Gå til innhold

USA-valget 2024

Surpomp

Anbefalte innlegg

Var på høy tid at wokerne blir avløst nå før de ødela USA med masseinnvandring...Masseinnnvandring  av mennesker som ikke klarte å skape et sivilisert samfunn der de var..

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frivis skrev (På 8.11.2024 den 2.54):

Han har allerede bevist det da han var president 2016-2020. Det jeg tror kommer til å skje er at dere som har bitt på den ensidige NRK propagandaen bare vil finne en ny unnskyldning i 2028. Når du ser en spade og velger å tvile på at det er en spade, men sier at du skal kalle det en spade bare du ser den en gang til, det blir for dumt altså.

Det han beviste når han var president sist gang, er at han var grunnleggende inkompetent og kunnskapsløs. Hvilket var en del til hjelp, fordi han fikk ikke til så mye. Annet enn totalt ødelegge sjelen av det republikanske partiet.

Grunnen til at jeg er mer "optimistisk" nå, er at han har en mye klarere demokratisk støtte, så uansett hvor groteskt politikken hans blir, får amerikanerne det de ønsker. Han ser også ut til å ha lært fra sist gang, så det ser ut som han møter opp i Washington med et mer komplett kabinett enn sist gang. 

Men viktigst; han blir nødt til å takle sine egne problemer. Mesteparten av de geopolitiske problemene han møter når han tiltrer, er problemer han skapte som president sist gang.

Så USA får en president som både kan og vil være nødt til, å spillle og å fungere under demokratiske prinsipper, og han har fått den demokratiske støtten til å gjennomføre sin politikk. 

Fra utsiden er det så bra det blir for et land som i større og større grad lefler med facistiske ideer både fra venste og høyre siden. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et "komplett kabinett" som ser ut til å bestå av bortimot de verste tenkelige individene til hver stilling. Antivaxer som helseminister, en tv-programleder som forsvarsminister, en justisminister som p.t. er under etterforskning for sedelighetsforbrytelser... dette går strake veien til helvete. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiger Jack skrev (På 10.11.2024 den 8.08):

Jeg velger i allefall ikke å legge meg ned i forsterstilling for å vente på dommedag, fordi jeg både tror og håper at det til slutt ikke vil bli så ille som mange frykter.

Ting tyder så langt på at det kan bli en del verre enn det mange frykter, den gjengen han har samlet så langt er i alle fall ikke spesielt imponerende... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rick skrev (11 timer siden):

Tenk om vi kunne få til noe slikt i Norge også. Si opp alle offentlige ansatte med et personnummer som slutter på et oddetall.  

Skal vi se: halvere ansatte i politi, brannvesen og forsvar?

Det er mengder av jobber som kan privatiseres, men med denne strategien, vil man jo ikke styre noe, kun kutte.

Byråkrati er prisen av demokrati.

Så hvis vi ikke fjerner fylkeskommunen og slår sammen kommuner og privatiserer over en lav sko :  Svært mye av funksjonen av samfunnet ville bryte sammen fordi saksbehandling hadde plutselig tatt ekstremt lang tid. 

homber skrev (7 timer siden):

Vanlige folk er lei alt maset om transpersoner nå. Det er nok nå. Vi ser samme trender i Europa 

Jeg er enig. Jeg ser egentlig ingen annen løsning enn at Transer må gjøre det samme som kvinner og homser måtte gjøre for å bli hørt : Terror og vold.

Tanken om at vi kan bygge om samfunnstankegang basert på å bli enig basert på konsensus, er fantasier. Stort sett all utvikling i samfunnet bygger på voldelig konflikt og viljen til å tvinge motstand i kne.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristin70 skrev (11 minutter siden):

Ting tyder så langt på at det kan bli en del verre enn det mange frykter, den gjengen han har samlet så langt er i alle fall ikke spesielt imponerende... 

Fordelene er at det vil gå opp for de republikanske velgerne hva de har gjort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

homber skrev (7 timer siden):

Vanlige folk er lei alt maset om transpersoner nå. Det er nok nå. Vi ser samme trender i Europa 

Det er republikanerne som maser mest om transfolk.

Feks den greia med at Walz ga tamponger til gutter på barneskolen. Det var det verste de hadde hørt. Sannheten var jo at de skolene hadde unisex-toaletter det vasken var på gangen, og toalettene var i egne private rom. Så sannheten var at gutter hadde tilgang på tamponger, mens narrativet til maga var at han delte ut tamponger til gutter i tilfelle de var trans. 

