Gå til innhold

Hvorfor tåler ikke menn litt tøffe damer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 20.33):

Virker som at menn tåler dårlig litt motstand eller at man «er seg selv og sier det man mener». De vil heller kanskje ha en dame som «legger seg flat» for dem, som ikke gir motstand, en stereotypisk dame? 

Anonymkode: 4204f...2e2

«Menn» er en gruppering vi som samfunn har skapt. Det er en kategori vi kar laget for å lettere kunne beskrive vår virkelighet i enkle ord. Tenk på kategorien «menn» slik du tenker på kategorien «planter». Alle «planter» har noe til felles. Men mer end et de har til felles er planter ulike hverandre.

»menn» er ikke en sopp eller en maurtue. De er individer. Ja, noen menn (og noen subgrupper menn mer enn andre) liker underdanige kvinner. Ikke ulikt slik noen kvinner liker tause og føyelige menn. Andre menn igjen liker livlige kvinner, morsomme kvinner, sterke kvinner, andre menn, både menn og kvinner etc.

Men før, ts, du forstår at «menn» ikke er en gruppe man kan tillegge meninger, så bør du, for både din egen og deres del, unngå dem. 

Og som flere påpeker så er det helt ok å «være seg selv». Men dersom du som «deg selv» velger å ta opp mer plass i hverdagen enn det er bærekraftig at 5,5 millioner nordmenn (eller 8 milliarder folk) gjør? Da er du ikke «deg selv». Da er du bare plasskrevende.

Anonymkode: faa2d...06a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosalilje84 skrev (36 minutter siden):

Menn må slutte å si "når de kommer hjem fra jobb". Kvinner kommer også hjem fra jobb. De ønsker også fred og ro. Skal vi sitte i hver sitt hjørne av sofaen og ti still, slik at det ikke oppstår noen ubehageligheter for den sårbare mannen?

Kvinner generelt har flere humørsvingninger og er mindre emosjonelt stabile enn menn.

De kvinnene som ikke har lært seg å kontrollere dette funker dårlig i forhold 

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hocane skrev (7 minutter siden):

Kvinner generelt har flere humørsvingninger og er mindre emosjonelt stabile enn menn.

De kvinnene som ikke har lært seg å kontrollere dette funker dårlig i forhold 

Tro meg, det er mange menn som mangler impulskontroll og er emosjonelle. Det er flere menn enn kvinner som banker partner og påfører partner skade. Bare fordi partner er uenig, har gjort noe som mannen ikke liker eller ikke lar seg kue. Å si at menn er rasjonelle og stabile, mens kvinner er hormonelle og ustabile, er bare dumt. Ser du på oversikt over inkasso, fyllekjøring, familievold, tilfeldig vold, narkotikabruk og alkoholisme, vil du se at menn er overrepresentert i alle disse statistikkene. Statistikkene sier noe om impulskontroll, rasjonalitet og emosjonell stabilitet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite filter, og sier ting rett ut. Noen foretrekker det, og andre avskyr det. Det er helt greit å ikke passe sammen med alle, og det er ikke et tap heller.  Man kan kommunisere tindrende klart uten å være ufin, og om folk syns at det blir for mye, så er vi en dårlig match.
Har alltid levd fritt og selvstendig, både i forhold og som enslig. Jeg jenker meg naturlig i sosiale sammenhenger, for å få det best mulig, men om noen begynner å skulle lage regler eller kommandere... Da er det game over. Jeg leder meg selv, takk! :D 

Noen prøver seg på å kritisere andre, prøver å få dem til å endre seg, istedet for å finne noen som har en væremåte som passer for dem. Det er alltid ugreit. La folk være i fred om de ikke er noe for deg.
Sånne "menn liker ikke at" i kommentarfeltet burde skrive "jeg liker ikke" istedet. De snakker kun for seg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (13 timer siden):

Hvis jeg skal generalisere tenker jeg at menn med god selvfølelese lever fint med "sterke" kvinner, mens de uten trekkes mot persillebladdamer fordi det får dem til å føle seg bedre.

Jeg er uenig. De som har god selvfølelse tåler begge typer. Men de ønsker gjerne de som gir dem minst mulig styr, men som samtidig har noe bidra med til fellesskapet,  Altså å utfylle en der en ikke strekker til selv. Dette er altså individuelt. Vi har alle 24 timer i døgnet, og vi kan ikke levere et glanset og perfekt papir på egenhånd. Så menn som har høye ambisjoner for seg selv ønsker ofte et såkalt persilleblad som kan tåle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykket for kjapt…å ikke i hovedsak sørge for seg selv, men bidra der det er mangler i familien. Ofte er det de kjedelige oppgavene som innkjøp, planlegging, matlaging, vasking og logistikk i familien. Det som er viktig om man tar på seg denne oppgaven, er å passe på at mannen harforståelse for hva kan ofrer, at han tilrettelegger og sikrer at det blir veid opp for det man taper/mangler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som at menn tåler dårlig litt motstand eller at man «er seg selv og sier det man mener». De vil heller kanskje ha en dame som «legger seg flat» for dem, som ikke gir motstand, en stereotypisk dame? 

Hva legger du i «er seg selv og sier det man mener»?

Det er jo noe mellom å si hva en mener og å  «legge seg flat»....

Har du noen eksempler på situasjoner/hendelser der menn har tålt dårlig litt motstand eller du er deg selv og sier det du mener?

Handler det om at du har følt at de har prøvd å endre/kontrollere deg? 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier nok mest om hvilke menn du tiltrekker. Jeg kjenner ingen menn som er slik du beskriver.

M53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (På 16.9.2024 den 8.50):

Hvis du trenger å definere deg selv som tøff eller sterk eller "bein i nesa" - så er det sannsynligvis andre negative karaktertrekk som vil være mest fremtredende. Både hos menn og kvinner.

Tull og tøys.  Tåler meget godt damer med bein i nesa, det jeg ikke tåler er suring og taushet. Da er jeg mye heller alene.

Anonymkode: 7e85f...2a8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 18.16):

Hvem menn ville sagt nei til Michelle Rodriguez? 

Anonymkode: 3cffe...b5b

Jeg er den første til å melde meg her.

Anonymkode: dacd0...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er den første til å melde meg her.

Anonymkode: dacd0...339

Strengt tatt var du nr. 2 til å melde deg her ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...