Gå til innhold

Far som gjør nesten alt hjemme.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

 

Hva er det som feiler dere to egentlig?

Dere får TS til å høres ut som en kontrollerende og psyk mann.

TS: Bare ignorer slike mennesker. Av og til er ikke KG det beste stedet å lufte tanker, for det finnes så mange mennesker som bare ønsker å tråkke andre ned. Og få deg til å tro at det er du som er problemet 😊

Anonymkode: 46931...6af

Det kan godt være måten han ordlegger seg på som gjør det lett å misforstå, men å "la henne være hjemme fra jobb" når hun er syk og "la henne beholde lønna si" er spesielle ting å si. 

Anonymkode: 6c50c...8ae

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baelfire skrev (8 minutter siden):

Hun slet med fødselsdepresjon og eneste hjelpen hun fikk var å bli hjemme... da har hun med stor sannsynlighet fortsatt depresjon da dette ikke bare går over av seg selv. 

Hvor står det at det var fødselsdepresjon? Og det er vel strengt tatt legen som sykemelder sitt ansvar å sørge for at hun får behandling.

Anonymkode: b3767...b67

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eviglatter_39 skrev (39 minutter siden):

50/50 desverre men hun har fått tilbud om at jeg kunne ga dem 100%

Hvorfor er det "dessverre"? Går jo utifra at du ønsker at barna skal få ha like mye tid med mor? Hun fortjener ikke mindre tid fordi hun har litt utfordringer? Hun er da like glad i ungene som du er....

Anonymkode: 26c20...a3a

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor er det "dessverre"? Går jo utifra at du ønsker at barna skal få ha like mye tid med mor? Hun fortjener ikke mindre tid fordi hun har litt utfordringer? Hun er da like glad i ungene som du er....

Anonymkode: 26c20...a3a

Jeg reagerer også på denne uttalelsen!

Jo mer TS skriver jo mer varsler alle sansene mine om at noe skurrer her. Det er en del selvmotsigelser og så aggressivt han svarer en del. Nei, magefølelsen min sier det er noe som ikke stemmer med hans versjon! 

Han starter med å si at han ikke har sagt noe om situasjonen som har plaget han så mye at han gikk, hvertfall ikke det siste året. For å så endre til at joda, han har snakket for døve ører… 

Han vil ha seg frabedt alt som ligner på råd, men gnager videre om hvor bra og flink og flott han er. Finnes ingen måte på hvor herlig og raus han har vert.. og den late eksen hans som ikke gadd en ting, ja hun kan bare ha det så godt! 

De samarbeidet bra etter separasjonen, men det er leit at hun skal få se barna da. Han burde hatt de helt alene.. 

Nei.. noe er riv ruskende galt her..

Anonymkode: 28d47...04e

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eviglatter_39
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvorfor er det "dessverre"? Går jo utifra at du ønsker at barna skal få ha like mye tid med mor? Hun fortjener ikke mindre tid fordi hun har litt utfordringer? Hun er da like glad i ungene som du er....

Anonymkode: 26c20...a3a

Selvfølgelig vi ønsker det beste for barna våre. Har ikke krevd 100% samvær men at jeg kunne stille opp mer når det kommer til barna. Sånn at hun kan pleie seg selv og ha litt alenetid. Ønsker henne kun godt å jeg har strekt meg laaangt for å hjelpe henne. Jeg har alltid behandlet henne med respekt og satt henne først når det kommer til andre ting. Det som plager meg mest at når det kommer til meg så er henne trøtt og sliten, men når det dukker opp noe med veninner så er henne i form å er klar til å gjøre ting sammen med dem. Da er henne ikke sliten lenger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eviglatter_39 skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig vi ønsker det beste for barna våre. Har ikke krevd 100% samvær men at jeg kunne stille opp mer når det kommer til barna. Sånn at hun kan pleie seg selv og ha litt alenetid. Ønsker henne kun godt å jeg har strekt meg laaangt for å hjelpe henne. Jeg har alltid behandlet henne med respekt og satt henne først når det kommer til andre ting. Det som plager meg mest at når det kommer til meg så er henne trøtt og sliten, men når det dukker opp noe med veninner så er henne i form å er klar til å gjøre ting sammen med dem. Da er henne ikke sliten lenger.  

