AnonymBruker Skrevet 10. september #1 Del Skrevet 10. september Jeg har 2 venner som forsøker å frelse meg med New Age og mye kvakksalveri. De forsøker seg på ukvalifisert terapi av meg som er alvorlig syk og særlig det siste året har det tatt helt av. Den ene har også forsøkt å få meg med på kvakksalveriet og betale for det også. Jeg er såpass syk at bare autorisert helsepersonell bør drive noen form for behandling. Er dette venner jeg bare bør søke avstand fra og kutte ut? Det har blitt slitsomt for de prater bare om pseudovitenskap og energier. Det er tungt å sette grenser for det blir bedre en stund og så er vi i gang igjen. Anonymkode: 34f9f...e6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormur Skrevet 10. september #2 Del Skrevet 10. september Eg ville ha satt meg ned og tatt ein alvorleg samtale med desse vennene. Det er muligvis eit forsøk på å vise omsorg for deg. Sei at du forstår det, men det du treng er vennskap og støtte- ikkje behandling/forslag til alternativ behandling. Sei korleis du opplever dettea, at det er slitsomt og ei unødvendig byrde. Om dei likevel held fram etter samtalen seinare, så bør du brytetopp/avbryte samtalen. Så seier du- eg hadde venta at dere respekterer mitt ønske, det er eg som er sjuk. Om vi ikkje kan ha denne forståelsen, må eg begrense kontakten mens eg er i behandling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #3 Del Skrevet 10. september Folk må gjerne tro på krystaller eller gud, men hvis de prøver å prakke det på meg blir det annerledes. Vær religiøs eller alternativ for deg selv. Så ja, tenker du kan si i fra Anonymkode: 5ca96...658 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #4 Del Skrevet 10. september Sett deg ned og snakk med dem (alvorsprat), hvis ikke de forstår - så ville jeg bare ha avsluttet relasjonen(e). Anonymkode: 0f4aa...439 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #5 Del Skrevet 10. september Stormur skrev (37 minutter siden): Eg ville ha satt meg ned og tatt ein alvorleg samtale med desse vennene. Det er muligvis eit forsøk på å vise omsorg for deg. Sei at du forstår det, men det du treng er vennskap og støtte- ikkje behandling/forslag til alternativ behandling. Sei korleis du opplever dettea, at det er slitsomt og ei unødvendig byrde. Om dei likevel held fram etter samtalen seinare, så bør du brytetopp/avbryte samtalen. Så seier du- eg hadde venta at dere respekterer mitt ønske, det er eg som er sjuk. Om vi ikkje kan ha denne forståelsen, må eg begrense kontakten mens eg er i behandling. Ja, nå er det alternative deres hovedinteresse i livet så er spent på om de har interesse av å prate om andre når vi drikker kaffe. Anonymkode: 34f9f...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #6 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, nå er det alternative deres hovedinteresse i livet så er spent på om de har interesse av å prate om andre når vi drikker kaffe. Anonymkode: 34f9f...e6e Om andre ting skulle det være. Anonymkode: 34f9f...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #7 Del Skrevet 10. september Kutt dem ut i en periode. Livet er for kort. De kan frelse hverandre, vel? Anonymkode: 80599...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 10. september #8 Del Skrevet 10. september Du plages jo av dette. Kutt dem ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #9 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kutt dem ut i en periode. Livet er for kort. De kan frelse hverandre, vel? Anonymkode: 80599...75e Ja, et godt råd. Anonymkode: 34f9f...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #10 Del Skrevet 10. september Stor pike skrev (1 minutt siden): Du plages jo av dette. Kutt dem ut. Bør vel det ja. Jeg har utviklet motvilje mot alt de presser på meg. De blir sinte og ufine om jeg argumenterer i mot. Anonymkode: 34f9f...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå