Gå til innhold

Er 168 høyt på dame?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før selv jeg er helt passelig. Datet en på 1.92 og han var temmelig høy, ikke vant til den høyden. Hab syntes jeg var lita. Hva syntes dere ? Veier 61. 

Anonymkode: 3ab35...0c7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😅jeg er kvinne og 178.  Skal man kan kalle 168 høyt?? 

Anonymkode: 3b3fe...2d0

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😅jeg er kvinne og 178.  Skal man kan kalle 168 høyt?? 

Anonymkode: 3b3fe...2d0

Okei, men hva kalles høyt da? Ei på 1.55 syntes jeg er høy igjen. Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men hva kalles høyt da? Ei på 1.55 syntes jeg er høy igjen. Ts 

Det skal kalles middels… gjennomsitts høyden på norske kvinner er 167 så du er temmelig innafor og ordinær

• Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 178 og synes ikke jeg er spesielt høy.

Anonymkode: 43956...3fe

Men det er du faktisk til kvinne å være

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si du er litt over gjennomsnittlig høy, men HØY er du ikke. Gjennomsnittet ligger på rundt 165 cm for kvinner tror jeg. Men hvis du spør hva folk personlig mener, kommer det helt an på deres egen høyde, og da blir spørsmålet håpløst å få et godt svar på. For meg er du høy, men for meg er mange høye.

Anonymkode: 262f1...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 178 og synes ikke jeg er spesielt høy.

Anonymkode: 43956...3fe

Jo, du er det hvis du er kvinne.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vil si du er litt over gjennomsnittlig høy, men HØY er du ikke. Gjennomsnittet ligger på rundt 165 cm for kvinner tror jeg. Men hvis du spør hva folk personlig mener, kommer det helt an på deres egen høyde, og da blir spørsmålet håpløst å få et godt svar på. For meg er du høy, men for meg er mange høye.

167,1 er gjennomsnittet for kvinner i Norge 

Anonymkode: 00aa3...aca

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittet i Norge er 1,67.

Du er verken lav eller høy, tenker jeg. 

Du skriver at du er 61kg. Det er i underkant av gjennomsnittet på denne høyden, så da framstår du kanskje ikke som «stor» i kroppen for en høy mann. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittenpånitten skrev (19 minutter siden):

Gjennomsnittet i Norge er 1,67.

Du er verken lav eller høy, tenker jeg. 

Du skriver at du er 61kg. Det er i underkant av gjennomsnittet på denne høyden, så da framstår du kanskje ikke som «stor» i kroppen for en høy mann. 

61 kg er da virkelig ikke i underkant? Det er helt normalt. 

Anonymkode: e66d8...cfa

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jo, du er det hvis du er kvinne.

Er selv på samme høyde og føler meg heller ikke spesielt høy. Vi vet jo at vi er over snittet og at vi på ingen måte er lave, men spesielt høy er det vel innafor at en ikke føler seg? Det er da ikke så spesielt med kvinner på 175-180cm? Kvinner godt over 180 cm er jeg enig i at spesielt høye, men selv der tror jeg kvinnene føler det ulikt. Er man store og litt maskuline gir det et helt annet uttrykk enn om man er tynn/slank og høy kvinne. Mange som sliter med å finne seg partner om de både er spesielt høye og i tillegg litt stor i kroppsformen for øvrig. Selv ser jeg daglig mange kvinner som er både like høye og også høyere enn meg selv, men sjelden jeg tenker at noen er spesielt høye. Når jeg tenker det er de oppsiktsveiende høye og de er det faktisk ikke så veldig mange av. Men altså, dette er selvsagt individuelt hvordan man ser det. For ei på 140 cm blir jeg muligens en kjempe. Og nei, jeg benekter altså ikke at vi er over snittet, men jeg synes ikke 175-180 på en dame er mer spesielt enn en mann på 185-190 cm. Jeg tenker menn er spesielt høye når de er over 2 m. Men det er mine referanser og andre må gjerne se det annerledes uten at jeg påstår at de tar feil. Mener bare dette varierer (mulig ut fra ens egen høyde?).

Anonymkode: 79f1e...846

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på dates og på søk etter type, unngikk jeg alle menn over 185 cm. Forskjellen hadde blitt altfor stor. Jeg er 163 cm 

Anonymkode: dfe24...4bf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil si at du er «midt i mellom», verken lav el høy. Jeg selv er 179 cm og min søster 182 cm og mamma «bare» 175 cm. Vi er jo damer som er forholdsvis høye. 

Anonymkode: 8bfe5...be8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke høyt, er vel til og med gjennomsnittet for ei norsk dame. Hva har vekten din med høyden å gjøre? 

Anonymkode: 4e641...aa6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Før selv jeg er helt passelig. Datet en på 1.92 og han var temmelig høy, ikke vant til den høyden. Hab syntes jeg var lita. Hva syntes dere ? Veier 61. 

HVORFOR I HIMMELENS NAVN SVARER DERE SÅNN TROLLING? Alle vet jo at høye kvinner, storforlangende mødre på fly, sykepleiere og uføre er noe av det som skaper mest baluba på kg. IKKE GÅ PÅ DA, folkensssss!!! 🙄

Anonymkode: 723ce...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 165. Til hverdags så føler jeg meg lav. Men noen ganger så føler jeg med sånn passelig. Når jeg snakker med folk som er litt lavere enn meg. Men føler ikke jeg møter så mange som er lavere enn meg. 

Anonymkode: 3c4f2...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...