Nanne Skrevet 21. februar 2006 #1 Del Skrevet 21. februar 2006 hvordan er formen deres om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flugelhorn Skrevet 21. februar 2006 #2 Del Skrevet 21. februar 2006 Har for det meste vert i fin form (kansje fordi jeg har sovet 90% av døgnet ) men i løpet av den siste uka har jeg blitt så ekstremt kvalm på ettermiddagene/kveldene..... tåler ingen lukter og idag kasta jeg opp av reklamen for leverpostei på tv! Egentlig elsker jeg leverpostei, men nå klarer jeg ikke synet eller lukta av det Har gått rundt og trodd jeg skulle få et komplikasjonsfritt svangerskap, men den gang ei.... Så nå består fritida mi av sove,sove,sove, kvalm, kaste opp, sove, sove, kvalm, kaste opp, osv...... Akkurat nå vurderer jeg om spira blir enebarn Men skal ikke klage for mye, mange som har det mye verre enn meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathie Skrevet 21. februar 2006 #3 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg tror jeg er ferdig med den værste kvalmen :hoppe: Avsluttet perioden med å smelle på meg en kraftig forkjølelse, så akkurat nå er ikke formen på topp helt enda, men jeg er nesten ikke kvalm mer bortsett fra når jeg ikke spiser på mange mange timer eller sover veldig lite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 22. februar 2006 #4 Del Skrevet 22. februar 2006 Formen min er blitt litt bedre den siste uken. Jeg er en av de heldige som har hatt minimalt med kvalme, men jeg var ekstremt trøtt og sliten. Nå ser det ut til at kreftene begynner å komme tilbake og det er veldig deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 22. februar 2006 #5 Del Skrevet 22. februar 2006 Kvalm og trøtt!! Går i bølgedaler. Heldigvis spyr jeg ikke men det er jammen ikke langt unna. Er i uke 10 nå og håper dette gir seg i løpet av neste mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyfri Skrevet 9. mars 2006 #6 Del Skrevet 9. mars 2006 kvalm, kvalm, kvalm - intet nytt under solen mao... jeg har hatt noen helt forferdelige uker, med oppkast dag og natt - kvalm absolutt hele døgnet. jeg har seriøst vurdert å aldri mer bli gravid, og enkelte dager har det til og med vært slik at jeg har tenkt at jeg ikke engang greier å gjennomføre dette svangerskapet... men så ga legen meg antihistaminer (polaramin), og jeg kjøpte meg i tillegg sea-band, og da ble det litt bedre. så nå er jeg ved godt mot, og synes kvalmen jeg har nå er til å holde ut - den er ikke like intens selv om den er tilstede hele dagen. og oppkastfrekvensen har gått ned fra 8-9 ganger om dagen, til noen få ganger i uka ellers er det kjedelig å være sykemeldt, men jeg skjønner jo at jeg ikke kan gå på jobb når jeg blir kvalm av absolutt alt - pc-bruk er en prøvelse og har vært en ikke-aktivitet i 3 uker... samboer er kjempetålmodig og en engel - han fikser og styrer hus og heim, og er så søt. han skal på biblioteket og låne lydbøker til meg i dag, siden både lesing og tv-titting medfører kvalme. så nå skal jeg få bok på øret men nå er jeg snart 11 uker på vei, og krysser alt som krysses kan for at formen snart blir strålende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cactus Skrevet 9. mars 2006 #7 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei, Jeg er nokså ny bruker av kvinneguiden selv om jeg mld meg inn for en stund siden. Jeg er i uke 13+1. Formen har vært kvalm om kvelden men aldri kastet opp (dette har gitt seg), meget trøtt og sover hele tiden, samt sensitiv til lukt og varme og veldig sliten. Det som jeg synes er værst er at jeg føler meg trist, lei og ensom. Kan vel si at jeg havner i kategorien for de som ikke liker å gå gravid. Dette er mitt første barn. Er det noen som har det som meg? En annen ting jeg lurer på til dere som er ok i form men trøtte og slitene, har dere vært i fullt arbeid hele tiden? Jeg kunne trenge kortere dager for kropp og sjel, men føler det er så tidlig at jeg får dårlig samvittighet. Det henger vel sammen med at jeg kun har arbeidet hos arbeidsgiver i 6 mnd også. Takker for svar. Hilsen Cactus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olse Skrevet 9. mars 2006 #8 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg har vært veeeeeeeeeeeldig sliten! Ikke kvalm, ikke noe annet enn konstant trøtt og sliten. Har en typisk 8-4 jobb og har slitt meg gjennom dagen hver eneste dag. Og sovnet ganger etter jeg har kommet hjem. Kanskje vært våken igjen 2-3 timer for så å gå til sengs. Så livet har stort sett bestått av å jobbe sove og (tisse). Jeg har ikke hatt samvittighet til å sykemelde meg! Tok derfor forrige uke en ukes vinterferie. Og det var medisin for kropp og sjel. Nå er 12+4 og har begynt å bli i litt bedre form! HELDIGVIS!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 9. mars 2006 #9 Del Skrevet 9. mars 2006 Er kvalm 24 timer i døgnet, og det går ut over nattesøvnen & det meste annet.... Men samtidig, om det er det som skal til for at jeg skal få barn så er det helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinga Skrevet 10. mars 2006 #10 Del Skrevet 10. mars 2006 Formen er helt fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathie Skrevet 11. mars 2006 #11 Del Skrevet 11. mars 2006 Formen er helt fin. ← Så deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinga Skrevet 11. mars 2006 #12 Del Skrevet 11. mars 2006 Så deilig ← Jeg vet. Kan ikke tro at jeg har vært så heldig å slippe unna kvalmen- jeg var nemlig kvalm sist jeg gikk gravid... Håper det ikke er et dårlig tegn, og koser meg heller over å være "symptomfri" (har jo vonde pupper, og blir raskt trøtt, samt at magen har vokst bittelitt, men ellers merker jeg ikke mye) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 11. mars 2006 #13 Del Skrevet 11. mars 2006 Hodepine, hodepine hodepine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathie Skrevet 11. mars 2006 #14 Del Skrevet 11. mars 2006 Hodepine, hodepine hodepine... ← Ja.. jeg å!! Er det vanlig når man er gravid??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 11. mars 2006 #15 Del Skrevet 11. mars 2006 jepp, alle disse hormonene som skaper trykk i hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nominella Skrevet 11. mars 2006 #16 Del Skrevet 11. mars 2006 Har vært veldig trøtt og sliten, men har kommet seg nå i det siste på grunn av kortere arbeidsdager og mindre å gjøre. Helt topp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 11. mars 2006 #17 Del Skrevet 11. mars 2006 Fra babyverden - 13 uker; "Noen gravide plages med hodepine. Dette kan være plagsomt. Det kan være hormonet progesteron som forårsaker disse plagene. Rikelig med drikke og en daglig spasertur vil ofte kunne hjelpe. Er du stresset, eller har arbeidsstillinger som kan forverre eller gi deg hodepine, bør du forsøke å gjøre noe med det. Den hodepinen som ikke henger sammen med stress og eller muskulære stramninger, forsvinner som oftest tidlig i svangerskapet." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart Skrevet 13. mars 2006 #18 Del Skrevet 13. mars 2006 Formen er MYE bedre!!!! Etter å ha blitt kvalm uansett hva jeg har foretatt meg de siste 8-10 ukene er nå kvalmen så godt som forsvunnet!!! Det er helt utrolig deilig. Kjenner fortsatt at jeg blir litt fort sliten og er enda ganske trøtt, men alt er godtatt så lenge jeg slipper å bli kvalm for alt. I mitt forrige svangerskap var jeg kvalm så og si hele tiden, så jeg hadde forberedt meg på det denne gangen også. Derfor er det så deilig (og overraskende) å være i så god form nå. Så, til dere som sliter litt nå: Det finnes håp!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 14. mars 2006 #19 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg er fortiden sykemeldt for hodepine. Det gjør så vondt og hodepinetablettene fungerer ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 14. mars 2006 #20 Del Skrevet 14. mars 2006 Formen er ikke bra akkurat... Sliten, kvalm og uvel. Og fryser hele tiden... Håper det snart blir bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå