Gå til innhold

Leo og de farlige - Serie om de som sitter på forvaring


Fountaine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

In absentia skrev (3 timer siden):

Svært godt poeng. For meg fremstår Marcus som en narsissist med et ekstremt kontrollbehov, og en som lyver, skyver diagnosene sine foran seg eller tyr til vold for å få viljen sin. 

Enig . Ingen tvil om at han er meget syk ( i hodet) , men virker også ekstremt sympatisøkende og manipulerende . Sa det  «lett « henslengt  , at han hadde knust tre klosset og en tv , der han nå er, men at nå fikk han «hjelp». 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett diagnoser: alle kan vel se at Marcus er en meget psyk mann?!

Hans Marius er jeg usikker på om har endret seg, eller bar er god på å si de rette tingene…

Erlend og Liv Randi burde bare fått en kule hver, de har aldri vært og kommer aldri til å bli mennesker som kan være blant andre. Lost cases.

 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetutt skrev (1 minutt siden):

Uansett diagnoser: alle kan vel se at Marcus er en meget psyk mann?!

Hans Marius er jeg usikker på om har endret seg, eller bar er god på å si de rette tingene…

Erlend og Liv Randi burde bare fått en kule hver, de har aldri vært og kommer aldri til å bli mennesker som kan være blant andre. Lost cases.

 

Marcus vil at vi skal se at han er en veldig psyk man så han kan få lettere soning. 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (9 minutter siden):

Marcus vil at vi skal se at han er en veldig psyk man så han kan få lettere soning. 

Hvordan kan du vite det?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (12 minutter siden):

Marcus vil at vi skal se at han er en veldig psyk man så han kan få lettere soning. 

Ja, det er SÅ veldig synd i han,( litt ironi ) ,  å moren diller med han som om han var en liten baby . Hadde kanskje hjulpet bittelitt å slutte å dulle med han, å heller godta å få beroligende . Drapet han utførte var svært bestialsk , å han er fortsatt svært farlig , både for seg selv og andre. Han tar null egen-ansvar og har null fokus på offeret sitt. hjelpeapparatet skal bare forstå og hjelpe han betingelsesløst,  virker det som han mener . Han har grandiose tanker om seg selv og den «hjelpa « han ville tilby , med å drepe folk i utlandet. Klin gæren . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fountaine skrev (6 minutter siden):

Hvordan kan du vite det?

1.Ser gjennom manipulasjon. 2.Har mye erfaring med denne type mennesker.3.veldig vanlig i norske fengsler å manipulere seg over fra fengsel til psykisk helsevern. Nesten alle innsatte prøver på det. De med diagnoser har et fortrinn. Men dessverre er det bare lureri. Se litt hva som er skrevet tidligere i tråden

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (7 timer siden):

Jeg skylder ikke moren for å ikke ha gitt nok hjelp. 

Jeg tror moren har stilt enormt mye opp, og til og med skaffet ham jobb ved siden av skolen for at han skulle øve på å fungere i hverdagen.

Om noe mener jeg han burde vært mindre sydd puter under armene på. Hun har ikke satt grenser eller stilt krav.

På drapsdagen var han rasende på moren fordi hun hadde lagt fram sokker det stod «søndag» på og ikke «onsdag». Hva slags 19-åring trenger at mor legger fram sokker? for så å bli sint når det ikke ble gjort riktig? Selv folk med downs syndrom klarer å kle på seg selv. 

Jeg reagerer også på at Markus hele tiden ringer moren sin og klager sin nød, og at hun faktisk tar telefonen og stiller opp. Det ble kommentert i dommen at han er avhengig av å kunne ringe henne når han vil hele døgnet. Hvorfor muliggjør man slik adferd?

Det burde settes mer grenser mot denne voksne mannen. Han trenger å ta ansvar for seg selv. La ham ta ansvar for situasjonen han har stelt i stand. Han er en morder, torturist og overgriper, ikke noe offer.

Drittunge på 30 år. 

Helt uavhengig av drapshandlingen, du har så lite forståelse for autisme at det nesten er på minussiden. 

Edit: Jeg beklager mitt unyanserte følelsesutbrudd. Jeg ble provosert av den type stigmatisering basert på manglende kunnskap. 

Hypotese om atferd her:

 

Endret av refill
Tillegg siden jeg postet på impuls.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (2 minutter siden):

Helt uavhengig av drapshandlingen, du har så lite forståelse for autisme at det nesten er på minussiden. 

Dette er ikke en tråd om autisme eller en tråd der man bør ha over gjennomsnittet kunnskap om dette. Veldig dårlig av deg å snakke ned andre brukere på denne måten.  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (1 minutt siden):

Dette er ikke en tråd om autisme eller en tråd der man bør ha over gjennomsnittet kunnskap om dette. Veldig dårlig av deg å snakke ned andre brukere på denne måten.  

Nei, når brukere i tråden omtaler helt vanlige reaksjoner og hjelpebehov som å sy puter under armene, manglende grensesetting og manipulasjon så kommer jeg til å adressere det. 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (7 minutter siden):

Helt uavhengig av drapshandlingen, du har så lite forståelse for autisme at det nesten er på minussiden. 

