AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #21 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De er engangs, så kan du ta med. En mann som tok med et handkle eller en kaffekopp, derimot, ville jeg ikke vært i et forhold med. Anonymkode: f3f61...306 Fordi han da også er bankraner? Jeg etterlyste logikken i at en som drar en liten hvit løgn også er en storløgner om viktige ting. .. det eneste du klarte å få med deg var det om hotelltøflene... 🤡 Anonymkode: 9c08f...44d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #22 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjør ikke alle dette? Vil du heller at han skal være ærlig og si at han ikke har lyst til å treffe deg akkurat i dag? Ville du virkelig tatt det på strak arm..? Anonymkode: 55084...0e0 Skikkelige mennesker holder en avtale når en annen person har holdt av tiden, og gleder seg. Selv om dørstokkmila er litt lang. Neste gang er det TS som gleder seg, har planlagt antrekk og mulig takket nei til en annen avtale, for så å få melding om at typen er "syk" fordi han heller vil ligge på sofaen og se sport den kvelden. Anonymkode: f3f61...306 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #23 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi han da også er bankraner? Jeg etterlyste logikken i at en som drar en liten hvit løgn også er en storløgner om viktige ting. .. det eneste du klarte å få med deg var det om hotelltøflene... 🤡 Anonymkode: 9c08f...44d Nei. Fordi det er smålig å stjele fra hotellrom, og smålige mennesker takler jeg ikke. Påstanden om storløgner svarte jeg ikke på, for den kom jeg ikke med, se hva jeg siterte. Anonymkode: f3f61...306 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #24 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veldig umandig å ikke bare kunne si til en venn at han ikke orker/ har lyst likevel. De fleste normale mennesker er såpass sjelden syke at man som regne skjønner at det er bløff. Anonymkode: 56090...278 Trenger ikke være skikkelig syk og sengeliggende for å melde avbud. De fleste er vel av og til uvel, har vondt i hodet, og lignende, som ikke er så alvorlig. Det gjør likevel at man er såpass uopplagt at man heller vil være hjemme enn å dra ut på noe. Anonymkode: a8250...5eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 9. september 2024 #25 Del Skrevet 9. september 2024 Min erfaring med folk som lyver er at det er hauger av problemer som følger med. De første løgnene var små og lette å unnskylde. Så eskalerte adferden sakte derfra. Så jeg ser i dag svært alvorlig på selv små løgner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #26 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han og kompisen hadde planer men han sa til meg han ikke orka likevel pga ville bare være hjemme, så han ringte kompisen og sa han var syk (han var ikke det). Jeg var der når det skjedde, vet han var trøtt (men var ikke syk liksom) Vet det ikke angår meg men tenkte kanskje det blir meg han lyver for neste gang? 🤔 😅 Anonymkode: c80f5...578 Herregud. Anonymkode: 1f6a3...5ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #27 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Trenger ikke være skikkelig syk og sengeliggende for å melde avbud. De fleste er vel av og til uvel, har vondt i hodet, og lignende, som ikke er så alvorlig. Det gjør likevel at man er såpass uopplagt at man heller vil være hjemme enn å dra ut på noe. Anonymkode: a8250...5eb Ikke jeg. Har jeg en avtale så holder jeg den. Er det veldig løs og halvveis avtale, så kan jeg eventuelt si fra hvis jeg ikke har lyst og spør om vi kan ta det en annen dag. Men jeg sier ikke at jeg er syk. Og «sliten og uopplagt» - herregud. Du burde ikke kjenne etter så veldig! Anonymkode: 56090...278 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #28 Del Skrevet 9. september 2024 Det er ikke løgn-løgn, en hvit løgn dersom man ikke vil delta på noe. Det er like mye for å ikke virke frekk mot den som har invitert deg, det er liksom hyggeligere å ha en grunn enn å bare si jeg vil ikke. Dette har jeg gjort mange ganger, og kommer til å gjøre igjen 😊 Anonymkode: bd051...18b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #29 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke løgn-løgn, en hvit løgn dersom man ikke vil delta på noe. Det er like mye for å ikke virke frekk mot den som har invitert deg, det er liksom hyggeligere å ha en grunn enn å bare si jeg vil ikke. Dette har jeg gjort mange ganger, og kommer til å gjøre igjen 😊 Anonymkode: bd051...18b Hadde du også syntes det var ok om kjæresten din gjorde dette mot deg? Hvordan man behandler venner sier mye om en person... Anonymkode: f3f61...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #30 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han og kompisen hadde planer men han sa til meg han ikke orka likevel pga ville bare være hjemme, så han ringte kompisen og sa han var syk (han var ikke det). Jeg var der når det skjedde, vet han var trøtt (men var ikke syk liksom) Vet det ikke angår meg men tenkte kanskje det blir meg han lyver for neste gang? 🤔 😅 Den er godkjent. Bedre å si syk, enn at kompisen føler seg dårlig ved at han siet at han ikke er så interessert i bytur med han i dag. Anonymkode: b79d2...0dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #31 Del Skrevet 9. september 2024 Hvis man aldri tar hensyn til kroppen sin når man er sliten/ trøtt så vil man garantert bli syk. Man kan være sliten og trøtt i dagene før det bryter ut sykdom også. Å bare si at man ikke orker å treffes likevel uten noen grunn er mer uhøflig. Da er det lett å tro for den andre at personen ikke VIL møtes, har funnet noe mer interessant å gjøre eller lignende. Man vil jo ikke såre den andre. Når det er sagt syns jeg ikke man bør gjøre dette ofte, og forsøke å ikke legge flere avtaler enn man orker å holde så langt det lar seg gjøre. Anonymkode: 86929...b20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #32 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde du også syntes det var ok om kjæresten din gjorde dette mot deg? Hvordan man behandler venner sier mye om en person... Anonymkode: f3f61...306 Dette hadde ikke jeg brydd meg om 😊 Jeg er selv normalt sett hyggelig og grei, og lyver ikke om ting som har betydning. Stiller opp for vennene mine, og de stiller opp for meg. Dette er en hvit løgn, de får den sosial biten av verden til å gå rundt 😊 Anonymkode: bd051...18b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #33 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Skikkelige mennesker holder en avtale når en annen person har holdt av tiden, og gleder seg. Selv om dørstokkmila er litt lang. Neste gang er det TS som gleder seg, har planlagt antrekk og mulig takket nei til en annen avtale, for så å få melding om at typen er "syk" fordi han heller vil ligge på sofaen og se sport den kvelden. Anonymkode: f3f61...306 Jeg er ikke en peoplepleaser som alltid setter andres behov foran mine egne. Og ønsker heller ikke at mine venner skal ofre seg for å ikke såre meg. Jeg forstår godt at man kan ha lyst å treffes, men også være sliten og trenge hvile. Jeg personlig er nok mer ærlig enn kjæresten ved at jeg forklarer grunnen og kanskje derfor vet jeg at alle ikke tar dette så godt. Overraskende mange vil prøve å overtale deg til å bli med allikevel. Er du "syk" slipper du det maset AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde du også syntes det var ok om kjæresten din gjorde dette mot deg? Hvordan man behandler venner sier mye om en person... Anonymkode: f3f61...306 Hadde vært helt ok for meg. Anonymkode: 55084...0e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #34 Del Skrevet 9. september 2024 Jeg synes dette er et minus, men ikke en dealbreaker. Anonymkode: d48ee...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #35 Del Skrevet 9. september 2024 En sånn type "løgn" er jo nesten ikke løgn engang.... Han orket ikke, men følte det var enklere å si han var syk enn å forklare at han faktisk bare ikke orket, for å slippe diskusjon eller at kompisen skulle føle det kjipt. Ja, han burde kanskje bare stått i at han ikke orket, men det er ofte enklere å si man er syk for å slippe sure miner og diskusjoner. Jeg vil tro vi er MANGE som har valgt den løsningen en gang eller tre i løpet av livet. Stolt av det? Ikke nødvendigvis, men ikke en graverende løgn i mine øyne... Vil heller at folk avlyser med meg enn å tenke at det er et ork å være sammen med meg, så får de velge den grunnen de selv ønsker! Anonymkode: 60544...77a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #36 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hadde du også syntes det var ok om kjæresten din gjorde dette mot deg? Hvordan man behandler venner sier mye om en person... Anonymkode: f3f61...306 Jeg synes det er lettere å si til kjæresten "vettu, jeg gidder ikke dra ut i dag, kan vi ikke bare ligge på sofaen i pysjen i stedet?" Anonymkode: f23d1...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MollyJones Skrevet 9. september 2024 #37 Del Skrevet 9. september 2024 Se filmen "The invention of lying" - der ingen lyver noengang. Den gir et litt artig perspektiv på å lyve. Dette går litt på verdier - for noen er det å være ærlig en mer aktet verdi enn å ikke såre andre. Det er fordeler og ulemper med begge type mennesker - så må du velge hva som er viktig for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 9. september 2024 #38 Del Skrevet 9. september 2024 Det var da en ekstremt uskyldig løgn. Jeg har også sagt at jeg ikke føler meg helt i form når det har vært ting jeg ikke har giddet. Det er da bedre enn å si «nei, jeg gidder ikke å komme på bursdagsfesten din». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #39 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke en peoplepleaser som alltid setter andres behov foran mine egne. Og ønsker heller ikke at mine venner skal ofre seg for å ikke såre meg. Jeg forstår godt at man kan ha lyst å treffes, men også være sliten og trenge hvile. Jeg personlig er nok mer ærlig enn kjæresten ved at jeg forklarer grunnen og kanskje derfor vet jeg at alle ikke tar dette så godt. Overraskende mange vil prøve å overtale deg til å bli med allikevel. Er du "syk" slipper du det maset Hadde vært helt ok for meg. Anonymkode: 55084...0e0 Det er ikke "sliten og trenger hvile". Det er en gidder-ikke mentalitet. Der man ser på alle avtaler som tentative. Fordi eget ego er det viktigste. Til slutt sitter man da igjen ganske alene. For jeg skal love at jeg ikke lenger avtaler noe som helst med de der jeg vet det er en viss sannsynlighet for å få en "syk i dag" melding, når jeg har gledet meg til å gå ut og spise, eller finne på noe, mulig også sagt nei til en annen avtale. Og fra en kjæreste ville det ikke vært aktuelt overhodet å finne seg i å bli løyet til på den måten. Anonymkode: f3f61...306 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #40 Del Skrevet 9. september 2024 Melus skrev (27 minutter siden): Det var da en ekstremt uskyldig løgn. Jeg har også sagt at jeg ikke føler meg helt i form når det har vært ting jeg ikke har giddet. Det er da bedre enn å si «nei, jeg gidder ikke å komme på bursdagsfesten din». Utrolig gøy når venninna di sitter der med halvparten av gjestene hun har forventet, og kjøpt inn mat til.... Anonymkode: f3f61...306 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå