Gå til innhold

Hvor lenge vente på forelskelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er flere måter å være glad i noen på, det er ikke alltid man er stormende forelsket. Er du glad i han, føler deg trygg med han, gleder deg til å foretelle han ting, savner han osv? 😊

Anonymkode: 65b8c...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han høres ut som en keeper. Jeg var totalt uforelsket i min kjære lenge - hadde egentlig begynt å belage meg på at han kunne være min mannlige venn som jeg kunne gjøre hyggelige ting sammen med, og ikke noe mer. Jeg likte ham godt, men syntes ikke han var noe kjekk i det hele tatt.
Men etter en del dating, en lang periode uten kontakt og noen måneder dating igjen ble jeg plutselig TOTALT, VILT fjortisforelsket i ham. Plutselig ble han også så vanvittig kjekk og sexy. Og jeg ble skrekkslagen over tanken på at jeg nesten hadde latt en sånn mann gå. Må bor vi sammen på fjerde året. Han ble aldri sånn vilt forelsket i meg, men han elsker meg høyt og lar meg merke det hver eneste dag. Selv er jeg fortsatt nesten hekta på ham. Jeg kam sitte ved siden av ham i sofaen om kvelden og bare kjenne sånne store,  varme bølger av forelskelse gjennom hele kroppen.

Anonymkode: c072c...13d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du usikker så la være. Man inngår ikke forhold med noen hvis man er usikker. 

Endret av Sannhetsøkende
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det kan godt hende det er fordi jeg føler meg trygg med han ja, og jeg er veldig glad i han. Men er det rett av meg å bli sammen med noen jeg bare er glad i?

Anonymkode: 3e701...1fa

Ja! Det et det  om det stemmer på alle andre plan så kan det bli fint. Og du kan ende opp med å elske han og det er dypere enn forelskelse. Forelskelse er bare hormoner og de lurer oss som regel.  Les denne, vil tro du føler deg tryggere da . Mulig du har funnet drømmemannen selv om du ikke føler på stresset forelskelsen ofte gir.  https://www.vg.no/helse/i/BJvgkE/kvinne-27-kan-man-ha-et-lykkelig-forhold-uten-forelskelse

Anonymkode: d3674...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange måter å leve livet sitt. De mest usunne relasjonene jeg har hatt er de hvor jeg har vært mest forelsket. 
Du er 40 og vil dele livet med noen, du har funnet en flott mann. Du sier ingenting og barn, men jeg lurer på om jeg hadde gått for det. 

Anonymkode: 13327...ad5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg funnet en ny, kunne jeg godt bare hoppet rett over forelskelse og gå til "trygg og etablert". Jeg tenker ikke forelskelse i seg selv er nødvendig for at det skal bli bra. 

Om du trives med han, er trygg på han og glad i han, hvorfor i all verden skal du vurdere å gå da? 

Anonymkode: 5210f...606

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver ikke noe om hvorvidt du har barn eller ikke fra før, eller om du ønsker. Siden du er i starten av 40, så har du ifølge den biologiske klokka "dårlig tid", så jeg skjønner deg hvis du er utålmodig, og vil at det skal klaffe fort, og at du savner de sterke følelsene. Er vel kjipt hvis du bruker starten av 40 årene på en du kanskje ikke kjenner nok kjemi med. Men du må bare kjenne godt etter, og det er ikke sikkert at han er feil for deg heller, selv om det har gått 5 måneder. I fjor ble en venninne av meg sammen med en hun har vært bestekompis med i 10 år, først i fjor fant de ut av at det lå noe ekstra der. Så man skal vel aldri si aldri. 

Endret av MegJa
Justert
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Tusen takk for mange gode svar. Jeg hadde egentlig fraskrevet meg tanken om barn, men han er tydelig på at han vil ha, og nå har jeg fått lyst på barn jeg og. Jeg tenker at han er absolutt siste sjanse for å få det, og det gjør jo at jeg prøver alt jeg kan for å få de rette følelsene. Mulig her problemet ligger, at jeg stresser med det. Så på bilder av han nå, jeg kjenner jo at jeg blir glad av det. 

Jeg skal gi det litt mer tid, men jeg kommer ikke til å utsette hverken han eller meg for et forhold kun basert på vennskap. Jeg kan leve uten forelskelse, men jeg må elske den jeg blir kjæreste med.

Anonymkode: 3e701...1fa

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt du vet kan det være at du er stormende forelsket allerede. Men han gjør deg ikke usikker så de såkalte sommerfuglene er helt fraværende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...