Jeg-er-anonym Skrevet 11. september 2024 #1 Del Skrevet 11. september 2024 Det er så trist å se hvordan så mange skiller menn og kvinner som nærmest to ulike arter. Ja, menn og kvinner er litt forskjellige i fra hverandre, men hvilken rolle spiller det? Er vi ikke alle forskjellige?Det skal alltid være en kamp om det ene og det andre. Det trenger ikke alltid være en kamp til stedet for at det skal legges merke til. Det er bare å se på hvordan menn og kvinner fordeler seg. Dette være seg (allerede) i barnehagen og skolen, hvilke aktiviteter og hobbyer en skal velge, hvilken yrke en skal ha osv. Det at menn skal bli mistolket av kvinner bare fordi man er en mann og vice versa. Tenk å gå til en gruppe bestående av det andre kjønn bare for å sosialisere uten at det er noen baktanker. Hvor rart ser dette ut? Og hvorfor? Så hvorfor ha denne holdningen hvor en har et slikt skille mellom dem? Og ja, jeg er klar over standardsvarene, men hva skal dette være godt for? Kan vi ikke alle ta vare på hverandre og behandle hverandre med respekt? Kanskje en må handle ulikt i blant mellom mann og kvinne for å imøtekomme deres velvære, men forskjellen er ikke så stor og er ingen grunn for et slikt skille som vi har i dag. Føler dette skillet blir kun større og større noe som umulig kan være sunt. Måtte bare få du litt ut. Håper det ikke er bare meg som føler dette er trist. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 11. september 2024 #2 Del Skrevet 11. september 2024 Jeg-er-anonym skrev (6 minutter siden): Det er så trist å se hvordan så mange skiller menn og kvinner som nærmest to ulike arter. Ja, menn og kvinner er litt forskjellige i fra hverandre, men hvilken rolle spiller det? Er vi ikke alle forskjellige?Det skal alltid være en kamp om det ene og det andre. Det trenger ikke alltid være en kamp til stedet for at det skal legges merke til. Det er bare å se på hvordan menn og kvinner fordeler seg. Dette være seg (allerede) i barnehagen og skolen, hvilke aktiviteter og hobbyer en skal velge, hvilken yrke en skal ha osv. Det at menn skal bli mistolket av kvinner bare fordi man er en mann og vice versa. Tenk å gå til en gruppe bestående av det andre kjønn bare for å sosialisere uten at det er noen baktanker. Hvor rart ser dette ut? Og hvorfor? Så hvorfor ha denne holdningen hvor en har et slikt skille mellom dem? Og ja, jeg er klar over standardsvarene, men hva skal dette være godt for? Kan vi ikke alle ta vare på hverandre og behandle hverandre med respekt? Kanskje en må handle ulikt i blant mellom mann og kvinne for å imøtekomme deres velvære, men forskjellen er ikke så stor og er ingen grunn for et slikt skille som vi har i dag. Føler dette skillet blir kun større og større noe som umulig kan være sunt. Måtte bare få du litt ut. Håper det ikke er bare meg som føler dette er trist. Du er mann vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 12. september 2024 #3 Del Skrevet 12. september 2024 Jeg-er-anonym skrev (14 timer siden): Det er så trist å se hvordan så mange skiller menn og kvinner som nærmest to ulike arter. Ja, menn og kvinner er litt forskjellige i fra hverandre, men hvilken rolle spiller det? Er vi ikke alle forskjellige?Det skal alltid være en kamp om det ene og det andre. Det trenger ikke alltid være en kamp til stedet for at det skal legges merke til. Det er bare å se på hvordan menn og kvinner fordeler seg. Dette være seg (allerede) i barnehagen og skolen, hvilke aktiviteter og hobbyer en skal velge, hvilken yrke en skal ha osv. Det at menn skal bli mistolket av kvinner bare fordi man er en mann og vice versa. Tenk å gå til en gruppe bestående av det andre kjønn bare for å sosialisere uten at det er noen baktanker. Hvor rart ser dette ut? Og hvorfor? Så hvorfor ha denne holdningen hvor en har et slikt skille mellom dem? Og ja, jeg er klar over standardsvarene, men hva skal dette være godt for? Kan vi ikke alle ta vare på hverandre og behandle hverandre med respekt? Kanskje en må handle ulikt i blant mellom mann og kvinne for å imøtekomme deres velvære, men forskjellen er ikke så stor og er ingen grunn for et slikt skille som vi har i dag. Føler dette skillet blir kun større og større noe som umulig kan være sunt. Måtte bare få du litt ut. Håper det ikke er bare meg som føler dette er trist. helt enig med deg. Det er faktisk ganske ekstremt i Norge, det merket jeg når jeg kom hit for lenge siden. Menn på en sida, jenter på den andre, guttetur, jentetur.. hjelp ! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg-er-anonym Skrevet 13. september 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 13. september 2024 TomSawyer skrev (På 11.9.2024 den 23.11): Du er mann vel? Ja, men spiller vel ingen rolle det vel for det jeg skrev. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg-er-anonym Skrevet 13. september 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 13. september 2024 NatNat skrev (12 timer siden): helt enig med deg. Det er faktisk ganske ekstremt i Norge, det merket jeg når jeg kom hit for lenge siden. Menn på en sida, jenter på den andre, guttetur, jentetur.. hjelp ! Hadde vært litt interessant å høre hvor du kommer i fra. Dette da jeg føler det er en del overalt i verden, men enig i at Norge er på det øvre sjiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 13. september 2024 #6 Del Skrevet 13. september 2024 Jeg-er-anonym skrev (På 11.9.2024 den 23.05): Det er så trist å se hvordan så mange skiller menn og kvinner som nærmest to ulike arter. Ja, menn og kvinner er litt forskjellige i fra hverandre, men hvilken rolle spiller det? Er vi ikke alle forskjellige?Det skal alltid være en kamp om det ene og det andre. Det trenger ikke alltid være en kamp til stedet for at det skal legges merke til. Det er bare å se på hvordan menn og kvinner fordeler seg. Dette være seg (allerede) i barnehagen og skolen, hvilke aktiviteter og hobbyer en skal velge, hvilken yrke en skal ha osv. Det at menn skal bli mistolket av kvinner bare fordi man er en mann og vice versa. Tenk å gå til en gruppe bestående av det andre kjønn bare for å sosialisere uten at det er noen baktanker. Hvor rart ser dette ut? Og hvorfor? Så hvorfor ha denne holdningen hvor en har et slikt skille mellom dem? Og ja, jeg er klar over standardsvarene, men hva skal dette være godt for? Kan vi ikke alle ta vare på hverandre og behandle hverandre med respekt? Kanskje en må handle ulikt i blant mellom mann og kvinne for å imøtekomme deres velvære, men forskjellen er ikke så stor og er ingen grunn for et slikt skille som vi har i dag. Føler dette skillet blir kun større og større noe som umulig kan være sunt. Måtte bare få du litt ut. Håper det ikke er bare meg som føler dette er trist. Enig. Føler det er oppkonstruert. Mennesker er vi alle 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 13. september 2024 #7 Del Skrevet 13. september 2024 Jeg-er-anonym skrev (9 timer siden): Hadde vært litt interessant å høre hvor du kommer i fra. Dette da jeg føler det er en del overalt i verden, men enig i at Norge er på det øvre sjiktet. Frankrike 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yellow Eye Skrevet 13. september 2024 #8 Del Skrevet 13. september 2024 Er bare umodne menn og kvinner som driver på med kjønnskamp. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg-er-anonym Skrevet 13. september 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 13. september 2024 Yellow Eye skrev (5 timer siden): Er bare umodne menn og kvinner som driver på med kjønnskamp. Problemet er jo at de sprer denne mentaliteten og den smitter fort alt for mange. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 15. september 2024 #10 Del Skrevet 15. september 2024 Menn og kvinner er ulike. Hvis vi alle erkjenner det uten å lage noe problem av det, så vil vi kunne kommunisere bedre med hverandre. Men i dag, så skal liksom alt likestilles, og mann og kvinne skal være omtrent helt lik. Det er galematias. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg-er-anonym Skrevet 15. september 2024 Forfatter #11 Del Skrevet 15. september 2024 frivis skrev (12 timer siden): Menn og kvinner er ulike. Hvis vi alle erkjenner det uten å lage noe problem av det, så vil vi kunne kommunisere bedre med hverandre. Men i dag, så skal liksom alt likestilles, og mann og kvinne skal være omtrent helt lik. Det er galematias. Enig. Vi er alle forskjellige. På tide at folk innser det åpenbare og stopper å veie menn og kvinner opp mot hverandre for det skaper bare et større skille når en har det i fokus hele tiden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mindblwn Skrevet 15. september 2024 #12 Del Skrevet 15. september 2024 De individuelle forskjellene er MYE større enn de mellom kjønn. Kjønn er uanset ett spektrum mer enn to helt separate kategorier, og de sosiale kjønnskategoriene og forventningene er jo, og har alltid vert, helt på trynet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 15. september 2024 #13 Del Skrevet 15. september 2024 (endret) Jeg-er-anonym skrev (19 minutter siden): Enig. Vi er alle forskjellige. På tide at folk innser det åpenbare og stopper å veie menn og kvinner opp mot hverandre for det skaper bare et større skille når en har det i fokus hele tiden. Hadde dessuten vært ufattelig kjedelig dersom vi som personer og kjønn var helt like. Tror det er utrolig viktig og vesentlig å anerkjenne hvor ulike vi mennesker er, både etter kjønn og på tvers av kjønn, og derfor være bevisst på at man ikke søker EN kvinne eller EN mann, hvem som helst liksom, men blir kjent med hvert individ, for å finne ut om man passer sammen. Jeg som kvinne er på ingen måte, og har aldri vært, interessert i å bli beskyldt for feil ekser har hatt, bare fordi vi begge to er kvinner. Jeg er meg, ikke EN kvinne, som er andre kvinner lik. Jeg og min mann ble et par fordi vi som individer viste seg å passe sammen. Ikke nødvendigvis fordi vi er like heller. Vi er like NOK til å fungere godt sammen, og ulike nok til å utfylle hverandre godt. Jeg er på ingen måte lik hans eks, bare fordi vi begge to er kvinner. Jeg er helt faktisk så ulik hans eks at vi to neppe kunne vært venninner engang, og det har absolutt ingenting med at hun er hans eks å gjøre. Jeg kunne fint ha vært venninne med henne på tross av det, men vi er for ulike til det. Endret 15. september 2024 av Trolltunge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg-er-anonym Skrevet 15. september 2024 Forfatter #14 Del Skrevet 15. september 2024 Trolltunge skrev (2 timer siden): Hadde dessuten vært ufattelig kjedelig dersom vi som personer og kjønn var helt like. Tror det er utrolig viktig og vesentlig å anerkjenne hvor ulike vi mennesker er, både etter kjønn og på tvers av kjønn, og derfor være bevisst på at man ikke søker EN kvinne eller EN mann, hvem som helst liksom, men blir kjent med hvert individ, for å finne ut om man passer sammen. Jeg som kvinne er på ingen måte, og har aldri vært, interessert i å bli beskyldt for feil ekser har hatt, bare fordi vi begge to er kvinner. Jeg er meg, ikke EN kvinne, som er andre kvinner lik. Jeg og min mann ble et par fordi vi som individer viste seg å passe sammen. Ikke nødvendigvis fordi vi er like heller. Vi er like NOK til å fungere godt sammen, og ulike nok til å utfylle hverandre godt. Jeg er på ingen måte lik hans eks, bare fordi vi begge to er kvinner. Jeg er helt faktisk så ulik hans eks at vi to neppe kunne vært venninner engang, og det har absolutt ingenting med at hun er hans eks å gjøre. Jeg kunne fint ha vært venninne med henne på tross av det, men vi er for ulike til det. Ja, mener jo at en må godta det at vi er ulike og heller være stolte at vi er så ulike som individer. At vi har ulike egenskaper og ferdigheter som vi må verdsette og bruke. Ikke prøve å være alle like eller streve etter noe «ideale» som vi slettes ikke er. Ikke det at det «ideale» er noe ideelt forsåvidt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 15. september 2024 #15 Del Skrevet 15. september 2024 (endret) Yellow Eye skrev (På 13.9.2024 den 18.43): Er bare umodne menn og kvinner som driver på med kjønnskamp. . Endret 17. september 2024 av Rosakatt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 15. september 2024 #16 Del Skrevet 15. september 2024 (endret) Jeg-er-anonym skrev (13 minutter siden): Ja, mener jo at en må godta det at vi er ulike og heller være stolte at vi er så ulike som individer. At vi har ulike egenskaper og ferdigheter som vi må verdsette og bruke. Ikke prøve å være alle like eller streve etter noe «ideale» som vi slettes ikke er. Ikke det at det «ideale» er noe ideelt forsåvidt heller. Jeg tror de fleste er både svært bevisst på dette og iallefall delvis stolt over å være individer. Iallefall stolt på den måten at det oppleves dårlig til direkte nedverdigende med påstander som sier at du ER slik og sånn, bare fordi du er kvinne/mann. De fleste av oss vil ikke finne oss i at vi er en stereotype, uten egen personlighet. Vi synes det er fornærmende. Likevel blir slikt påstått veldig ofte, og det er egentlig ikke så rart at det skaper hissige debatter, fordi de fleste opplever det å bli satt i bås som en stor fornærmelse. Selv er jeg både "typisk" kvinne og ikke så typisk kvinne, til veldig utypisk kvinne også. De fleste har slike blandinger, og