Så dette bunner egentlig i at hun var sammen med venninnene sine og det plaget deg å se at dette var godt for henne? 

Det er ganske vanlig å kjenne på mer energi med venner eller komme seg litt ut. Det gjør masse meg kropp og sinn! Men det kan veldig fort forsvinne, alt ettersom hva man kommer hjem til. 

Anonymkode: 13d85...c88

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som de fleste ekteskap, bortsett fra at her har du blitt dama i forholdet.

Jeg har selv en mann som aldri har skiftet på sengene, vannet blomster  luket i hagen eller gjort lekser med ungene. Han aner ikke hvilke klesstørrelser barna har eller hvor sesongtøyet deres er oppbevart. Null koll på barnas venner, foreldrene i klassen eller når neste foreldremøte er. Han har aldri handlet en bursdagsgave til barnas venner eller organisert en barnebursdag. Dette er dessverre helt normalt, og grunnen til at stadig flere kvinner skiller seg.

Så enten skal du gratulere deg selv med å ha gått rett i kvinnefella hvor du har endt opp som en selvoppofrende martyr for å unngå krangling, eller så gjør dama masse som du rett og slett ikke evner å se.

Anonymkode: 0ed91...f29

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eviglatter_39 skrev (17 minutter siden):

Det som plager meg mest at når det kommer til meg så er henne trøtt og sliten, men når det dukker opp noe med veninner så er henne i form å er klar til å gjøre ting sammen med dem. Da er henne ikke sliten lenger.  

Hun *

Anonymkode: 0ed91...f29

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi har samme oppgavene, bare at jeg i tillegg lager 6 av 7 middager (i uka) og rydder opp i tillegg. Jeg er også den som klipper gresset og ordner litt i blomsterbedene.

Jeg synes ikke det er grei ansvarsfordeling.

Anonymkode: 36464...cf7

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Høres ut som vi har samme oppgavene, bare at jeg i tillegg lager 6 av 7 middager (i uka) og rydder opp i tillegg. Jeg er også den som klipper gresset og ordner litt i blomsterbedene.

Jeg synes ikke det er grei ansvarsfordeling.

Anonymkode: 36464...cf7

Jeg tror egentlig ingen her er uenige i at ting bør fordeles likt mellom partnere. Men det som stilles spørsmål ved er hvor reelt det er, pga endrede forklaringer og tidsperspektiv, samt at det fortelles om depresjon etter fødsel som har blitt tatt hensyn ved å "gi partneren lov" til å være sykmeldt. Mange ting som skurrer i historien som stadig blir til flere høns! 

Anonymkode: 13d85...c88

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Trenger litt råd...

Var det feil av meg å avslutte et forhold når jeg som far måtte gjøre nesten alt sammen hjemme? Står opp kl 06 hver dag, finner klær til ungene, smører matpakker, vekker ungene, hjelper ynste med å kle på seg, lager frokost til dem, sitter å snakker litt mens de for i seg frokost osv. Når de reiser til skolen eller blir kjørt av mor så lufter jeg hunden, gir den mat og vann. Så drar jeg på jobben og når jeg kommer hjem så handler jeg på veien hjem. Kommer hjem til at Ingen husarbeid er gjort å at eksen har kun ligget på sofaen å sett på tv. Da må jeg også drive å tømme/fylle oppvaskmaskinen, brette klær osv. Eneste hun gjør er å lage middag og noen andre små ting. Så kommer natt stell til barna, pusser tennene til yngste siden de andre greier å pusse selv og lese bok for yngste. 

Har gjort dette i nesten 1 år uten å si noe til eksen min, så vær gang jeg spør om det går bra med henne eller hvordan hun føler seg så for jeg til svar at hun er sliten og trøtt. Men når det kommer til å dra ut på kaffe med veninner så er hun i form. Føler at ting ble for mye for meg i lengden uten noe støtte elker hjelp fra eksen så jeg måtte avslutte forholdet.  Jeg har prøvd å være den beste pappen og partner men ser at det ikke var nok for henne.  

