Gå til innhold

Er det mer «status» å ha kun tall på adressen, fremfor a, b, c, d, ++?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen spurte meg om det i dag, men hva skal jeg svare? Bryr folk seg om sånt? 

Anonymkode: b6a61...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

omg......

Anonymkode: d42d1...6f6

owo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Noen spurte meg om det i dag, men hva skal jeg svare? Bryr folk seg om sånt? 

Hvordan en adresse kodes er ikke noen en bestemmer selv, men noe som reguleres av lover og regler. 
Hvis noen er så «fjollet» at du må ha enten bare bokstaver eller bare tall når de flytter et sted, så kan de ikke være riktig friske i sitt valg av bolig og ny adresse. 

Anonymkode: c8c49...250

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Alt annet likt er det en indikasjon på at du bor i en enebolig, gjerne med plena og epletreet i behold. Om du bor i «d» så tyder det på at du bor i en feks en blokk eller en leilighet på plena til noen. 

Anonymkode: de900...f9b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tja. Alt annet likt er det en indikasjon på at du bor i en enebolig, gjerne med plena og epletreet i behold. Om du bor i «d» så tyder det på at du bor i en feks en blokk eller en leilighet på plena til noen. 

Bor på Oslo vest i en 300kvm villa. I vår blindvei starter huset ytterst med «1A» også følger de andre husene innover veien med «1B», «1C» osv.

Utvilsomt statushierarkier alt sammen her, med hver vår eplehage, garasje og oppkjøring.

Anonymkode: 2a99b...edc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt man aldri har tenkt på at var noe å tenke på... Jeg bor for øvrig i bygård helt uten både bokstaver og epletrær.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis, vi bor i B men A er leilighet i underetasje av enebolig så vi eier hele boligen. Men ofte tror bud osv at B automatisk er leiligheten og A er hoveddel av huset og leverer pakker feil. 

Anonymkode: 4c26b...8d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bor på Oslo vest i en 300kvm villa. I vår blindvei starter huset ytterst med «1A» også følger de andre husene innover veien med «1B», «1C» osv.

Utvilsomt statushierarkier alt sammen her, med hver vår eplehage, garasje og oppkjøring.

Anonymkode: 2a99b...edc

Dette er en enkel forklaring på. Etter gammelt av så var det ett hus på adressen. Så ble tomten skilt ut, og nytt hus bygget. Da fikk hus nummer to på samme tomt bokstaven B, når så enda enntomt blir skilt ut så kommer neste bokstav i alfabetet. 

Husnummer regnes og med ulike nummer på en side av veien for ulike numre og like numre på motsatt side. Dette oppstår og etter et system, men jeg husker ikke om det var fra sør, øst, vest eller nord det begynte. 

Lærer ikke folk noe på enda så lenge de går på skolen i dag? 

Anonymkode: c8c49...250

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde noen år i en stor halvpart av tomannsbolig (fra 1930-tallet) i A. Det var på Bygdøy.

Anonymkode: 86ebc...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gata nedenfor meg har hus fra a-f, alle er bygd samtidig, er eneboliger med hage.

Anonymkode: a887b...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres merkelig ut. Vi bor i A, og jeg regner med at det er fordi tomten ble skilt ut fra en eksisterende tomt med samme nummer en gang i tiden. Vi har uansett 1.5 mål med tomt, stor enebolig og diger hage i et av byens finere villastrøk. Det er nok lavere sannsynlighet for at en adresse med bokstav er enebolig på stor tomt enn rekkehus eller leilighet.

Så bør man diskutere om det egentlig er høyere status med enebolig og stor tomt. Det er mye jobb, og mange foretrekker å bo i flotte rekkehus og leiligheter hvor det i tillegg er sosialt å bo. Det er ingen grunn til at det skulle være noe lavere status.

Endret av Bovina sancta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tullprat.

Anonymkode: d4d46...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei.. 

En av de rikeste jeg kjenner bor i en villa, i et dyrt villastrøk, og har bokstav i adressen. Og nok av epletrær i hagen. 

Jeg kjøper teorien om at det muligens kan være vanligere for blokkleiligheter enn eneboliger. Men ikke at det sånn at dette er noe folk tenker på, at det er mer eller mindre snobbete med bokstav eller ei. Jeg tenker den som spurte deg om det, tar feil. 

Gikk på boliger til salgs på Finn og sorterte på høyeste pris, og får opp flere boliger til 40 mill.++ på Slemdal, Bygdøy, Frogner, Holmenkollen etc med bokstav i adressen.

Anonymkode: 6c3eb...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...