blandingenr er så ulikt sammensatt at forenklinger etter kjønn bestandig vil fornærme de fleste av oss. En mann som bare hadde satt meg i båsen "kvinne", og derfor antok det meste om meg istedenfor å bli kjent med meg ville ikke hatt en sjanse. Han ville med det tråkket meg så hardt på tærne og fornærmet meg så dypt at det ikke hadde vært mulig med en relasjon oss to mellom. Statistikker og slikt er interessant for å se TRENDER som utpeker seg, men noe fasiter på hvordan folk som individ ER kan statesikk aldri bli. Tror man dette skjønner man verken forskning eller statistikk overhodet. Ingen statistikk kan vise hvem jeg er som person, eller du, og når det kommer til å skape relasjoner må man først og fremst skjønne at man må bli kjent med individene man ønsker en relasjon til. Dra frem "statistikk viser at du mener...", og du vil verken få venner eller kjæreste. (Men antagelig få veldig mange til å bli irritert og forbanna. ) Endret 15. september 2024 av Trolltunge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yellow Eye Skrevet 15. september 2024 #17 Del Skrevet 15. september 2024 Rosakatt skrev (32 minutter siden): Jeg føler et ansvar for å gi et motsvar til sexisme og generalisering, fordi meninger som går ukonfronterte kan bli sett på som en sannhet(De som ikke reflekterer, ser det som sannhet allerede) og om ting får gro for lenge vil det bli endringer i hvordan vi kvinner blir behandlet. Du ser det andre steder, å ikke bare med dette men på alle ting som rasisme også. Jødehatet under krigen, plutserlig har noe brygget lenge nok til at det er normalen å opptre som at gruppen som hates er annen rang, så er den enda mindre enn det, så fortjener de ikke leve engang. Å vi har vært der før. Jeg har ikke lyst til at vi også skal miste rettighetene våre i en mørk dystopisk fremtid. Eller at de som har mistet eller er i ferd med å miste skal forbli i den situasjonen. Verden er mørk på så mange måter, det er skikkelig skummelt hvor langt ting naturlig går. Det er så synd, det er ikke naturlig for mennesker at vi skal være venner, det må alltid kjempes om at folk skal bli respektert. Det du snakker om her, er noe annet enn det jeg refererer til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 15. september 2024 #18 Del Skrevet 15. september 2024 Så lenge feminister og wokere driver den latterlige kampanjen mot menn og later som om kjønnene er like vil kjønnskampen fortsette tror nå jeg.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 15. september 2024 #19 Del Skrevet 15. september 2024 (endret) TomSawyer skrev (51 minutter siden): Så lenge feminister og wokere driver den latterlige kampanjen mot menn og later som om kjønnene er like vil kjønnskampen fortsette tror nå jeg.. Jeg er feminist og antagelig woke også. Tror det blir for snevert å skylde på oss. Jeg synes heller ikke det er fra denne kanten de styggeste angrep kommer fra. Skjønner heller ikke helt påstanden om at feminister og woke later som kjønn er like når iallefall woke handler om aksept for diverse ulikheter, enda bredere enn at vi kun er enten standard kvinne eller mann. Ekstremister av enhver type er derimot ikke bra, men de fleste er jo ikke der. Endret 15. september 2024 av Trolltunge 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 15. september 2024 #20 Del Skrevet 15. september 2024 Trolltunge skrev (16 minutter siden): Jeg er feminist og antagelig woke også. Tror det blir for snevert å skylde på oss. Jeg synes heller ikke det er fra denne kanten de styggeste angrep kommer fra. Skjønner heller ikke helt påstanden om at feminister og woke later som kjønn er like når iallefall woke handler om aksept for diverse ulikheter, enda bredere enn at vi kun er enten standard kvinne eller mann. Ekstremister av enhver type er derimot ikke bra, men de fleste er jo ikke der. Woke handler om aksept for alt mulig rart bortsett fra aksept for hvite heterofile menn, hvite heterofile menn som har brakt verden dit vi er i dag. Jeg vil ikke kalle det angrep det wokerne driver med, mer en langsomtgående kampanje som fordummer samfunnet.. Når det gjelder feministkulturen står de bak det største angrepet på menn og maskuline verdier i historien..Undertrykking av gutter og gutters væremåte starter allerede i barnehagen og fortsetter gjennom barneskolen og hele utdanningsløpet, gutter kommer snart til å være helt borte fra høyere utdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå