Gå til innhold

Uro i familien etter misforståelse.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Smascha skrev (4 timer siden):

Har du snakka med farmor og farfar no, TS?

Direkte? ❤️ 

Eller går all kommunikasjon via dattera di, som gjengir det svigersonen din har snakka med sine foreldre om? 

Ts her❤️

Ja, har snakket med farmor og jeg skal ta en tur på hytta hennes i neste uke, bare vi to.

Hadde vært greit å fortelle akkurat deg hva samtalen gikk ut på, men du ser vel nivået på de andre «rådene» jeg har fått.

Anonymkode: 4ab32...9e5

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men ringte ikke din datter og sa i fra? Merkelig at hun ikke tok kontakt med farmor, som hun hadde lovet. Det er jo hun som burde legge seg flat. 

Anonymkode: 6a63f...3e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ts her❤️

Ja, har snakket med farmor og jeg skal ta en tur på hytta hennes i neste uke, bare vi to.

Hadde vært greit å fortelle akkurat deg hva samtalen gikk ut på, men du ser vel nivået på de andre «rådene» jeg har fått.

Anonymkode: 4ab32...9e5

Det var da volsomt til oferolle på deg...  KG kan være strenge mot folk, og det er ofte mye unødvendig. Men jeg synes ikke du har fått spesielt strenge eller urimelige svar! Du forteler en historie om at du har vært selvsentrert og brautene. For så å bli tilsynelatende fornærmet over at folk gir tilbakemelding på at du bør unskykde. Så nekter du å fortele noe om hva du gjør forbedre situasjoben eller vise noen vilje til å ta noe ansvar. I stede forteller du små dryp om at du arangerer bursdag før farmor og at du skal besøke farmor.... Hva trode du folk skule svare liksom? Når du viser null vilje til å minske konflikten er det jo ikke så rart du får kritik vel? Forventet du at vi skule aplauder at du tilsynelatende ikke gider å prøve å si unskyld en gang? Barnebarna dine fortjener at du prøver i det minste! Beklager om sanheten fornermer deg....

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Det var da volsomt til oferolle på deg...  KG kan være strenge mot folk, og det er ofte mye unødvendig. Men jeg synes ikke du har fått spesielt strenge eller urimelige svar! Du forteler en historie om at du har vært selvsentrert og brautene. For så å bli tilsynelatende fornærmet over at folk gir tilbakemelding på at du bør unskykde. Så nekter du å fortele noe om hva du gjør forbedre situasjoben eller vise noen vilje til å ta noe ansvar. I stede forteller du små dryp om at du arangerer bursdag før farmor og at du skal besøke farmor.... Hva trode du folk skule svare liksom? Når du viser null vilje til å minske konflikten er det jo ikke så rart du får kritik vel? Forventet du at vi skule aplauder at du tilsynelatende ikke gider å prøve å si unskyld en gang? Barnebarna dine fortjener at du prøver i det minste! Beklager om sanheten fornermer deg....

TS kommer til å ha en prat med farmor, full av unnskyldninger og "uheldige omstendigheter." Så blir det på overflaten venner, fordi farmor sannsynligvis er mer voksen, så går det kort tid før det igjen barker løs uten at TS skjønner noen ting.

Jeg synes også svarene her i tråden er ganske tydelig på sin plass, men hva vet vi, uutdannede kg`ere eller hva TS kalte oss for noen innlegg siden.

Anonymkode: ce75d...f24

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her.

Jeg ble advart mot å be om råd her inne. De som er mest aktive på forumet er blant de lavest utdannede og er dårligst på komplekse problemstillinger. De svarer først og er mest bombastiske.

lillevill, takk for bekreftelsen

Anonymkode: 4ab32...9e5

Og råd jeg har gitt til deg er å snakke med farmor, si unnskyld, og å møte henne på følelser. Du tenker det bekrefter at jeg er lavt utdannet? 

Det var DU som kommer med at dere nå vil feire separate bursdager. 

Hvem er lavpanna og lite dannet? Hvem har lav emosjonell IQ? Har jeg det bare fordi du ikke liker svarene mine? Jeg tror du liker at folk stryker med hårene og ikke mot. At folk helst er enig med deg, at det er greit at du og din datter utelater farmor. 

Men ja. Flott at du skal snakke med farmor. Jeg håper dere greier å være mer rettferdig med henne fremover og at dere slutter med å feire separat og at dere greier å være en familie. Farmor er også glad i barna. Og din datter er heldig som har to besteforeldre som er engasjerte. Det må hun lære seg å være mer takknemlig for. 

 

 

 

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS kommer til å ha en prat med farmor, full av unnskyldninger og "uheldige omstendigheter." Så blir det på overflaten venner, fordi farmor sannsynligvis er mer voksen, så går det kort tid før det igjen barker løs uten at TS skjønner noen ting.

Jeg synes også svarene her i tråden er ganske tydelig på sin plass, men hva vet vi, uutdannede kg`ere eller hva TS kalte oss for noen innlegg siden.

Anonymkode: ce75d...f24

Ja skulle gjerne vært flue på veggen og fått med meg den samtalen. Det er noen eldre damer som er ganske så dårlige på å ta til seg kritikk, også når de har vært ufine med andre. Jeg kjenner godt til typen. Lurer på hva ts planlegger å si til farmor. Og om hun greier å komme med en skikkelig beklagelse? Eller blir det bare bortforklaringer mon tro? 🤔 "jeg hadde lovet å ta de med på tivoli skjønner du." 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 14.29):

Hei.

Det har oppstått en situasjon jeg ikke veit hvordan jeg skal ordne opp i og trenger råd.

Jeg har en datter som jeg oppdro alene og er nært knyttet til. Hun er nå samboer med en kjekk mann og har to barn med han. Barnebarna er mine øyenstener og stolthet og jeg passer dem så ofte jeg kan. Det som har vært litt ekkelt er at barnebarna trekker til meg når vi er samlet med foreldrene til svigersønnen, noe som farmor synes er litt leit. Farmor og farfar har ved flere anledninger ønsket å ha mere besøk av barnebarna, men pga ulike årsaker er det jeg som passer de mest.

Forrige helg skulle farmor og farfar passe dem en hel helg, og på lørdagen kom jeg på at jeg har lovet å ta med barna på tivoli. Jeg ringte min datter og hun sa jeg kunne hente dem, ta dem med på tivoliet og levere dem tilbake. Da jeg hentet ungene ble besteforeldrene litt paff, men hentet sakene til ungene og sa de fikk tilbake en annen helg. Så jeg trodde at foreldrene til barna hadde avtalt at jeg skulle passe dem resten av helga av en eller annen grunn.

På søndag morgen fikk jeg er rasende telefon fra svigersønnen der han forlangte at barna skulle sendes hjem straks. Jeg fikk også vite at farmor hadde grått resten av kvelden etter at jeg hadde hentet barna og at farfar var rasende og hadde sverget på å aldri være i samme rom som meg noen gang.

Ser nå at dette er uheldige omstendigheter og misforståelser som ingen kunne noe for, men jeg skjønner nå at jeg ikke blir invitert på bursdagen til minsten neste helg hjemme hos farmor og farfar.

Min datter og samboer har prøvd å snakke med svigerforeldrene, men de har sagt klart ifra at det er opp til dem fra nå av hvordan de vil at forholdet til barnebarna blir. De kommer ikke til å be om overnattingsbesøk av barnebarna flere ganger når de får slike opplevelser.

 

Ufff, det ble langt og kronglete. Setter stor pris på råd om hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 4ab32...9e5

Dette suns jeg var utrolig dårlig gjort av deg!

Anonymkode: 65283...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (17 minutter siden):

Ja skulle gjerne vært flue på veggen og fått med meg den samtalen. Det er noen eldre damer som er ganske så dårlige på å ta til seg kritikk, også når de har vært ufine med andre. Jeg kjenner godt til typen. Lurer på hva ts planlegger å si til farmor. Og om hun greier å komme med en skikkelig beklagelse? Eller blir det bare bortforklaringer mon tro? 🤔 "jeg hadde lovet å ta de med på tivoli skjønner du." 

Jeg også. 

Tipper det er noe slik, og viderefulgt av noe ala "jeg beklager at du følte det var dumt." 

Det som er synd her, er jo at det er barna som blir skadelidende av dette. Og foreldrene til barna. En sånn drakamp går ikke over av seg selv, og det vil, på sikt, føre til mye gniss. 

Dessverre tror jeg ikke TS er typen til å forstå det, gitt både svarene i tråden her og det at det ble egen bursdag hos henne først. Litt passiv aggressiv straff til farmor, men som ingen kan "ta" henne på, all den tid hun bare vil svare at det var farmor som utelot henne, og hun ville jo bare feire og tilpasse seg disse uheldige omstendighetene eller noe i den duren. 

 

 

Anonymkode: ce75d...f24

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eller "jeg kan ikke kontrollere at ungene er så knyttet til meg vet du. Det er bare naturlig det, husk at jeg var alene med xx når hun var liten" 

Eller blir det "jeg forstpr du ble lei deg når jeg kom og tok med meg ungene når det var din helg og dere hadde planer. Det var tankeløst av oss. Det er viktig at de får like mye tid med farmor som med mormor" 

🤷

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 14.29):

Hei.

Det har oppstått en situasjon jeg ikke veit hvordan jeg skal ordne opp i og trenger råd.

Jeg har en datter som jeg oppdro alene og er nært knyttet til. Hun er nå samboer med en kjekk mann og har to barn med han. Barnebarna er mine øyenstener og stolthet og jeg passer dem så ofte jeg kan. Det som har vært litt ekkelt er at barnebarna trekker til meg når vi er samlet med foreldrene til svigersønnen, noe som farmor synes er litt leit. Farmor og farfar har ved flere anledninger ønsket å ha mere besøk av barnebarna, men pga ulike årsaker er det jeg som passer de mest.

Forrige helg skulle farmor og farfar passe dem en hel helg, og på lørdagen kom jeg på at jeg har lovet å ta med barna på tivoli. Jeg ringte min datter og hun sa jeg kunne hente dem, ta dem med på tivoliet og levere dem tilbake. Da jeg hentet ungene ble besteforeldrene litt paff, men hentet sakene til ungene og sa de fikk tilbake en annen helg. Så jeg trodde at foreldrene til barna hadde avtalt at jeg skulle passe dem resten av helga av en eller annen grunn.

På søndag morgen fikk jeg er rasende telefon fra svigersønnen der han forlangte at barna skulle sendes hjem straks. Jeg fikk også vite at farmor hadde grått resten av kvelden etter at jeg hadde hentet barna og at farfar var rasende og hadde sverget på å aldri være i samme rom som meg noen gang.

Ser nå at dette er uheldige omstendigheter og misforståelser som ingen kunne noe for, men jeg skjønner nå at jeg ikke blir invitert på bursdagen til minsten neste helg hjemme hos farmor og farfar.

Min datter og samboer har prøvd å snakke med svigerforeldrene, men de har sagt klart ifra at det er opp til dem fra nå av hvordan de vil at forholdet til barnebarna blir. De kommer ikke til å be om overnattingsbesøk av barnebarna flere ganger når de får slike opplevelser.

 

Ufff, det ble langt og kronglete. Setter stor pris på råd om hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 4ab32...9e5

Her må du tenke på hvordan du ville opplevd en motsatt situasjon ? 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 17.29):

Jeg synes din oppførsel har vært hårreisende her.

Men er det virkelig absolutt ingen andre enn meg som reagerer på at farmor og far velger si at de ikke ønsker invitere barnabarna mer på overnatting nå?? Eller at farmor og farsfar skal ha bursdagen hjemme hos seg, og hvis bursdagen skal feires i barnebarnets hjem så vil de ikke komme?? Altså?? Hva faen?

Helt greit at de er sure og forbanna på mormor, helt greit at de er såret over barnemors oppførsel, men å seriøst straffe barnebarna ved å nekte komme i bursdagen hvis de ikke får ha den hos seg?

Anonymkode: a6244...bad

Helt enig med deg. Og det er faktisk også hårreisende at ts skal stenges ute fra barnebarnas bursdager. Ikke greit! 

Anonymkode: 1c4d9...c03

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 14.29):

Hei.

Det har oppstått en situasjon jeg ikke veit hvordan jeg skal ordne opp i og trenger råd.

Jeg har en datter som jeg oppdro alene og er nært knyttet til. Hun er nå samboer med en kjekk mann og har to barn med han. Barnebarna er mine øyenstener og stolthet og jeg passer dem så ofte jeg kan. Det som har vært litt ekkelt er at barnebarna trekker til meg når vi er samlet med foreldrene til svigersønnen, noe som farmor synes er litt leit. Farmor og farfar har ved flere anledninger ønsket å ha mere besøk av barnebarna, men pga ulike årsaker er det jeg som passer de mest.

Forrige helg skulle farmor og farfar passe dem en hel helg, og på lørdagen kom jeg på at jeg har lovet å ta med barna på tivoli. Jeg ringte min datter og hun sa jeg kunne hente dem, ta dem med på tivoliet og levere dem tilbake. Da jeg hentet ungene ble besteforeldrene litt paff, men hentet sakene til ungene og sa de fikk tilbake en annen helg. Så jeg trodde at foreldrene til barna hadde avtalt at jeg skulle passe dem resten av helga av en eller annen grunn.

På søndag morgen fikk jeg er rasende telefon fra svigersønnen der han forlangte at barna skulle sendes hjem straks. Jeg fikk også vite at farmor hadde grått resten av kvelden etter at jeg hadde hentet barna og at farfar var rasende og hadde sverget på å aldri være i samme rom som meg noen gang.

Ser nå at dette er uheldige omstendigheter og misforståelser som ingen kunne noe for, men jeg skjønner nå at jeg ikke blir invitert på bursdagen til minsten neste helg hjemme hos farmor og farfar.

Min datter og samboer har prøvd å snakke med svigerforeldrene, men de har sagt klart ifra at det er opp til dem fra nå av hvordan de vil at forholdet til barnebarna blir. De kommer ikke til å be om overnattingsbesøk av barnebarna flere ganger når de får slike opplevelser.

 

Ufff, det ble langt og kronglete. Setter stor pris på råd om hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 4ab32...9e5

Kunne du ikke sagt at du skal bare ha de med på tivoli som avtalt, at ingen har avtalt noe om overnatting med deg? 

Måtte du absolutt holde den avtalen når de allerede var hos andre besteforeldre? 

Anonymkode: afafb...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (9 timer siden):

Og råd jeg har gitt til deg er å snakke med farmor, si unnskyld, og å møte henne på følelser. Du tenker det bekrefter at jeg er lavt utdannet? 

Det var DU som kommer med at dere nå vil feire separate bursdager. 

Hvem er lavpanna og lite dannet? Hvem har lav emosjonell IQ? Har jeg det bare fordi du ikke liker svarene mine? Jeg tror du liker at folk stryker med hårene og ikke mot. At folk helst er enig med deg, at det er greit at du og din datter utelater farmor. 

Men ja. Flott at du skal snakke med farmor. Jeg håper dere greier å være mer rettferdig med henne fremover og at dere slutter med å feire separat og at dere greier å være en familie. Farmor er også glad i barna. Og din datter er heldig som har to besteforeldre som er engasjerte. Det må hun lære seg å være mer takknemlig for. 

