AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #81 Del Skrevet 12. september 2024 Jeg har 175 nå, og tomta er litt over 1000. Skulle gjerne hatt litt større begge deler. Ønsker: Stort vaskerom med tørkeskap, spiskammers, kjølerom, stort grovkjøkken med god skapplass og benkeplass, vinterhage/glassveranda. Eget kjøkken med spiseplass, spisestue, stue, tv-stue, biblotek/kontor med peis og godstol. 3-4 soverom, 2 bad og et ektra gjestetoalett, stor bod, garderobe. Dobbelgarasje med rom til gressklipper, snøfreser og vedlagring. Drivhus, hobbyanneks med et par rom, hellelagt uteplass. Hagedam, plommetre, epletre, litt bærbusker, motstrømsbasseng. Anonymkode: cd67c...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #82 Del Skrevet 12. september 2024 Ville hatt mikrohus hvis jeg hadde vært alene og uten barn, noe som dette https://www.norskemikrohus.no/modeller/flor Har aldri bodd alene, drømmer litt om å bare flytte fra alt og alle noen ganger 😂 Anonymkode: dc8a2...a08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 12. september 2024 #83 Del Skrevet 12. september 2024 Skal vi se, hvis jeg skal drømme: - soverom på ca 10 kvm, vil gjerne ha dobbeltseng fremdeles + noen store skap - bad / toalett / vaskerom på minst 10 kvm totalt i tillegg, gjerne alt på ett rom hvis jeg skal bo alene - bod på 10+ kvm - og så vil jeg ha en stue med plass til noen skikkelige bokhyller, og et lite kontor/gjesterom, og et normalt kjøkken, og en gang med masse skap/hylleplass. Jeg bodde i en leilighet på 65 kvm med elendig romløsning en periode, og det føltes for smått til å være en "for alltid-leilighet", men med god romløsning så ville det kanskje gått. Tenker at drømmen får være 80-90 kvm med god romløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #84 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har 175 nå, og tomta er litt over 1000. Skulle gjerne hatt litt større begge deler. Ønsker: Stort vaskerom med tørkeskap, spiskammers, kjølerom, stort grovkjøkken med god skapplass og benkeplass, vinterhage/glassveranda. Eget kjøkken med spiseplass, spisestue, stue, tv-stue, biblotek/kontor med peis og godstol. 3-4 soverom, 2 bad og et ektra gjestetoalett, stor bod, garderobe. Dobbelgarasje med rom til gressklipper, snøfreser og vedlagring. Drivhus, hobbyanneks med et par rom, hellelagt uteplass. Hagedam, plommetre, epletre, litt bærbusker, motstrømsbasseng. Anonymkode: cd67c...6b3 For mange høres det mye ut, også for meg. Helt til jeg tenkte meg om og fant ut at jeg har jo alt det minus bassenget! Livet på landet er maks slik sett Anonymkode: eeebd...cee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 12. september 2024 #85 Del Skrevet 12. september 2024 50-80kvm her også. Helst to soverom, så da ihvertfall gjerne 60kvm. Det ene soverommet kunne vært veldig lite, bare det var plass til en gjesteseng. jeg foretrekker separat kjøkken, eller ihvertfall delvis separat, si stue med L-utforming med kjøkken i ene enden. Handler ikke om rot, men at jeg ikke er så glad i matlukt over hele huset. Måtte vært leilighet, og ikke i første, men med heis. Bonus med innglasset veranda for en ekstra stue, og sted å ha litt selvdyrk. Helst ikke nabo med skole/barnehage, eller større lekeplass 😬 (Jeg liker barn, men her er tanken at en er alene, og da ville jeg hatt litt mer ro rundt meg. Bodd ved barnehage før 🤪🫣) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #86 Del Skrevet 12. september 2024 Jeg bor alene på 70 m2 + 20 kvm balkong, 2 store boder. Skjønner ikke hva jeg skal med større plass? Anonymkode: 49224...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #87 Del Skrevet 13. september 2024 Da jeg leste overskrifta tenkte jeg 45-50 kvm. Kunne gått opp til 55 dersom det innebar romsligere bad med badekar, og eventuelt romslig kjøkken med plass til å ha seks til bords (med klaff/ileggsplate de få gangene det er aktuelt). Hadde fint klart å bo på 30 også, om det var perfekt planløsning, romslig balkong, gode lysforhold og holdt den standarden jeg trenger. Overraskende å lese at folk trenger 100kvm og flere toalett alene. Da jeg og samboer kjøpte leilighet scrollet vi forbi alt som var fireroms eller over 80kvm. Trenger ikke mer enn vi trenger. Endte på 76, og jeg savner ikke noe. Bortsett fra badekar. Anonymkode: f7aef...406 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #88 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Da jeg leste overskrifta tenkte jeg 45-50 kvm. Kunne gått opp til 55 dersom det innebar romsligere bad med badekar, og eventuelt romslig kjøkken med plass til å ha seks til bords (med klaff/ileggsplate de få gangene det er aktuelt). Hadde fint klart å bo på 30 også, om det var perfekt planløsning, romslig balkong, gode lysforhold og holdt den standarden jeg trenger. Overraskende å lese at folk trenger 100kvm og flere toalett alene. Da jeg og samboer kjøpte leilighet scrollet vi forbi alt som var fireroms eller over 80kvm. Trenger ikke mer enn vi trenger. Endte på 76, og jeg savner ikke noe. Bortsett fra badekar. Anonymkode: f7aef...406 Det er forskjell på hva man trenger og hva man ønsker 😊 Anonymkode: cd67c...6b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #89 Del Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er forskjell på hva man trenger og hva man ønsker 😊 Anonymkode: cd67c...6b3 Vi tolker «optimalt» litt forskjellig. En enebolig på egenhånd hadde vært et mareritt for min del. Så det optimale hadde for meg fremdeles vært 55 kvm så lenge planløsning, balkong og bad var etter ønske. Så er det greit at andre vil sitte på masse plass, møblering og vedlikehold alene. Anonymkode: f7aef...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #90 Del Skrevet 13. september 2024 Jeg bor alene, 55kvm. 2 soverom, 1 bad, åpen stue/kjøkken løsning, og en liten gang. Dette er for lite, helt ærlig, da jeg gjerne ønsker større plass. Skulle jeg kjøpt meg et drømmehus, så er det er hus. Det er et helt nytt high tech, SMART hus. Der tech går igjen i hele huset fra lys, dører, div. hvitevarer ol. Jeg ønsker meg en bi inngang til et vaskerom, der det er plass til tørketrommel og vaskemaskin, en benk, utslagavask, plass til å tørke noe klær, og ikke minst plass til en stor fryseboks. Jeg ønsker meg en gang med trapper. Fra gangen ønsker jeg meg et lite bad, et rom som kan brukes som treningsrom og gjesterom. Inngang til stue. Stue, ønsker en grei størrelse. Plass til en grei sofa og tv, og plass til et spisebord. Kjøkkenet skal være et eget rom, med dør fra stuen. Kjøkkenet skal være stort, dobbelt kjøleskap, masse skapplass. Alt det nyeste av alt. Fra kjøkkenet en dør inn til vaskerommet. Opp i andre etasje, ønsker meg et hovedsoverom, med inngang til walk-in-closet for så å føre videre inn til et bad. Badet skal være type «spa». Store grå fliser, vaske, toalett (helst et slikt smart toalett med bidet ol.), frittstående badekar og en stor dusj. Utenom ønsker jeg meg 2 andre soverom, da jeg har en katt som trenger et eget rom, og leker med tanken på å få barn, men trenger da plass. I tillegg er det enda et bad, dette også med både dusj og badekar, toalett og vask. Jeg ønsker meg en garasje, med elbil lader. Ønsker meg en grei terrasse, med plass til litt møbler. Ønsker at det er en liten hageflekk for å kunne ha noen bær busker ol. Rundt hagen har jeg et høyt gjerde, for å kunne katte-sikre hagen. Da kan katten være uten, uten at han kommer seg bort. Huset skal være av den nymoderne firkantede typen. Jeg drømmer meg bort, men for å ha plass til at dette, tror jeg at jeg trenger ~200kvm. Det er nok akkurat passe 😄 Jeg liker plass, jeg liker å ha ting, og jeg hater at jeg bor på et alt for lite område akkurat nå. Anonymkode: 1c55f...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #91 Del Skrevet 14. september 2024 Jeg har tidligere tenkt at man trenger vel rundt 70-100kvm for å få plass og kunne trives. Men nå har jeg nøyaktig det jeg ønsker, i en liten sentrumsleilighet på bare 55kvm. Her har jeg to soverom (et stort og et lite), stort bad, separat sørøstvendt kjøkken med vindu, stue og stor vestvendt balkong ut mot bilfrie grøntarealer. Leiligheten er gjennomgående med sol fra morgen til kveld. På det meste bodde vi 3 voksne her, meg selv, datter og hennes kjæreste. Da ble det litt vel folksomt, men det var hyggelig òg. Det er god planløsning, så det føles ikke som man går oppi hverandre selvom det høres lite ut med bare 55kvm. Jeg kommer aldri til å flytte igjen, her vil jeg bli gammel! Anonymkode: 4ae2f...0be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #92 Del Skrevet 14. september 2024 Bor på 65 nå, men kunne økt opp til 80, kanskje. Det jeg har nå, og er fornøyd med: - romslig kjøkken med spiseplass, helt adskilt fra stua - to soverom som IKKE ligger vegg i vegg - fint at gjeste/hobbyrom ligger vekk fra mitt soverom når gjester sover der - vestvendt balkong Det jeg ville endret: - litt større stue - har 20 kvm nå, men hadde vært deilig med litt romsligere plass til spisestuemøbler og sofakrok - litt større bad Anonymkode: db41e...761 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #93 Del Skrevet 14. september 2024 Ps - hadde blitt gal av alt husarbeid med 200 kvm osv som folk ønsker seg! Samt at jeg tror jeg ville blitt husredd. Anonymkode: db41e...761 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina1 Skrevet 14. september 2024 #94 Del Skrevet 14. september 2024 Bor i 4-roms i blokk nå. 85 kvm. Hater hvert øyeblikk. Savner eneboligen på 250 kvm, garasje og hage. Drittlei naboer, støy og hurramegrundt konstant. Er seriøst inne på tanken å flytte tilbake til mitt hjemsted der det er mulig å kjøpe hus på en inntekt. Har voksne barn som har flyttet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #95 Del Skrevet 14. september 2024 Bodde alene i 65 kvm leilighet, fin størrelse. Nå bor jeg alene i 150 kvm rekkehus. Trenger i grunn ikke all plassen, men det er godt med Hage flekk og å ha plass til både hjemmekontor og gjester. Anonymkode: 3e2bb...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #96 Del Skrevet 15. september 2024 Ett spørsmål til alle dere som sier dere vil ha større plass. Hvordan tenker dere å skulle finansiere og drifte å eie så store eiendommer med det som er av utgifter? Strøm, lån, vedlikehold, ved, flere møbler, timer med rengjøring hver uke. Jeg syns det fremstår som om dere fantaserer uten å ha hodet på rett plass for hvor mye dette vil koste av tid og penger. Særlig om dere har en normalt slunken lommebok i disse tider. Personlig syns jeg at en leilighet på 25 kvm med sovealkove er mer enn nok til meg. Jeg har voksne barn og barnebarn med egne hus og de bor i nærheten så jeg trenger ikke ekstra plass. Det er billigere å bo slik enn i den eneboligen jeg hadde i 40 år. Mye mindre stress og ansvar. Jeg også trodde at jeg ville bo i stor bolig hele mitt liv, til helsa ble dårligere og jeg trengte noe enkelt og lettstelt. Anonymkode: 13fe2...412 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #97 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ett spørsmål til alle dere som sier dere vil ha større plass. Hvordan tenker dere å skulle finansiere og drifte å eie så store eiendommer med det som er av utgifter? Strøm, lån, vedlikehold, ved, flere møbler, timer med rengjøring hver uke. Jeg syns det fremstår som om dere fantaserer uten å ha hodet på rett plass for hvor mye dette vil koste av tid og penger. Særlig om dere har en normalt slunken lommebok i disse tider. Personlig syns jeg at en leilighet på 25 kvm med sovealkove er mer enn nok til meg. Jeg har voksne barn og barnebarn med egne hus og de bor i nærheten så jeg trenger ikke ekstra plass. Det er billigere å bo slik enn i den eneboligen jeg hadde i 40 år. Mye mindre stress og ansvar. Jeg også trodde at jeg ville bo i stor bolig hele mitt liv, til helsa ble dårligere og jeg trengte noe enkelt og lettstelt. Anonymkode: 13fe2...412 Jeg oppfatter tråden som frakoblet det økonomiske perspektivet og har svart utifra det. Selv har jeg bodd på 45kvm i mange år og det var ikke synd på meg. Nå har jeg dårligere helse (er mere hjemme), har hage og mere plass til mine hobbyer. Det gir meg mye glede å kunne sitte eller være ute i hagen, følge med på fugler og dyr rundt meg eller male eller sy inne. Jeg har mer plass til stoff, garn, staffeli, ... Jeg kan sitte ute å se på stjernene om kvelden, jeg kan sove ute om jeg ønsker det. Det er støvete innimellom, men det er for meg lettere å holde orden når jeg har mer plass. Jeg er barnløs, og den nærmeste familien bor 7, 50, 60 mil unna. Da er det veldig hyggelig at de kan overnatte innimellom. Jeg har et relativt nytt hus samt noe arv etter ektefelle som døde tidlig, så det er ikke så veldig mye vedlikehold. Jeg vet jeg snart har mulighet til å ta seniorlån, og det vil gi større økonomisk frihet. Om jeg lever lengre, så vil jeg også trolig arve min gjenlevende forelder som sitter i uskiftet bo med bolig i Oslo og det vil gi litt mer frihet. Arven etter meg går til niese og nevø, men de er ikke avhengig av at den er stor. Anonymkode: cd67c...6b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #98 Del Skrevet 15. september 2024 Har et altfor stort hus og hage allerede, og vi er to stykker. Men om jeg skulle bodd hele alene, hadde 60-80 kvadrat vært mer enn nok, med to soverom. Trenger ikke hage, men en sørvendt terrasse hadde vært fint. Anonymkode: 597f9...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. september 2024 #99 Del Skrevet 15. september 2024 Jeg bor på 55 nå, og det er egentlig nok. Ideelt sett kunne jeg tenkt meg noen kvadratmeter til, fordelt på litt større bad, litt større kjøkken og to litt mindre soverom heller enn ett stort, men da er vi oppe i luksusønsker, ikke behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 15. september 2024 #100 Del Skrevet 15. september 2024 125 kvm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå