Gå til innhold

Hvorfor tåler ikke menn litt tøffe damer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

PITTY skrev (9 timer siden):

Kommer an på hvordan tøff. Tatovering rund baut og snakker som en bryggesjauer.. helt klart NEI.

En som tør å ta konflikter/konfrontasjoner. Men som gjør det på et taktisk, diplomatisk og psykologisk vis. JA.

En som tør å stå på en 3 meter høy stige.. 😅 JA!!!

Ts spør: Hvorfor tåler ikke menn litt tøffe damer?

Svaret ditt forteller kun at du er fordomsfull.

Anonymkode: 7a23f...52a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arild37 skrev (4 timer siden):

Nå er det forskjell på å behandle noen som baby, og å heve stemmen og ikke klare å snakke på en voksen og rolig måte. Og måten du beskriver det på, så virker det som du har lite innsikt i hvordan dine kommunikasjonensevner er. 

En tøff og sterk dame er en som er emosjonelt intelligent og sterk nok psykisk til å takle konflikter på en rolig og voksen måte, og funker ikke god og respektfull kommunikasjon, så går en sterk kvinne fra forholdet, ikke prøve å oppdra han med å ta opp ting på mer og mer aggressiv måte 

Jeg syns det er vanskelig å holde føelslene mine i sjakk under konflikt, forstår ikke hvordan noen kan ha en samtale som er helt rolig, har de ikke store bølger inni seg, og må gråte, hever stemmen i frustrasjon, vil gå å få ut frustrasjon alene? 

Går greit å snakke om det etter wn stund, men følelsene mine må ut først, for jeg er eksplosiv. Mener ikke voldelig, men mye energi på en gang.

Anonymkode: 7f9ad...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tøff er ikke synonymt med maskulin. Her i landet har vi rett til å stå på vårt, damer som menn.

Anonymkode: 170a8...e72

Kommer an på hva du legger i begrepene. 

Om kverulerende, intens, sta, brautende og vanskelig å ha med og gjøre er det du tenker som tøff kan det telle negativt for mange menn. 

Menn ønsker ikke noen å krangle med etter en lang dag på jobb. Da er en feminin, myk og søt dame å foretrekke. En person som bidrar til fred i huset. 

Anonymkode: 3e4a4...9a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg syns det er vanskelig å holde føelslene mine i sjakk under konflikt, forstår ikke hvordan noen kan ha en samtale som er helt rolig, har de ikke store bølger inni seg, og må gråte, hever stemmen i frustrasjon, vil gå å få ut frustrasjon alene? 

Går greit å snakke om det etter wn stund, men følelsene mine må ut først, for jeg er eksplosiv. Mener ikke voldelig, men mye energi på en gang.

Spørs jo litt hvor ofte dine følelser blir eksplosive, og hvor ofte du havnet i/skaper en konflikt.

Jeg vil ikke ha den formen for kommunikasjon i utgangspunktet, for DET er fælt, ikke å si ting på ok måter og få svar på ok måter, selv om man kanskje ikke er helt enige. Det må man da kunne snakke om som voksne mennesker. Like ok som til en kollega/sjef. 

Sinne en sjelden gang er ok, men ikke flere ganger i uka liksom. Da mener jeg at man bør gå i terapi for å fikse det underliggende som medfører at man så fort går i oppløsning innvendig og i krig. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ganske sterke meninger om mye mellom himmel og jord og liker en god diskusjon.

Men er alltid nysgjerrig på andres perspektiv, åpen for å endre mening og havner nesten aldri i konflikt/krangel. 

Har aldri opplevd en mann som reagerer negativt på at jeg sier og står for det jeg mener. 

Anonymkode: c2243...298

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel det som noen kan oppfatte som "tøff" ved at jeg har sterke meninger og ikke er redd for å dele dem. Jeg er likevel ikke kranglete og er alltid lydhør andres meninger. Jeg trives godt i lederstillinger og har vært aktiv i politikken. Hjemme har jeg også sterke meninger, men undergraver ikke min mann likevel. 

Dette har likevel aldri ført til at menn ikke ønsker en relasjon til meg. Har alltid vært populær blant menn, både som venn, seksualpartner og for forhold. Har aldri vært den mest populære blant andre kvinner, spesielt ikke blant kvinner som ikke kjenner meg. De fleste kvinner er negativ til meg frem til de lærer meg å kjenne. Har flere langvarige og nære venninner, men alle innrømmer at de ikke likte meg i starten.

Tenker derfor at flere kvinner er negativ til "tøffe" kvinner enn hva menn er. 

Anonymkode: 586b2...e2e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har man så lite kontroll på følelsene at det kommer bølger ut av alle mulige følelser som må ut av frustrasjon i krangel, så er man ikke en sterk kvinne. Følelser er greit det, men eksplosiv og høylytt krangling mener jeg ikke er forenlig med å være sterk, kvinne eller mann. Men inntrykk av at en del kvinner mener man må tolerere slik oppførsel, hvis ikke blir man stemplet som man ikke takler sterke kvinner 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 20.33):

Virker som at menn tåler dårlig litt motstand eller at man «er seg selv og sier det man mener». De vil heller kanskje ha en dame som «legger seg flat» for dem, som ikke gir motstand, en stereotypisk dame? 

Anonymkode: 4204f...2e2

Fordi det forbindes med maskulinitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (8 timer siden):

Det du anser som "dilling", kan av andre anses som normal, respektfull formidling av et ønske. Jeg hadde heller ikke satt pris på om gjøremål i heimen ble formidlet gjennom kommando-rop fra en sersjant. Om mannen min hadde oppfattet meg som "skarp og uvennlig", ville jeg nok reflektert to sekunder over om jeg kunne formidlet meg på en annen måte i stedet for å avfeie det som "dilling". Såpass bryr jeg meg om både han og forholdet vårt. Når du sågar forteller at du har møtt denne påstanden fra kjærester (i flertall) så er det kanskje du som er litt i utakt med gjengs oppfatning av hva som er respektfull behandling av sine nærmeste.

Jeg er verdens mest rolige og kontrollerte menneske, men jeg forventer at menn bidrar helt likeverdig ettersom de er likeverdige mennesker. Orker ikke sånn tull med voksne mennesker som er hårsåre og følsomme og krever spesialbehandling. Jeg er i grunnen en varm tilhenger av faste avtalte oppgaver til de voksne i husstanden, sånn at alle vet på en prikk hva som er deres oppgave.

Merkelig nok har kjærestene mine blånekta på den modellen, noe som for meg tyder på at de langt inni der skjønner at de slipper billig unna livets trivielle kjedeligheter fordi...de er menn?

Så da må jeg være streng da. Bedre streng enn utslitt.

Anonymkode: fbec5...040

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (2 timer siden):

Har man så lite kontroll på følelsene at det kommer bølger ut av alle mulige følelser som må ut av frustrasjon i krangel, så er man ikke en sterk kvinne. Følelser er greit det, men eksplosiv og høylytt krangling mener jeg ikke er forenlig med å være sterk, kvinne eller mann. Men inntrykk av at en del kvinner mener man må tolerere slik oppførsel, hvis ikke blir man stemplet som man ikke takler sterke kvinner 

Åh, nå delte jeg ikke den biten egentlig som noe med sterke kvinner å menn, men heller fordi jeg er oppriktig nyskjerrig i hvordan noen kan være så distansert fra intrykk, at de ikke får noen reaksjon. Jeg er veldig følsom og kan ikke diskutere noe rundt ting som påvirker folk sine liv uten å bli bevegd den ene eller andre veien. 

Sier ikke at noen skal måtte takkle meg, å de jeg krangler med sitter ikke akkurat der uten å si noe, de krangler da de også? Ikke at jeg krangler ofte. 

Jeg tror sterke mennesker er de som ikke føler så mye for andre og tenker de er sterk i at de ikke har empati. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åh, nå delte jeg ikke den biten egentlig som noe med sterke kvinner å menn, men heller fordi jeg er oppriktig nyskjerrig i hvordan noen kan være så distansert fra intrykk, at de ikke får noen reaksjon. Jeg er veldig følsom og kan ikke diskutere noe rundt ting som påvirker folk sine liv uten å bli bevegd den ene eller andre veien. 

Sier ikke at noen skal måtte takkle meg, å de jeg krangler med sitter ikke akkurat der uten å si noe, de krangler da de også? Ikke at jeg krangler ofte. 

Jeg tror sterke mennesker er de som ikke føler så mye for andre og tenker de er sterk i at de ikke har empati. 

Så de sier uttalelser med alvorlige uttfall, og dømmer dem som reagerer med at jeg er sterk jeg er ærlig, du må tåle at jeg er ster og logisk. Men syns ikke det bestandig er logisk å være uomsorgsfull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (6 timer siden):

Spørs jo litt hvor ofte dine følelser blir eksplosive, og hvor ofte du havnet i/skaper en konflikt.

Jeg vil ikke ha den formen for kommunikasjon i utgangspunktet, for DET er fælt, ikke å si ting på ok måter og få svar på ok måter, selv om man kanskje ikke er helt enige. Det må man da kunne snakke om som voksne mennesker. Like ok som til en kollega/sjef. 

Sinne en sjelden gang er ok, men ikke flere ganger i uka liksom. Da mener jeg at man bør gå i terapi for å fikse det underliggende som medfører at man så fort går i oppløsning innvendig og i krig. 

Ikke snakk om flere ganger i uka nei, men noen folk er det umulig å forholde seg til jeg har 100 prosent grenser å da kommer meningene mine. Men det er så ubehagelig, både å konfrontere og å måtte høre på det de kommer med, at det blir et større trykk enn det som hadde vært gunstig. Ikke at de vil bry seg, det er jo en grunn til at de er som de er. 

Har ingen chill når det kommer til grusomheter, så da blir jeg vel ganske grusom mot dem for å få en slutt på det, i talens navn, ikke fysisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok an på. Jeg tenker nok at jeg er ganske tydelig og viljesterk, og jeg ser jo at jeg ikke har en sånn søt og tilpassende stil som en del menn etterspør og faller for. Enkelte menn jeg aldri ville ha datet, har tom sagt det til meg, hehe. Jeg er heller ikke lav, spinkel eller søt sånn fysisk sett, en del ville kalt meg pen, men tror ingen ville kalt meg søt eller yndig. Jeg liker å krangle på nett både på KG og andre steder, og har deltatt en del i offentlig debatt, hatt lederverv mm. Føler at jeg er mer tøff enn det mange menn er, og noen blir "truet" av energien min. Mens andre menn absolutt foretrekker sånn jeg er, og vil ha meg sta og tøff, i og utenfor senga... 

Anonymkode: e35e1...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel. Enten er du frekk og ufin eller så velger du deg litt veike og engstelige menn. Take your pick.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 23.17):

DU gjør det, ja. Ikke alle menn gjør det. Men påfallende mange menn ønsker seg en pen, slank, ung nikkedukke som lager mat, rydder, gir sex og emosjonell støtte på den måten mannen vil, når han vil og hvor han vil. Så begynner de å kjede seg og klage over kona. Ikke er hun spennende, ikke er hun lidenskapelig og så videre.

Anonymkode: 117f8...72c

Den dagen jeg oppdager at damen «gir» sex, er den dagen vi slutter å ha sex. Noe sier meg at du ikke har klart å finne den rette mannen for det enda. Du er ikke alene om å kjenne på den frustrasjonen. At man vil så gjerne, men det blir aldri slik man skulle ønske. Det er jo også derfor jeg, med veldig mange andre, har noen forhold bak oss. Men med erfaring vokser man, og kanskje silen får enda større masker, flere faller igjennom. Det trenger ikke å bety at de er dårlige mennesker, eller ikke takler det ene og det andre. Det betyr bare at man har en bedre forståelse for hva man trenger og ser etter i en partner.

Jeg med flere her ser også en klar forskjell mellom å «snakke rett fra levera» og det å være tydelig men respektfullt. Jeg er bare interessert i sistnevnte

Anonymkode: 483f9...683

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har noen ganger møtt påstanden fra kjærester om at det ikke er kravet jeg stiller som er feil, men måten det blir sagt på. Det tenker jeg er feil, ettersom menn ikke bør være som småunger som må dilles med for ar de skal gjøre vanlige voksenting som å vaske badegulvet eller lage middag eller male en vegg.

Mannen min kan sikkert synes jeg er både skarp og uvennlig når jeg stiller helt rimelige krav om at han gjør sin halvdel av husstandens gjøremål, men jeg hadde ikke klart å ha respekt for en voksen mann som krever babybehandling. 

Han har skjønt det etterhvert, så hos oss er det klare krav og null stilling.

Anonymkode: fbec5...040

Du tenker det er feil at menn prøver å komunisere med deg angåeme måten du snaket til dem? Har de ikke lov til å ha følelser eller reagere på ordvalg? 

Som du sier selv, det er ikke noen som reagerer på at du vill manen skal gjøre sin del av husarbeidet. Det å kalle det "babybehandling" og snake til menn på en ok måte derimot, det synes jeg høres manipulerende ut. Hadde vennina mi sinn mann snaket om henne på den måten du snaker om menn, hadde jeg blit bekymret for henne!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er vel det som noen kan oppfatte som "tøff" ved at jeg har sterke meninger og ikke er redd for å dele dem. Jeg er likevel ikke kranglete og er alltid lydhør andres meninger. Jeg trives godt i lederstillinger og har vært aktiv i politikken. Hjemme har jeg også sterke meninger, men undergraver ikke min mann likevel. 

Dette har likevel aldri ført til at menn ikke ønsker en relasjon til meg. Har alltid vært populær blant menn, både som venn, seksualpartner og for forhold. Har aldri vært den mest populære blant andre kvinner, spesielt ikke blant kvinner som ikke kjenner meg. De fleste kvinner er negativ til meg frem til de lærer meg å kjenne. Har flere langvarige og nære venninner, men alle innrømmer at de ikke likte meg i starten.

Tenker derfor at flere kvinner er negativ til "tøffe" kvinner enn hva menn er. 

Anonymkode: 586b2...e2e

Dette er mitt inntrykk og 🙃.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 10.03):

Har noen ganger møtt påstanden fra kjærester om at det ikke er kravet jeg stiller som er feil, men måten det blir sagt på. Det tenker jeg er feil, ettersom menn ikke bør være som småunger som må dilles med for ar de skal gjøre vanlige voksenting som å vaske badegulvet eller lage middag eller male en vegg.

Det at folk ikke skjønner at hvordan noe sies har alt å si er veldig merkelig. Det handler ikke om å "dille", det handler om å vise respekt. Jeg er stor tilhenger av å være åpen og tydelig, men det betyr ikke at jeg buser ut med alt eller at jeg synes enhver tiltaleform er helt ok. Kommanderer du meg spiller det ingen rolle om det er baderomsgulvet som trenger vask, veggen som trenger maling, eller du som vil ha sex, det blir ikke noe av om jeg ikke føler at hva jeg mener har noe å si i situasjonen. 

Min teori (bygget på erfaringer) er at det er en del som oppfatter seg selv som "tydelige i kommunikasjonen" som egentlig ikke kommuniserer, men kommanderer. Det er svært lite sjarmerende og vil i de aller fleste tilfeller føre til at folk setter seg på bakbeina og gjør motstand. Å vaske det baderomsgulvet, lage den middagen, eller male den veggen hadde kanskje ikke vært noe problem om man ble spurt på en "ordentlig" måte. Behandler man folk som barn får man barnslig oppførsel tilbake.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådtittelen sier egentlig alt. Det er en aggressiv tone.

TS legger til grunn at men ikke tåler "litt tøffe damer". Det er ikke noe ekte nysgjerrighet der. Ingen åpning for selvkritikk. Skylden er plassert på menn og spørsmålet er hvorfor de er håpløse.

Så, nei takk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...