Ulovlig verdi Skrevet i går, 12:06 #101 Del Skrevet i går, 12:06 En gjennomgang av den tunge pro-Israelske slagsiden i dekningen av det som skjedde i Amsterdam da Macabi-hooligans inntok byen. Noen pogrom var dette ikke. Jeg var tilfeldigvis i Amsterdam for noen dager sida. De fire-fem nederlenderne jeg snakka med om dette bekrefta det skjeve mediabildet. De sa bildet ble modifisert etter hvert i nederlandsk media. Jeg snakket også med en nederlandsk jøde med familie i Israel som omtalte Macabi-fansene som rasistiske bøller. Dette er nok en illustrasjon av hvor mye Israel/israelere slipper unna med i Vesten. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet i går, 12:38 #102 Del Skrevet i går, 12:38 Ulovlig verdi skrev (21 minutter siden): En gjennomgang av den tunge pro-Israelske slagsiden i dekningen av det som skjedde i Amsterdam da Macabi-hooligans inntok byen. Noen pogrom var dette ikke. Jeg var tilfeldigvis i Amsterdam for noen dager sida. De fire-fem nederlenderne jeg snakka med om dette bekrefta det skjeve mediabildet. De sa bildet ble modifisert etter hvert i nederlandsk media. Jeg snakket også med en nederlandsk jøde med familie i Israel som omtalte Macabi-fansene som rasistiske bøller. Dette er nok en illustrasjon av hvor mye Israel/israelere slipper unna med i Vesten. Bra noen undersøker og forsøker å være sanferdige, men skumelt å se hvor farget media kan bli. Spesielt skumelt med de sjornalistene som først raporterte at det var film av israelere som angrep folk, og så endret historien til å ikke nevne noe om identiteten til den voldelige mobben. Hva har fått dem til å "manipulere" historien på den måtten? Er det virkelig så skummelt for media å snake sant om Israelere? Det var vel mye skriving om denne videoen her inne på KG også en stund. Mange mente NRK og norske medier unlott å raportere om saken av politiske gruner. Men dette tyder vel heller på at Norsk media har holdt hodde kalt og ikke lott seg prese til å spre løgn og eventyr. Så litt betrygende at Norske sjornalister greide å tenkte klart i det minste! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulovlig verdi Skrevet i går, 12:54 #103 Del Skrevet i går, 12:54 Pippi Lotta skrev (14 minutter siden): Spesielt skumelt med de sjornalistene som først raporterte at det var film av israelere som angrep folk, og så endret historien til å ikke nevne noe om identiteten til den voldelige mobben. Hva har fått dem til å "manipulere" historien på den måtten? Er det virkelig så skummelt for media å snake sant om Israelere? Ja. Sky News f.eks. omtalte først dette relativt objektivt, for litt senere å endre det i mer uriktig retning. Det er vanskelig å konkludere med annet enn at det ble gjort i ond tro. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet i går, 13:00 #104 Del Skrevet i går, 13:00 Pippi Lotta skrev (15 minutter siden): Bra noen undersøker og forsøker å være sanferdige, men skumelt å se hvor farget media kan bli. Jeg så aljazeera om denne episoden, og jeg så israelsk nyhetssending. Det kan da være at sannheten ligger et sted i mellom? Det at det var enkelte hooligans som dro til Amsterdam for å rive ned palestinske flagg, og protestere mot pro-pal, utelukker ikke at der ikke samtidig pågikk en organisert pogrom. Det er jo vist på nyheter om organiseringen av det som skjedde mot jødene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulovlig verdi Skrevet i går, 13:38 #105 Del Skrevet i går, 13:38 (endret) Madame Butterfly skrev (40 minutter siden): Det at det var enkelte hooligans som dro til Amsterdam for å rive ned palestinske flagg, og protestere mot pro-pal, utelukker ikke at der ikke samtidig pågikk en organisert pogrom. The Guardian har det som later til å være en relativt balansert oppsummering: https://www.theguardian.com/world/2024/nov/11/what-happened-amsterdam-israeli-football-fans Så ja, det var nok folk i Amsterdam som faktisk gikk etter jøder. Fullstendig frastøtende og uakseptabelt. Macabi-hooliganene ropte også rasistiske slagord og ser ut til å ha gått målrettet etter folk med arabisk utseende. Så her var både jøde- og araberhat representert — og begge deler må fordømmes. I media ble det beskrevet svært ensidig som en pogrom mot jøder, men Macabi-folkene ser ut til å ha hatt sin egen pogrom på gang, mot arabere. Å kalle dette pogrom virker dog som en overdrivelse. Endret i går, 13:41 av Ulovlig verdi 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet i går, 14:29 #106 Del Skrevet i går, 14:29 Madame Butterfly skrev (1 time siden): Jeg så aljazeera om denne episoden, og jeg så israelsk nyhetssending. Det kan da være at sannheten ligger et sted i mellom? Det at det var enkelte hooligans som dro til Amsterdam for å rive ned palestinske flagg, og protestere mot pro-pal, utelukker ikke at der ikke samtidig pågikk en organisert pogrom. Det er jo vist på nyheter om organiseringen av det som skjedde mot jødene. Så du videoen? Jeg syntes den forklarte det ganske greit og sakelig. Men nei fem skade (i en gruppe hvor mange selv er voldelige, og derme øker sjansen for å skade seg) kvalifiserer ikke til noen pogrom. Det var både voldelige Israelere og muslimer, så begge gruperingene oppførte seg forkastelig! Det betyr ikke at vi skal sammenligne 5 ganske milt skada med masakre eller lignende. Det blir bare respektløst mot folk som faktisk har opplevd pogrom og utvane begrepet på den måten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet i går, 15:31 #107 Del Skrevet i går, 15:31 Pippi Lotta skrev (54 minutter siden): Så du videoen? Jeg syntes den forklarte det ganske greit og sakelig. Klikka på den, det var jo Owen Jones…. 🤔 Hab bryt jeg meg lite om å høre på, ikke er han etterrettelig heller. Etter å ha sett ulike nyhetssaker om det som skjedde i Israel, og også YouTube kommentatorer etc, og artikler, med utsagn fra ulike myndigheter og ulike individer som var til stede, har jeg konkludert med at hoveddelen var en planlagt pogrom, og deler var Telaviv fotball bøller. Det var sterke elementer, at de som ønsket å angripe jøder, var spredt ut i vifte formasjon, og aktive på knutepunkter, og angrep jøder fordi de var jøder er ikke noe Owen Jones kan endre, samme hva han velger å fokusere på at telaviv supportere har gjort, ulike nyhetskanaler har rapportert feil. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet i går, 15:53 #108 Del Skrevet i går, 15:53 Madame Butterfly skrev (18 minutter siden): Klikka på den, det var jo Owen Jones…. 🤔 Hab bryt jeg meg lite om å høre på, ikke er han etterrettelig heller. Etter å ha sett ulike nyhetssaker om det som skjedde i Israel, og også YouTube kommentatorer etc, og artikler, med utsagn fra ulike myndigheter og ulike individer som var til stede, har jeg konkludert med at hoveddelen var en planlagt pogrom, og deler var Telaviv fotball bøller. Det var sterke elementer, at de som ønsket å angripe jøder, var spredt ut i vifte formasjon, og aktive på knutepunkter, og angrep jøder fordi de var jøder er ikke noe Owen Jones kan endre, samme hva han velger å fokusere på at telaviv supportere har gjort, ulike nyhetskanaler har rapportert feil. Nei, han forsøkte vel ikke å endre på noe. Komer fram i filmen at det var vold og rasisme fra begge "kanter". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet i går, 16:23 #109 Del Skrevet i går, 16:23 Pippi Lotta skrev (20 minutter siden): Nei, han forsøkte vel ikke å endre på noe. Komer fram i filmen at det var vold og rasisme fra begge "kanter". Han har et «skinn» av å være objektiv når han snakker om 7. oktober også…. https://youtu.be/mc5iG3DX7ho?si=oubDqmJTHh3bapn9 Det var jo ikke såååå ille det som skjedde den gangen, og det var jo ikke såååå ille det som skjedde i Amsterdam heller 🤢 Han fikk ikke sett disse voldtektene på Israels film… så da så… Han så bare en halshugging av en levende mann, ingen av barn, så om det skjedde er det ikke bevist. Det var «bare» bilde av et forbrent lik, naken fra livet og ned, dette er ikke bevis for voldtekt, for filmen viste ingen voldtekt… Hva vil han frem til…. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet i går, 17:11 #110 Del Skrevet i går, 17:11 Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Så du videoen? Jeg syntes den forklarte det ganske greit og sakelig. Han der har jeg sett på TikTok. Ikke mye nøytral han. Bare Palestina som gjelder der i gården. Enig med hun som sa at sannheten ligger et sted imellom, men (som vanlig) med mest skyld på den arabiske siden, iom at dette var planlagt og kalkulert. Israelerne var bare toskete. To ting kan være sant på en gang, det er det ganske mange som har problem med å innse nå for tiden… 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet i går, 19:20 #111 Del Skrevet i går, 19:20 GrønnNellik68 skrev (14 timer siden): Dette er ikke noe troverdige kilder for min del. Det er israelsk media. Slik jeg kjenner vesten media så er det ikke å troverdig lengre. Det er vel click bait som gjelder der og. Og hvorfor har det Israel har å komme med noe mer troverdighet enn det Palestinerne kommer med? Hva med alle legene som har fortalt hvordan de har opplevd Gaza på innsiden. Tidligere amerikanske soldater som har fotalt hva de har opplevd der. Nei det er ingen troverdige kilder for min del. Beklager. Tja. The media line som rapportere om barnet som ble funnet bundet fast og brent levende ser ut til å være et amerikansk mediebyrå. Hva er det du ikke tror på? Israel er mer troverdig fordi de er et demokratisk land med ytringsfrihet, pressefrihet og et fungerende rettsvesen. Hamas er ikke troverdig fordi de er en terrororganisasjon som gjentatte ganger har spredd helt latterlige løgner. De hevdet blant annet at ingen sivile ble drept 7. oktober. De har flere ganger tilsvarende i Gaza hevdet at bare sivile har blitt drept i ulike angrep hvor det er identisert militante. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet i går, 19:24 #112 Del Skrevet i går, 19:24 Pippi Lotta skrev (4 timer siden): Så du videoen? Jeg syntes den forklarte det ganske greit og sakelig. Men nei fem skade (i en gruppe hvor mange selv er voldelige, og derme øker sjansen for å skade seg) kvalifiserer ikke til noen pogrom. Det var både voldelige Israelere og muslimer, så begge gruperingene oppførte seg forkastelig! Det betyr ikke at vi skal sammenligne 5 ganske milt skada med masakre eller lignende. Det blir bare respektløst mot folk som faktisk har opplevd pogrom og utvane begrepet på den måten. 20-30 ble såret. 5 endte på sykehus. Hoveddelen av de som ble arrestert var nederlendere. https://en.wikipedia.org/wiki/November_2024_Amsterdam_attacks 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulovlig verdi Skrevet 23 timer siden #113 Del Skrevet 23 timer siden Bacteria skrev (3 timer siden): Enig med hun som sa at sannheten ligger et sted imellom, men (som vanlig) med mest skyld på den arabiske siden, iom at dette var planlagt og kalkulert. Israelerne var bare toskete. Macabi-fansen sang "død over araberne" og "det er ingen skoler i Gaza fordi alle barna er døde". Regner med du ville beskrevet noen som sang "død over jødene" som bare toskete? Ikke det? Hvorfor denne vanvittige dobbeltstandarden i så fall? Det er det som er problemet med dere Israel-apologister. Dere er flinke til å påpeke brudd på folkerett og angrep på uskyldige når det er Israelere. Men når det er arabere/palestinere? Da er det enten usant eller ikke så farlig. Her er en rapport fra Human Rights Watch som beskriver grusomhetene 7. oktober: https://www.hrw.org/report/2024/07/17/i-cant-erase-all-blood-my-mind/palestinian-armed-groups-october-7-assault-israel Den er dere sikkert enig i. Men hvis HRW beskriver grusomheter mot palestinerne er de ifølge dere antisemittiske. Dere viser i det minste en imponerende stamina når det gjelder å holde ut kognitiv dissonans. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 15 timer siden #114 Del Skrevet 15 timer siden (endret) Svava skrev (9 timer siden): Tja. The media line som rapportere om barnet som ble funnet bundet fast og brent levende ser ut til å være et amerikansk mediebyrå. Hva er det du ikke tror på? Israel er mer troverdig fordi de er et demokratisk land med ytringsfrihet, pressefrihet og et fungerende rettsvesen. Hamas er ikke troverdig fordi de er en terrororganisasjon som gjentatte ganger har spredd helt latterlige løgner. De hevdet blant annet at ingen sivile ble drept 7. oktober. De har flere ganger tilsvarende i Gaza hevdet at bare sivile har blitt drept i ulike angrep hvor det er identisert militante. USA er på samme side som Israel og de dekker opp for hverandre. Så nei amerikanske medier er ikke troverdige. Er palestinske helsemyndigheter som rapporterer ikke Hamas. Du mener det er rett at Israel har tatt seg til rette i mange ti år med ulovlig bosettinger og tatt bit for bit av land fra palestinerne? Endret 15 timer siden av GrønnNellik68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 10 timer siden #115 Del Skrevet 10 timer siden GrønnNellik68 skrev (På 20.11.2024 den 5.48): Dette er ikke noe troverdige kilder for min del. Det er israelsk media. Slik jeg kjenner vesten media så er det ikke å troverdig lengre. Det er vel click bait som gjelder der og. Og hvorfor har det Israel har å komme med noe mer troverdighet enn det Palestinerne kommer med? Hva med alle legene som har fortalt hvordan de har opplevd Gaza på innsiden. Tidligere amerikanske soldater som har fotalt hva de har opplevd der. Nei det er ingen troverdige kilder for min del. Beklager. Palestinerene (hamas) hadde fremstått mer troverdige om de hadde bygget bomberom og gode varslingssystemer. De har kunnskapen og pengene til bygge kilometervis med tunneler og tusenvis av raketter. Så vilje mangler det ikke på. De velger 100% selv å få egne sivile drept. Og så har man behandlingen, spesielt kvinnene, får i befolkningen. Jeg kommer aldri til å skjønne tankegangen bak at hamas fremstår mer troverdig. 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 9 timer siden #116 Del Skrevet 9 timer siden GrønnNellik68 skrev (5 timer siden): USA er på samme side som Israel og de dekker opp for hverandre. Så nei amerikanske medier er ikke troverdige. Er palestinske helsemyndigheter som rapporterer ikke Hamas. Du mener det er rett at Israel har tatt seg til rette i mange ti år med ulovlig bosettinger og tatt bit for bit av land fra palestinerne? palestinske helsemyndigheter er kontrollert av hamas. Alle tallene de kommer med er fra hamas. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 9 timer siden #117 Del Skrevet 9 timer siden Fru Solsikke skrev (32 minutter siden): palestinske helsemyndigheter er kontrollert av hamas. Alle tallene de kommer med er fra hamas. Har du link på det?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 9 timer siden #118 Del Skrevet 9 timer siden Fru Solsikke skrev (1 time siden): Palestinerene (hamas) hadde fremstått mer troverdige om de hadde bygget bomberom og gode varslingssystemer. De har kunnskapen og pengene til bygge kilometervis med tunneler og tusenvis av raketter. Så vilje mangler det ikke på. De velger 100% selv å få egne sivile drept. Og så har man behandlingen, spesielt kvinnene, får i befolkningen. Jeg kommer aldri til å skjønne tankegangen bak at hamas fremstår mer troverdig. Ikke sagt at de fremstår som mer troverdig men Israel fremstår heller ikke som mer troverdig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 8 timer siden #119 Del Skrevet 8 timer siden GrønnNellik68 skrev (37 minutter siden): Har du link på det?? Du ønsker en kilde på at khamas kontrollerer alt offentlig i gaza? 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akhenaton Skrevet 4 timer siden #120 Del Skrevet 4 timer siden GrønnNellik68 skrev (4 timer siden): Har du link på det?? Du skal ha link på det? Jeg tror jeg dauer. 😂 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå