Gå til innhold

Blir utnyttet økonomisk.

Sofie Maria

Anbefalte innlegg

lillevill skrev (4 timer siden):

Du skrev at hun skulle hente dyret hos en straffedømt kriminell ( som har sittet i fengsel) som har prøvd å vri om armen på henne og brukt henne for 10 000 kr hver mnd for gud vet hvor lenge....

TS har autisme. Jeg ble bekymret for at hun skulle ta deg bokstavelig og dra å hente det, uten å tenke over sin egen sikkerhet. Men jeg mente ikke å krangle med deg og jeg forstår du mente det godt, jeg ville bare presisere viktigheten av at HUN ikke drar, men får noen til å gjøre det for seg. Jeg er enig i at katten bør få et nytt godt hjem, men at det gjøres på en lur måte slik at den eks kriminelle fyren får en grunn til å plage henne. 

Beklager, leste for fort. Tror vi begge er enig i at ts bør komme seg bort fra han, helst med katten. Håper det løser seg. 

Anonymkode: 8b705...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

teksten forsvant her, men dette er svaret tilhører denne -

" Går mot strømmen her og mener ts skal hente dyret og plassere det midlertidig hos noen hun kjenner. Katta får det ikke bra hos han. Dessuten er ts juridisk eier av dyret og kan gjøre det uten at eksen har noen sak. " 

Takk for innput og endel av meg vil jo selvsagt det, og du har jo helt rett - han har ingen "sak " , men er så redd for at han vil skapemer trøbbel enn hva som allerde er. Han er helt stille nå - helt ærlig tviler jeg på om han tenker noe på situasjonen i det hele tatt og hvis han tenker på meg regner jeg med at det er bare onde tanker. 

Skulle jeg hentet dyret vårt så ville dette fort endret seg - selvsagt umulig å spå i forveien men jeg ser for meg trakkasering via våres felles bekjente og jeg ser for meg at han vil fysisk oppsøke meg her jeg bor eller andre steder i byen hvor han vet jeg pleier å være. Som sagt byen vår er ikke veldig stor selv om det ikke er tettsted eller bygd hvis du skjønner :) 

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vil bare minne om at de fleste menn liker å mishandle katter.. så jeg hadde fjernet den asap og plassert den hos noen midlertidig om du ikke kan ta med katten hjem til deg. 

På vestlandet er det flere menn som har flådd katter for gøy og kastet de på havet. Fordi de syns det er gøy. Beviser jo at de fleste menn mangler empati, inkludert exen din ts. Han er sosiopat eller noe garantert. Og jeg hadde anmeldt at han slo deg. + kontaktet foreldrene hans og fortalt hva slags patetisk snylter og voldelig drittsekk de har av en sønn. ETTER at du har hentet katten vel og merke. 

Anonymkode: b7be1...f3f

De fleste menn mishandler ikke katter !! Hadde det skjedd noe så ville det ikke vært på gøy heller, men utelukkende for å hevne meg og komme enda mer under huden på meg, skade meg psykisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (20 timer siden):

Hun bør ikke dra alene. Hun blir jo da helt forsvarsløs.fyren kommer til å klikke om hun drar å henter den. Noen andre må lure katten fra han. Dette er en tidligere straffedømt som har sittet i fengsel. Ts er redd at han skal komme etter henne om hun tar katten. Derfor må han lures. Når katten bare forsvinner så bryr han seg ikke mer og har dermed ikke mer agenda med ts. Og så vil han glemme henne evt finne noen andre å bruke. 

Helt rett at han ville klikket. Er det noe jeg vet så er det det, selv om utfallet er umulig å vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (21 timer siden):

Høres veldig ut som at du er venn med han "helt av årsaker du ikke orker å skrive", og at han er venn med deg forsi du lar han snylte på deg, i og med at han truer med å ikke være venn med deg hvis du faktisk setter grenser for han. Da hadde jeg satt ned foten og latt han gå. 

Årsaken jeg ikke skrev i mitt første innlegg er jo pusen vår. Også er det det psykiske overtaket han har på meg som har gjort det vanskelig for meg å rive meg løs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er veldig stolt av deg og synes det er veldig bra du tok den telefonen til krisesenteret, jeg kan tenke meg hvor vanskelig det var for deg. Jeg er enig med den damen om at katten er ikke en prioritet nå, din sikkerhet er det. 