Screenshot_20241111_085814_TikTok.thumb.jpg.b202dc6d46ea415672debcea43aa509e.jpg

Man kan selvsagt mene at det kun finnes to kjønn etc, og jeg syns også det er problematisk hvor enkelt det er å få kjønnsbekreftende behandling i USA, men i det store og det hele er det et ikke-problem for den gjengse amerikaner, men de har blitt bombartert av tullehistorier som dette og til å det er et kjempeproblem. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (8 minutter siden):

Jeg tror de er for dumme til å forstå hva de har gjort, så de kommer til å leve i ett helvette i 4 år, og ved neste valg gjør de samme feilen, fordi de har glemt😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leifr skrev (28 minutter siden):

Et "komplett kabinett" som ser ut til å bestå av bortimot de verste tenkelige individene til hver stilling. Antivaxer som helseminister, en tv-programleder som forsvarsminister, en justisminister som p.t. er under etterforskning for sedelighetsforbrytelser... dette går strake veien til helvete. 

Det høres mest ut som oppsummeringen på en bisarr film. Jeg synes det er sjukt at en person som er dømt for svindel og sexuelle overgrep , og som etterforskes for mange lovbrudd, faktisk kan bli president. En person som oppildnet til storming av kongressen. En person som opphevet kvinners rettsvern i USA i sin forrige periode. Det burde ikke være lov. Jeg respekterer politisk uenighet, og hadde nok akseptert de fleste republikanske kandidater (som ikke var lovbrytere). I Norge kunne ikke Trump trent ett fotball lag en gang… 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (6 minutter siden):

Hvis vi legger til grunn av Trump sine kjernevelgere er konstruktive mennesker med evne til å ta til seg ny informasjon og endre sin oppfatning basert på det - så ja, da vil det gå opp et lys for dem.

Dessverre så er inntrykket, etter å ha sett og hørt Trump i valgkampen,og alle hans hinsides påstander, at det ikke er så mye lys på hos disse velgerne, og sjansen er stor for at det er fordi hovedsikringen er gått. De vil nok, på ny, la seg overbevise om at hva nå enn som skjer, ikke er Trump sin feil. Det er Kina, folk fra Mexico, alle foregående presidenter, utenomjordiske vesener, eller hvilken fantasifullt forklaring Trump måtte komme på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (På 14.11.2024 den 11.18):

Passer bra inn i gjengen han der ❤️ 

Leser også at Trump skal "rydde bort woke" i militæret. Mao skal han bytte ut moderate/liberale generaler med sine egne yes-men. 

Tenk å ha viet hele livet sitt til militæret, også blir man byttet ut fordi man ikke stemte på sittende president, eller deler hans konservative syn på homofile, transpersoner og kvinner.

*lukker vinduene pga gufs fra fortiden* 

Også har vi Musk, verdens rikeste mann, som skal rydde i det offentlige byråkratiet. Han som er kjent for å ha sparket 80% av staben i Twitter, før han oppdaget at mange av de var uvurdeerlige og måtte ansette dem på nytt. Også er han jo kjent for å jobbe mot fagforeninger og minstelønn. Og hva skjer når tusenvis av offentlige tjenestemenn blir arbeidsledige? 

Også er det Kirsty Noem, som skøyt valpen sin fordi den ikke oppførte seg som en voksen, godt trent hund på jakt. Hun blir fin å ha på grensa. 

Og ikke minst fox-news programleder Pete Hegseth som skal være forsvarsminister. Fox news er for de som ikke vet kjent for skremselspropaganda og fake news, hvor Hegseth har vært en ihuga Trumpsupporter hele veien. 

Helseminister RFK tror ikke på vaksiner, sier selv han har hatt mark i hjernen, er motstander av big pharma (noe som i og for seg er bra), men stor tilhenger av naturmedisiner uten målbar effekt. 

Det er også forventet at Tucker Carlson vil få en sentral rolle. Enda en kristenkonservativ journalist med klare koblinger til Putin. Han mener også han ble angrepet av en demon om natten og fikk merker på kroppen av dette. 

Blir bra ❤️ 

Jeg gleder meg allerede. Dette hadde blitt en banger av en komedie tv serie. Bare synd at det er snakk om det virkelige liv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesstativ skrev (På 9.11.2024 den 21.32):

Når du er 78 år har du allerede hatt 40 år med kognitivt forfall. Trump er uansett vesentlig skarpere enn Biden og Harris kombinert.

Definitivt ikke mer skarp enn Harris. Harris knuste ham under debatten deres. Det var nesten trist å se på. Vil kalle det eldremishandling.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiger Jack skrev (På 10.11.2024 den 8.08):

Poenget mitt er jo at nå når Trump er valgt, så er det etter mitt skjønn viktig at mediene endrer fokuset de hadde FØR valget. Det er mange som nå er redde og engstelige, og det skjønner jeg. Jeg er på ingen måte en Trump-supporter. Men media har også en rolle hvor de skal dekke bredt, og jeg mener det er viktig at de også får inn stemmer som gjør at folk ikke blir unødig engstelige.

Media har drevet med "sanewashing" av Trumps demens-befengte fascisme. Media må skjerpe seg og slutte med dette. De må begynne å faktisk holde ham ansvarlig for det han sier og gjør.

Endret av jabx
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (På 10.11.2024 den 8.35):

Nye gode nyheter. Trump har nå bekreftet at han ikke vil ha Mike Pompeo og Nikki Haley i sin administrasjon. Tror han mener det når han sier han ikke vil ha flere kriger. Krysser fingrene.

Tuller du? Han vil gi Israel full støtte uansett hva de gjør, og vil starte krig med Iran, osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (8 timer siden):

Tuller du? Han vil gi Israel full støtte uansett hva de gjør, og vil starte krig med Iran, osv.

Nei jeg tuller ikke. Han støtter Israel i kampen mot Palestinerne og Hezbollah ja, men også der har han uttalt at de må få gjort jobben ferdig.

Men jeg tror også han setter USAs interesser over Israels, og en krig med Iran vil ikke være i USAs interesse.

Endret av Athod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt, brukerangrep, spekulasjoner, hatefullt innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk med alle som er hjernevasket av Norsk media, og frykter for krig om Trump blir valgt.

I dag har Biden og Harris administrasjonen presset Russland til det som kan bli starten på tredje verdenskrig. 

Når skal folk våkne opp, Biden er den verste, og farligste presidenten USA har hatt i moderne tid. Hvis dette nå vil eskalere ut i en verdenskrig, vil det i historiebøkene bli skrevet om hvordan Biden og demokratene dytter verden utfor stupet og inn i tredje verdenskrig. Det er verre enn noe av det Trump har gjort som president, det er verre enn hva noen president i USA har gjort.

Og folk frykter Trump? Håper faktisk de som er så redde for Trump og mente Harris og demokratene ville gjøre verden til et bedre sted, faktisk får opp øya nå.

Dette kan ikke bortforklares, demokratene har i dag satt verden nærmere en tredje verdenskrig enn vi noen gang har vært tidligere.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (12 timer siden):

Ironisk med alle som er hjernevasket av Norsk media, og frykter for krig om Trump blir valgt.

I dag har Biden og Harris administrasjonen presset Russland til det som kan bli starten på tredje verdenskrig. 

Når skal folk våkne opp, Biden er den verste, og farligste presidenten USA har hatt i moderne tid. Hvis dette nå vil eskalere ut i en verdenskrig, vil det i historiebøkene bli skrevet om hvordan Biden og demokratene dytter verden utfor stupet og inn i tredje verdenskrig. Det er verre enn noe av det Trump har gjort som president, det er verre enn hva noen president i USA har gjort.

Og folk frykter Trump? Håper faktisk de som er så redde for Trump og mente Harris og demokratene ville gjøre verden til et bedre sted, faktisk får opp øya nå.

Dette kan ikke bortforklares, demokratene har i dag satt verden nærmere en tredje verdenskrig enn vi noen gang har vært tidligere.

Tull og tøys. Du krisemaksimerer til det ytterste. Vi er ikke nærmere en tredje verdenskrig enn vi var under Den kalde krigen.

Har ikke Ukraina rett til å forsvare seg? Hva er alternativet? Skal Russland få invadere landet uten å møte motstand? Det vil kunne få langt større konsekvenser for den globale sikkerheten. Hvilket land blir neste? 

Trumps stadige trusler om å trekke USA ut av Nato skaper en mye større usikkerhet og utgjør en langt større sikkerhetstrussel. Har du glemt at Trump trakk USA ut av atomavtalen med Iran?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...