esk Skrevet 11. september #41 Del Skrevet 11. september NatNat skrev (47 minutter siden): ikke bli så sikker ! 😄 Jeg ser ikke mye demokrati og myk lederskap i Midt Østen. Men mye tvunget religion... Mener på ingen måte å forsvare religion eller ugreie styresett, men faktum er at Hamas er et direkte resultat av mange års undertrykkelse fra Israel. Dette ser man i andre land som har opplevd undertrykkelse også. Visste du forresten at før Hamas ble grunnlagt var det i stor grad sekulære bevegelser som kjempet for Palestinas uavhengighet? Det er også sterke indikasjoner på at Israel støttet den islamistiske oppblomstringen og vendte den blinde siden til fordi de så på det som et verktøy for å splitte palestinerne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 11. september #42 Del Skrevet 11. september esk skrev (26 minutter siden): Mener på ingen måte å forsvare religion eller ugreie styresett, men faktum er at Hamas er et direkte resultat av mange års undertrykkelse fra Israel. Dette ser man i andre land som har opplevd undertrykkelse også. Visste du forresten at før Hamas ble grunnlagt var det i stor grad sekulære bevegelser som kjempet for Palestinas uavhengighet? Det er også sterke indikasjoner på at Israel støttet den islamistiske oppblomstringen og vendte den blinde siden til fordi de så på det som et verktøy for å splitte palestinerne. Du, Esk. Du må slutte å finne unnskyldninger for religiøse galninger. Hva med Taliban ? De er har nå full makt i Afghanistan, er de blitt mer sekulære ? De blir faktisk verre og verre for eneste dag ! Nå kvinner får ikke en gang lov til å synge, det blir helt absurd. Religiøse ekstremister er ikke result av undertrykkelse. La oss gå bak i tida i Europa og se på den spanske inkvisisjon.. vi kan også sitere kvinner som ble brent fordi de var hekser i hele Europa, inkludert Norge. og USA også (Salem) Var de undertrykket ? NEI. og den islamistiske oppblomstringen i Palestine splitter ikke Palestinerne, flertallet inkludert Vest Bank ønsker en islamistisk regjering. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 11. september #43 Del Skrevet 11. september (endret) Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, hatefulle innlegg, latterliggjøring, brudd på retningslinjene på Krig og konflikt, og svar til dette. Elaine Marley, mod. Endret 11. september av Elaine Marley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 11. september #44 Del Skrevet 11. september esk skrev (12 timer siden): Uten Israel hadde det ikke vært noe Hamas. Hvorfor ikke? Hamas er ikke den eneste islamistiske terrorbevegelsen i verden. Det finnes mange slike, og deres mål er å ta over samfunnet og innføre et styre etter sharia. Dermed har de alltid sekulære fiender, og de har også mange andre islamistiske organisasjoner som fiender. Uten Israel hadde Hamas kriget mot PLO. Etter valget i 2007 brøt det ut borgerkrig mellom Hamas og PLO 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 11. september #45 Del Skrevet 11. september Amelly skrev (6 timer siden): Og hva med israel som bomber SYKEHUS OG SKOLER, og journalister?! Er de heroiske?? Les deg opp på tallene du, så skal du se hvem som aktivt dreper barn og kvinner. Terroristene Israel. Er usikker på om Israel har bombet sykehus… vet det har vært kamper relatert til al shifa. Først i krigen ble det meldt om et bombet sykehus. Det var ikke Israel men islamsk jihad. Det at Israel bomber skoler… er det noen som tror at det er ordinær skoledrift på Gaza nå? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ghostwalker Skrevet 11. september #46 Del Skrevet 11. september Bacteria skrev (2 timer siden): Er usikker på om Israel har bombet sykehus… vet det har vært kamper relatert til al shifa. Først i krigen ble det meldt om et bombet sykehus. Det var ikke Israel men islamsk jihad. Det at Israel bomber skoler… er det noen som tror at det er ordinær skoledrift på Gaza nå? Imponerende. Hva kvalifiserer som bombe for deg? Ingenting fra Israel tydeligvis? Det at det ikke er skoledrift kvalifiserer at det er greit å bombe og drepe barn og voksne på skolen? Det å gjemme seg på skolen, er jo forbudt når læreren er sprengt i fillebiter for 8 mnd siden og det ikke finnes vikarer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 11. september #47 Del Skrevet 11. september Ghostwalker skrev (1 time siden): Imponerende. Hva kvalifiserer som bombe for deg? Ingenting fra Israel tydeligvis? Det at det ikke er skoledrift kvalifiserer at det er greit å bombe og drepe barn og voksne på skolen? Det å gjemme seg på skolen, er jo forbudt når læreren er sprengt i fillebiter for 8 mnd siden og det ikke finnes vikarer? Nå er det vel mye som tyder på at Hamas bruker sivil infrastruktur som skoler og sykehus til å gjemme våpen, skyte opp missiler fra og whatnot. Det som står i hi er helt forferdelig grusomt, stakkars familie. Men er jo Hamas som velger å embedde seg blant sivile. Og å ikke overgi seg og frigi gislene. Det sitter nå en 1-åring og en fireåring i fangenskap i Gaza, om de lever. Så lenge ikke propalestinere ikke ytrer et ord om disse, faller hylingen om palestinske skadde og drepte barn litt på steingrunn hos mange, meg selv inkludert. 3 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 11. september #48 Del Skrevet 11. september esk skrev (23 timer siden): Om det var israelske babyer da?:)))) Jeg hadde til og med skjønt det om det var mine egne. Ingen steder hadde vært trygge om terrorister kunne brukt menneskelige skjold for å gjøre hva enn de måtte ønske. Spørsmålet mitt blir, hvor mye, og hvor mange er du villig til å ofre for å beholde "moralen"? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ghostwalker Skrevet 11. september #49 Del Skrevet 11. september Bacteria skrev (1 time siden): Nå er det vel mye som tyder på at Hamas bruker sivil infrastruktur som skoler og sykehus til å gjemme våpen, skyte opp missiler fra og whatnot. Det som står i hi er helt forferdelig grusomt, stakkars familie. Men er jo Hamas som velger å embedde seg blant sivile. Og å ikke overgi seg og frigi gislene. Det sitter nå en 1-åring og en fireåring i fangenskap i Gaza, om de lever. Så lenge ikke propalestinere ikke ytrer et ord om disse, faller hylingen om palestinske skadde og drepte barn litt på steingrunn hos mange, meg selv inkludert. De fleste vet at Hamas bruker noen sivil infrastruktur, men antagelsen din og påstanden din om at Israel ikke bomber sykehus og at det må være skoledrift for å ikke kunne bombe skoler er så latterlig. At det skulle være lov å bombe en skole hvor barn gjemmer seg, eller de deler ut bistand pga skoledriften ikke er oppe og går er helt vilt. Trist at folk blir så blinde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 12. september #50 Del Skrevet 12. september (endret) Bacteria skrev (9 timer siden): Nå er det vel mye som tyder på at Hamas bruker sivil infrastruktur som skoler og sykehus til å gjemme våpen, skyte opp missiler fra og whatnot. Det som står i hi er helt forferdelig grusomt, stakkars familie. Men er jo Hamas som velger å embedde seg blant sivile. Og å ikke overgi seg og frigi gislene. Det sitter nå en 1-åring og en fireåring i fangenskap i Gaza, om de lever. Så lenge ikke propalestinere ikke ytrer et ord om disse, faller hylingen om palestinske skadde og drepte barn litt på steingrunn hos mange, meg selv inkludert. Det er vel mye som tyder på at Israel ønsker å fjerne (bokstavelig talt), flest mulig Palestinere når de bomber områder de oppfordrer palestinerne å flykte til. Flere Israelske gisler har sagt at det de var mest redd for, når de satt fanget på Gaza av Hamas, var Israelske bomber. Endret 12. september av Apis 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 12. september #51 Del Skrevet 12. september Bigote skrev (På 11.9.2024 den 0.04): Du svarte ikke på spørsmålet om dette er moralsk riktig eller ikke? Ville du gjort dette? Det virker som mange ikke forstår styrkeforholdet mellom Israel og Hamas og hva konsekvensene av det Israel gjør er videre for konflikten... Jeg kunne aldri frontet eller støttet barnedrap enten det var Hamas eller Israel som stod bak.. Det er rett og slett forstyrrende at så mange blindt støtter dette som om konflikten skulle bestå av videospill-karakterer og ikke uskyldige barn som ikke kan forsvare seg. Du glemmer en liten ting i din lille sammenlikning og moralske spørsmål. Dine to barn er bak disse babyene og terroristen. De er fanget, bundet, sultet, voldtatt og gudene vet hva. I tillegg sier terroristen til deg, rett ut, at så fort han har sjansen så kommer han for resten av barna dine. Enten for å drepe, torturere, voldta og holde som slave/fange. Nå kan vi snakke om moralsk rett og galt. Hva syntes du? Bør ikke terroristen i det minste legge fra seg babyene, slippe barna fri (først og fremst). Så evt ta på seg voksenbuksa og kjempet som en mann? Hvis han absolutt må kjempe da.. du vet. Motstand og sånn. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 12. september #52 Del Skrevet 12. september OconMissy skrev (43 minutter siden): Du glemmer en liten ting i din lille sammenlikning og moralske spørsmål. Dine to barn er bak disse babyene og terroristen. De er fanget, bundet, sultet, voldtatt og gudene vet hva. I tillegg sier terroristen til deg, rett ut, at så fort han har sjansen så kommer han for resten av barna dine. Enten for å drepe, torturere, voldta og holde som slave/fange. Nå kan vi snakke om moralsk rett og galt. Hva syntes du? I spørsmålet mitt er det ikke engang sikkert at personen som holder barna faktisk er en terrorist..(Jeg brukte ordet påstått) Grunnen til at jeg påpekte dette er at Israel slipper bomber på sivile for tiden kun ved mistanker om at det kan være en Hamasleder der... Etter bombingen klarer heller ikke Israel å bekrefte noe som helst. OconMissy skrev (1 time siden): Bør ikke terroristen i det minste legge fra seg babyene, slippe barna fri (først og fremst). Så evt ta på seg voksenbuksa og kjempet som en mann? Hvis han absolutt må kjempe da.. du vet. Motstand og sånn. Problemet med dette er at Israel faktisk ikke gir Palestinerne mulighet for å skåne barna sine i krigføringen sin.. Israel har holdt på med denne typen krigføring i mange tiår. Selv under Lebanon-konflikten invaderte Israel de-militære soner og lo mens de skøt sivile kvinner. FN-soldater jeg har snakket med kom inn her men mentaliteten om at de forsvarte Israel, og kom ut av konflikten med et bildet på at Israel var djevelen selv... Det er veldig lite som tyder på at ukulturen i Israel i forhold til dette har endret seg. Det er også lite som tyder på at IDF er bedre enn Hamas i metodene sine.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 12. september #53 Del Skrevet 12. september Bigote skrev (1 time siden): I spørsmålet mitt er det ikke engang sikkert at personen som holder barna faktisk er en terrorist..(Jeg brukte ordet påstått) Grunnen til at jeg påpekte dette er at Israel slipper bomber på sivile for tiden kun ved mistanker om at det kan være en Hamasleder der... Etter bombingen klarer heller ikke Israel å bekrefte noe som helst. Problemet med dette er at Israel faktisk ikke gir Palestinerne mulighet for å skåne barna sine i krigføringen sin.. Israel har holdt på med denne typen krigføring i mange tiår. Selv under Lebanon-konflikten invaderte Israel de-militære soner og lo mens de skøt sivile kvinner. FN-soldater jeg har snakket med kom inn her men mentaliteten om at de forsvarte Israel, og kom ut av konflikten med et bildet på at Israel var djevelen selv... Det er veldig lite som tyder på at ukulturen i Israel i forhold til dette har endret seg. Det er også lite som tyder på at IDF er bedre enn Hamas i metodene sine.. Fin taktikk for å vri deg bort fra eksemplet! Når Israel slipper bomber så er ikke dette for å drepe så mange med babyer som mulig. Kan vi være enige om det? Er du en sivil uskyldig palestiner som blir drept av en israelsk bombe, så har du vært på feil sted til feil tid. Det var ikke deg de var på jakt etter. Da faller hele eksemplet ditt i grus. Svar meg heller på ditt eksempel, med mitt tillegg: En terrorist holder to babyer. I huset bak dem har de to av dine barn fanget. Du vet at de er utsatt for grumme ting. Mens dere står der sier terroristen til deg, at så fort han og hans medsvorne får sjansen, så skal de drepe, kidnappe, voldta og torturere resten av dine barn. Hva gjør du da? Dette er nemlig lik Israel sin situasjon i dag. Derfor er det mange som støtter Israel. Selv om de hater at barn dør og blir skadet, kan de heller ikke akseptere denne realiteten . Det er vanskelig, ja. Men mange vil også si det er høyst nødvendig. At Israel gjør feil er jeg helt sikker på. At enkelte israelere er onde er jeg helt sikker på. Men om man ser på det store bilde, så ser man at Hamas og alle de andre terrororganisasjonene rundt Israel er gjennomsyret av ondskap og galskap. Ikke bare kun en og annen. Dette kompliserer situasjonen ekstremt, og leder til et scenario som vist ovenfor. De aller fleste ville jo skjult og skånet sine egne barn, ikke sant? Hvem du kjenner i FN er helt urelevant. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 12. september #54 Del Skrevet 12. september (endret) Molly65 skrev (På 11.9.2024 den 0.37): Å kjære gode Gud. Dette er noe av det mest forstyrrende jeg har sett og lest ( vg artikkelen). Vet ikke hva som er værst med denne historien. At de begge har fått amputerte ben, at moren dems er død, at faren er kritisk skadet. ble seriøst fysisk uvel av den artikkelen og hele kroppen min skjelver. for de som ikke blir påvirket av sånne bilder og vVeideoer uannsett hvilken side man står på, så må man se seg selv i speilet og spørre hva man er laget av. nei nei nei, den artikkelen satte meg helt ut. Lord have mercy!!! Vel syns det er bra det kommer ut sånne artikler som kanskje får folk til å løfte blikket litt og ikke bare tenke på pynteputer og interiør i hjemmet om hvem man skal invitere hjem til middag eller ikke osv osv alt vi driver å fjaser med i Norge blir bagateller mot dette her. Enig med han som skrev at å drepe 40 k sivile mot 1 k israelitter står ikke i samsvar. De som tror at de vil klare å utrydde hamas ved uttrydde alle palestinere tar feil. Dette de driver med nå vil bare rekrutrere enda flere hamas og nye grupperings som vil komme med ett enormt hat mot jøder i fremtiden. Så de som tror dette er veien til fred for Israel tar grundig feil. Denne artiklen rystet meg også. Helt grusomt og se. Hva slags håp kan disse barna ha? De har jo ikke noe system som tar seg av handicappede som vi har i Norge f.eks. Jeg blir overrasket om de i det heletatt overlever. De er svake for andre sykdommer som måtte komme i kjølevannet av en slik rasering av ett land. Og helt klart hva folk skriver om dette her viser hvor levende rassismen fortsatt er. Endret 12. september av GrønnNellik68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 12. september #55 Del Skrevet 12. september OconMissy skrev (11 minutter siden): Når Israel slipper bomber så er ikke dette for å drepe så mange med babyer som mulig. Kan vi være enige om det? Er du en sivil uskyldig palestiner som blir drept av en israelsk bombe, så har du vært på feil sted til feil tid. Det var ikke deg de var på jakt etter. Med overlegg eller ei, Er du en uskyldig sivil palestiner som blir drept av Israels bomber, så befinner du deg i det området som Israel har definert som sikker Humanitær sone. Så du er på riktig sted til riktig tid, men Israel , i beste fall, bryr seg ikke om sivile palestinere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 12. september #56 Del Skrevet 12. september OconMissy skrev (2 timer siden): Når Israel slipper bomber så er ikke dette for å drepe så mange med babyer som mulig. Kan vi være enige om det? Er du en sivil uskyldig palestiner som blir drept av en israelsk bombe, så har du vært på feil sted til feil tid. Det var ikke deg de var på jakt etter. Jeg synes det er ekstremt vanskelig å være enig i dette. Jeg har ingen forutsetning for å mene at Israels intensjon er å utslette palestinerne, men at de ikke hensyntar sivilbefolkningen er åpenbart. Du bomber ikke flyktningeleire og andre sivile mål med 900kgs bomber for å ta ut én terrrorist, i områder som Israel har definert som trygge for palestinerne å oppholde seg, dersom du oppriktig ønsker å verne sivilbefolkningen. Bigote skrev (21 minutter siden): Dødsfallene i Gaza virker mot sin hensikt og setter den Israelske befolkningen i enda større fare.. Å terrorisere sivilbefolkningen i Gaza på denne måten vil skape et sterkere hat i fremtiden, og strekker strikken lengre i forhold til en storkrig i midtøsten.. Krigføringen til Netanyahu er så idiotisk at jeg skjønner veldig godt at mange tror at han utnytter krigen for å verne seg fra fengsel i forhold til korrupsjonsanklagene. Jeg tror ikke Netanyahu, og i alle fall ikke hans venner ytterst til høyre, egentlig har noe ønske om fred og forsoning. For Netanyahu handler det nok mest om egne interesser, for de ultrakonservative er det et påskudd for å fortsatt fordrive og undertrykke den palestinske befolkningen. Absolutt ingen andre land i verden vil kunne føre krig på denne på måten uten å bli kraftig fordømt av hele den vestlige verden, uansett hvem som kastet den første steinen, men når det gjelder Israel kan tydeligvis enhver krigsforbrytelse og brudd på folkeretten avfeies med at "Israel har rett til å forsvare seg". Ytrer man et eneste kritisk ord om Israel sidestilles det automatisk med anti-semitisme og sympati med terrorister. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 12. september #57 Del Skrevet 12. september Jdz skrev (41 minutter siden): Jeg tror ikke Netanyahu, og i alle fall ikke hans venner ytterst til høyre, egentlig har noe ønske om fred og forsoning. For Netanyahu handler det nok mest om egne interesser, for de ultrakonservative er det et påskudd for å fortsatt fordrive og undertrykke den palestinske befolkningen. Absolutt ingen andre land i verden vil kunne føre krig på denne på måten uten å bli kraftig fordømt av hele den vestlige verden, uansett hvem som kastet den første steinen, men når det gjelder Israel kan tydeligvis enhver krigsforbrytelse og brudd på folkeretten avfeies med at "Israel har rett til å forsvare seg". Ytrer man et eneste kritisk ord om Israel sidestilles det automatisk med anti-semitisme og sympati med terrorister. Det er i hvert fall ingenting som tyder på et ønske om fred da det ligger for mange logiske brister i det Israel gjør. Gjennom historien til både verden og konflikten har man sett at mennesker under lidelse er mest sårbare for å radikaliseres. Palestinere i Gaza som har mistet hjemmene sine, sett død på uskyldige og mistet familie det siste året vil nå ha et grunnlag for å hate Israel mer enn noen gang som resulterer i at denne krigføringen virker mot sin hensikt. Hele ideen til Netanyahu at han ønsker å styrte Hamas for at et fredfullt palestinsk styre skal overta i Gaza er både et utopi og virkelighetsfjernt da han legger til rette for det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 12. september #58 Del Skrevet 12. september Jdz skrev (1 time siden): Jeg synes det er ekstremt vanskelig å være enig i dette. Jeg har ingen forutsetning for å mene at Israels intensjon er å utslette palestinerne, men at de ikke hensyntar sivilbefolkningen er åpenbart. Du bomber ikke flyktningeleire og andre sivile mål med 900kgs bomber for å ta ut én terrrorist, i områder som Israel har definert som trygge for palestinerne å oppholde seg, dersom du oppriktig ønsker å verne sivilbefolkningen. Jeg tror ikke Netanyahu, og i alle fall ikke hans venner ytterst til høyre, egentlig har noe ønske om fred og forsoning. For Netanyahu handler