Gå til innhold

Er det mer «status» å ha kun tall på adressen, fremfor a, b, c, d, ++?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen spurte meg om det i dag, men hva skal jeg svare? Bryr folk seg om sånt? 

Anonymkode: b6a61...c0e

Spør du ofte andre folk om hva du skal svare og mene?… 🙇‍♀️🙄

Anonymkode: 19c53...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja. Alt annet likt er det en indikasjon på at du bor i en enebolig, gjerne med plena og epletreet i behold. Om du bor i «d» så tyder det på at du bor i en feks en blokk eller en leilighet på plena til noen. 

Anonymkode: de900...f9b

"Plena" 😂 hvor i alle dager har du lært det 🤣😂🤪🤷‍♀️

Anonymkode: 19c53...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor selv i en svær enebolig med nummer og bokstav.

Mine foreldre bor i leilighet, hvor alle leiligheter på bakkeplan har hvert sitt eget nummer, mens leilighetene oppover i etasjene har ett felles nummer + leilighetsnummer som adresse. 

Vi er vel også mange som i studietiden har vært innom en studentbolig, som Bjølsen Studentby i Oslo hvor adressen for eksempel kan være "Moldegata 3, H0403". 

Så - leilighetsnummer lukter blokk/leilighet, bokstav gjør det ikke 😃 Særlig hvis leilighetsnummeret er noe annet enn H0101, som vel alle eneboliger også egentlig har. 

Anonymkode: ebf50...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde tidligere i en stor enebolig i et "pent" strøk, der adressen var tall og bokstav. Nå bor jeg i en liten blokkleilighet der vi kun har tall. Bruker aldri leilighetsnummer da.

Anonymkode: 20573...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bor på Oslo vest i en 300kvm villa. I vår blindvei starter huset ytterst med «1A» også følger de andre husene innover veien med «1B», «1C» osv.

Utvilsomt statushierarkier alt sammen her, med hver vår eplehage, garasje og oppkjøring.

Anonymkode: 2a99b...edc

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Haha nei.. 

En av de rikeste jeg kjenner bor i en villa, i et dyrt villastrøk, og har bokstav i adressen. Og nok av epletrær i hagen. 

Jeg kjøper teorien om at det muligens kan være vanligere for blokkleiligheter enn eneboliger. Men ikke at det sånn at dette er noe folk tenker på, at det er mer eller mindre snobbete med bokstav eller ei. Jeg tenker den som spurte deg om det, tar feil. 

Gikk på boliger til salgs på Finn og sorterte på høyeste pris, og får opp flere boliger til 40 mill.++ på Slemdal, Bygdøy, Frogner, Holmenkollen etc med bokstav i adressen.

Anonymkode: 6c3eb...e92

Og de rikeste jeg kjenner, bor i hus uten bokstaver, for de eier eiendom hvor det ikke er skilt ut tomter eller bygget de siste årene. Selv om du finner hus med bokstaver i fine strøk, betyr ikke det at det er de mest ettertraktede eiendommene. Det er jo statushierarki innenfor det lille området. Det vil si at mellom Besserud og Midtstuen (og da snakker vi lokalt!) er det bokstav-statusen befinner seg. Med tanke på utbyggingen i området de siste 40 årene, sier det seg selv st de fineste eiendommene ikke har bokstaver. 

Og ja, jeg er oppvokst i Holmenkollen :)  

Anonymkode: 74084...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde jeg svart. Rart at man skal bry seg om sånt. Så hadde jeg lagt den død for å si det slik. Viktigste for meg er at folk er snille med seg selv og andre. Bryr meg ikke hvilken adresse dem bor på. 

Anonymkode: 9d8ac...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skilte ut en tomt fra vår eiendom, og bygde en enebolig med utleiedel. Det gamle huset gikk derfor fra 10 til å bli 10a og det nye huset fikk nummere 10b og 10c. Så skilte vi ut enda en tomt, og det fikk nummeret 11, for det var på andre siden av veien. Alle husene er store eneboliger (med og uten utleiedel) i en gate med hus til rundt 20 millioner. 

Anonymkode: 6b92b...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom vi deler av tomten, så blir vi nok B, siden vi bor nærmere det høyeste tallet . Men har ikke gjort det så er kun 3 mål med tomt og tall

Anonymkode: 4deaa...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...