Gå til innhold

Forstørret eggleder, noen som har/har hatt det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har 2 negative IVF forsøk bak meg og er veldig lei meg. Før vi begynte med IVF, tok jeg en HSG (altså skylling av egglederne) Begge var åpne, men den til høyre var litt forstørret.....Legen sa ikke noe mer om det og kjørte på med IVF. Nå, etter 2 negative forsøk og 4 innsett lurer jeg på om den egglederen har noe å si? Har google meg opp ned og på utenlandske sider ble folk anbefalt å fjerne de da de kan forstyrre festingen. Jeg er selfølgelig ingen lege og søker ikke legesvar på internett, bare lurer på om noen har opplevd noe lignende (kan også få vondt på høyre side under samleie). Så vidt jeg vet så har jeg ikke endometriose, men hvem vet det egentlig...IVF lege vil bare kjøre på med forsøk, men jeg er redd pga kanskje skjult endometriose eller den rare egglederen. Skal til privatklinikk om noe uker for second opinion før neste forsøket, men om noen har erfaringer, kjør på.

Anonymkode: 208b3...7b1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde den litt forstørrede egglederen hatt noe å si, så ville de ikke kjørt på med ivf og hormonstimulering. Så det er nok neppe utslagsgivende. Mange har nok litt for høye forventninger til at ivf er en litt magisk løsning, men slik er det dessverre ikke. Frustrerende ja, men sånn er virkeligheten. 

Det å sammenligne norsk praksis med utenlands er ikke ideelt da det er svært mye som anbefales i utlandet som ikke er optimalt eller egentlig til Reel nytte. Det er mye styrt av at helsevesenet er privat og høye summer til inntekt for klinikker og sykehus etc. 

Ved ivf så henter de jo ut eggene fysisk og da har eggleder funksjonen lite å si for resultatene. 

Du sier ingenting om AMH verdier eller hvor mange egg dere fikk ut, hvor mange som ble befruktet, hvor mange som falt fra og slikt så vanskelig å sammenligne/vurdere. 

Anonymkode: 045f7...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde den litt forstørrede egglederen hatt noe å si, så ville de ikke kjørt på med ivf og hormonstimulering. Så det er nok neppe utslagsgivende. Mange har nok litt for høye forventninger til at ivf er en litt magisk løsning, men slik er det dessverre ikke. Frustrerende ja, men sånn er virkeligheten. 

Det å sammenligne norsk praksis med utenlands er ikke ideelt da det er svært mye som anbefales i utlandet som ikke er optimalt eller egentlig til Reel nytte. Det er mye styrt av at helsevesenet er privat og høye summer til inntekt for klinikker og sykehus etc. 

Ved ivf så henter de jo ut eggene fysisk og da har eggleder funksjonen lite å si for resultatene. 

Du sier ingenting om AMH verdier eller hvor mange egg dere fikk ut, hvor mange som ble befruktet, hvor mange som falt fra og slikt så vanskelig å sammenligne/vurdere. 

Amh målt i fjor var på 16 som e nais, men året før var 8.....så veldig spesielt at den dobla seg. Er 35 år gammel. Har også lett hjerteformet livmor, sånn at det er ikke drømmeutgangspunkt her.

1. forsøk 9 egg ut, 5 befruktet, 3 5dagers satt in, 1 fersk, 2 frys. En kjemisk, 2 neg

2. forsøk 11 egg, 4 befruktet, satt in ett 3dagers og så var det ikke noe mer.........ble negativ i dag

Har aldri tenkt at IVF er mirakelkur, er negativ av natur, men hver gang de setter noe inn, så håper jo man til siste sekundet. Ble veldig knust da det ble ingenting av de 11 eggene, fortsatt skjønner ikke at det har skjedd og tørr ikke å ta det siste forsøket. Er livredd for utfallet og vil ikke oppleve dårlige nyheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Amh målt i fjor var på 16 som e nais, men året før var 8.....så veldig spesielt at den dobla seg. Er 35 år gammel. Har også lett hjerteformet livmor, sånn at det er ikke drømmeutgangspunkt her.

1. forsøk 9 egg ut, 5 befruktet, 3 5dagers satt in, 1 fersk, 2 frys. En kjemisk, 2 neg

2. forsøk 11 egg, 4 befruktet, satt in ett 3dagers og så var det ikke noe mer.........ble negativ i dag

Har aldri tenkt at IVF er mirakelkur, er negativ av natur, men hver gang de setter noe inn, så håper jo man til siste sekundet. Ble veldig knust da det ble ingenting av de 11 eggene, fortsatt skjønner ikke at det har skjedd og tørr ikke å ta det siste forsøket. Er livredd for utfallet og vil ikke oppleve dårlige nyheter

Resultatene du har hatt er jo absolutt ikke dårlige sånn sett. Så er nok som svært mange andre - ren uflaks. At man ikke får egg på frys etter uttak, er vanligere enn man gjerne tror. 

Selv hatt 7 innsett før det ble varig graviditet. Av de 7 innsettene var 2 negative og resten resulterte i graviditeter som stoppet før uke 9. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Resultatene du har hatt er jo absolutt ikke dårlige sånn sett. Så er nok som svært mange andre - ren uflaks. At man ikke får egg på frys etter uttak, er vanligere enn man gjerne tror. 

Selv hatt 7 innsett før det ble varig graviditet. Av de 7 innsettene var 2 negative og resten resulterte i graviditeter som stoppet før uke 9. 

Herlighet. Det må jo vært helvetes tøft med så mange SA. Fant dere noen gang ut hvorfor det ble sånt? Men så herlig at det ble til slutt! 

Jeg håper jo at det vi hadde nå var bare en "dårlig" syklus, men samtidig tørr ikke å bare satse på at meh, siste går vel bra. Men jeg skjønner at man kan ikke få svar på alt heller. Dette er for tung for meg asså, satan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Herlighet. Det må jo vært helvetes tøft med så mange SA. Fant dere noen gang ut hvorfor det ble sånt? Men så herlig at det ble til slutt! 

Jeg håper jo at det vi hadde nå var bare en "dårlig" syklus, men samtidig tørr ikke å bare satse på at meh, siste går vel bra. Men jeg skjønner at man kan ikke få svar på alt heller. Dette er for tung for meg asså, satan.

Nei ingen grunn funnet. Og de aller aller fleste SA/MA skyldes tross alt rett og slett naturens naturlige seleksjon - at det rett og slett ikke er liv laga ❤️ 

Det er en beinhard prosess som krever mye til tider. Særlig når det ikke går veien og mye venting.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv en tre mnd livstilsendring ❤️ det hjalp veldig her. Ble gravid selv med mange negative faktorer.

Anonymkode: 7ea75...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøv en tre mnd livstilsendring ❤️ det hjalp veldig her. Ble gravid selv med mange negative faktorer.

Anonymkode: 7ea75...954

Lever snart 2 år med livsstilsendring her asså. Er faktisk tom for ideer hva mer kan man endre :D

TS

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...