det nok mest om egne interesser, for de ultrakonservative er det et påskudd for å fortsatt fordrive og undertrykke den palestinske befolkningen. Absolutt ingen andre land i verden vil kunne føre krig på denne på måten uten å bli kraftig fordømt av hele den vestlige verden, uansett hvem som kastet den første steinen, men når det gjelder Israel kan tydeligvis enhver krigsforbrytelse og brudd på folkeretten avfeies med at "Israel har rett til å forsvare seg". Ytrer man et eneste kritisk ord om Israel sidestilles det automatisk med anti-semitisme og sympati med terrorister. Hvilken situasjon er det du mener med dette bombe trygge plasser for en terrorist? Kanskje de kunne tatt mer hensyn, men da vil jeg påstå denne krigen kommer til å vare i årtier fremover.. jeg tror ikke det er særlig hensiktsmessig. Med det siste avsnittet lurer jeg på om dette er første krigen du har forsøkt å sette det inn i? Husk at selv om media skriver mye om en ting, eller en krig. Så betyr ikke det at ikke andre ting skjer/har hendt i verden. Det betyr egt bare at akkurat nå er det dette som selger - dessverre. I tillegg er norsk media svært venstre-lent, dette betyr at man gjerne kun får lese en side av saken. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 12. september #59 Del Skrevet 12. september Bigote skrev (32 minutter siden): Det er i hvert fall ingenting som tyder på et ønske om fred da det ligger for mange logiske brister i det Israel gjør. Gjennom historien til både verden og konflikten har man sett at mennesker under lidelse er mest sårbare for å radikaliseres. Palestinere i Gaza som har mistet hjemmene sine, sett død på uskyldige og mistet familie det siste året vil nå ha et grunnlag for å hate Israel mer enn noen gang som resulterer i at denne krigføringen virker mot sin hensikt. Hele ideen til Netanyahu at han ønsker å styrte Hamas for at et fredfullt palestinsk styre skal overta i Gaza er både et utopi og virkelighetsfjernt da han legger til rette for det motsatte. Hvis man først skal snakke om et ønske om fred, så vil jeg absolutt påstå at dette ikke er noe palestinerne ønsker - dermed den konstante rakettstrømmen mot Israel. I tillegg til det ønsker de heller ikke sin egen stat. Takket nei igjen og igjen. Når vi snakker om radikalisering, hva med tyskerne under 2 VK. Hvorfor ble de såpass radikale mot jødene, at de var ok med sat jødiske barn ikke fikk gå på skole, at de ikke fikk handle i jødiske butikker og at de var ok med at jødene ble flyttet inn i ghettoer? Hva med taliban? Har du hørt hvordan kvinnene har det der? Iran? Midtøsten generelt. Det er på tide å si dette som det er, kun propaganda, oppbrukt IG misforstått ikke-poeng. De ble allerede radikalisert i Gaza uansett! De får det gjennom morsmelka, hos naboen, på skolen. Ikke minst i Koranen selv. Israel har forsøkt å gjøre «ingenting» med problemet ved nabogrensen. Det lønte seg åpenbart ikke. Hversågod! 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 12. september #60 Del Skrevet 12. september (endret) Enda om det er kansje sant at Netanyahu ønsker å forbli i makta og derfor fortsette med krigen.. hva skal de gjøre uansett ? Jeg forstår godt de i Israel som demonstrerer mot Netanyahu, de vil få gislene tilbake og hvis det var noen jeg kjente eller familie blant gislene, hadde jeg nok reagert akkurat på samme måte. Samtidig.. hvilken signal gir Netanyahu hvis han godtar en avtale og får gislene tilbake ? at det betaler seg å ta gisler fra Israel ! Veldig vanskelig situasjon.. men når noen hevder at Palestinere kommer til å hate Israel enda mer... Her er jeg fullstendig enig med OconMissy. De hater Israel uansett. Gaza ble overlatt til seg selv i snart 20 år og likevel de bestemte seg for å slakte 1100 mennsker. (uskyldige og mange sannsynligvis på venstre sida i Israel) så det er en Damn if you do, damn if you don't situasjon. Endret 12. september av NatNat 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå