Gå til innhold

Vet dyr at de skal dø?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt så mye på dette. Hadde en spesiell opplevelse med hesten min før den måtte avlives pga kolikk. Hun lå i boksen, og mens vi ventet på veterinæren som skulle komme og avlive så satt jeg meg ned sammen med henne og gråt. Da så hun på meg å la hun mulen i fanget mitt, akkurat som hun ville si hadet. Sånn ble vi sittende lenge og fikk tatt farvel.

Anonymkode: a0839...6d9

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De forstår veldig mye ❤️ De vet nok godt at de er veldig syk for eksempel. 

Anonymkode: c5c0d...ad9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter gjemmer seg bort når de er syke, og jeg tror det er derfor.

Anonymkode: 8f5f7...ac3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsto kanskje ikke at den skulle dø, men den forsto at noe spesielt skulle skje, og det gjorde den usikker. Da var du en trygghet for den.

Anonymkode: 4fae0...c25

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Katter gjemmer seg bort fordi de vil unngå å bli tatt av predatorer. Det er et naturlig instinkt, for å beskytte seg når de er svake.

Dyr forsøker i det lengste også å skjule at de er syke/svake, for de syke og svake individene er de første som blir luket bort i naturen. Derfor kan for eksempel en katt skrante ganske lenge før den ikke klarer å skjule det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Katter gjemmer seg bort fordi de vil unngå å bli tatt av predatorer. Det er et naturlig instinkt, for å beskytte seg når de er svake.

Dyr forsøker i det lengste også å skjule at de er syke/svake, for de syke og svake individene er de første som blir luket bort i naturen. Derfor kan for eksempel en katt skrante ganske lenge før den ikke klarer å skjule det lenger.

Syke og døende katter kan gjemme seg bort for å dø. Det er derfor veterinærer gir beskjed til de som har utekatter om å ikke lenger slippe ut en katt som helt tydelig er veldig syk og ikke har lenge igjen å leve.

Anonymkode: 3847e...0b5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Predatorer? Hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Predatorer? Hva er det?

Det er ikke så vanskelig å gjette seg til, er det? Hvis du hadde fått en million kroner for å gjette riktig tror du at du hadde klart det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Predatorer? Hva er det?

Rovdyr.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dyr vet at de skal dø når de dør naturlig. Men ikke ved avlivning. Dog merker dyrene på eierne at det er noe spesielt som skjer, og at eierne gjerne er nedbrutt og trist, som igjen gjør at dyret søker til eieren i sine siste sekund. 

Jeg har hørt historier der dødssyke hunder har kommet bort til eieren og lagt seg på siden av eller på fanget til eieren, for så ta sine siste pust gjennom naturlig død.

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (15 timer siden):

Tror dyr vet at de skal dø når de dør naturlig. Men ikke ved avlivning. Dog merker dyrene på eierne at det er noe spesielt som skjer, og at eierne gjerne er nedbrutt og trist, som igjen gjør at dyret søker til eieren i sine siste sekund. 

Jeg har hørt historier der dødssyke hunder har kommet bort til eieren og lagt seg på siden av eller på fanget til eieren, for så ta sine siste pust gjennom naturlig død.

Må legge til at hesten min allerede var døende når vi satt der sammen. Ventet på veterinæren for at hun ikke skulle ha vondt lenger enn nødvendig. Veterinæren sa hun kunne dødd i løpet av natten og kunne ikke la henne ligge og pines slik i muligens flere timer, så det var en naturlig prosess i utgangspunktet❤️ 

Anonymkode: a0839...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig stor forskjell på dyret når det blir avlivet pga. smerter eller skader og vet de skal dø kontra et dyr som kanskje ikke har vondt, men allikevel må avlives hvertfall... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...