Gå til innhold

Kjøpe nye tursko til sønnen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser de unge har terrengsko og vi gamle har fjellstøvler. 

Ingen går i armyboots eller jaktstøvler på tur.

Anonymkode: 9ab9b...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Friluftsliv på ungdomsskolen? Er ikke snakk om ekstremt mange timer utendørs på et år. Vi er en veldig aktiv turfamilie, kun en av oss har *tursko*, man klarer seg veldig fint enten med joggesko eller støvler. Så med mindre ungen er på tur i helgene og i ferier ville jeg heller ikke kjøpt egne dyre sko bare for et lite fag. Om det er typ friluftslinje på vgs eller fhs er det noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville i alle fall ikke kjøpt billige tursko, da er det garantert bedre å bruke ferdiginngåtte joggesko! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt nye sko til gutten. Er det en ting det faget trenger så er det gode sko og riktig yttertøy da de er ute i all slags vær, og på turer som fort kan ta hele dagen og noen ganger over helg, i hvertfall på skolen her (timene blir avspasert når det passer i løpet av skoleåret). Så lenge økonomien tilsier det, hadde jeg bare tatt med gutten og kjøpt nye sko, du får fint gode tursko til under 1000 lappen om det er det om å gjøre, og så hadde jeg latt mannen være sur når han hadde funnet det ut.

Anonymkode: 3739a...e57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken størrelse bruker han? Har et par svarte HellyHansen turstøvler her som er brukt på en kort tur, og som jeg hadde tenkt å gi til gjenbruk-butikken. Kan leveres neste helg hvis dere bor på strekningen Sogndal-Stavanger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelige sko må man ha uansett hva man gjør og da kjøper man selvsagt nye til den som skal ha de.

Synes denne samboeren din er skikkelig rar som ikke vil prioritere skikkelige sko til tenåringen deres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja han trenger å få egne tursko.

Viktig med godt fottøy. Å gå med for små sko kan gi varige skader i foten som gutten må leve med resten av livet fordi samboer skulle spare penger på sønnen sin.

Samboers gamle og slitte sko synes jeg han kan beholde selv fremfor å prøve å prakke de på sønnen sin.

Anonymkode: ce9dc...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flaut at du ikke bare kan gå og kjøpe inn sko til sønnen din fordi mannen et gjerrig ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ting man ikke skal være gjerrig på, så er det fottøy. Og da mener jeg ikke at man kjøper dyrt og fancy, men at man sjekker litt rundt og kjøper noe som er velegnet til bruken og gir foten nødvendig støtte. Jeg er selv mye plaget med føttene, så selv om jeg  har dårlig økonomi kutter jeg heller andre steder for å sikre at bena har de beste forutsetningene for å bære meg lengst mulig. Jeg brukte mye drittsko før jeg ble plaget...

Sjekk opp ulike modeller på nett, les anmeldelser, og det skal være fullt mulig å finne noe som passer for bruken til en ikke alt for avskrekkende pris. Jeg må prøve sko før jeg kjøper og foretrekker å kjøpe i fysisk butikk, men heldigvis er det flere nettbutikker som  har fri retur dersom skoene ikke passer, så jeg får benyttet meg av gode nettpriser også.

Anonymkode: d6378...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så vil jeg legge til at dersom han skal ut på lang tur, bør det være i sko han har fått muligheten til å gå litt i på forhånd, for å gå de til og kjenne hvor det evt kan komme til å gnage litt. Husk gnagsårplaster...

Anonymkode: d6378...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt gode tursko (CMP) på sportoutlet til en fin pris.  Jeg og 11åringen kan gå hele dagen i de.

Anonymkode: 3b48f...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå dette avhenger av hvor i landet dette er. Skal han gå på tørre grusveier i Oslo? Da holder lette joggesko med goretex. 

Eller er det klatring i ur i Jotunheimen? Er det mye vassing myr? Tung oppakning i dagesvis?  Da er det en ting som gjelder: Ordentlige fjellsko. 

Anonymkode: 9349e...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir det nye sko på guttungen ts? Håper det!!

Anonymkode: 073b5...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 20.34):

Blir det nye sko på guttungen ts? Håper det!!

Anonymkode: 073b5...286

Tviler, siden hun bare forsvant fra tråden. 😔

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la denne mannen diktere livet ditt

Ønsker du å gi sønnen din nye sko så gjør du det! 
Herregud vi lever ikke på 50 tallet hvor mannen i huset bestemmer. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...