Klager ikke på pappa rollen men jeg følte at jeg gjorde for mye uten å få noe hjelp eller støtte. Alle veninner av henne pleide å si at hun var heldig som hadde en sånn mann som meg. (Dette er ingen skryt) kun det hun forteller om hva veninner syntes om meg.. 

 

Anonymkode: 0dcfc...b26

Altså... Dette er jo en beskrivelse av hva de aller fleste kvinner/mødre opplever i årevis.. Som forventes av dem.. 

Ja hun var heldig som hadde en mann som deg. 

Hadde kjønnsroller her vært snudd så hadde det vært ansett som normal fordeling... 

Anonymkode: 64c63...4bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Trenger litt råd...

Var det feil av meg å avslutte et forhold når jeg som far måtte gjøre nesten alt sammen hjemme? Står opp kl 06 hver dag, finner klær til ungene, smører matpakker, vekker ungene, hjelper ynste med å kle på seg, lager frokost til dem, sitter å snakker litt mens de for i seg frokost osv. Når de reiser til skolen eller blir kjørt av mor så lufter jeg hunden, gir den mat og vann. Så drar jeg på jobben og når jeg kommer hjem så handler jeg på veien hjem. Kommer hjem til at Ingen husarbeid er gjort å at eksen har kun ligget på sofaen å sett på tv. Da må jeg også drive å tømme/fylle oppvaskmaskinen, brette klær osv. Eneste hun gjør er å lage middag og noen andre små ting. Så kommer natt stell til barna, pusser tennene til yngste siden de andre greier å pusse selv og lese bok for yngste. 

Har gjort dette i nesten 1 år uten å si noe til eksen min, så vær gang jeg spør om det går bra med henne eller hvordan hun føler seg så for jeg til svar at hun er sliten og trøtt. Men når det kommer til å dra ut på kaffe med veninner så er hun i form. Føler at ting ble for mye for meg i lengden uten noe støtte elker hjelp fra eksen så jeg måtte avslutte forholdet.  Jeg har prøvd å være den beste pappen og partner men ser at det ikke var nok for henne.  

Klager ikke på pappa rollen men jeg følte at jeg gjorde for mye uten å få noe hjelp eller støtte. Alle veninner av henne pleide å si at hun var heldig som hadde en sånn mann som meg. (Dette er ingen skryt) kun det hun forteller om hva veninner syntes om meg.. 

 

Anonymkode: 0dcfc...b26

Tja, du må vel gjøre alt nå som du er alene. Ihvertfall om du har barna da. 

Jeg tror kanskje mangel på kommunikasjon og bevistgjøring på standard og hva som må til for å holde standarden samt arbeidsfordeling er mer det som fikk deg til å gå, sett utenfra ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i forhold med en som slet psykisk og det gjør jeg aldri igjen. Det trekker ut livsgnisten til hele familien å måtte forholde seg til en person som har meldt seg ut av livet.

En person med fysisk sykdom vil som oftest kjempe for å bli frisk. Ikke alle men mange med psykisk sykdom har ikke den mentale styrken som kreves for å bli bedre. Og behandlings tilbudet i Norge er så dårlig at de som først søker hjelp ikke får den hjelpen de faktisk trenger.

Du TS lever kun en gang. Dette er livet ditt og du fortjener å være lykkelig. Du er ikke ansvarlig for din ex partner sin helse men du er ansvarlig for å ivareta dine barn. For å kunne gjøre det må du også ivareta deg selv. Det er helt forståelig at du ikke vil brette ut alle detaljer om forholdet deres på internett og du skylder ingen her en forklaring.

