Gå til innhold

Far som gjør nesten alt hjemme.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eviglatter_39
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du har det bedre nå, hvorfor trenger du at andre skal være enige i valget ditt? 

 

Anonymkode: 28d47...04e

Det har ingenting med meg å gjøre, men med barna mine. Om det var riktig avgjørelse å ta med tanken på barna. Spurte kun om råd ikke en bekreftelse takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Les litt videre hva han skriver, så ser du han beskriver en veldig skjevfordeling, og det er vel greit å forholde seg til det som faktisk blir sagt, og ikke lage egne scenarioer i hodet 

Redigert 

Anonymkode: 2767e...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eviglatter_39
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei det var ikke feil av deg å avslutte forholdet. 

Hadde en kvinne skrevet dette. Hadde flertallet skrevet at det ikke var feil.

Anonymkode: 7c142...647

Takk. Jeg føler at jeg ikke har noe skyld eller dårlig samvittighet for at jeg dro. Det var hennes tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette opplevde jeg også. Jeg er kvinne da. Det gikk så langt at jeg til slutt følte avsky bare jeg såg mannen. Jeg måtte avslutte for min egen del. Jeg tror og mener at det er viktig at en har det bra selv og, og ikke bare tenker på at barna skal ha ett hjem og derfor holder ut et dårlig forhold.
 

Du skriver ikke så mye om hvordan forholdet var ellers, hadde dere det bra i lag, eller var dere hver for dere? 

Anonymkode: 753b7...6ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trenger litt råd...

Var det feil av meg å avslutte et forhold når jeg som far måtte gjøre nesten alt sammen hjemme? Står opp kl 06 hver dag, finner klær til ungene, smører matpakker, vekker ungene, hjelper ynste med å kle på seg, lager frokost til dem, sitter å snakker litt mens de for i seg frokost osv. Når de reiser til skolen eller blir kjørt av mor så lufter jeg hunden, gir den mat og vann. Så drar jeg på jobben og når jeg kommer hjem så handler jeg på veien hjem. Kommer hjem til at Ingen husarbeid er gjort å at eksen har kun ligget på sofaen å sett på tv. Da må jeg også drive å tømme/fylle oppvaskmaskinen, brette klær osv. Eneste hun gjør er å lage middag og noen andre små ting. Så kommer natt stell til barna, pusser tennene til yngste siden de andre greier å pusse selv og lese bok for yngste. 

Har gjort dette i nesten 1 år uten å si noe til eksen min, så vær gang jeg spør om det går bra med henne eller hvordan hun føler seg så for jeg til svar at hun er sliten og trøtt. Men når det kommer til å dra ut på kaffe med veninner så er hun i form. Føler at ting ble for mye for meg i lengden uten noe støtte elker hjelp fra eksen så jeg måtte avslutte forholdet.  Jeg har prøvd å være den beste pappen og partner men ser at det ikke var nok for henne.  

Klager ikke på pappa rollen men jeg følte at jeg gjorde for mye uten å få noe hjelp eller støtte. Alle veninner av henne pleide å si at hun var heldig som hadde en sånn mann som meg. (Dette er ingen skryt) kun det hun forteller om hva veninner syntes om meg.. 

 

Anonymkode: 0dcfc...b26

Hvem handlet klær til barna,  planla fritidsaktiviteter, laget handlelisten, tok klesvasken, planla ferier , osv. 

Det du gjorde i ett år, gjør de fleste kvinner hver dag, til barna blir voksne. I tillegg til det jeg listet opp og det jeg har glemt som hagearbeid,  støvtørking, vindusvask, osv, osv , osv.

 

Anonymkode: 8b3a0...f7f

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotwife skrev (1 time siden):

Kopier og lim inn Innlegget ditt på Tinder, så får du større fangst enn en russisk tråler. Just saying

Tviler. Hvis dette var problemet,  hvordan skal han klarer alt 50% av tiden?

Anonymkode: 8b3a0...f7f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eviglatter_39 skrev (4 minutter siden):

Det har ingenting med meg å gjøre, men med barna mine. Om det var riktig avgjørelse å ta med tanken på barna. Spurte kun om råd ikke en bekreftelse takk.

Råd til hva da?

Du spør om det var rett beslutning samtidig som du sier du er fornøyd med valget.

For meg virket det som du rettferdiggjør valget ditt veldig og jeg lurer på hva det kommer av.

Du virker bitter på din eks, forståelig nok, men det hjelper deg ikke videre. 

