Gjest jegerrinne Skrevet 10. september 2024 #41 Skrevet 10. september 2024 Aurora Cornelia skrev (7 minutter siden): Vi er absolutt for deltakelse. Men når det å gå, stå, holde seg våken og konsentrere seg er som et maraton er det ikke så mye å hente. Barnet prøver likevel, og da hadde det vært fint med omsorg, respekt og anerkjennelse for det harde arbeidet. Vet godt hvordan det er. Har selv ungdom som hadde lærer som ikke hadde noe greie på hva ungdommen her slett med. Her søkte vi til slutt fritak. Fikk som svar lærer er lovpålagt å tilrettelegge ved legeerklæring, noe den ikke gjorde. Så dermed ble fysioterapeut irritert og satte da opp behandling i hver eneste gym time. Her var det flere ting inne i bilder frosen solulder etter brudd i kragebein, astma, hypermobile ledd som gjør ho tråder fort over osv, og sliten pga epilepsi. Nå i år ny lærere virker en så lenge ting går bedre
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #42 Skrevet 10. september 2024 Syns du høres ut som en omsorgsfull og flink forelder. Synd gymlærer ikke tar til seg tilbakemeldingene. Kan du be gymlærer komme med forslag/høre hva han mener om saken? Kanskje med en slik tilnærming, når han får ansvaret for å legge en plan, så kanskje empatien kikker inn. Anonymkode: ee8a0...8a0 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #43 Skrevet 10. september 2024 Hvis gymlærer ikke klarer å tilrettelegge og forstå at å drite ut en elev overfor resten av klassen er kraftig overtramp så hadde jeg rett og slett latt ungen være hjemme fra skolen de timene det er gym. Jeg hadde krevd at dersom denne gymlæreren ikke klarer å oppføre seg som et anstendig menneske og det ikke hjelper å snakke med den så hadde jeg latt barnet få fred for denne læreren. Kall meg curlingforelder eller hva som helst, jeg hadde ikke latt barnet mitt gå på skolen og ha vondt og i tillegg ha lærer som ikke forstår og ikke tilrettelegger. Når det gjelder fritak så er det muligens forskjell fra sted til sted da, vi fikk fritak for datteren min på ungdomskolen hun gikk på. Anonymkode: 2b2da...d4f 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #44 Skrevet 10. september 2024 Aurora Cornelia skrev (2 minutter siden): Jeg får så vondt i meg når jeg leser dette. Stakkars barn, skulle tro alle ville gjøre det absolutt beste for at skoledagen likevel skulle bli finest mulig for barnet. Det må ha vært kjempetungt å være foreldre i en slik situasjon, takk og pris for fysio. Ble utrolig tungt. Følte en hele tiden stanget hodet i veggen. Barne ville jo delta på det det klarte, men fikk ofte høre det ikke gjorde bra nok innsats, fikk beskjed som gjorde ting være osv Så var rimlig glad når fysio gjorde som de gjorde. En så lenge dette skoleåret virker som ny lærer er flinkere til å ta hensyn når ting blir gjort Anonymkode: 1716d...24d 1 2
Aurora Cornelia Skrevet 10. september 2024 Forfatter #45 Skrevet 10. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 22.13): Godt innspill Endret 9. mars 2025 av Aurora Cornelia 3
nordlending Skrevet 10. september 2024 #46 Skrevet 10. september 2024 Aurora Cornelia skrev (6 minutter siden): Takk for støtte og råd. Barnet elsker egentlig all fysisk aktivitet. Men det hjelper bare så lite med vilje når han ikke kan. Jeg vil ikke at idrettsgleden skal bli ødelagt av dette. Barnet er faktisk ganske reflektert og analytisk i forhold til lærerens oppførsel. Han ser både hvordan læreren mislykkes i relasjon til medelever og til barnet selv. Og han bærer ikke nag, men er åpen om at han blir trist og såret. Det er bare så merkelig å se et lite barn som tydelig ser at dette ikke er profesjonelt, og en lærer som bare ikke greier å forstå. Det burde nesten vært omvendt. Helt utrolig når det virker som barnet er mer reflektert enn læreren. 1
Aurora Cornelia Skrevet 10. september 2024 Forfatter #47 Skrevet 10. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 22.13): Syns du høres ut som en omsorgsfull og flink forelder. Synd gymlærer ikke tar til seg tilbakemeldingene. Kan du be gymlærer komme med forslag/høre hva han mener om saken? Kanskje med en slik tilnærming, når han får ansvaret for å legge en plan, så kanskje empatien kikker inn. Anonymkode: ee8a0...8a0 Ja, det er mulig det hjelper om han får komme på det selv. Endret 9. mars 2025 av Aurora Cornelia
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå