AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #1 Del Skrevet 11. september 2024 Vi holder på å bli sprø. Klarer ikke å bestemme oss for hvilken bil vi bør gå for. Vi har 3 barn, bor landlig med litt bakker. Ønsker en bil uten mye prakk, en driftsikker bil med grei rekkevidde som vi kan ha i mange år. Hvilken bil er best av disse? Anonymkode: b55c2...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #2 Del Skrevet 11. september 2024 Eller er det andre biler vi bør se på? Budsjett max 250 Anonymkode: b55c2...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #3 Del Skrevet 11. september 2024 eNiro er en kolossalt mye bedre bil på så å si alle måter. Vi har likevel en Leaf fordi den kostet halvparten så mye ny. Forstår det slik at du ser på bruktbil. Med tre unger i bredden kan Leafen bli nokså trang. Da ville jeg uansett ha valgt Kiaen. Anonymkode: ac86a...f86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ut_på_tur Skrevet 11. september 2024 #4 Del Skrevet 11. september 2024 Kia er en bedre bil og har moderne hurtigladeplugg. ccs. Leaf har større bagasjerom, er veldig driftssikker. Prøvekjør begge? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #5 Del Skrevet 11. september 2024 Kia e-seoul facelift som har CCS lader. Rundt 4år igjen på garantien og ligger innenfor budsjettet. Anonymkode: 2584e...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #6 Del Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kia e-seoul facelift som har CCS lader. Rundt 4år igjen på garantien og ligger innenfor budsjettet. Anonymkode: 2584e...268 Ikke med tre barn. eNiro er betydelig romsligere. Anonymkode: ac86a...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #7 Del Skrevet 11. september 2024 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=151327950 Takk for svar. Hva tenker dere om denne? Har den gått for langt? Er prisen grei? Anonymkode: b55c2...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #8 Del Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): eNiro er en kolossalt mye bedre bil på så å si alle måter. Vi har likevel en Leaf fordi den kostet halvparten så mye ny. Forstår det slik at du ser på bruktbil. Med tre unger i bredden kan Leafen bli nokså trang. Da ville jeg uansett ha valgt Kiaen. Anonymkode: ac86a...f86 Dette med pris ser jeg. Av de jeg kikket på ser det ut til at man får en leaf 22 modell til samme pris som en Kia 19 modell..uff,vanskelig. Er kiaen like driftsikker som leaf da? Anonymkode: b55c2...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #9 Del Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette med pris ser jeg. Av de jeg kikket på ser det ut til at man får en leaf 22 modell til samme pris som en Kia 19 modell..uff,vanskelig. Er kiaen like driftsikker som leaf da? Anonymkode: b55c2...ab2 Ser også på forsikring at toppforsikring dekker skade på batteri i 10 år. Denne kiaen er 5 år gammel. Leafen vi så på er 2 år gammel. Anonymkode: b55c2...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 12. september 2024 #10 Del Skrevet 12. september 2024 Kia har 7 år garanti. Nissan har 5 år. Ikke at det bør være avgjørende, men kan forsvare noe prisforskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #11 Del Skrevet 12. september 2024 Er ikke så inn i dette med priser, men Kiaen er jo større, har bedre batteri, mer utstyr, høyere kvalitet på interiøret osv. Det fins knapt biler på markedet som er like pålitelig som Leaf - også fordi det ikke er noe særlig utstyr på Leafen som kan gå i stykker. En helt ny 2023 Leaf med 39 kWt kostet jo 199000 kr i fjor. For 250k oppover får du også en splitter ny MG4 med 7 år garanti. Den har overraskende god plass i baksetet, men bagasjerommet kan bli litt i minste laget. Anonymkode: ac86a...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #12 Del Skrevet 12. september 2024 Hadde ikke kjøpt bil med chademo. Anonymkode: 53e05...928 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinksten Skrevet 12. september 2024 #13 Del Skrevet 12. september 2024 Se på Hyundai Ioniq, det er mye bil for pengene og stort bagasjerom. Eneste er at den er litt dårlig å ta seg frem på vinterføre. Som taler over sier - ikke kjøp noe med ChaDeMo. Skal du på langtur så er det veldig greit å kunne bruke Tesla-ladere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 12. september 2024 #14 Del Skrevet 12. september 2024 Om en aldri kjører lenger enn rekkevidden til bilen er ikke CHAdeMO et stort minus. Uten tvil fordel med CCS med tanke på tilgjengelige hurtigladere om en skal benytte dem.n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #15 Del Skrevet 12. september 2024 Jeg hadde Leaf før, har Kia e-Niro nå. Hovedårsaken til at jeg byttet, var batterikapasitet og rekkevidde. Opplever at det er en del bedre plass i Kia enn Leaf, selv om de føles omtrent like store når man kjører og parkerer. Samtidig savner jeg noen ting fra Leaf. Jeg syns Kia føles stivere når jeg kjører. Og så er ryggekamera med bird view på leafen helt overlegen. Alt i alt telte imidlertid rekkevidde og ccs-lading mest for meg. Anonymkode: d22d0...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #16 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns Kia føles stivere når jeg kjører En del av det kan forklares med at Niroen i utlandet har en sånn foam-greie i bagasjerommet som demper lyd og på magisk og helt uforklarlig vis gir en bedre kjørefølelse. Har aldri helt forstått det der. I hvert fall...norske kunder foretrakk et større bagasjerom fremfor en stillere bil. Så der er det en liten forskjell. Anonymkode: ac86a...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #17 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er ikke så inn i dette med priser, men Kiaen er jo større, har bedre batteri, mer utstyr, høyere kvalitet på interiøret osv. Det fins knapt biler på markedet som er like pålitelig som Leaf - også fordi det ikke er noe særlig utstyr på Leafen som kan gå i stykker. En helt ny 2023 Leaf med 39 kWt kostet jo 199000 kr i fjor. For 250k oppover får du også en splitter ny MG4 med 7 år garanti. Den har overraskende god plass i baksetet, men bagasjerommet kan bli litt i minste laget. Anonymkode: ac86a...f86 Jeg kjøpte en Leaf 2023 modell til 250.000kr i sommer, så de koster ikke 199.000 ny nei Anonymkode: ff1de...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #18 Del Skrevet 12. september 2024 Vi har både Nissan Leaf og Kia eNiro. Kia er definitivt hovedbilen. Vil si den er flere hakk over Leaf (riktignok er dem noen år eldre). Trangt med 3 barn i baksetet på Leaf, mye bedre plass i Kia. Anonymkode: 0e880...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #19 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi har både Nissan Leaf og Kia eNiro. Kia er definitivt hovedbilen. Vil si den er flere hakk over Leaf (riktignok er dem noen år eldre). Trangt med 3 barn i baksetet på Leaf, mye bedre plass i Kia. Anonymkode: 0e880...0a1 Dette var nyttig.👌Hvilke årsmodeller har dere? Anonymkode: b55c2...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #20 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg kjøpte en Leaf 2023 modell til 250.000kr i sommer, så de koster ikke 199.000 ny nei Anonymkode: ff1de...d54 Visia kostet 199k, og fins nå kun i prislisten. Utstyrsnivået er i dag ikke å få kjøpt lenger. Anonymkode: ac86a...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå