Gå til innhold

Hvorfor er de fleste på KG «Anonym Bruker»?


Surpomp

Anbefalte innlegg

Når man ikke bruker nick, blir det tungvindt å holde dialogen i gang.
Hvorfor har KG tillatt dette ?
Dette åpner for enda mer tøylesløse påstander og personangrep……

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fort gjort å bli forfulgt i flere tråder og emner hvis man bruker brukernavnet sitt, er mange som fokuserer på person istedet for hva som blir skrevet.

Anonymkode: 6918d...8c6

  • Liker 14
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjenkjent tre stykker her inne, gidder ikke passe på hva jeg skriver fra tråd til tråd slik at man til slutt kan bla seg tilbake gjennom 10 000+ innlegg.

Og jeg husker "..cb11", like godt som jeg husker "surpomp" i en tråd. 

Anonymkode: 6616e...fa3

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de over. Jeg har også gjenkjent folk og ønsker ikke å bli gjenkjent selv. I tillegg har jeg byttet nick flere ganger fordi jeg ble forfulgt og trakassert av andre brukere fra tråd til tråd.

Så det er personlig beskyttelse. Vilt at man skal behøve det på et forum som er anonymt i utgangspunktet, men folk er folk og Norge er lite.

Anonymkode: 12df4...c0b

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer som #6918d...8c6, det er akkurat som man blir jaget vilt hvis man står fram med personlighet. Mye enklere å diskutere når man får være anonym. Synd, men sånn er det. 

Når det er sagt, det fins noen her inne som er fantastiske å følge og det er jo lettere når folk bruker et fast nick, så jeg er glad noen orker å ta seg bryet.  

Anonymkode: 6cd5c...f83

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (5 minutter siden):

Når man ikke bruker nick, blir det tungvindt å holde dialogen i gang.
Hvorfor har KG tillatt dette ?
Dette åpner for enda mer tøylesløse påstander og personangrep……

Det tok en stund før jeg forsto at innenfor en tråd kan man gjenkjenne anonym på koden, men at koden ikke går mellom de forskjellige trådene.

Jeg har nick, men husk at på flere tusen innlegg så kan man faktisk ganske enkelt gjenkjennes av algoritmene og man røper mer om seg, familien osv enn man tror. Så av og til velger jeg anonymitet når jeg skal kommentere, for å unngå outing. 

Syns egentlig det er en grei løsning. Men kanskje kunne en anonym i en tråd fått tildelt et random symbol, farge eller noe for å enda enklere identifisere den brukeren i den aktuelle tråden så det er lettere å holde oversikt over hvem som svarer på hva.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag kan inte vara anonym för är svensk 🤣 synes det är väldigt onödigt att vara anonym, förhoppningsvis bryr sig ingen nog för att kolla upp vem man är i verkligheten 🙈

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde en periode hvor de prøvde å ikke tillate anonyme brukere. Det som skjedde var at forumet ble helt dødt. Det var veldig, veldig lite innlegg sammenlignet med når de tillater anonyme brukere. 

Jeg foretrekker å være anonym for å ikke bli "forfulgt". Det ble jeg en stund, en bruker som la meg for hat, og som kom med dritt i hver eneste tråd jeg skrev i. Så nå foretrekker jeg å være anonym. 

Det er ikke så mye vanskeligere å huske de siste sifrene i en anonym-kode. 

Anonymkode: 9d1fd...59a

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant annet fordi kg deler innlegg på Facebook. Har ikke lyst til å bli gjenkjent!

Anonymkode: 491ce...724

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (15 minutter siden):

Når man ikke bruker nick, blir det tungvindt å holde dialogen i gang.
Hvorfor har KG tillatt dette ?
Dette åpner for enda mer tøylesløse påstander og personangrep……

Anonymbruker funksjonen er generelt grei for de som poster personlige historier, og for de som ikke kan manøvrere seg på seg på et forum uten å bli gjenkjent..

Velger å ikke bruke den selv, og ignorer de som troller eller kommer med ufine kommentarer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (1 minutt siden):

Anonymbruker funksjonen er generelt grei for de som poster personlige historier, og for de som ikke kan manøvrere seg på seg på et forum uten å bli gjenkjent..

Velger å ikke bruke den selv, og ignorer de som troller eller kommer med ufine kommentarer.

Jeg har en kollega som også bruker "manøvrere seg" ganske ofte. Litt merkelig begrep, og de fleste skriver jo bare "manøvrere et forum". Hun setter også ofte to punktum etter en setning. Hun skriver heller ikke fullstendige setninger. Som i "jeg velger", og "og jeg ignorerer". 

Skriver du ett innlegg tenker jeg "hm, det var veldig likt". Kan jeg bla meg gjennom 780 innlegg får jeg det raskt bekreftet. 

Anonymkode: 6616e...fa3

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har gjenkjent tre stykker her inne, gidder ikke passe på hva jeg skriver fra tråd til tråd slik at man til slutt kan bla seg tilbake gjennom 10 000+ innlegg.

Og jeg husker "..cb11", like godt som jeg husker "surpomp" i en tråd. 

Anonymkode: 6616e...fa3

Husk at anonymkoden er forskjellig fra tråd til tråd, det kan også skje at flere anonyme brukere har de samme tre siste symbolene i anonymkoden i samme tråd men da ligger forskjellen i det feltet vi ikke kan se.

Anonymkode: 6918d...8c6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Husk at anonymkoden er forskjellig fra tråd til tråd, det kan også skje at flere anonyme brukere har de samme tre siste symbolene i anonymkoden i samme tråd men da ligger forskjellen i det feltet vi ikke kan se.

Anonymkode: 6918d...8c6

Har jeg skrevet noe annet?

Jeg følger brukere i en tråd. Jeg ønsker selv bare å bli fulgt i en tråd. 

Man kan da selvfølgelig se hele feltet, men er ikke det jeg ser på. I denne tråden husker jeg bare at du er 8c6.

At siste tre felt er like skal teoretisk ikke skje, men har skjedd 4-5 ganger siste året. Det finnes en egen tråd om det under tilbakemeldinger, uten at mod har funnet ut av hvorfor det skjer. 

Anonymkode: 6616e...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Har gjenkjent tre stykker her inne, gidder ikke passe på hva jeg skriver fra tråd til tråd slik at man til slutt kan bla seg tilbake gjennom 10 000+ innlegg.

Og jeg husker "..cb11", like godt som jeg husker "surpomp" i en tråd. 

Anonymkode: 6616e...fa3

Men... cb11 i 2 ulike tråder, er ikke samme person. Man får ny anonym kode for hver tråd... 

Anonymkode: fadcf...00b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det at noen trenger et fristed, og en pause fra hverdagen. Er jo erfaringer det deles så det er det jeg fokuserer på.

Om jeg blir gjenkjent med brukernavn så tar jeg ikke det så tungt. Gir det ikke ut til hvem som helst. Det gjør jeg ikke. 

Endret av Irak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (58 minutter siden):

Når man ikke bruker nick, blir det tungvindt å holde dialogen i gang.
Hvorfor har KG tillatt dette ?
Dette åpner for enda mer tøylesløse påstander og personangrep……

Blant annet for at de lettere kan starte tråder selv i rolige perioder.

Anonymkode: 63b98...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er fort gjort å bli forfulgt i flere tråder og emner hvis man bruker brukernavnet sitt, er mange som fokuserer på person istedet for hva som blir skrevet.

Anonymkode: 6918d...8c6

Hvis man ikke tør å stå for det man har skrevet, eller er redd for å bli usaklig forfulgt i de forskjellige trådene, bør man seriøst vurdere å kutte ut hele KG.
I stedet for dobbel anonymitet, bør man heller anonymisere steder, personer og problemstillinger man skriver om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gjenkjent her en gang med en annen bruker. Brukte ikke anonym-bruker da, men kun brukernick. Man kan jo se hva hver bruker har svart på, og da var den noen som virkelig gikk inn for å sette sammen svarene mine, bruke det som var sårbart og vanskelig mot meg, og det hele ble ganske stygt. Så jeg bruker anonym relativt ofte med den nye brukeren min. 

Anonymkode: df43d...2ca

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dumme med anonym er at en ikke kan slette det som står selv. 

Angrer derimot på å ha skrevet ting under nick. Hater tanken på at folk jeg kjenner eller blir kjennt med i fremtiden på et vis kan ha tilgang til meg gjennom profilen min. 

Anonymkode: a0114...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som ikke vil bli forfulgt. Selvsagt blir folk kjennt med dere, når de har fått nikket i minnet. Skjønner ikke at det skal være sjokkerende? Blir ikke dere kjennt med andre? 

Anonymkode: a0114...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...