Hva prøver du å si? At man ikke kan sette grenser og stille krav til folk med autisme?

Som noen andre her skrev. Vet vi i det hele tatt at han har autisme? De ville ikke gi ham noen diagnose før rettssaken i 2016.

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (5 minutter siden):

Nei, når brukere i tråden omtaler helt vanlige reaksjoner og hjelpebehov som å sy puter under armene, manglende grensesetting og manipulasjon så kommer jeg til å adressere det. 

Markus sin adferd er ikke normal, selv ikke for en med autisme. Han sitter i forvaring, og godt er det. 

Endret av In absentia
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (2 minutter siden):

Nei, når brukere i tråden omtaler helt vanlige reaksjoner og hjelpebehov som å sy puter under armene, manglende grensesetting og manipulasjon så kommer jeg til å adressere det. 

Brukeren som skrev dette skrev et bra innlegg, i motsetning til deg. Du er her for å slå et slag for ekstremt farlige drapsmenn med autisme og deres mødre. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

In absentia skrev (Akkurat nå):

Hva prøver du å si? At man ikke kan sette grenser og stille krav til folk med autisme?

Som noen andre her skrev. Vet vi i det hele tatt at han har autisme? De ville ikke gi ham noen diagnose før rettssaken i 2016.

Man kan nødvendigvis ikke det på samme måte som med et nevrotypisk barn, nei. Og de tingene du omtaler handler ikke om manglende grenser, det handler om et sinnsykt behov for kontroll og rigiditet. For ja, hele verden kan faktisk falle sammen av en "filleting". Og det kan komme til voldsomt uttrykk. 

Jeg har forøvrig ikke lest dommen og forholder meg til det som kommer frem i programmet. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (5 minutter siden):

Brukeren som skrev dette skrev et bra innlegg, i motsetning til deg. Du er her for å slå et slag for ekstremt farlige drapsmenn med autisme og deres mødre. 

Hundre prosent enig i at det var et lavmål innlegg, men det innlegget er så fullt av feil at jeg svarte på en innskytelse. Å si at jeg slår et slag for en ekstremt farlig drapsmann er helt grunnløst å ytre. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandie skrev (11 timer siden):

Det er helt vanlig med en syning av avdøde innen kistelokket legges på.

Poenget her er at avdøde var så ille tilredt at de etterlatte ikke fikk se ham. Det har nok ikke vært mulig å "lappe" vedkommende sammen til at han kan synes og det sier mye om hvor voldsomt dette drapet har vært utført.

Nei, det er ikke vanlig i Norge.

Tartufo skrev (11 timer siden):

Poenget var at de ikke fikk se sin sønn død pga de store skadene han hadde. Han var nesten partert og hadde ca 50 stikksår.

Tror du forstod hva jeg mente med innlegget mitt.

Innlegget ditt var tvetydig. Se bare at vedkommende over deg snakker om «syning før kistelokket legges på».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huttetutt skrev (7 timer siden):

Hans Marius er jeg usikker på om har endret seg, eller bar er god på å si de rette tingene…

La meg gjette: du er usikker fordi han har et usikkert kroppsspråk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke vanlig i Norge.

Innlegget ditt var tvetydig. Se bare at vedkommende over deg snakker om «syning før kistelokket legges på».

Jo, pårørende får tilbud om å se avdøde hos begravelsesbyrået før kisten lukkes. Og dør man på sykehus/sykehjem får man jo også tilbud om å se avdøde der når de er stelt. Syning i kirken/åpen kiste er derimot ikke vanlig. 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (9 timer siden):

Man kan nødvendigvis ikke det på samme måte som med et nevrotypisk barn, nei. Og de tingene du omtaler handler ikke om manglende grenser, det handler om et sinnsykt behov for kontroll og rigiditet. For ja, hele verden kan faktisk falle sammen av en "filleting". Og det kan komme til voldsomt uttrykk. 

Jeg har forøvrig ikke lest dommen og forholder meg til det som kommer frem i programmet. 

Folk som sliter med å oppføre seg når de får nei, eller ting ikke blir helt som de hadde tenkt, har ekstra stort behov for grenser og å lære seg hvordan det er adekvat å reagere. Det gjelder i aller høyeste grad folk med autisme.

Å bare lene seg tilbake å si: «han her har autisme, vi kan ikke forvente at han oppfører seg og han er ikke i stand til å lære noe», det er omsorgssvikt. 

I stedet for å dulle med Markus så bør dårlig oppførsel, som f.eks. å knuse toalettskåler, få store og tydelige konsekvenser som han forstår. Hvis du gjør A, så er konsekvensen B. 

 

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (10 timer siden):

1.Ser gjennom manipulasjon. 2.Har mye erfaring med denne type mennesker.3.veldig vanlig i norske fengsler å manipulere seg over fra fengsel til psykisk helsevern. Nesten alle innsatte prøver på det. De med diagnoser har et fortrinn. Men dessverre er det bare lureri. Se litt hva som er skrevet tidligere i tråden

Men nå har jo psykiatrisk tatt han inn, og han er fortsatt der. Tror du ikke at psykiatere og psykologer ville sett gjennom dette, og sendt han tilbake om de oppfattet det som lureri?

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...