Gå til innhold

Frastjålet veske - meldt på forsikring, men dekkes det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en stund siden fikk jeg frastjålet en dyr veske mens jeg spiste lunsj på en restaurant. Var der alene og hadde puttet vesken (som er nokså liten) nedi en liten handlepose for å holde styr på tingene mine mens jeg spiste. 
satt med ryggen til lokalet (som er nokså trangt og lite) og oppdaget at vesken var borte da jeg skulle putte mobil og kortmappe tilbake i vesken og ta den på etter jeg var ferdig med besøket. 
 

Jeg har vært litt usikker på om det var noen vits i å melde dette til forsikringsselskapet siden jeg hang fra meg posen/vesken på stolen bak meg og ikke hadde full oversikt. 
Har jo i grunn ingen dokumentasjon/bevis på at jeg hadde vesken med meg inn der og at den faktisk er stjålet (det slo meg at den kan ha falt ut av posen, men skjønner ikke når og hvordan det kan ha skjedd) men har etterhvert tenkt at verdien er for høy til å bare la det gå uten å i det minste prøve. 
 

Noen som har erfaringer med dette? Hva slags dokumentasjon trenger forsikringsselskapet, og hva skjer hvis jeg ikke kan gi dem dokumentasjonen de trenger..? Er så redd for å bli mistenkt for svindel 😅 

 


 

Anonymkode: bf444...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må anmelde for at forsikringen skal utbetale noe.

Anonymkode: ec44a...329

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må anmelde forholdet. Og det virker litt suspekt å melde inn slikt en stund etter at det har skjedd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør anmelde innen 6 dager etter tyveriet skjedde, det er då lenge steder tar vare på opptak hvis de har kameraovervåking. Å vente til etter det for så å anmelde virker bare musstenkelig.

Men utenom det så anmelder du selvfølgelig etthvert tyveri. Spesielt når det kommer til vesker, fine vesker er hellig.

Anonymkode: b00ea...387

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her:

 

Har meldt det til politiet. Burde selvsagt anmeldt det med en gang, men tenkte rett og slett at det ikke hadde noen hensikt. Slike tyveri skjer «hele tiden» og saken blir mest sannsynlig henlagt. 
 
Var jo dessuten litt usikker på om jeg kunne sannsynliggjøre at vesken ble stjålet, og at jeg ikke hadde vært påpasselig nok da det skjedde og det gikk derfor litt tid fra det skjedde til jeg bestemte meg for å gjøre noe mer med det. 

Tenker at om forsikringsselskapet stiller spørsmål til det, får jeg bare være ærlig på at jeg har vært usikker på om det er en forsikringssak. Selvfølgelig et veldig kjipt tap.. 
 

Anonymkode: bf444...51d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her:

 

Har meldt det til politiet. Burde selvsagt anmeldt det med en gang, men tenkte rett og slett at det ikke hadde noen hensikt. Slike tyveri skjer «hele tiden» og saken blir mest sannsynlig henlagt. 
 
Var jo dessuten litt usikker på om jeg kunne sannsynliggjøre at vesken ble stjålet, og at jeg ikke hadde vært påpasselig nok da det skjedde og det gikk derfor litt tid fra det skjedde til jeg bestemte meg for å gjøre noe mer med det. 

Tenker at om forsikringsselskapet stiller spørsmål til det, får jeg bare være ærlig på at jeg har vært usikker på om det er en forsikringssak. Selvfølgelig et veldig kjipt tap.. 
 

Anonymkode: bf444...51d

Jeg fikk frastjålet veske, kamera, lommebok, pass osv. en gang (men begynner å bli noen år siden) og alt forsikringen trengte var anmeldelsen fra politiet. Det er jo sjelden det finnes andre bevis på tyveri. 

Anonymkode: 9cdbe...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg fikk frastjålet veske, kamera, lommebok, pass osv. en gang (men begynner å bli noen år siden) og alt forsikringen trengte var anmeldelsen fra politiet. Det er jo sjelden det finnes andre bevis på tyveri. 

Anonymkode: 9cdbe...499

Forhåpentligvis er det nok ja :) har jo kjøpskvittering på vesken, og jeg har den jo ikke her. 
Håper bare jeg blir mistenkeliggjort fordi jeg ventet såpass lenge med å anmelde/ melde til forsikringsselskapet… I så fall er det en dyrkjøpt erfaring å ta med seg. 😪

Anonymkode: bf444...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...