Det er ingen her som vet om det var den beste avgjørelsen for barna dine, men trolig så var det ikke det. Trolig hadde det vert bedre for de om dere hadde snakket sammen mer og løst problemene dere i mellom og holdt sammen som en familie. 

Men det er ikke sikkert det var mulig og da hjelper det jo fint lite å sitte å grave seg ned fordi du kanskje burde skulle. 

Du tok valget. Det eneste du kan fokusere på fremover er å være den beste pappaen mulig. 

Anonymkode: 28d47...04e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eviglatter_39
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Omtrent dette gjør mannen min også fordi jeg er syk. Han er en helt, men jeg prøver å si det til ham. Vi jobber også konstant med forholdet og har det bra til tross for at han har mest ansvar hjemme (gå på kafé eller konsert innebærer ikke ansvar og fyller energinivået og kan ikke sammenlignes). For dere høres det ikke ut som hun var villig til å jobbe med andre ting, for hun kunne ha støttet deg selv om hun var for syk til å ta morgenstell osv.

Anonymkode: 

Tror feilen var at jeg gjorde henne for vant til å late seg. Det finnes msnge menn som virkelig står på i hjemmefronten men de snakkes det veldig lite om. Ta vare på mannen din finnes veldig få av dem desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eviglatter_39
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Råd til hva da?

Du spør om det var rett beslutning samtidig som du sier du er fornøyd med valget.

For meg virket det som du rettferdiggjør valget ditt veldig og jeg lurer på hva det kommer av.

Du virker bitter på din eks, forståelig nok, men det hjelper deg ikke videre. 

Det er ingen her som vet om det var den beste avgjørelsen for barna dine, men trolig så var det ikke det. Trolig hadde det vert bedre for de om dere hadde snakket sammen mer og løst problemene dere i mellom og holdt sammen som en familie. 

Men det er ikke sikkert det var mulig og da hjelper det jo fint lite å sitte å grave seg ned fordi du kanskje burde skulle. 

Du tok valget. Det eneste du kan fokusere på fremover er å være den beste pappaen mulig. 

Anonymkode: 28d47...04e

Jeg er ikke bitter på henne å vi har et godt samarbeid når det kommer til barna. Vet at det var et tøft valg å ta men noe måtte gjøres. Jeg har det veldig fint og har ikke gravd meg ned selvom jeg lufter tankene mine her på KG.  Forresten vi er fortsatt gode venner og snakker daglig med hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eviglatter_39
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig godt du kom deg ut av det! det der ville tatt knekken på deg i lengden 

Anonymkode: 2767e...b78

Jeg ble utslitt og utmattet derfor jeg dro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eviglatter_39 skrev (4 minutter siden):

Tror feilen var at jeg gjorde henne for vant til å late seg. Det finnes msnge menn som virkelig står på i hjemmefronten men de snakkes det veldig lite om. Ta vare på mannen din finnes veldig få av dem desverre.

Utenfor temaet kanskje, men her er jeg veldig uenig. Som i at det snakkes lite om. Det føles tvert i mot som om menn blir rost i skyene så fort de løfter en finger, mens de samme tingene blir sett på som en selvfølge at damer gjør. Uten spørsmål om skjevfordeling eller ros!

Men det finnes helt klart menn som bidrar både like mye og mer i hjemmet. Skulle bare mangle! 

Du har tydeligvis behov for å vise alt du gjør. Det får meg til å tenke at noe her ikke helt stemmer overens. Du nevnte så vidt at eksen sliter med helsa og derfor ikke jobber. Mener du at hun snylter og kunne jobba eller ligger det mer bak? 

Med tanke på ar det du beskriver som en vanlig hverdag for fortsatt et flertall av kvinnfolk, så tørr jeg påstå at mannfolk sutrer fortere over alt de må gjøre, sammenlignet med kvinnfolk. I tillegg til at ganske få er klar over alle småting som også hele tiden må tenkes på. 

Du er ute etter skryt... Men hvorfor?!

Anonymkode: 13d85...c88

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eviglatter_39
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette opplevde jeg også. Jeg er kvinne da. Det gikk så langt at jeg til slutt følte avsky bare jeg såg mannen. Jeg måtte avslutte for min egen del. Jeg tror og mener at det er viktig at en har det bra selv og, og ikke bare tenker på at barna skal ha ett hjem og derfor holder ut et dårlig forhold.
 

Du skriver ikke så mye om hvordan forholdet var ellers, hadde dere det bra i lag, eller var dere hver for dere? 

Anonymkode: 753b7...6ef

Vi hadde det bra når begge samarbeidet i lag. Men så begynte det å gå kun den ene veien da  skjærte det seg. Vi hadde utfordringer som alle par har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Den rollen du beskrev har alle mammaer i Norge. De gjør alt.  Ja jeg vet ikke jeg. Ikke ideelt. 

Anonymkode: f924b...8f7

Nei alle har ikke det

Anonymkode: eb438...d97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eviglatter_39
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Utenfor temaet kanskje, men her er jeg veldig uenig. Som i at det snakkes lite om. Det føles tvert i mot som om menn blir rost i skyene så fort de løfter en finger, mens de samme tingene blir sett på som en selvfølge at damer gjør. Uten spørsmål om skjevfordeling eller ros!

Men det finnes helt klart menn som bidrar både like mye og mer i hjemmet. Skulle bare mangle! 

Du har tydeligvis behov for å vise alt du gjør. Det får meg til å tenke at noe her ikke helt stemmer overens. Du nevnte så vidt at eksen sliter med helsa og derfor ikke jobber. Mener du at hun snylter og kunne jobba eller ligger det mer bak? 

Med tanke på ar det du beskriver som en vanlig hverdag for fortsatt et flertall av kvinnfolk, så tørr jeg påstå at mannfolk sutrer fortere over alt de må gjøre, sammenlignet med kvinnfolk. I tillegg til at ganske få er klar over alle småting som også hele tiden må tenkes på. 

Du er ute etter skryt... Men hvorfor?!

Anonymkode: 13d85...c88

Nei hun er ikke en snylter. Hun hadde utfordringer med helsa pga psyken hennes. Å hun fikk lov av meg å ta seg fri fra jobb om hun ønsket det. Å det valgte henne å gjøre. Jeg har en godt betalt jobb og i tillegg har løyve pp drosje, så når det kommer til det økonomiske så hadde vi ingen utfordringer. Forstår deg godt men dessverre så er det ikke min tilfelle å få skryt av noen. Holder med at barna skryter av pappen dems. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør alt som er forventet av en voksen forelder 👍 

Du har valgt å skille deg på grunn av helt vanlige og dagligdagse oppgaver. 

Det er klart du har mere fritid som skilt. Du har vel bare ansvar for barna dine 50%? 

 

Anonymkode: 0815c...e59

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eviglatter_39
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvem handlet klær til barna,  planla fritidsaktiviteter, laget handlelisten, tok klesvasken, planla ferier , osv. 

Det du gjorde i ett år, gjør de fleste kvinner hver dag, til barna blir voksne. I tillegg til det jeg listet opp og det jeg har glemt som hagearbeid,  støvtørking, vindusvask, osv, osv , osv.

 

Anonymkode: 8b3a0...f7f

Jeg har gjort dette i 13 år siden ungene mine ble født så spar deg for det. Men siste året så har pluselig alt blitt mitt ansvar. Jeg gjorde 90% av alt du nevner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres ut som din eks gjør mer enn den gjennomsnittlige mann i forhold

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eviglatter_39
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du gjør alt som er forventet av en voksen forelder 👍 

Du har valgt å skille deg på grunn av helt vanlige og dagligdagse oppgaver. 

Det er klart du har mere fritid som skilt. Du har vel bare ansvar for barna dine 50%? 

 

Anonymkode: 0815c...e59

Ja det ble for mye for meg til slutt og jeg trives med å ha barna 50% og har masse tid til å finne på ting med dem som kino, svømming, gå turer osv. Noe jeg ikke hadde tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eviglatter_39 skrev (46 minutter siden):

Takk. Jeg føler at jeg ikke har noe skyld eller dårlig samvittighet for at jeg dro. Det var hennes tap.

Så lenge du er trygg i din avgjørelse, så betyr det at det var rett. 

Anonymkode: 7c142...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg hadde prøvd å kommunisere rundt problemet før jeg avsluttet forholdet.

Å gå å kjenne på at mann står alene i et forhold er ikke sunt over tid. Men det viktigste verktøyet mann har i et forhold er kommunikasjon. Når dette ikke fungerer er det beste å forlate forholdet.

Har vært alene i et forhold og alene utenfor forhold og det siste er helt klart å foretrekke.

 

Anonymkode: fd758...5b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...