det er gjort burde ts skaffe seg nytt tlf nummer og ny adresse og skjule seg fra offentlige register på nett. 

En god plan hadde nok vært om ts flytter til en ny bolig der hun kan ha katten og får nytt nummer. Og så bare tar hun katta, og sier at den feks har fått en alvorlig sykdom og at den må være hos dyrlegen en stund, og at det koster 15 000. Da tenker jeg det blir knyst fra skitsekken. Når det er gjort, burde hun ha hemmelig adresse og hemmelig tlf nummer. 

takk for gode ord .

ja , er sliten, stressa for alt og litt skremt. 

skremmer meg også litt at det er en gjengs enighet i tråden her at jeg er lettlurt og naiv siden åssen kan jg hindre at det skjer i fremtiden når jeg ikke helt ser tegnene selv hvis du skjønner. er veldig vanskelig. 

jeg ser det jo nå i etterpå-klokskapen sitt lys at dette forholdet har vært nesten utelukkende enveiskjørt gate til fordel for han, men jeg så det ikke tilbake da hvis det gir mening.. ? så da vil det sikkert skje på nytt hvis jg skulle være heldig å møte en annen tenker jeg :( (selv om førstepri nå er selvsagt dyret mitt og få ordnings på livet mitt, men du skjønner hva jg mener håper jeg :) ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...