Jeg er 100% sikker på at katten og gubben klarer seg uansett, en av de første tingene i denne tråden er at han får støtte og resurser fra også andre rundt seg her, du er ikke den eneste han har fått penger og mat fra. Hvor enn tragisk det er så håper jeg det kan være en trøst og bekreftelse for deg at om så du forsvinner fra deres liv, så kommer dette til å gå greit for dem. Denne saken skiftet prioritet ekstremt fort da han ble fysisk mot deg, og han slo deg ikke én gang i affekt, du skrev at du kom deg unna/dukket unna de andre slagene til han vred armen rundt og liksom skulle knekke den. Det er forskjellige grader av vold, og dette er den der han fortsetter til han har deg hvor han vil. Altså vold er vold, men det er forskjell på én handling i affekt og stoppe der, og noen som fortsetter til de har deg i lås. Det er en farlig mann og en farlig situasjon, han er villig til å utpresse deg fysisk for å få det som han vil.

Jeg ville for alvor vurdert å overlate katten til ham, la de klare seg, og kun tenke på meg hvis jeg var deg. Tro meg de klarer seg helt fint, og hvis ikke, fåt katten et nytt hjem hos noen andre. Du må ikke la omtanken for katten gå over ditt ve og vel, i denne sammenhengen er katten minst viktig av alt om du skjønner. 

Anonymkode: 7f395...a80

Problemet med å overlate katten til mannen er todelt.

Ts vil nemlig ikke slutte å betale for kattens mat, veterinær og andre utgifter, fordi mannen ikke har nok penger til å klare de utgiftene. Ergo vil TS, så lenge katten bor hos mannen, fortsette å ha kontakt med ham, og han vil dermed ha kontroll på henne, få mulighet til å manipulere henne og det som verre er.

Det andre er at Ts står som eier av katten. Dette gjør at hun også har et ansvar for kattens ve og vel, og det tar hun ikke om hun lar katten fortsette å bo der.

Skal Ts bli fri fra ham, så må også katten bort fra mannen, siden Ts ikke ønsker å slutte å betale for katten.

Anonymkode: ded4f...dca

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har vart i heltlike situasjoner i to forhold(!) De karene der er bare dritt! Styr unna. Aldri lån de penger for det får du aldri igjen. En skikkelig mann hadde villet være generøs med deg eller delt likt, ikke omvendt.

Anonymkode: 06b59...56b

Leit å høre at du har vært gjennom det samme :( og helt enig - i en sunn relasjon skal det ikke være enveisgate verken økonmoisk eller på andre måter, men er altså det det har vært mellom meg og min x :( . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Går mot strømmen her og mener ts skal hente dyret og plassere det midlertidig hos noen hun kjenner. Katta får det ikke bra hos han. Dessuten er ts juridisk eier av dyret og kan gjøre det uten at eksen har noen sak. 

Anonymkode: 8b705...392

De fleste har vel sagt at katten bør fjernes fra denne mannens bolig og "omsorg".

Men Ts har avvist alle gode råd, og hun vil fortsette å betale for katten om den blir boende der. Ergo vil denne mannen fortsette å kontrollere henne.

Hun har fått råd om å ta dette opp med veterinær, med politi, men hun velger å ikke gjøre det, selv om hun står som juridisk eier av dyret og har alle rettigheter på sin side.

Skal katten fortsette å bo hos ham er det eneste trygge for Ts å også kutte all støtte til katten og aldri se den igjen. Men i så fall bør hun også informere både veterinæren og politiet om dette, for om noe skjer med katten så kan hun få problemer for å ha overlatt katten til ham, eller om den f.eks. ikke får nødvendig veterinærhjelp.

Katten må bort, men det bør, som jeg har skrevet før i tråden, være politiet som henter katten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Problemet med å overlate katten til mannen er todelt.

Ts vil nemlig ikke slutte å betale for kattens mat, veterinær og andre utgifter, fordi mannen ikke har nok penger til å klare de utgiftene. Ergo vil TS, så lenge katten bor hos mannen, fortsette å ha kontakt med ham, og han vil dermed ha kontroll på henne, få mulighet til å manipulere henne og det som verre er.

Det andre er at Ts står som eier av katten. Dette gjør at hun også har et ansvar for kattens ve og vel, og det tar hun ikke om hun lar katten fortsette å bo der.

Skal Ts bli fri fra ham, så må også katten bort fra mannen, siden Ts ikke ønsker å slutte å betale for katten.

Det er helt rett ! :) Jeg stoler ikke nok på han til at tar det ansvaret , at han kjøper det pusen behøver fremfør øl når det røyner på og han han har bare en hundrelapp igjen på kontoen hvis du skjønner..

Alle dagene han går blakk (som er flesteparten av dagene i løpet av en måned ) er det jeg som har sørget for ting til både oss og pusen (som jeg har skrevet x antall ganger ) eventuell så har det vært kompisen hans, venner, familie and what not som han har klart å  snike til seg penger ifra.. 

Jeg har kommunisert med bestevenn hans om matbeholdningen til pus siden han ofte er der og han sier det er mer enn nok nå  siden nødpengene fra nav til drittsekken min har kommet frem. jeg tenker at om en ukes tid eller noe sånt leverer jeg en  ny forsyning på døra. (selvsagt uten å gå inn ) Dette kan vel være en grei løsning akkurat nå- eller hva tenker dere ? ;) :) 

Endret av Sofie Maria
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å svare en og en , men ble litt mye ståk så svarer felles her nå :) 

Til dere som maser hull i hodet på meg om politi, jeg skjønner at dere ønsker å hjelpe, men jg vil ikke det og har allerde sagt hvorfor, føler det kommer til å bli henlagt. Ingen vitner siden størsteparten av epsioden hendte i bilen og heller ingen legejournaler jeg kan lene meg på  siden jeg ble ikke "skada. " Skriver skada i hermetegn siden han prøvde jo å skade meg, men det er nå en gang sånn at politiet må ha harde bevis og de henlegger langt mer alvorlige saker.  

Min pri nr 1 akkurat nå er mindre eskalering, ikke mer faenskap. 

Når det er sagt så kommer jeg til å følge rådet til krisesenter-damen om å få tatt bilde av blåmerkene - gjøre dette i kveld eller i morgen :) Jeg tenker det skader ingenting i tilfelle jeg skulle ombestemme meg angående anmeldse + da har jeg dokumentasjon i tilfelle det skulle skje flere hendelser i fremtiden. 

Til deg som var stolt at jeg ringte - Tusen takk 🥰. Det var en vanskelig telefon, men hun var veldig fin å snakke med :) Veldig vanskelig at hun bruker ord som vold siden jeg er fortsatt i litt villfarelse, forstår ikke helt at det er det som er skjedd imot meg.  

Til dere som er bekymret for min sikkerhetsforståelse - er absolutt enig - prøvde google litt på det og det viser seg at barn og ungdom med autisme og andre nevrodiagnoser er mer utsatt for vold og seksuelle overgrep enn "friske ".  Jeg tenker dette er overførbart til voksne med autisme også :( 

Når det gjelder min besettelse på pus - helt enig. Føler det er mange årsaker, men størsteparten er vel at jeg syns virkelig ikke han fortjener å vinne pus hvis jeg kan si det på den måten. Han har allerde tatt fra meg så mye på alle slags mulige vis. Han skal liksom gå på meg fysisk , misbruke pengene mine and what not også skal han på toppen av kaka FÅ foreldreretten til pusen vår??  Det er ekstremt vanskelig for meg å akseptere, men forstår at akkurat per nå så må det bli sånn pga min sikkerhet. 

Lillevill - Takk for oppklaring på hva du mente og tusen takk for alle fine råd ♥️. At jeg anser min eget liv som mindre verdt enn pus bekymrer meg å. Er vel pga lav selvtilitt og selvfølelse? 

Endret av Sofie Maria
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (1 time siden):

Det er helt rett ! :) Jeg stoler ikke nok på han til at tar det ansvaret , at han kjøper det pusen behøver fremfør øl når det røyner på og han han har bare en hundrelapp igjen på kontoen hvis du skjønner..

Alle dagene han går blakk (som er flesteparten av dagene i løpet av en måned ) er det jeg som har sørget for ting til både oss og pusen (som jeg har skrevet x antall ganger ) eventuell så har det vært kompisen hans, venner, familie and what not som han har klart å  snike til seg penger ifra.. 

Jeg har kommunisert med bestevenn hans om matbeholdningen til pus siden han ofte er der og han sier det er mer enn nok nå  siden nødpengene fra nav til drittsekken min har kommet frem. jeg tenker at om en ukes tid eller noe sånt leverer jeg en  ny forsyning på døra. (selvsagt uten å gå inn ) Dette kan vel være en grei løsning akkurat nå- eller hva tenker dere ? ;) :) 

Du er dessverre fremdeles naiv.

Det at du skal levere mat til katten på døra viser mannen at han har kontroll på deg med å ha katten. Ergo er det et tidsspørsmål før han truer med å gjøre katten noe, eller faktisk gjør det.

Du må velge her:

* Enten må du få hjelp av politi til å hente ut katten og få den til noen som kan passe på den inntil du har tatt ansvar for å skaffe deg et annet sted å bo.

* Eller du må glemme katten helt, ikke ha noen som helst kontakt med mann og katt uansett hva han sier eller gjør! Uansett må du, om du kutter all kontakt med katt og mann, varsle veterinær og politi om at du nå ikke lenger har ansvaret for katten, selv om den er chippet og registrert på deg og dermed juridisk fremdeles din.

Min konklusjon - snakk med politiet, få hjelp til å få ut katten (siden du ikke greier å kutte den helt ut). Du har fått mange råd om mulige løsninger for hvor katten kan bo midlertidig! Om du ikke greier å flytte for deg selv vil det uansett være langt bedre for katten å få ny eier, noen som kan ta over katten varig, om du ikke kan ha den selv.

Men, du må gjøre dette smart og sikkert. Og det involverer politi!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (2 timer siden):

teksten forsvant her, men dette er svaret tilhører denne -

" Går mot strømmen her og mener ts skal hente dyret og plassere det midlertidig hos noen hun kjenner. Katta får det ikke bra hos han. Dessuten er ts juridisk eier av dyret og kan gjøre det uten at eksen har noen sak. " 

Takk for innput og endel av meg vil jo selvsagt det, og du har jo helt rett - han har ingen "sak " , men er så redd for at han vil skapemer trøbbel enn hva som allerde er. Han er helt stille nå - helt ærlig tviler jeg på om han tenker noe på situasjonen i det hele tatt og hvis han tenker på meg regner jeg med at det er bare onde tanker. 

Skulle jeg hentet dyret vårt så ville dette fort endret seg - selvsagt umulig å spå i forveien men jeg ser for meg trakkasering via våres felles bekjente og jeg ser for meg at han vil fysisk oppsøke meg her jeg bor eller andre steder i byen hvor han vet jeg pleier å være. Som sagt byen vår er ikke veldig stor selv om det ikke er tettsted eller bygd hvis du skjønner :) 

Da skriver du dyret over på han slik at han blir den ansvarlige også kutter du all kontakt med han. 

Anonymkode: 32ae0...4f4

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (1 time siden):

Prøvde å svare en og en , men ble litt mye ståk så svarer felles her nå :) 

Til dere som maser hull i hodet på meg om politi, jeg skjønner at dere ønsker å hjelpe, men jg vil ikke det og har allerde sagt hvorfor, føler det kommer til å bli henlagt. Ingen vitner siden størsteparten av epsioden hendte i bilen og heller ingen legejournaler jeg kan lene meg på  siden jeg ble ikke "skada. " Skriver skada i hermetegn siden han prøvde jo å skade meg, men det er nå en gang sånn at politiet må ha harde bevis og de henlegger langt mer alvorlige saker.  

Min pri nr 1 akkurat nå er mindre eskalering, ikke mer faenskap. 

Når det er sagt så kommer jeg til å følge rådet til krisesenter-damen om å få tatt bilde av blåmerkene - gjøre dette i kveld eller i morgen :) Jeg tenker det skader ingenting i tilfelle jeg skulle ombestemme meg angående anmeldse + da har jeg dokumentasjon i tilfelle det skulle skje flere hendelser i fremtiden. 

Til deg som var stolt at jeg ringte - Tusen takk 🥰. Det var en vanskelig telefon, men hun var veldig fin å snakke med :) Veldig vanskelig at hun bruker ord som vold siden jeg er fortsatt i litt villfarelse, forstår ikke helt at det er det som er skjedd imot meg.  

Til dere som er bekymret for min sikkerhetsforståelse - er absolutt enig - prøvde google litt på det og det viser seg at barn og ungdom med autisme og andre nevrodiagnoser er mer utsatt for vold og seksuelle overgrep enn "friske ".  Jeg tenker dette er overførbart til voksne med autisme også :( 

Når det gjelder min besettelse på pus - helt enig. Føler det er mange årsaker, men størsteparten er vel at jeg syns virkelig ikke han fortjener å vinne pus hvis jeg kan si det på den måten. Han har allerde tatt fra meg så mye på alle slags mulige vis. Han skal liksom gå på meg fysisk , misbruke pengene mine and what not også skal han på toppen av kaka FÅ foreldreretten til pusen vår??  Det er ekstremt vanskelig for meg å akseptere, men forstår at akkurat per nå så må det bli sånn pga min sikkerhet. 

Lillevill - Takk for oppklaring på hva du mente og tusen takk for alle fine råd ♥️. At jeg anser min eget liv som mindre verdt enn pus bekymrer meg å. Er vel pga lav selvtilitt og selvfølelse? 

Hva er din løsning da? 
Du kan ikke ha kontakten med han. Det vet du. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er dessverre fremdeles naiv.

Det at du skal levere mat til katten på døra viser mannen at han har kontroll på deg med å ha katten. Ergo er det et tidsspørsmål før han truer med å gjøre katten noe, eller faktisk gjør det.

Du må velge her:

* Enten må du få hjelp av politi til å hente ut katten og få den til noen som kan passe på den inntil du har tatt ansvar for å skaffe deg et annet sted å bo.

* Eller du må glemme katten helt, ikke ha noen som helst kontakt med mann og katt uansett hva han sier eller gjør! Uansett må du, om du kutter all kontakt med katt og mann, varsle veterinær og politi om at du nå ikke lenger har ansvaret for katten, selv om den er chippet og registrert på deg og dermed juridisk fremdeles din.

Min konklusjon - snakk med politiet, få hjelp til å få ut katten (siden du ikke greier å kutte den helt ut). Du har fått mange råd om mulige løsninger for hvor katten kan bo midlertidig! Om du ikke greier å flytte for deg selv vil det uansett være langt bedre for katten å få ny eier, noen som kan ta over katten varig, om du ikke kan ha den selv.

Men, du må gjøre dette smart og sikkert. Og det involverer politi!

Ja og etter pus er hentet? Når han vil prøve alle taktikker under sola for å plage meg/få tilbake pus? Du flytter inn og passer på at jeg og pus er trygg ? ☺️😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er din løsning da? 
Du kan ikke ha kontakten med han. Det vet du. 

Nei altså min løsning akkurat nå er å putte mat på døra og ikke tenke så altfor mye på pus (etter råd fra krise-senter dama) Pus-situasjonen er ikke noe jeg MÅ løse i morgen eller neste uke hvis du skjønner.. ❤️

Endret av Sofie Maria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du allergisk over for ordet 'katt'? Det er litt svært å ta deg alvorlig når du bruker barnespråk. Det er malplassert i en sak som handler om vold og trusler. 

Anonymkode: 1d25a...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er du allergisk over for ordet 'katt'? Det er litt svært å ta deg alvorlig når du bruker barnespråk. Det er malplassert i en sak som handler om vold og trusler. 

Anonymkode: 1d25a...4a4

Ok - katten min 👍🏻. fornøyd nå ? 😉

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser bare to løsninger her:

1. Du henter ut katten og kutter all kontakt. 

2. Du registrerer katten over på han og kutter all kontakt.

Anonymkode: 6ebf6...4f4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ser bare to løsninger her:

1. Du henter ut katten og kutter all kontakt. 

2. Du registrerer katten over på han og kutter all kontakt.

Anonymkode: 6ebf6...4f4

❤️👍🏻. takk for innspill.

ser ingen annen utvei enn dem to jeg heller.

Hadde håpet på kommunikasjon/et slags samarbeid mellom meg og x, men ser jo at det er totalt fantasiland. 

Er redd for valg nr 1, hva han kan finne på. 

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende at han ikke prioriterer kattemat nettopp fordi han vet at du gjør det. Slutter du å kjøpe kan det hende han innser at han må. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...