Gå til innhold

Hva slags konsekvenser gir dere når barnet får anmerkning på skolen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For slik oppførsel hadde det blitt konsekvenser her hjemme. Man bråker ikke i timen, og man svarer ikke lærerne frekt! Ville spurt om ungdommens versjon av det hele og tatt det derfra. Hadde forventet at det ikke skjedde igjen, og gjort det krystallklart at man respekterer lærerne, og også klassemiljøet. 
Hadde det skjedd igjen hadde mobilen blitt fjernet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 år, bråker mye og svarer lærer. Altså, de er jo proppfulle av hormoner og følelser og tanker i den alderen der. Jeg hadde ikke gitt noen straff som i å ta fra ungdommen «goder» eller gi husarrest eller noe sånt, men det er jo åpenbart ikke greit å svare læreren på en ufin måte. Så vi hadde jo pratet om det hjemme, helt klart. Dersom det fortsetter i samme bane så får man jo ta det da, men jeg ville kanskje ha bedt om et møte med lærer og at vi snakket mer om det. 
Folk sier at man ikke skal være «kompis» med barna sine, men jeg har selv en på 19 år og jeg har kommet langt med å anerkjenne og respektere ungen. Det har aldri vært behov for «straff», men det er klart at de tester og strekker grenser, og det skal de jo gjøre også i den alderen. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: e8973...54e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...