Gå til innhold

Venner uten kontakt med egne følelser som ikke kan snakke om noe vanskelig, om det ikke gjelder dem selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et par venninner som skygger banen når det er noe vanskelig i noens liv, de bare kan ikke forholde seg til det. Men så skjer det vanskelige ting med dem og da skal dem snakke og ha trøst og omtanke. Hvorfor skjønner de ikke at folk ikke vil stille opp for noen som ikke vil det for andre? Er det manglende selvinnsikt eller? 

Anonymkode: e7558...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan vel like gjerne være at de er selvopptatte og mangler / har lite empati? Kan de snakke om positive ting som skjer i livet ditt, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi de tror verden kretser kun rundt deres liv

Anonymkode: 43fb2...5b1

Seff skrev (1 time siden):

Det kan vel like gjerne være at de er selvopptatte og mangler / har lite empati? Kan de snakke om positive ting som skjer i livet ditt, da?

Ja de snakker og tenker veldig mye på seg selv og hvordan ting påvirker de, ikke så mye på andre. Ene venninna sa at kaken til en annen venninne var ikke noe hun hadde laget selv, og at kaker med slik pynt var bare tull. Da kakebakeren ble lei seg sa hun bare at hun sa hva hun mente det var ikke for å såre.. 

Ja de snakker om de positive tingene, men ikke mer enn en gang, altså det blir ikke nevnt igjen etter et raskt gratulerer eller bra jobba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del folk er bare selvopptatte. Jeg har en bekjent(tenker ikke på henne som en god veninne) som melder meg tidlig og sent, når hun strever med noe, og grubler. Jeg prøver å komme med konstruktive innspill, men som kronisk syk med lite kapasitet, er det tidvis vanskelig, nesten plagsomt. Jeg har store problem med sykdom, økonomi og andre ting, og det er krevende å skulle være en lett tilgjengelig,gratis psykolog. Har tenkt på å be henne om å fotrenge problemene, som vi andre dysfunksjonelle rasshøl gjør🥱

Anonymkode: 8e583...381

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En del folk er bare selvopptatte. Jeg har en bekjent(tenker ikke på henne som en god veninne) som melder meg tidlig og sent, når hun strever med noe, og grubler. Jeg prøver å komme med konstruktive innspill, men som kronisk syk med lite kapasitet, er det tidvis vanskelig, nesten plagsomt. Jeg har store problem med sykdom, økonomi og andre ting, og det er krevende å skulle være en lett tilgjengelig,gratis psykolog. Har tenkt på å be henne om å fotrenge problemene, som vi andre dysfunksjonelle rasshøl gjør🥱

Anonymkode: 8e583...381

Trist å høre, det mest crazy her er vel at om du ba henne roe ned eller klare seg selv, så hadde du sikkert ikke hørt fra henne i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...