Anonymkode: fd758...5b8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At noen forlater etter forhold man ikke har det bra i oh har virkelig jobbet for det har jeg masse forståelses for. 
Likevel etter jeg har lest tråden er jeg usikker på hva jeg faktisk leser? 
Jeg er syk og mannen har ALDRI gitt meg tillatelse til å være hjemme fra jobb, det bestemmer jeg selv. Og er man gift så har man forsørgeransvar, man får faktisk dårligere aap. 
Du reagerer på at hun er med venner på cafe i blant, for psykiskhelse er dette veldig viktig at man kommer seg ut. At livet handler mer enn sofaen, middagslaging og barn. 
Det er noe som må til for å bli frisk. 
Jeg er ikke psykisksyk, men fysiske sykdommer. Jeg har lite energi og for at jeg skal klare å være mamma for mine barn så gjør faktisk mannen mest. Han er på sitt 10 år nå fra da jeg ble syk til nå å gjøre alt i huset. 
Vi kommuniserer og det er viktig for forholde, jeg spør ikke han om tillatelse for å hvile, bli hjemme fra jobb, eller late meg sa slik du mener din kone gjorde. 
Det virker som at historien endrer seg etter som folk spør her, og det at du har bidratt mest skjønner vi alle er tungt. 
Likevel virker det ikke som du har kommunisert med din kone før du gikk, de skriver du i hi og det jeg leser er du svært nedlatende til henne som syk. 
Jeg hadde aldri forlatt pappaen til mine barn uten at vi hadde snudd alle steiner, kommunisert og virkelig prøvd. Alle barn har godt av ett hjem og ikke to. 

Anonymkode: dbbdc...58f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg reagerer også på denne uttalelsen!

Jo mer TS skriver jo mer varsler alle sansene mine om at noe skurrer her. Det er en del selvmotsigelser og så aggressivt han svarer en del. Nei, magefølelsen min sier det er noe som ikke stemmer med hans versjon! 

Han starter med å si at han ikke har sagt noe om situasjonen som har plaget han så mye at han gikk, hvertfall ikke det siste året. For å så endre til at joda, han har snakket for døve ører… 

Han vil ha seg frabedt alt som ligner på råd, men gnager videre om hvor bra og flink og flott han er. Finnes ingen måte på hvor herlig og raus han har vert.. og den late eksen hans som ikke gadd en ting, ja hun kan bare ha det så godt! 

De samarbeidet bra etter separasjonen, men det er leit at hun skal få se barna da. Han burde hatt de helt alene.. 

Nei.. noe er riv ruskende galt her..

Anonymkode: 28d47...04e

Samme her. Det er utrolig mange røde flagg her og jeg overraskes over at så få i tråden ser det. Jeg blir bekymret for ekskona og spesielt barna. Dette er ikke normalt. 

Anonymkode: ba0e5...845

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Trenger litt råd...

Var det feil av meg å avslutte et forhold når jeg som far måtte gjøre nesten alt sammen hjemme? Står opp kl 06 hver dag, finner klær til ungene, smører matpakker, vekker ungene, hjelper ynste med å kle på seg, lager frokost til dem, sitter å snakker litt mens de for i seg frokost osv. Når de reiser til skolen eller blir kjørt av mor så lufter jeg hunden, gir den mat og vann. Så drar jeg på jobben og når jeg kommer hjem så handler jeg på veien hjem. Kommer hjem til at Ingen husarbeid er gjort å at eksen har kun ligget på sofaen å sett på tv. Da må jeg også drive å tømme/fylle oppvaskmaskinen, brette klær osv. Eneste hun gjør er å lage middag og noen andre små ting. Så kommer natt stell til barna, pusser tennene til yngste siden de andre greier å pusse selv og lese bok for yngste. 

Har gjort dette i nesten 1 år uten å si noe til eksen min, så vær gang jeg spør om det går bra med henne eller hvordan hun føler seg så for jeg til svar at hun er sliten og trøtt. Men når det kommer til å dra ut på kaffe med veninner så er hun i form. Føler at ting ble for mye for meg i lengden uten noe støtte elker hjelp fra eksen så jeg måtte avslutte forholdet.  Jeg har prøvd å være den beste pappen og partner men ser at det ikke var nok for henne.  

Klager ikke på pappa rollen men jeg følte at jeg gjorde for mye uten å få noe hjelp eller støtte. Alle veninner av henne pleide å si at hun var heldig som hadde en sånn mann som meg. (Dette er ingen skryt) kun det hun forteller om hva veninner syntes om meg.. 

 

Anonymkode: 0dcfc...b26

Du har det jo som kvinnfolk flest slik du beskriver her... Mitt liv er veldig likt, bortsett fra at jeg i tillegg lager middag også..

 

Anonymkode: e2de1...d3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vel, denne tråden handler vel så mye om det som å ha mot til å handle når det er nødvendig !💪

Anonymkode: 1c87f...c36

Lurer på hvor mange par som hadde blitt skilt om kvinner gikk på dette grunnlaget? 🤔

Anonymkode: 0815c...e59

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har vært i forhold med en som slet psykisk og det gjør jeg aldri igjen. Det trekker ut livsgnisten til hele familien å måtte forholde seg til en person som har meldt seg ut av livet.

En person med fysisk sykdom vil som oftest kjempe for å bli frisk. Ikke alle men mange med psykisk sykdom har ikke den mentale styrken som kreves for å bli bedre. Og behandlings tilbudet i Norge er så dårlig at de som først søker hjelp ikke får den hjelpen de faktisk trenger.

Du TS lever kun en gang. Dette er livet ditt og du fortjener å være lykkelig. Du er ikke ansvarlig for din ex partner sin helse men du er ansvarlig for å ivareta dine barn. For å kunne gjøre det må du også ivareta deg selv. Det er helt forståelig at du ikke vil brette ut alle detaljer om forholdet deres på internett og du skylder ingen her en forklaring.

Anonymkode: fd758...5b8

Men som noen her har nevnt så endrer historien til TS seg ettersom han får svar.

TS spør rett ut om han har gjort en feil ved å gå, men når folk da stiller spørsmål ved forskjellige utsagn så skal det bare forsvares og legges på i det vide og det brede. Da oppfattes det som at TS ikke er ute etter å lufte tanker om det var rett eller galt, men heller ute etter "oi, stakkars deg, hun burde tatt seg sammen og tatt vare på deg, for en mann som deg er sjelden vare". Noe i den duren.

Istedenfor ble folk undrende over utsagn som at kona "fikk lov" å ta fri og TS virker til å ha null sympati, kunnskap eller forståelse for noen som har det vanskelig. I tillegg virker han bitter. Så da blir man litt undrende på hvordan TS har vært hjemme med kona, og hva han har gjort for å hjelpe, utenom litt husarbeid og daglige ting.

Og ja, jeg mener faktisk at kvinner bør tas mye mer hensyn til etter en fødsel enn en mann. Og gjør man ikke det, spesielt dersom man sliter etter fødsel, så vil det bare balle seg på. Man har da nok kunnskaper i dag til å vite at sånt ikke bare går over av seg selv!

Det finnes hjelp! Spesielt for de som sliter etter fødsel, slik TS sa at kona har gjort. Har man derimot gjort alt man kan (kontaktet helsestasjonen da mistanken om depresjon etter fødsel oppstod for eks) og ingenting nytter så blir saken annerledes. 

Anonymkode: 13d85...c88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Lurer på hvor mange par som hadde blitt skilt om kvinner gikk på dette grunnlaget? 🤔

 

En ganske stor prosent vil jeg tro!

Anonymkode: 13d85...c88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Samme her. Det er utrolig mange røde flagg her og jeg overraskes over at så få i tråden ser det. Jeg blir bekymret for ekskona og spesielt barna. Dette er ikke normalt. 

Anonymkode: ba0e5...845

Jeg også. Virker som ts angrer på skilsmissen. Nå har han mistet mye av kontrollen over eksen sin. Nå trenger hun ikke å spørre han om lov til å være med venner, eller sykemelde seg. Høres også ut som ts ønsker å bruke barna mot henne. Nå vil han ha barna 100% og bruker fødselsdepresjon/fødselskader mot eksen. 

Anonymkode: 0815c...e59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...