Gå til innhold

Er det lov å sette forskuddstrekket mye høyere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller kan skatteetaten begynne å lure da? Skjønner det ikke er innafor å sette det for lavt. Men kan de lure også når man setter det høyt?

Anonymkode: a3c4c...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sitter ikke folk skatteetaten og følger med på endringer i skattetrekk.

Men hvorfor skal man sette trekket mye høyere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler er uproblematisk. 

Anonymkode: 87e84...1d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (1 minutt siden):

De sitter ikke folk skatteetaten og følger med på endringer i skattetrekk.

Men hvorfor skal man sette trekket mye høyere?

Ok. Skjønner. For å sikre at jeg ikke får restskatt. Men jeg passer jo på at jeg har igjen penger til å klare meg.

Anonymkode: a3c4c...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle 1500 mer. Så er vel litt høyere. Men ikke sjokkerende mye høyere Kanskje.

Anonymkode: a3c4c...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ekstatrekk på 2000 i måneden, da slipper jeg baksmell siden jeg også har enk. 

Anonymkode: f3bf0...789

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ekstatrekk på 2000 i måneden, da slipper jeg baksmell siden jeg også har enk. 

Anonymkode: f3bf0...789

Så bra 👍

Anonymkode: a3c4c...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok. Skjønner. For å sikre at jeg ikke får restskatt. Men jeg passer jo på at jeg har igjen penger til å klare meg.

Anonymkode: a3c4c...68e

Selvsagt er det lov å øke skattetrekket for å unngå restskatt. Da regner jeg med at du betaler en tusenlapp eller to mer i måneden enn skatteetaten har regnet ut. Det er ikke mye høyere skattetrekk. Jeg tenkte 10 tusen eller mer i måneden når jeg leste overskriften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger helt fritt om du vil sette opp skattetrekket ditt. For alt de vet planlegger du å ta ut masse avkastning i fond eller selge noe med skattepliktig gevinst. Hvis det likevel ikke ble noe av, vil du jo da bare få tilbake det du evt skattet for mye. 


Mange bruker jo å betale inn ekstra skatt som «sparing» selv om det i grunn er nokså ugunstig. 

 

Anonymkode: 504e4...89a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (20 minutter siden):

Selvsagt er det lov å øke skattetrekket for å unngå restskatt. Da regner jeg med at du betaler en tusenlapp eller to mer i måneden enn skatteetaten har regnet ut. Det er ikke mye høyere skattetrekk. Jeg tenkte 10 tusen eller mer i måneden når jeg leste overskriften.

Så bra 👍 trekker 1500 mer i måneden. 10000 hadde ikke gått for da hadde jeg gått i minus 🙂

Anonymkode: a3c4c...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter det så lavt som mulig er slik at pengene heller kan stå og rente seg på min egen konto .

Anonymkode: 5ac0c...f22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte opp ekstratrekk med 500,- eller 1000,- i måneden (husker ikke helt), etter en baksmell. 

Det er en god stund siden og jeg har alltid fått tilbake penger etter det. Men likevel fortsetter jeg å trekke ekstra, elsker å få igjen en slump penger på skatten 😁

Anonymkode: 24584...007

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere vil ha høyere trekk? Hva med å sette 1500 på sparing isteden? Da får dere rentene og kan evnt betale tilbake om det blir smell. 

Anonymkode: 1f59f...3a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg setter det så lavt som mulig er slik at pengene heller kan stå og rente seg på min egen konto .

Anonymkode: 5ac0c...f22

Så bra 👍 Det tør ikke jeg i tilfelle jeg skulle bli fristet til å bruke det 😅

Anonymkode: a3c4c...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra 👍 Det tør ikke jeg i tilfelle jeg skulle bli fristet til å bruke det 😅

Anonymkode: a3c4c...68e

Skjønte det nå. Ja er kanskje bedre. Hvis man greier å spare så går det jo bra. Trodde først du mente å sette ned trekket.

 

Anonymkode: a3c4c...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...