Gå til innhold

Blir utnyttet økonomisk.

Sofie Maria

Anbefalte innlegg

Paneera skrev (2 minutter siden):

Bor dessverre for langt unna, men ville sjekket ut kattehjelpen som det linkes til

Du skal kontakt advokat og politi med én gang. Du kan flytte på krisesenter og få besøksforbud, slik at du er trygg i mens anmeldelsen og etterforskningen pågår. Tror noen krisesentre også tar imot personer med dyr.

Jo lengre du venter, jo verre vil "krigen" bli 

Vårt krisesenter tar ikke imot dyr nei, det vet jeg fra før av da jeg har en venn som var i en lignende situasjon med hund. de blir sendt på en kennel som krisesenteret har avtale/deal med.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofie Maria skrev (Akkurat nå):

Vårt krisesenter tar ikke imot dyr nei, det vet jeg fra før av da jeg har en venn som var i en lignende situasjon med hund. de blir sendt på en kennel som krisesenteret har avtale/deal med.  

Men da drar du på krisesenteret , mens katten blir på kennelen. Så er både du og dyret beskyttet samtidig som anmeldelsen pågår. Krisesenteret har hemmelig adresse, så han vil ikke finne deg der

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da drar du på krisesenteret , mens katten blir på kennelen. Så er både du og dyret beskyttet samtidig som anmeldelsen pågår. Krisesenteret har hemmelig adresse, så han vil ikke finne deg der

Skjønner, men blir ikke det å skyte litt spurv med kanon?

Jeg er veldig usikker hvor farlig han er. Føler at etter denne ukas opplevelser så vet jeg ikke lengre opp ned på hva som er sant eller ikke.. Hadde aldri sett for meg eller trodd at han skulle bryte den fysiske grensen på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, men blir ikke det å skyte litt spurv med kanon?

Jeg er veldig usikker hvor farlig han er. Føler at etter denne ukas opplevelser så vet jeg ikke lengre opp ned på hva som er sant eller ikke.. Hadde aldri sett for meg eller trodd at han skulle bryte den fysiske grensen på meg. 

Nei. 

Han.er.farlig! 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Seriøst - hvorfor lager du så mange unnskyldninger for å ha kontakt med denne mannen?

"Kidnappe" dyret??? Det er - unnskyld uttrykket - for faen DITT dyr! Du står som eier, du betaler alle utgifter.

HAN har i prinsipp kidnappet dyret nå og holder det som gissel for å fremdeles ha tilgang til dine penger.

Du var så sikker på alt han aldri kom til å gjøre...

Men han truet likevel både deg og dine venner med fysisk vold. Han har nå, i tillegg til psykisk og økonomisk vold, blitt ganske alvorlig fysisk voldelig mot deg! Du var helt sikker på at han aldri ville bli det heller.

Du er så sikker på at han aldri vil gjøre dyret noe vondt. Likevel har han nå også eskalert sin vold ikke bare til fysisk mot deg, men han har også vist deg at HAN ER VILLIG TIL Å ØDELEGGE DET SOM ER DITT OG SOM DU BRYR DEG OM ved å knuse/ødelegge den tingen din som lå hos ham. Det at han knuste den tingen, det var også en trussel, som viser deg at hvis ikke du gjør som han vil, så VIL HAN SKADE ANDRE TING SOM TILHØRER DEG! Og da er det dyret du påstår du og han er så glade i neste på hans liste, for det er det siste han har, og han vet at det også er det som skal til for å kontrollere deg (og din lommebok).

Og hvorfor i all verden snakker du med hans kompis, som ikke vil snakke med mannen og stoppe ham, men oppfordrer deg til å levere tilbake DITT DYR tilbake til han som holder dyret som et gissel og er voldelig mot deg? Du kan ikke snakke med hans kompiser, for alt du sier kan bli brukt mot deg videre. Du må kutte all kontakt med han og hans venner!

Denne saken tror jeg endre mer tragisk enn du i øyeblikket greier å forestille deg, Ts. Du MÅ skaffe deg mer hjelp! Skaff deg en advokat, få koblet på politiet. Krisesenteret kan hjelpe deg og bli med deg til både advokat og politi!

Om dette ikke skal ende fullstendig tragisk for deg og/eller dyret (og da mener jeg alvorlig fare for din og dyrets helse og liv!!) så har du ikke tid til å utsette å ta tak i dette.

Denne mannen er nå så trigget, at hverken du eller dyret er trygge for ham! Du bør ikke møte ham alene, men du MÅ skaffe deg hjelp av advokat og politi så raskt som mulig, for om du ikke kommer til dyret så kan mannen finne på å true med å skade, eller faktisk skade dyret for å sikre at du kommer.

Dette kommer du deg ikke ut av på en god måte om du ikke tar det jeg og andre har skrevet til deg. Du ser hvor mye det har eskalert bare på noen dager. Neste steg er mer alvorlig vold mot deg, og de er vold mot dyret!

DU har mulighet til å hindre dette, men da må du få dyret bort fra ham slik at hverken du eller dyret har noen som helst kontakt med ham! Advokat, krisesenter, politi!

IKKE utsett det!

Anonymkode: ded4f...dca

Jepp, men han har aldri brukt dyret som pressmiddel for at jeg skal komme dit (ikke enn så lenge hvert fall ) 🤷‍♀️

Snarere tvert imot- hver gang vi krangler så er det at jeg aldri får se dyret mitt, han vil aldri se meg igjen og blabla. 

Edit. bestekompisen hans er faktisk en normal person og eneste grunn til at dyret mitt fikk kommet seg til dyrlegen. Han var på mitt lag og fikk roet ned dritt situasjonen. (ja jeg er veldig flau at han måtte være vitne til den farlige situasjonen , men sånn ble det bare, ikke noe jeg får gjort med det..) 

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, men han har aldri brukt dyret som pressmiddel for at jeg skal komme dit (ikke enn så lenge hvert fall ) 🤷‍♀️

Snarere tvert imot- hver gang vi krangler så er det at jeg aldri får se dyret mitt, han vil aldri se meg igjen og blabla. 

Men det er bare et spørsmål om tid, ts! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er bare et spørsmål om tid, ts! 

ok ❤️🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv en melding til han der du forklarer at du ikke har råd til å betale for maten og alt han vil ha, og at du ikke liker at han legger ting i handlekurven din i butikken og «forventer» at du skal betale for alt. Kanskje du heller kan spandere eller betale for han når og HVIS du selv vil, men han kan ikke kreve noe. Prøv å si ifra, selv om det kanskje koster litt. Dette handler jo ikke om at man ikke vil hjelpe eller være en god venn, men at man rett og slett må sette litt grenser for eget liv❣️

Jeg har selv vært i litt krise økonomisk, og en venninne har sagt til meg at jeg ikke må være redd for å spørre om jeg trenger å låne penger eller om hun skal betale for en middag eller to, jeg har likevel aldri bedt om det. Her om dagen sa hun «jeg betaler» og da gjorde hun det fordi hun ville, ikke fordi hun måtte! Så har jeg selv også spandert eller lagt ut for henne.  Det må jo gå begge veier🥰

Endret av caroline.s
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caroline.s skrev (3 minutter siden):

Skriv en melding til han der du forklarer at du ikke har råd til å betale for maten og alt han vil ha, og at du ikke liker at han legger ting i handlekurven din i butikken og «forventer» at du skal betale for alt. Kanskje dere kan lage en «regel» på at du gjerne betaler eller spanderer NÅR det passer for deg og når du selv vil, da blir det jo en hyggelig greie og føles kanskje ikke så påtvunget. Du må sette grenser, selv om jeg skjønner at det ikke er så enkelt! 

Jeg har selv vært i litt krise økonomisk, og en venninne har sagt til meg at jeg ikke må være redd for å spørre om jeg trenger å låne penger eller om hun skal betale for en middag eller to, jeg har likevel aldri bedt om det. Her om dagen sa hun «jeg betaler» og da gjorde hun det fordi hun ville, ikke fordi hun måtte! Så har jeg selv også spandert på henne flere ganger, fordi jeg har hatt lyst. Det må jo gå begge veier🥰

Nå har situasjonen eskalert utrolig mye, men tusen takk for inputt❤️❤️.  helt enig at det må gå begge veier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (2 minutter siden):

Nå har situasjonen eskalert utrolig mye, men tusen takk for inputt❤️❤️.  helt enig at det må gå begge veier. 

Ja, jeg leser mellom linjene at det nok er litt mer innviklet enn som så. Men bare vær ærlig med han. ❤️ Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caroline.s skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg leser mellom linjene at det nok er litt mer innviklet enn som så. Men bare vær ærlig med han. ❤️ Lykke til! 

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caroline.s skrev (28 minutter siden):

Lurer også på om du har pratet med noen i spesialisthelsetjenesten om dette? Feks psykolog? Kan kanskje være lurt for å få sortert litt tanker og kanskje få litt mer klarhet i hva du skal gjøre? Jeg har lest hele tråden nå og jeg skjønner at dette ikke er en enkel situasjon og at det virker som dette er et menneske det er vanskelig å endre. 😔 Men du kan ta gode valg for deg selv.