 

 

 

Ts her.


Min siste setning i hovedinnlegget var: Ufff, det ble langt og kronglete. Setter stor pris på råd om hva jeg skal gjøre.

Hva var det du ikke skjønte?

 

Anonymkode: 4ab32...9e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts her.


Min siste setning i hovedinnlegget var: Ufff, det ble langt og kronglete. Setter stor pris på råd om hva jeg skal gjøre.

Hva var det du ikke skjønte?

 

Anonymkode: 4ab32...9e5

Jeg tror jeg begynner å forstå hvorfor farmor er så lei seg og hvorfor folk i familien ringer deg og er fly forbannet. 

Du får gode råd, og unngår å svare, plutselig skriver du at dere skal feire separate bursdager og kaller folk her lavt utdannet, og nå lar du være å respondere når du får en reaksjon. Du gjør åpenbart som du vil, og når noen reagerer på oppførselen, så tar du ikke ansvar for dine handlinger. 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ts her.


Min siste setning i hovedinnlegget var: Ufff, det ble langt og kronglete. Setter stor pris på råd om hva jeg skal gjøre.

Hva var det du ikke skjønte?

 

Anonymkode: 4ab32...9e5

Jeg håper du tar til deg rådet under og sier det som står i siste setning :

lillevill skrev (9 timer siden):

Ja eller "jeg kan ikke kontrollere at ungene er så knyttet til meg vet du. Det er bare naturlig det, husk at jeg var alene med xx når hun var liten" 

Eller blir det "jeg forstpr du ble lei deg når jeg kom og tok med meg ungene når det var din helg og dere hadde planer. Det var tankeløst av oss. Det er viktig at de får like mye tid med farmor som med mormor" 

🤷

Jeg er også litt redd for at du sier noe om at det ikke var noens feil, og det vil ikke bedre situasjonen.

Anonymkode: 99149...997

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en gjeng med "galne" voksne. 🤪

Visste du at barnebarna ble passet av farmor og farfar når du hentet de for tivoli? Om ikke, så burde du jo ha fått beskjed, at tivoli må bli en annen helg.

Om du kom på døren, for å hente barnebarna, så burde du ha sagt det var en misforståelse, og gått igjen, uten barna med.

At farmor hadde grått hele kvelden, rasende telefon fra svigersønn høres voldsomt ut.

Kunne du tatt en tur til svigerforeldre og snakket med de. Dere er jo alle viktige i barnas liv.

Anonymkode: dcb80...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lillevill skrev (1 time siden):

Jeg tror jeg begynner å forstå hvorfor farmor er så lei seg og hvorfor folk i familien ringer deg og er fly forbannet. 

Du får gode råd, og unngår å svare, plutselig skriver du at dere skal feire separate bursdager og kaller folk her lavt utdannet, og nå lar du være å respondere når du får en reaksjon. Du gjør åpenbart som du vil, og når noen reagerer på oppførselen, så tar du ikke ansvar for dine handlinger. 

Det er ta ikke ts som sørget for separate bursdager.. 

Her var det mye tart. 

Altså, i bunn og grunn er ingen ting av dette ts sin feil. Her er det mor og far til barna som har gjort feil ved å be mormor passe mer enn farmor og farfar, samt mor som burde ha gitt tydeligere beskjed til farmor og farfar om at ungene kun skulle på tivoli med mormor og så tilbake til dem. 

Altså, voksne mennesker som begynner å true med at barnabarn ikke skal få overnatte hos dem mer, og at de aldri igjen vil se mormor på felles familiesammenkomster for noe mormor ikke kan noe for(og spar meg at mormor tror hun eier barnebarna. Hvor ofte er det egentlig at mormor og farmor snakker sammen? De er fra to ulike deler av barnas familie og det er ikke særlig vanlig at de omgås. Så her er det deres barn som har ansvaret), vitner om ikke helt stabile voksne. Så dersom dette er reaksjonsmønster til farmor når ting ikke går hennes vei er det best at barnebarna skjermes fra utbruddene hennes. 

Anonymkode: 29c70...b8c

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Her er det en gjeng med "galne" voksne. 🤪

Visste du at barnebarna ble passet av farmor og farfar når du hentet de for tivoli? Om ikke, så burde du jo ha fått beskjed, at tivoli må bli en annen helg.

Om du kom på døren, for å hente barnebarna, så burde du ha sagt det var en misforståelse, og gått igjen, uten barna med.

At farmor hadde grått hele kvelden, rasende telefon fra svigersønn høres voldsomt ut.

Kunne du tatt en tur til svigerforeldre og snakket med de. Dere er jo alle viktige i barnas liv.

Anonymkode: dcb80...d82

Dette.. 

 

Anonymkode: 29c70...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 8.18):

Jeg blir «bare» farmor- og kjenner at jeg gruer meg litt til sånne mormorer. 
 

 

Anonymkode: 2bd8f...d1d

Her er er det farmor som har oppført seg slik som ts i alle år, nettopp fordi hun er livredd for å ikke være nr 1 i livet til barnebarna. Det har medført så mange rare situasjoner og mye manipulering fra farmors side, selv om de har hatt ungene mest og bodd nærmest. Hun og svigerfar har heller ikke unnlatt seg fra å gå direkte på ungene for å få viljen sin i alt. Så nå er jeg  og mannen skilt etter over 20 år. Mye pga dette og at mannen min ikke klarer å se noe feil med oppførselen til sine foreldre. Jeg blir kvalm av alt jeg har måtte utstå i så mange år. 

Anonymkode: 64078...ce6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Her er det en gjeng med "galne" voksne. 🤪

Visste du at barnebarna ble passet av farmor og farfar når du hentet de for tivoli? Om ikke, så burde du jo ha fått beskjed, at tivoli må bli en annen helg.

Om du kom på døren, for å hente barnebarna, så burde du ha sagt det var en misforståelse, og gått igjen, uten barna med.

At farmor hadde grått hele kvelden, rasende telefon fra svigersønn høres voldsomt ut.

Kunne du tatt en tur til svigerforeldre og snakket med de. Dere er jo alle viktige i barnas liv.

Anonymkode: dcb80...d82

Jaja Kansje er de galne men voksne har også følelser. Farmor gråt da ikke forran barnebarna akkurat. Men farmor er da lei seg fordi hun ikke får like god kontakt med barnebarna og hun ser at mor og mormor "ikke bryr seg" det må jo være vondt. 

Farmor føler jo at hun blir utelatt og at svigerdatter prioriterer sin mor. Det gjør hun jo. Og så kommer mormor å henter ungene når farmor passer, uten å avtale med farmor. Kansje hadde de planer for kvelden. Farmor som ønsker bedre tilknytning med barna hadde sikkert tanker om hyggelige ting de skal gjøre. 

Hun ser jo selv at farmor gjerne vil få god kontakt med barnebarna. Vil det ikke være naturlig og merke det da? Voksne damer med litt livserfaring ser jo det. Mormor er jo selv glad i barnebarna og kan se at farmor strever litt. 

Jeg synes det er så leit at de ikke snakker sammen og bryr seg om hverandre og kan si at du ble lei deg når jeg hentet barnebarna npr du skulle passe og det fordtår jeg. Det var urettferdig og fra nå av skal jeg planlegge bedre.

Klart at mormor vil at farmor får like god kontakt med barnebarna.. Eller? 

Det er jo naturlig at en datter spør sin mor om pass i større grad enn svigermor om svigermor ikke ønsker å passe. Men det er jo ikke tilfellet her. Her er det mange besteforeldre som elsker å være sammen med barnebarna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...