Gå til innhold

Høflig eller rødt flagg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg reagerer veldig på noen som sier 

"Hei, Gjertrud", i første melding eller i det hele tatt i meldinger. 

Vi kjenner da ikke hverandre.. 

Minner om reklame-epost/sms og er lite tillitsvekkende. 

Blir aggressiv jeg da 🤣🤣

Anonymkode: 8fb92...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er absolutt ikke høflig. Man kan jo si til en slik person, jeg vet hva jeg heter eller ikke slit ut navnet mitt. Se om det blir stopp på det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At selgere gjør det, er manipulerende og irriterende. Men tenker ikke det om privatpersoner du holder på å bli kjent med, feks på Tinder. Der er bare folk ulike. At du selv opplever det for intimt i begynnelsen, er greit nok, men noe som ligger hos deg. Det er ikke et rødt flagg. 

Anonymkode: e3c5f...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 9.23):

Mennesker som fra begynnelsen skriver navnet til den en chatter med i nesten alle svar, f.eks: 

«Så bra skrevet, Gjertrud. Du høres ut som et klokt menneske». 
 

«Jeg skal legge meg. Men vi høres i morgen, Gjertrud»

 

»God morgen, Gjertrud». 
OSV

Er det bare jeg som synes dette er irriterende? 
 

Anonymkode: cdd42...1f6

ER enig at det er irriterende, men behøver ikke bety noe. Jeg har et par i nær omgangskrets som bruker navnet til den de prater med flere ganger i samtalen. Tror de har det som en uvane. Helt oppegående normale folk

Anonymkode: b1833...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at han har noe på gang med flere damer, såpass mange at han må bruke navnet ditt i annenhver setning for å engang huske hvem han snakker med... Så ikke et direkte rødt flagg, men ikke positivt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med flere damer på en gang, kanskje? Så han må hele tiden bruke navnet for å se det oppover i meldingstråden, så han husker hvem han chatter med for øyeblikket. 

Jeg hadde synes det var begynt å bli irriterende etter andre gangs unødvendige bruk av fornavnet mitt. Da minner det meg om selgere som er hissige på å selge den noe på telefon og hele tiden bruker fornavnet som for å gjøre dette til "ikke en salgssamtale, men en samtale mellom venner hvor den ene nå kan gjøre et godt kjøp på tilbudspris". 

Folk som bruker fornavnet hele tiden til den de chatter med på datingapper, jobber kanskje med salg? 😛 Eller så har de lært dette på en eller annen podcast eller YouTube video om "lær deg sjekkekunster", og tror det stemmer.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første tanke er at det er et tips han har plukket opp fra en selverklært sjekkeguru et sted, for å bygge personlig relasjon til dama tidlig. Ikke særlig imponerende, heller irriterende og lett gjennomskuelig.

Jeg kunne oversett det om han gav seg og det viser seg at han gjør det fordi han er litt sosialt klønete, men ville vært på vakt i starten... 

Anonymkode: 18dd2...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg reagerer veldig på noen som sier 

"Hei, Gjertrud", i første melding eller i det hele tatt i meldinger. 

Vi kjenner da ikke hverandre.. 

Minner om reklame-epost/sms og er lite tillitsvekkende. 

Blir aggressiv jeg da 🤣🤣

Anonymkode: 8fb92...ace

Det er faktisk den ene gangen jeg ikke reagerer på det, og jeg kan gjøre det selv, men om det fortsetter så blir det sært for min del.

Anonymkode: 81bdf...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk overtenker noe helt enormt, hvordan har dere tid til det? Hos privatpersoner tenker jeg dette handler om vaner, noen bruker andres navn ofte, noen veldig sjeldent. Når du chatter med noen du potensielt vil date, synes jeg det er innafor å kalle hverandre ved navn 😊

Anonymkode: e3c5f...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beloved skrev (7 timer siden):

Jeg tenker at han har noe på gang med flere damer, såpass mange at han må bruke navnet ditt i annenhver setning for å engang huske hvem han snakker med... Så ikke et direkte rødt flagg, men ikke positivt heller.

De som prater med flere sier for eksempel søta. Nettopp fordi de ikke husker navnet til den de pratet med. De sier ikke navnet ditt

Anonymkode: 19f42...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 3.59):

Vil hevde at om du henger deg sånn opp i dette, så er du i overkant irritabel.

Det kan jo tenkes at han bare vil være ekstra personlig ved å bruke navnet ditt, han synes sikkert det er fint! Kan være sånt som endres etter hvert som dere blir bedre kjent. Tror jeg ville latt andre ting avgjøre om han var verd å satse på, eller ikke.

Anonymkode: 4f844...10b

Jeg møtte han her siste på kafé, tenkte jeg skulle gi han en sjanse i tilfelle jeg bare irriterer meg for ingenting. Han var en sånn som snakker nedlatende til folk. Både meg og til servitøren. Sa «lille venn» til servitøren da han gjorde henne oppmerksom på at noe fra bestillingen var glemt. Snakket mest om seg sjøl og sitt. Han presterte også å si sånn ut av det blå at dersom han ville ha en tynn dame så kunne han bare henta ei fra Thailand…

Spurte meg ingen spørsmål, når jeg kom til orde, avbrøt han meg litt for ofte og startet gjerne setningen med navnet mitt. 

Det var en time av livet jeg ikke fikk tilbake. Sukk. TS

Anonymkode: cdd42...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de jobber med salg eller i helsevesenet. Det kan være litt irriterende - jeg vet hva jeg heter og trenger ikke minnes på det konstant - men så lenge de bruker riktig navn ser jeg ikke noe bekymringsverdig ved det. Folk som overtolker bagateller og vil heise det røde flagget ved enhver anledning, derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...