Endret av caroline.s
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

caroline.s skrev (4 minutter siden):

Lurer også på om du har pratet med noen i spesialisthelsetjenesten om dette? Feks psykolog? Kan kanskje være lurt for å få sortert litt tanker og kanskje få litt mer klarhet i hva du skal gjøre? Jeg har lest hele tråden nå og jeg skjønner at dette ikke er en enkel situasjon og at det virker som dette er et menneske det er vanskelig å endre. 😔 Men du kan ta gode valg for deg selv.

Takk ❤️❤️. Jeg er ikke langt unna å gå på veggen nå siden folk mener at dyret mitt er i fare. 

Jada, har vært på terapi i flere år, men problemet er at når man har diagnoser og en sammensatt situasjon er det veldig vanskelig å gjøre seg forstått. Også har jeg hatt litt uflaks oppi det hele eks med sistemann som måtte gå av med pensjon.

uansett - noe må bli gjort før jeg havner på psykehus eller det som verre er så når mandagen kommer må jeg ta en skikkelig telefonrunde til fastlege og det som er👍🏻❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har du kjøpt til ham de ganger du har besøkt ham denne uken? 

Anonymkode: 1d25a...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mye har du kjøpt til ham de ganger du har besøkt ham denne uken? 

Anonymkode: 1d25a...4a4

Null kroner.

Det er nå over en uke siden jeg har vært der. Som du husker (hvis du har lest tråden)lagde han bråk og kødd  forrige helg fordi jeg skulle ut med noen venner. Jeg valgte å blokke fordi han ble altfor dum, var jo trusler også det han skrev så følte ikke han fortjente min oppmerksomhet da. 

Blokket han opp dagen før dyrlegen for å avtalte henting (veldig business aktig, jeg kommer kl 12.00 typ samtale😏) Den dagen var han helt normal på telefonen, dagen etter gikk alt galt og han klikka.

Når jeg tenker meg om kan det ha vært blokkeringen de tre eller fire dagene som utløste at han klikka/så svart.. Han har jo vært vant å ha tilgang på meg. 

Ikke hørt eller pratet med han siden da.  Kun litt sms med bestevennen hans hvor vi snakker om dyret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sofie Maria skrev (15 minutter siden):

Takk ❤️❤️. Jeg er ikke langt unna å gå på veggen nå siden folk mener at dyret mitt er i fare. 

Jada, har vært på terapi i flere år, men problemet er at når man har diagnoser og en sammensatt situasjon er det veldig vanskelig å gjøre seg forstått. Også har jeg hatt litt uflaks oppi det hele eks med sistemann som måtte gå av med pensjon.

uansett - noe må bli gjort før jeg havner på psykehus eller det som verre er så når mandagen kommer må jeg ta en skikkelig telefonrunde til fastlege og det som er👍🏻❤️

Dyret? Truer han deg med å skade katten din hvis du kutter kontakten?  Ja, håper dette løser seg og at du klarer å komme deg ut av dette❣️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caroline.s skrev (Akkurat nå):

Dyret? Truer han deg med å skade katten din hvis du kutter kontakten?  Ja, håper dette løser seg og at du klarer å komme deg ut av dette❣️

Ja altså vi deler en firebent som jeg har latt være hos han fordi det er der den er kjent og trygg osv. Min x har aldri skadet den før og de har et bra forhold, men noen her inne føler og mener dyret mitt er i fare nå fordi han kan plutselig klikke eller skade den for å hevne/skade meg hvis du skjønner.. 🥺 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caroline.s skrev (5 minutter siden):

De mener det bare er et spørsmål om tid selv om det ikke har skjedd enda at han har vært kjip mot pusen vår 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (4 timer siden):

❤️❤️

Det skjedde pga noe helt uvesentlig egentlig. Vi var i bilen på vei til dyrlegen. Jeg spurte etter en ting jeg har glemt/lagt igjen hos han. Han svarte den har jeg ødelagt/knust. Jeg ble sint så jeg sa okai hvis det er sånn ting skal være så går du ut av bilen min også drar jeg alene til dyrlegen. På det tidspunktet svartna det for han.

Jeg blåser i selve tingen liksom så var sikkert en overreaksjon fra min side å be han gå vekk, men det er måten han prater til meg på og at han tenker det er ok å ødelegge mine ting som gjorde at jeg ba han gå. (Vi var rett utafor døra hans så er ikke sånn at vi var midt ute på veien eller noe sånt, da hadde jeg skjønt mer hans reaksjon) 

Herlighet, TS! Mannen er jo ikke tilregnelig! :o 

Men du: kvifor tok du han med deg til veterinæren? Kunne du ikkje reist aleine? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...