Molly65 Skrevet 10. september #21 Del Skrevet 10. september (endret) Bigote skrev (33 minutter siden): Godt poeng og helt enig. Å kjære gode Gud. Dette er noe av det mest forstyrrende jeg har sett og lest ( vg artikkelen). Vet ikke hva som er værst med denne historien. At de begge har fått amputerte ben, at moren dems er død, at faren er kritisk skadet. ble seriøst fysisk uvel av den artikkelen og hele kroppen min skjelver. for de som ikke blir påvirket av sånne bilder og videoer uannsett hvilken side man står på, så må man se seg selv i speilet og spørre hva man er laget av. nei nei nei, den artikkelen satte meg helt ut. Lord have mercy!!! Endret 10. september av Molly65 Feil 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 10. september #22 Del Skrevet 10. september Fru Solsikke skrev (39 minutter siden): Hamas er der verre enn nazistene. Selv ikke de brukte sine egne barn som skjold. Du har rett. Nazistene forsøkte å skjule hva de gjorde. Hamas derimot viser det fram fordi de vet at alle jødehaterne i verden kommer til å støtte dem uansett 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 10. september #23 Del Skrevet 10. september DelvisPresley skrev (15 minutter siden): Så det er greit å drepe 40.000 sivile fordi 1000 israelere ble drept? Helt ufattelig at folk fremdeles støtter Israel oppi dette. Kvalmende, og det sier litt om menneskesynet som åpenbart er rasistisk. Begynner å bli lei av rasisme-kortet, Det har liksom ingenting med hvordan hamas oppfører seg? Tror du virkelig folk hadde hatt sympati med hamas om de var kristne og hvite? De hadde blitt hudflettet i alle aviser. 13 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 10. september #24 Del Skrevet 10. september Bigote skrev (31 minutter siden): Nei. Ut i fra Israels krigføring den siste tiden og gjennom konflikten generelt er det veldig lite at de siviles sikkerhet prioriteres i noen særlig grad. Om de hadde gjort det ville man ikke sett slike bilder som man ser.. Israel slapp nylig en bombe som drepte mellom 20-40 Palestinere i en pga. en mistanke om at en Hamasleder var der.. Etter de sivile var drept har de enda ikke klart å bekrefte at Hamaslederen faktisk var der... Og nei. Israel har gjort lite gjennom konflikten for å oppnå diplomati.. Mente å huske at jeg krorrigerte feilbruken av kilder på deg tidligere på dette her. Israel har satt seg i en posisjon der de er like groteske.. Å skylde på at de bruker egne som skjold er en tåpelig måte å kjøre ansvarsfraskrivelse på drap av sivile... Hamas er prikk like som Israel her når det kommer til sin egen ansvarsfraskrivelse på sine drap.. Om du så en potensiell Hamas-terrorist med to babyer i armene og du hadde et våpen. Ville ditt moralske kompass tillat deg å skyte begge babyene i håp om å treffe terroristen? (Dette spørsmålet kan flere Pro-Israelere tenke litt over) Du ser en krig mellom dårlige parter der igjen de Palestinske barna står igjen som en største taperne.. Israel vil stoppe Hamas og det er ikke engang sikker på at eliten i terrororganisasjonen befinner seg i Gaza engang.. Så med den tankerekken, da kan de jo bare kle på seg "baby-vester" og fritt frem drepe så mange de måtte ønske? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 10. september #25 Del Skrevet 10. september Molly65 skrev (9 minutter siden): Å kjære gode Gud. Dette er noe av det mest forstyrrende jeg har sett og lest ( vg artikkelen). Som en mor vet jeg ikke hva som er værst med denne historien. At de begge har fått amputerte ben, at moren dems er død, at faren er kritisk skadet. ble seriøst fysisk uvel av den artikkelen og hele kroppen min skjelver. for de som ikke blir påvirket av sånne bilder og videoer uannsett hvilken side man står på, så må man se seg selv i speilet og spørre hva man er laget av. nei nei nei, den artikkelen satte meg helt ut. Lord have mercy!!! Samme her 😭😭 begynte å gråte mens jeg har 15 måneders baby ved meg, klarer ikke mer av disse bildene. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 10. september #26 Del Skrevet 10. september Fru Solsikke skrev (16 minutter siden): Begynner å bli lei av rasisme-kortet, Det har liksom ingenting med hvordan hamas oppfører seg? Tror du virkelig folk hadde hatt sympati med hamas om de var kristne og hvite? De hadde blitt hudflettet i alle aviser. De hadde fått mindre sympati faktisk ! eller.. rettere sagt.. ingen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 10. september #27 Del Skrevet 10. september DelvisPresley skrev (37 minutter siden): Så det er greit å drepe 40.000 sivile fordi 1000 israelere ble drept? Helt ufattelig at folk fremdeles støtter Israel oppi dette. Kvalmende, og det sier litt om menneskesynet som åpenbart er rasistisk. Det er lov å forsvare seg mot et ANGREP. Og slutt med "rasisme"... Du er den rasiste på en måte. Hvis Hamas var kristne og hvite, du hadde ALDRI funnet unnskyldinger for de. 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 10. september #28 Del Skrevet 10. september (endret) Fru Solsikke skrev (15 minutter siden): Så med den tankerekken, da kan de jo bare kle på seg "baby-vester" og fritt frem drepe så mange de måtte ønske? Du svarte ikke på spørsmålet om dette er moralsk riktig eller ikke? Ville du gjort dette? Det virker som mange ikke forstår styrkeforholdet mellom Israel og Hamas og hva konsekvensene av det Israel gjør er videre for konflikten... Jeg kunne aldri frontet eller støttet barnedrap enten det var Hamas eller Israel som stod bak.. Det er rett og slett forstyrrende at så mange blindt støtter dette som om konflikten skulle bestå av videospill-karakterer og ikke uskyldige barn som ikke kan forsvare seg. Endret 10. september av Bigote 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 10. september #29 Del Skrevet 10. september Bigote skrev (1 minutt siden): Du svarte ikke på spørsmålet om dette er moralsk riktig eller ikke? Ville du gjort dette? Det virker som mange ikke forstår styrkeforholdet mellom Israel og Hamas og hva konsekvensene av det Israel gjør er videre for konflikten... Jeg kunne aldri frontet eller støttet barnedrap enten det var Hamas eller Israel som stod bak.. Det er rett og slett forstyrrende at så mange blindt støtter dette som om konflikten skulle bestå av videospill-karakterer og ikke uskyldige barn som ikke kan forsvare seg. Mener du det er moralsk riktig å ikke å skyte terroristen med babyvest? Hvor mange liv er de 2 babyene verdt? 10? 100? 1000? flere? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 10. september #30 Del Skrevet 10. september (endret) Fru Solsikke skrev (16 timer siden): Mener du det er moralsk riktig å ikke å skyte terroristen med babyvest? Hvor mange liv er de 2 babyene verdt? 10? 100? 1000? flere? Jeg mener det ikke er verdt å drepe to uksyldige babyer, nei. Nei, det er ikke rett av Israel å kjøre blodhevn på det Palestinske folk i Gaza.. Problemstillingen i konflikten handler mer om hvor mange Palestinske barn er en terrorist verdt. Hamas er ikke i nærheten av å ha gjort tilsvarende skade på det Israelske folk enn det IDF har gjort på de Palestinske.. Hadde Israel gjort nok for å skåne barna i Palestina hadde ikke store deler av verden sett ned på dem pga. den kaldblodige krigføringen dems. Jeg fordømmer Hamas, men jeg kan aldri uten skam forsvare det Israel gjør. Endret 11. september av Elaine Marley 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly65 Skrevet 10. september #31 Del Skrevet 10. september Nonish91 skrev (31 minutter siden): Samme her 😭😭 begynte å gråte mens jeg har 15 måneders baby ved meg, klarer ikke mer av disse bildene. Uff. De ser ut som de har vært soldater i krig med amputerte ben. Uff. Helt helt forferdelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 10. september #32 Del Skrevet 10. september Fru Solsikke skrev (21 minutter siden): Mener du det er moralsk riktig å ikke å skyte terroristen med babyvest? Hvor mange liv er de 2 babyene verdt? 10? 100? 1000? flere? Om det var israelske babyer da?:)))) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 10. september #33 Del Skrevet 10. september (endret) DelvisPresley skrev (1 time siden): Så det er greit å drepe 40.000 sivile fordi 1000 israelere ble drept? Helt ufattelig at folk fremdeles støtter Israel oppi dette. Kvalmende, og det sier litt om menneskesynet som åpenbart er rasistisk. Israel forsøker å unngå sivile tap, men det er umulig i krig, spesielt når palestinerne bor så tett som de gjør. Israel sitt mål er Hamas-terroristene som er ansvarlige for angrepene mot Israel, ikke sivile. Mens Hamas/Palestina går etter sivile for å utslette Israel. Er det jødehat som driver dem som heier på Hamas/Palestina som sier rett ut at de ønsker folkemord ? Endret 10. september av GP950mAh 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 10. september #34 Del Skrevet 10. september (endret) GP950mAh skrev (7 minutter siden): Israel forsøker å unngå sivile tap, men det er umulig i krig, spesielt når palestinerne bor så tett som de gjør. Israel sitt mål er Hamas-terroristene som er ansvarlige for angrepene mot Israel, ikke sivile. Mens Hamas/Palestina går etter sivile for å utslette Israel. Er det jødehat som driver dem som heier på Hamas/Palestina som sier rett ut at de ønsker folkemord ? jeg tror egentlig det er kansje jødehat, men også hat mot alt som ligner på de (sivilisert, rike samfunn) og en viss sau mentalitet... (og NRK propaganda) Endret 10. september av NatNat 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 11. september #35 Del Skrevet 11. september Rosa Dartle skrev (5 timer siden): Dette er så sant. Er det noe som virkelig vil rekruttere nye terrorister, så er det det som foregår i Gaza nå. Hamas har ikke bruk for noe propagandamaskineri lenger. Folk kan bare se nyhetene. Om jeg hadde vært mor i Gaza, ville jeg tatt til våpen selv. Som mor i Norge.. blir jeg bare sint og fortvilet og tenker over hvor ufattelig heldige vi er som har barn som sover trygt i sengene sine akkurat nå. Og da funker Hamas’ strategi som er å gjøre barn til martyrer. De beskytter ikke egne barn mot bomber, de blander dem med terrorister. IDF har sagt hvor sivile skal være tryggest, Hamas nekter sivile å evakuere for jo verre bilder vi i Vesten ser, jo flere vil ha bort den mest demokratiske staten i Midtøsten. Husk at de såkalte journalistene i Reuters etc. er 50/50 Hamas, så alt som kommer ut er for å sverte Israel, ikke for å informere om hva som faktisk foregår. Når det er sagt er dødsfall i krig uunngåelig. Men andre land beskytter ungene sine mest av alt. I Gaza er det terrorister som har best beskyttelse. Gaza er fullt av tunneler å gjemme sivile i, som bomberommene i Kiev. Men da hadde man ikke fått martyrer. Bort med Hamas! 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 11. september #36 Del Skrevet 11. september Julebrunost skrev (1 time siden): Og da funker Hamas’ strategi som er å gjøre barn til martyrer. De beskytter ikke egne barn mot bomber, de blander dem med terrorister. IDF har sagt hvor sivile skal være tryggest, Hamas nekter sivile å evakuere for jo verre bilder vi i Vesten ser, jo flere vil ha bort den mest demokratiske staten i Midtøsten. Husk at de såkalte journalistene i Reuters etc. er 50/50 Hamas, så alt som kommer ut er for å sverte Israel, ikke for å informere om hva som faktisk foregår. Når det er sagt er dødsfall i krig uunngåelig. Men andre land beskytter ungene sine mest av alt. I Gaza er det terrorister som har best beskyttelse. Gaza er fullt av tunneler å gjemme sivile i, som bomberommene i Kiev. Men da hadde man ikke fått martyrer. Bort med Hamas! Uten Israel hadde det ikke vært noe Hamas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 11. september #37 Del Skrevet 11. september Julebrunost skrev (7 timer siden): Og da funker Hamas’ strategi som er å gjøre barn til martyrer. De beskytter ikke egne barn mot bomber, de blander dem med terrorister. IDF har sagt hvor sivile skal være tryggest, Hamas nekter sivile å evakuere for jo verre bilder vi i Vesten ser, jo flere vil ha bort den mest demokratiske staten i Midtøsten. Husk at de såkalte journalistene i Reuters etc. er 50/50 Hamas, så alt som kommer ut er for å sverte Israel, ikke for å informere om hva som faktisk foregår. Når det er sagt er dødsfall i krig uunngåelig. Men andre land beskytter ungene sine mest av alt. I Gaza er det terrorister som har best beskyttelse. Gaza er fullt av tunneler å gjemme sivile i, som bomberommene i Kiev. Men da hadde man ikke fått martyrer. Bort med Hamas! akkurat. Og de rekruterer gjennom tiktok også.. Det er blitt en "must" å være på Hamas sida på tiktok t.o.m om du er 13 år gammel og har ikke peiling hva det dreier seg om. Det er kult... litt farlig "by procuration", antar jeg. La oss være ærlig et øyeblikk.. hvis folk flest brukte hjerne for å tenke og var litt mer kritisk av natur,, Hamas kunne bruke propaganda så mye de vil, det hadde ikke virket så utrolig bra. Fakta at det virker skremmer meg og viser at så mange mennesker er uten kritisk filter .... De tror de tenker med "hjerte" når egentlig Hamas appellerer til basic følelser som instinkter og hormoner. (ouch, truly sorry for my norwegian this morning) 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 11. september #38 Del Skrevet 11. september esk skrev (5 timer siden): Uten Israel hadde det ikke vært noe Hamas. ikke bli så sikker ! 😄 Jeg ser ikke mye demokrati og myk lederskap i Midt Østen. Men mye tvunget religion... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amelly Skrevet 11. september #39 Del Skrevet 11. september NatNat skrev (14 timer siden): kjempe motstand gruppe.... 😒 kjemper ikke ved å angrepe militære mål men kvinner, barn, unge i en musikk festival, wow, så heroiske de er... Og hva med israel som bomber SYKEHUS OG SKOLER, og journalister?! Er de heroiske?? Les deg opp på tallene du, så skal du se hvem som aktivt dreper barn og kvinner. Terroristene Israel. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 11. september #40 Del Skrevet 11. september (endret) Amelly skrev (9 minutter siden): Og hva med israel som bomber SYKEHUS OG SKOLER, og journalister?! Er de heroiske?? Les deg opp på tallene du, så skal du se hvem som aktivt dreper barn og kvinner. Terroristene Israel. Det som jeg lurer på er hvorfor denne tråden er full av "nye" KG medlemmer.... og lær forskell mellom aktiv drap og collateral damage. og hvorfor barn og kvinner forresten ? menn er ikke verdt noe ? så banalt.. Endret 11. september av NatNat 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå