AnonymBruker Skrevet 12. september #21 Del Skrevet 12. september Jeg har ei venninne som er gift med en tyrkisk mann. Han er trofast og en veldig dedikert familiefar, bidrar like mye som henne på hjemmebane. Også er han absolutt veldig kjekk å se på! Ser litt latino ut, egentlig. Men såklart, om du KUN tiltrekkes av menn med helt hvit hud, blondt hår og blå øyne, da forstår jeg jo at en tyrker ikke er attraktiv for deg. Venninna mi er forøvrig veldig pen og høyst oppegående, med 6-årig universitetsutdannelse og en veldig bra jobb. Så det er ikke slik at hun ikke hadde draget på norske menn, og "måtte ta til takke med en utlending" (slik jeg har sett folk på KG her påstå om norske damer som er sammen med utenlandske menn). Anonymkode: 3fb21...325 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 12. september #22 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 22.51): Jeg syns ikke de er attraktive, så det er et nei fra meg. Kom nettopp hjem fra Tyrkia og det var ikke en eneste som var litt kjekk en gang. Dessuten har de dårlig kvinnesyn og er utro (det sier de selv og, at menn kan være utro for menn er menn). Hyggelige folk for all del, og jeg har også noen tyrkiske venner både i Tyrkia og Norge, men merker at det er stor kulturforskjell. De tyrkerne jeg vet om her i Norge som er gift med norske damer er utro som bare det. Har aldri skjønt meg på damer som roter seg borti tyrkere på ferie, hva er greia? Anonymkode: 7ebff...5f9 Syntes tyrkere er et veldig bra folkeslag sånn generelt.. Alle folkeslag har sine råtne epler, men om du ikke tilbrakte tid og ble kjent med tyrkere i deres miljøer har du et dårlig utgangspunkt å dømme dem. Da dømmer du dem basert på egen ignoranse. Nordmenn har egentlig en del å lære av tyrkere i forhold til generøsitet og inkludering. En tyrkisk venn av meg var mildt sagt sjokkert da han fikk vite at folk i Norge ikke tilbyr venner av barna sine mat og forventer at de venter på rommet mens familien spiste.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #23 Del Skrevet 12. september Jeg velger ikke folk på bakgrunn av geografisk opprinnelse. Så jeg hadde ikke gått etter en tyrker like lite som jeg hadde gått etter en amerikaner eller koreaner. Eller romsdaling for den slags skyld. Så det er jo en teoretisk mulighet for at jeg hadde blitt sammen med en tyrker. Det jeg derimot ikke hadde vurdert var en person som var så oppsatt på å rakke ned på andre at han laget en tråd på nett utelukkende for å fortelle et stort publikum at han ikke likte et bestemt folkeslag. Rødt flagg på mils avstand. Anonymkode: 74397...d60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #24 Del Skrevet 12. september Aldri i verden! Anonymkode: 52d5d...c40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #25 Del Skrevet 12. september Nei, aldri! Anonymkode: 1bf2e...5b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 12. september #26 Del Skrevet 12. september Ja, hvis hun ikke er praktiserende muslim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #27 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 22.51): Jeg syns ikke de er attraktive, så det er et nei fra meg. Kom nettopp hjem fra Tyrkia og det var ikke en eneste som var litt kjekk en gang. Dessuten har de dårlig kvinnesyn og er utro (det sier de selv og, at menn kan være utro for menn er menn). Hyggelige folk for all del, og jeg har også noen tyrkiske venner både i Tyrkia og Norge, men merker at det er stor kulturforskjell. De tyrkerne jeg vet om her i Norge som er gift med norske damer er utro som bare det. Har aldri skjønt meg på damer som roter seg borti tyrkere på ferie, hva er greia? Anonymkode: 7ebff...5f9 Ja, det kunne jeg, og det har jeg gjort. Derfor kjenner jeg også en del nordmenn og andre utlendinger som er ilag med/hift med tyrkere. Det er jo ikke sånn at jeg synes alle tyrkere er dritkjekke. Jeg var sammen med én tyrker som jeg var tiltrukket av. Var ikke det minste tiltrukket av hans jobbkamerater feks. Synes det var forskjell på hvor folk var fra - jeg var definitivt nærere å være tiltrukket av folk fra hans hjemby, som ligna på ham. Det er selvsagt kulturforskjeller som kan gi misforståelser og potensielle problemer, men jeg ble plagd av andre ting enn det du nevner. Feks at de sitter og drikker alkohol med hele familien mens de synger triste sanger, hehe, rett på nachspiel fra første øl liksom. De kunne også har en morbid humor som ble litt for mye for meg iblant, og motsatt mye indirekte talemåter der jeg er mer direkte. Tyrkere kan være utro, som alle andre, men de fleste jeg kjenner er veldig familiekjære. Det var mye mer enn en ferieflørt, familien hans var klar for at han skulle gifte seg med meg. Jeg er sammen med en kurder i dag, han har bodd lenge i Norge og kan den norske væremåten mens jeg er vant til mat, musikk og temperament mm fra Midtøsten. Men viktigst er nok at vi går sammen i personlighet og at han er like selvstendig i forhold til familie som jeg er. Anonymkode: 6daa9...295 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 12. september #28 Del Skrevet 12. september Nei, det kunne jeg ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #29 Del Skrevet 12. september Ja, og det er jeg. Høyt utdannet, kjekk, familiekjær. Ikke religiøs og født i Norge. Anonymkode: 0e27e...0da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 12. september #30 Del Skrevet 12. september Jeg er ikke rasist så ja det kunne jeg. Hvor en partner kommer ifra er irrelevant. Sålenge man har en god kjemi så t mye gjort. Aldri forstått meg på folk som nekter å date folk ifra bestemte land. Er det fremmedfrykt som gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 12. september #31 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 16.51): Jeg syns ikke de er attraktive, så det er et nei fra meg. Kom nettopp hjem fra Tyrkia og det var ikke en eneste som var litt kjekk en gang. Dessuten har de dårlig kvinnesyn og er utro (det sier de selv og, at menn kan være utro for menn er menn). Hyggelige folk for all del, og jeg har også noen tyrkiske venner både i Tyrkia og Norge, men merker at det er stor kulturforskjell. De tyrkerne jeg vet om her i Norge som er gift med norske damer er utro som bare det. Har aldri skjønt meg på damer som roter seg borti tyrkere på ferie, hva er greia? Anonymkode: 7ebff...5f9 Opprettet du denne tråden bare for å slenge dritt om et helt folkeslag? Du har vært på ferie i Tyrkia, sikkert i Alanya eller et annet sted hvor Nord-Europeiske turister flokker seg, og vet derfor hvordan tyrkere er som folkeslag (fordi de er jo selvsagt like alle sammen)? Jeg har bodd i Istanbul og har flere tyrkiske venner, både her og Tyrkia. Helt vanlige folk med et helt vanlig kvinnesyn som ikke skiller seg nevneverdig fra andre jeg kjenner. Selvsagt finnes det drittsekker i Tyrkia, som alle andre steder, men det at du har møtt noen av de på charterferien din betyr faktisk ikke at alle er sånn. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #32 Del Skrevet 12. september Statistisk sett så øker vel risikoen til kvinner betraktelig for å bli drept om de blir sammen med en mann fra et muslimsk land, og forholdet går dårlig. Samt diverse andre problematiske ting. At noen faktisk frivillig ønsker det går i mot mitt overlevelsesinstinkt, men folk skal få love til å gjøre hva de selv vil med sitt ene liv. Anonymkode: b72b5...71a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #33 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 22.51): Jeg syns ikke de er attraktive, så det er et nei fra meg. Kom nettopp hjem fra Tyrkia og det var ikke en eneste som var litt kjekk en gang. Dessuten har de dårlig kvinnesyn og er utro (det sier de selv og, at menn kan være utro for menn er menn). Hyggelige folk for all del, og jeg har også noen tyrkiske venner både i Tyrkia og Norge, men merker at det er stor kulturforskjell. De tyrkerne jeg vet om her i Norge som er gift med norske damer er utro som bare det. Har aldri skjønt meg på damer som roter seg borti tyrkere på ferie, hva er greia? Anonymkode: 7ebff...5f9 Som mann kunne jeg lett blitt sammen med en tyrkisk dame. Anonymkode: 757e5...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #34 Del Skrevet 12. september Bigote skrev (13 timer siden): Syntes tyrkere er et veldig bra folkeslag sånn generelt.. Alle folkeslag har sine råtne epler, men om du ikke tilbrakte tid og ble kjent med tyrkere i deres miljøer har du et dårlig utgangspunkt å dømme dem. Da dømmer du dem basert på egen ignoranse. Nordmenn har egentlig en del å lære av tyrkere i forhold til generøsitet og inkludering. En tyrkisk venn av meg var mildt sagt sjokkert da han fikk vite at folk i Norge ikke tilbyr venner av barna sine mat og forventer at de venter på rommet mens familien spiste.. Var det ikke slik fram til ca. året 1995? Barna mine har aldri opplevd å ikke bli invitert til bords når de er på besøk hos venner. Her dekker vi også alltid på til besøket eller kjøper mat til dem om de er med oss et sted Anonymkode: c89f8...618 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #35 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var det ikke slik fram til ca. året 1995? Barna mine har aldri opplevd å ikke bli invitert til bords når de er på besøk hos venner. Her dekker vi også alltid på til besøket eller kjøper mat til dem om de er med oss et sted Anonymkode: c89f8...618 Ja, det ble litt annerledes etter at nordmenn fikk bedre råd og ikke minst alle fikk mobiler. Lurer man på om det er greit at barnets ikke spiser hjemme, bare ringer man. Anonymkode: 6daa9...295 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 13. september #36 Del Skrevet 13. september Tviler, kanskje om han var kristen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:47 #37 Del Skrevet søndag kl 19:47 Tyrkiske damer ser jo gode ut. Anonymkode: b34b4...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:14 #38 Del Skrevet søndag kl 20:14 Kunne vært sammen en tyrkisk dame. Er ikke opptatt av rase. Viktigere hvem hun er som person. Anonymkode: a5a98...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:48 #39 Del Skrevet i går, 00:48 Mye rasister her. Anonymkode: f4c61...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet i går, 00:51 #40 Del Skrevet i går, 00:51 Jeg kan ha alle, men ikke alle kan ha meg ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå