Gå til innhold

Uro i familien etter misforståelse.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er ta ikke ts som sørget for separate bursdager.. 

Her var det mye tart. 

Altså, i bunn og grunn er ingen ting av dette ts sin feil. Her er det mor og far til barna som har gjort feil ved å be mormor passe mer enn farmor og farfar, samt mor som burde ha gitt tydeligere beskjed til farmor og farfar om at ungene kun skulle på tivoli med mormor og så tilbake til dem. 

Altså, voksne mennesker som begynner å true med at barnabarn ikke skal få overnatte hos dem mer, og at de aldri igjen vil se mormor på felles familiesammenkomster for noe mormor ikke kan noe for(og spar meg at mormor tror hun eier barnebarna. Hvor ofte er det egentlig at mormor og farmor snakker sammen? De er fra to ulike deler av barnas familie og det er ikke særlig vanlig at de omgås. Så her er det deres barn som har ansvaret), vitner om ikke helt stabile voksne. Så dersom dette er reaksjonsmønster til farmor når ting ikke går hennes vei er det best at barnebarna skjermes fra utbruddene hennes. 

Anonymkode: 29c70...b8c

Men mormor er en dame med livserfaring og ser at farmor blir lei seg. Hun ser at mor "alltid" spør henne. Hun kan si til datter men har du sjekket med farmor? Du vet hun blir lei seg når du alltid spør meg først. Vi må nok inkludere farmor mer. 🤷 Sier farmor alltid nei er det noe annet. Vil ikke farmor passe er det noe annet. Men farmor vil gjerne passe. Så klart mor er sær som ikke spør farmor. Men mormor er ikke uskyldig her heller. Hun kan være med å skape en forandring ved å snakke med datteren sin. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 8.18):

Jeg blir «bare» farmor- og kjenner at jeg gruer meg litt til sånne mormorer. 

Anonymkode: 2bd8f...d1d

Samme her.

Anonymkode: bf36f...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (12 timer siden):

Ja eller "jeg kan ikke kontrollere at ungene er så knyttet til meg vet du. Det er bare naturlig det, husk at jeg var alene med xx når hun var liten" 

Eller blir det "jeg forstpr du ble lei deg når jeg kom og tok med meg ungene når det var din helg og dere hadde planer. Det var tankeløst av oss. Det er viktig at de får like mye tid med farmor som med mormor" 

🤷

Her er et eksempel på hvorfor ts svarte deg som hun gjorde. Du gir ingen råd her og er bare ufin og lager egne meninger om hvordan ts er. 

Anonymkode: b5b7f...09f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her er det en gjeng med "galne" voksne. 🤪

Visste du at barnebarna ble passet av farmor og farfar når du hentet de for tivoli? Om ikke, så burde du jo ha fått beskjed, at tivoli må bli en annen helg.

Om du kom på døren, for å hente barnebarna, så burde du ha sagt det var en misforståelse, og gått igjen, uten barna med.

At farmor hadde grått hele kvelden, rasende telefon fra svigersønn høres voldsomt ut.

Kunne du tatt en tur til svigerforeldre og snakket med de. Dere er jo alle viktige i barnas liv.

Anonymkode: dcb80...d82

Ts skriver at hun hentet barnebarna hjemme hos farmor.

Anonymkode: 2638d...c5d

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ta ikke ts som sørget for separate bursdager.. 

Her var det mye tart. 

Altså, i bunn og grunn er ingen ting av dette ts sin feil. Her er det mor og far til barna som har gjort feil ved å be mormor passe mer enn farmor og farfar, samt mor som burde ha gitt tydeligere beskjed til farmor og farfar om at ungene kun skulle på tivoli med mormor og så tilbake til dem. 

Altså, voksne mennesker som begynner å true med at barnabarn ikke skal få overnatte hos dem mer, og at de aldri igjen vil se mormor på felles familiesammenkomster for noe mormor ikke kan noe for(og spar meg at mormor tror hun eier barnebarna. Hvor ofte er det egentlig at mormor og farmor snakker sammen? De er fra to ulike deler av barnas familie og det er ikke særlig vanlig at de omgås. Så her er det deres barn som har ansvaret), vitner om ikke helt stabile voksne. Så dersom dette er reaksjonsmønster til farmor når ting ikke går hennes vei er det best at barnebarna skjermes fra utbruddene hennes. 

Anonymkode: 29c70...b8c

Ts her.

❤️Takk❤️

Anonymkode: 4ab32...9e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her er et eksempel på hvorfor ts svarte deg som hun gjorde. Du gir ingen råd her og er bare ufin og lager egne meninger om hvordan ts er. 

Ja jeg kan se at jeg virket frekk der. Det beklager jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ts her.

❤️Takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 14.29):

Hei.

Det har oppstått en situasjon jeg ikke veit hvordan jeg skal ordne opp i og trenger råd.

Jeg har en datter som jeg oppdro alene og er nært knyttet til. Hun er nå samboer med en kjekk mann og har to barn med han. Barnebarna er mine øyenstener og stolthet og jeg passer dem så ofte jeg kan. Det som har vært litt ekkelt er at barnebarna trekker til meg når vi er samlet med foreldrene til svigersønnen, noe som farmor synes er litt leit. Farmor og farfar har ved flere anledninger ønsket å ha mere besøk av barnebarna, men pga ulike årsaker er det jeg som passer de mest.

Forrige helg skulle farmor og farfar passe dem en hel helg, og på lørdagen kom jeg på at jeg har lovet å ta med barna på tivoli. Jeg ringte min datter og hun sa jeg kunne hente dem, ta dem med på tivoliet og levere dem tilbake. Da jeg hentet ungene ble besteforeldrene litt paff, men hentet sakene til ungene og sa de fikk tilbake en annen helg. Så jeg trodde at foreldrene til barna hadde avtalt at jeg skulle passe dem resten av helga av en eller annen grunn.

På søndag morgen fikk jeg er rasende telefon fra svigersønnen der han forlangte at barna skulle sendes hjem straks. Jeg fikk også vite at farmor hadde grått resten av kvelden etter at jeg hadde hentet barna og at farfar var rasende og hadde sverget på å aldri være i samme rom som meg noen gang.

Ser nå at dette er uheldige omstendigheter og misforståelser som ingen kunne noe for, men jeg skjønner nå at jeg ikke blir invitert på bursdagen til minsten neste helg hjemme hos farmor og farfar.

Min datter og samboer har prøvd å snakke med svigerforeldrene, men de har sagt klart ifra at det er opp til dem fra nå av hvordan de vil at forholdet til barnebarna blir. De kommer ikke til å be om overnattingsbesøk av barnebarna flere ganger når de får slike opplevelser.

Ufff, det ble langt og kronglete. Setter stor pris på råd om hva jeg skal gjøre.

Dette var vondt å lese. Du har for det første ikke gjort noe galt, men din svigersønn burde jo ha forberedt sine foreldre på dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (12 timer siden):

Dette var vondt å lese. Du har for det første ikke gjort noe galt, men din svigersønn burde jo ha forberedt sine foreldre på dette.

Visste han om det da? Ut i fra det ts skriver, så var det vel barnemor og mormor som planla dette?

Anonymkode: 2638d...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ordner seg nok. 
Den værste skuffelsen til farmor har nok lagt seg, å da går det ann å snakke sammen som to siviliserte mennesker. 

Anonymkode: 174b4...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...