nordlending Skrevet 9. september #81 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ringte min datter og hun sa jeg kunne hente dem, ta dem med på tivoliet og levere dem tilbake. Da jeg hentet ungene ble besteforeldrene litt paff, men hentet sakene til ungene og sa de fikk tilbake en annen helg. Jeg antar du ringte datteren din for å spørre hva du skulle gjøre. Hvis hun mente de "burde" dra på tivoli fordi de kom til å huske at de skulle det, og at du måtte dra med dem, var det ingen av dere som ringte for å si fra om at du skulle hente dem? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 9. september #82 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes din oppførsel har vært hårreisende her. Men er det virkelig absolutt ingen andre enn meg som reagerer på at farmor og far velger si at de ikke ønsker invitere barnabarna mer på overnatting nå?? Eller at farmor og farsfar skal ha bursdagen hjemme hos seg, og hvis bursdagen skal feires i barnebarnets hjem så vil de ikke komme?? Altså?? Hva faen? Helt greit at de er sure og forbanna på mormor, helt greit at de er såret over barnemors oppførsel, men å seriøst straffe barnebarna ved å nekte komme i bursdagen hvis de ikke får ha den hos seg? Anonymkode: a6244...bad Nå har vi vel ikke dette direkte fra farmor og farfar. Det er noe Ts sier, og hun har det heller ikke direkte fra farmor og farfar. I verste fall er det nok noe farfar og farmor har sagt litt sleivete i et opphisset øyeblikk. Og det uten at barna har hørt noe. Så ingen skade skjedd. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #83 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Helt antenneløst!! Du kunne ha ringt farmoren og sagt at du hadde lovet tur på tivoli, kanskje hun kunne ta dem med? Du virker manipulerende - og skjuler deg bak at det kun var gode hensikter og at du ikke tenkte deg om. Anonymkode: 398e5...2bd Manipulerende er rette ordet! Anonymkode: de5b5...932 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #84 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Det har oppstått en situasjon jeg ikke veit hvordan jeg skal ordne opp i og trenger råd. Jeg har en datter som jeg oppdro alene og er nært knyttet til. Hun er nå samboer med en kjekk mann og har to barn med han. Barnebarna er mine øyenstener og stolthet og jeg passer dem så ofte jeg kan. Det som har vært litt ekkelt er at barnebarna trekker til meg når vi er samlet med foreldrene til svigersønnen, noe som farmor synes er litt leit. Farmor og farfar har ved flere anledninger ønsket å ha mere besøk av barnebarna, men pga ulike årsaker er det jeg som passer de mest. Forrige helg skulle farmor og farfar passe dem en hel helg, og på lørdagen kom jeg på at jeg har lovet å ta med barna på tivoli. Jeg ringte min datter og hun sa jeg kunne hente dem, ta dem med på tivoliet og levere dem tilbake. Da jeg hentet ungene ble besteforeldrene litt paff, men hentet sakene til ungene og sa de fikk tilbake en annen helg. Så jeg trodde at foreldrene til barna hadde avtalt at jeg skulle passe dem resten av helga av en eller annen grunn. På søndag morgen fikk jeg er rasende telefon fra svigersønnen der han forlangte at barna skulle sendes hjem straks. Jeg fikk også vite at farmor hadde grått resten av kvelden etter at jeg hadde hentet barna og at farfar var rasende og hadde sverget på å aldri være i samme rom som meg noen gang. Ser nå at dette er uheldige omstendigheter og misforståelser som ingen kunne noe for, men jeg skjønner nå at jeg ikke blir invitert på bursdagen til minsten neste helg hjemme hos farmor og farfar. Min datter og samboer har prøvd å snakke med svigerforeldrene, men de har sagt klart ifra at det er opp til dem fra nå av hvordan de vil at forholdet til barnebarna blir. De kommer ikke til å be om overnattingsbesøk av barnebarna flere ganger når de får slike opplevelser. Ufff, det ble langt og kronglete. Setter stor pris på råd om hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 4ab32...9e5 «Ingen kunne noe for?» Du virker småsprø på meg. Forstår du virkelig ikke dette? Oppførselen din er dramatisk og pinlig. Hvem er det du skal bevise noe overfor? Skjerp deg. Anonymkode: 9aec6...58e 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #85 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke barnebarn ennå, men har flere voksne sønner. Kjenner jeg gruer meg litt til å bli farmor og alltid bli nedprioritert etter den o så store mormor. Anonymkode: bf36f...95c Dette er jo en tullete måte å se det på. Hvis du har oppdratt sønnene dine til å ta halvparten av ansvaret for planlegging, omsorg og familielogistikk, vil det naturlig være pappas ansvar å tenke ut at «om tre uker trenger vi barnevakt fordi vi skal i selskapet til Ella og Jon, jeg sjekker i morgen om mamma og pappa kan passe». Grunnen til at flere familier spør mormor, om det faktisk er tilfelle, er vel at den som planlegger, spør sine nærmeste….og det er mest mor som planlegger, Deler f eks din mann bekymringene, og er redd for at morfar skal få mer barnebarntid enn ham? Anonymkode: 51945...1a2 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #86 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ts her. Har ikke energi å svare dere alle, men skal prøve så godt jeg kan. Min datter er fullstendig knust og er fortvilet over situasjonen. Datter og samboer fikk naboene til å se etter barna og dro til farmor som var alene på hytta for å prate med henne. De hadde en grei prat om vær og vind, helt til de kom innpå bursdagen til minstemann neste helg. Da de sa at jeg ikke hadde fått noen invitasjon sa farmor at dette stemmer, og at om de heller vil ha bursdagen hjemme hos seg selv ( med meg som gjest) er de dessverre opptatt, denne helgen, og kan heller feire med barnebarna en annen gang om det passer. Ang tivolibesøket. Farmor og farfar fikk spørsmål om å bli med, og ingen absolutt ingen sa noe om at barna skulle bli med meg resten av helga. Anonymkode: 4ab32...9e5 Du skjønner jo ikke problemet selv. Problemet her er ikke at farmor og farfar fikk tilbudet om å være med, eller at ingen sa at de skulle bli med deg. Problemet var at du dukket opp. Så lenge du ikke innser det tror jeg du skal se langt etter kontakt med dem. Du kan velge å være tverr, det går utover datteren din og barnebarna dine, eller du kan legge deg paddeflat og svelge de kamelene du føler du må, for å gjøre det greit. Så bør du også forstå at de har en ganske rettmessig irritasjon over deg, som absolutt ikke beror på "misforståelser" eller "omstendigheter ingen kan noe for," for hvis ikke kommer det til å bli langt flere slike runder i fremtiden. Anonymkode: ce75d...f24 10 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #87 Del Skrevet 9. september Hadde skjønt det om du kun tok med misforståelsen i teksten din. Men når du i tillegg finner det nødvendig å ta med at barna liker deg bedre, og at du merker de vil heller være med deg når dere alle er sammen. Hva var poenget med å ta med det? Anonymkode: a59e9...9db 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #88 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes din oppførsel har vært hårreisende her. Men er det virkelig absolutt ingen andre enn meg som reagerer på at farmor og far velger si at de ikke ønsker invitere barnabarna mer på overnatting nå?? Eller at farmor og farsfar skal ha bursdagen hjemme hos seg, og hvis bursdagen skal feires i barnebarnets hjem så vil de ikke komme?? Altså?? Hva faen? Helt greit at de er sure og forbanna på mormor, helt greit at de er såret over barnemors oppførsel, men å seriøst straffe barnebarna ved å nekte komme i bursdagen hvis de ikke får ha den hos seg? Anonymkode: a6244...bad Ts her. Er nok noen nyanser som ikke kommer frem i tidligere innlegg. Barnebarna er velkomne hjem til besteforeldrene når som helst. Men de mener nok at det blir opp til foreldrene å spørre heretter. Når det gjelder bursdager så har vi annenhver bursdag med barnebarna enten hos meg eller hos farmor og farfar. Og neste uke er det deres tur til å ha selskapet. Anonymkode: 4ab32...9e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #89 Del Skrevet 9. september Tror du ikke barna er også farmor og farfars øyenstener ? Siden du poengterer dette. Anonymkode: 37b67...185 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacadamiaNut Skrevet 9. september #90 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror du ikke barna er også farmor og farfars øyenstener ? Siden du poengterer dette. Anonymkode: 37b67...185 Hva har det med saken å gjøre? 🤔 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 10. september #91 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tror du ikke barna er også farmor og farfars øyenstener ? Siden du poengterer dette. Anonymkode: 37b67...185 Det er de sikkert, men kanskje ikke på samme måte som for ts. Ut fra det hun skriver, tolker jeg at barnebarna og datteren er de som er i livet til ts. Hele livet hennes dreier seg sikkert om de. Antakelig masse på besøk der og masse besøk av barnebarna. De andre besteforeldrene har sikkert et liv ved siden av familie. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #92 Del Skrevet 10. september Tøvftta skrev (22 timer siden): Synes det verste oppi dette er at farmor og farfar ble så snurt at de nå skal legge føringen i når barnebarna er velkommen! Altså, er det noe som feiler de? Framstår veldig egoistisk og narsissistisk og si/gjøre det. Tror du må lese en gang til.... Anonymkode: 68a33...c51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #93 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg synes din oppførsel har vært hårreisende her. Men er det virkelig absolutt ingen andre enn meg som reagerer på at farmor og far velger si at de ikke ønsker invitere barnabarna mer på overnatting nå?? Eller at farmor og farsfar skal ha bursdagen hjemme hos seg, og hvis bursdagen skal feires i barnebarnets hjem så vil de ikke komme?? Altså?? Hva faen? Helt greit at de er sure og forbanna på mormor, helt greit at de er såret over barnemors oppførsel, men å seriøst straffe barnebarna ved å nekte komme i bursdagen hvis de ikke får ha den hos seg? Anonymkode: a6244...bad Jo jeg regarerer også og synes i grunn ingen av disse besteforeldre virker særlig voksne. Mormor har null antenner og er invaderende. Altså hvem oppsøker noen privat for å hente barnebarna mens de er på besøk hos andre? Men farmor virker ikke helt følelsesmessig i vater heller, hylgriner, låser seg mentalt og ønsker å straffe barnebarna på deres egen bursdag pga mormoren sin oppførsel. Ta dere sammen hele gjengen, for deres egen barn og barnebarns skyld i det minste Anonymkode: a9859...b9b 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #94 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Men skjønner du ikke at du ikke har noe med å «love» barna noe i en helg de er opptatt? Og hvis du likevel var så dum å gjøre det, OG de husker det, så sier du bare at det må vi ta en annen gang, jeg hadde glemt at dere var hos farmor. Åpenbart at dette «jeg må jo holde det jeg lover»- greiene bare er uttrykk for noe helt annet. Jeg tror ikke det bare var en misforståelse. Jeg tror du generelt er en overkjørende person og at folk rundt deg begynner å få nok. Anonymkode: 86539...f04 Anonym90059005 skrev (21 timer siden): Her føler jeg både mor og mormor har tråkket skikkelig i salaten. 1. Har du lagd tivoliavtale med barnebarna uten at far og mor vet om det, siden de tydeligvis ikke visste om dette? Eller er alle like glemske? 2. Og hvorfor tror du, og mor, at dine tivoliplaner skal være viktigere enn planene som farmor og farfar har for helgen? 3. Og hvorfor bare antar du basert på det ene utsagnet at barna skal være hos deg resten av helgen også? Minste du kunne gjøre hadde jo vært å si/tilby at dere kommer tilbake etter tivoliet, ikke bare gni deg i henda og dra. Men vi vet jo ikke noe om tidsperspektivet her? Altså, hvis mormor hadde lovet ungene tivoli FØR overnattingsavtalen med farmor ble inngått synes jeg ikke det er det minste merkelig at hun tenker hun bør holde det hun har lovet ungene. Jeg er dog enig med røkla i at det kunne vært løst smidigere, men jeg synes ikke man kan kritisere mormor for å ville holde det hun har lovet ungene - gitt at dette var avtalt FØR overnatting ble avtalt. Synes for øvrig det er veldig rart at så mange mener det bare er å overse løftet som er gitt; mine unger hadde i hvert fall blitt knust om det hadde gått opp for dem at de hadde gått glipp av et mulig tivolibesøk (forutsetter at det er snakk om omreisende tivoli her, som bare er tilgjengelig en kort periode, ikke Tusenfryd elns som man kan dra på når som helst). Anonymkode: 649d9...ea7 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 10. september #95 Del Skrevet 10. september (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Men vi vet jo ikke noe om tidsperspektivet her? Altså, hvis mormor hadde lovet ungene tivoli FØR overnattingsavtalen med farmor ble inngått synes jeg ikke det er det minste merkelig at hun tenker hun bør holde det hun har lovet ungene. Jeg er dog enig med røkla i at det kunne vært løst smidigere, men jeg synes ikke man kan kritisere mormor for å ville holde det hun har lovet ungene - gitt at dette var avtalt FØR overnatting ble avtalt. Synes for øvrig det er veldig rart at så mange mener det bare er å overse løftet som er gitt; mine unger hadde i hvert fall blitt knust om det hadde gått opp for dem at de hadde gått glipp av et mulig tivolibesøk (forutsetter at det er snakk om omreisende tivoli her, som bare er tilgjengelig en kort periode, ikke Tusenfryd elns som man kan dra på når som helst). Anonymkode: 649d9...ea7 Det spiller ingen rolle når dette var avtalt. Man reiser ikke og henter barna når andre passer på de. Og det med selve avtalen med barna har vært påpekt av andre tidligere. Voksne mennesker inngår ikke avtaler med små barn. Avtalen inngås med foreldrene, slik at man vet det passer. Endret 10. september av Brunello 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #96 Del Skrevet 10. september Her synes jeg skylda blir lagt litt feil. Litt som når en bitter kone skal hate elskerinnen i stedet for egen mann. Det er mor til barnet som har sagt at mormor skal reise å hente barna hos farmor og farfar, siden hun tidligere hadde lovet tivolitur. Så kunne kanskje mormor bare droppet hele greia, men det normale ville vel vært at mor sa «neinei, ikke tenk på det. Nå koser de seg hos farmor og farfar. Tivoli kan dere ta en annen gang. Det går helt fint». Bare beklag deg, si du ikke tenkte, men nå i ettertid forstår at det ble veldig dumt og at det ikke skal gjenta seg. Dere er voksne mennesker, det høres ut som total overdrivelse å skulle bestemme over gjestelista til barnebarnets bursdag basert på noe så simpelt. Bursdagen er for barnet, ikke mormor, farmor og farfar. Anonymkode: 35b6d...d95 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 10. september #97 Del Skrevet 10. september Noe ved dette høres nok uheldig ut, men... For meg høres det ut som farmor og farfar lar deres situasjon med barna gå utover deg, og at de kanskje er en smule sjalu på deg. Situasjonen handler iallfall ikke hva som er best for barna. Synes det høres ut som et oppkok på tynt grunnlag. De har liksom funnet sin grunn til å være sur på deg, og da kjører de på med det. Her burde iallfall barnas foreldre bedrive fredsmegling, eventuelt si ifra om at nå er det nok. At du ikke får komme i en bursdag til et barnebarn pga dette er noe som barnas foreldre aldri burde godta. Så stor er ikke denne konflikten. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #98 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 21.06): Når det gjelder bursdager så har vi annenhver bursdag med barnebarna enten hos meg eller hos farmor og farfar. Og neste uke er det deres tur til å ha selskapet. Anonymkode: 4ab32...9e5 Det kan foreldrene løse ved å ha barnas bursdager hjemme og invitere dere alle sammen. Anonymkode: c1c3f...2c1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #99 Del Skrevet 10. september Sjuk farmor og farfar! Og dere som mener at måten de reagerer på, splitte familien på et av barnebarnas bursdag, ja dere er ikke noe særlig sprekere til sinns. Egoistiske mennesker som ikke prioriterer barnebarnas glede! Anonymkode: 43f91...bb6 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #100 Del Skrevet 10. september Henta du seriøst ungene?! Det er jo en helt sinnsyk ting å gjøre! Anonymkode: aa18e...b47 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå