Gå til innhold

Bifile - tror dere de egentlig eksisterer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer mer på om det egentlig finnes hetrofile lengre? Virker som om det blant kvinner ivertfall er større sjans for at de identifiserer seg som bi+++, enn hetro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I noen situasjoner kan nok det stemme at det er "enklere", men jeg tror det finnes bifile også... Som så mye annet av variasjoner ved mennesker. Synes ikke det er rart om noen tenner/forelsker seg i begge kjønn. Noen er jo dessuten poly, slik at de kan elske (på en romantisk måte) flere på samme tid. Ikke noe galt i det - selv om jeg ikke kan det samme. Hvorfor må det være svart/hvitt? Kunne vært med noen som er bifil - tror ikke de er annerledes enn hetrofile eller homofile.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel stor enighet om at det finnes bifile kvinner, og menn som sier at dem er bifile. Men er mindre enighet om det finnes bifile menn. 

Uenighet bland hvilke? Dem som forsker på menneskers seksualitet, men også folk flest, da kanskje ikke minst skeive menn.

Hvorfor uenighet? 

Fordi menn har en tydelig bimodal fordeling når det gjelder hvilket kjønn dem er mest tiltrukket. 

Fordi det er svært uvanlig at menn ikke har et favoritt kjønn. Gjelder også de menn som selv gir seg en firer på Kinsley skalaen. Det vil si at menn som sier at dem er like tiltrukket menn og kvinner, faktisk er mest tiltrukket et av kjønnene som regel. 

På grunn av dette oven, og at det som man prøver å undersøke er noen komplekse multidimensjonelle ting, så finnes det noen som mener at det mest riktige er å gå bort fra hetero, bi, og homo. Men istedenfor snakke om hvordan man er seksuelt og romantisk i ulike dimensjoner, opp mot de to ulike biologiske og kulturelle kjønnene. 

Er en mann som blir litt småkåt av å se enn stor og hard enn.... Men som føler null seksuell eller romantisk tiltrekning til andre menn.... Biseksuell? Eller er han en heteroseksuell mann, der hjernen begynner å gå i sex modus når han ser det... 

Finnes det menn som selvidentifiserer seg som bi? Enkelt svar, det vet vi alle. Men vi må teste dem skikkelig for å vite hva det egentligen betyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest tråden, og det er sannsynlig at dette har blitt skrevet før, men:

Selvfølgelig finnes det bifile, både blant kvinner og menn. Det at mange først kommer ut som bifile og deretter «skifter legning» handler mest om at det er enklere der og da. Det kan være vanskeligere for folk å komme ut som homofil, og derfor tenker de at steget å komme ut som bifil er enklere. Kanskje vet de heller ikke helt hva de er, og vil ikke definere seg helt enda. 

Egentlig skulle de ikke behøve å definere seg i det hele tatt. Hvem de elsker er helt opp til dem. Er det en kvinne den ene måneden og mann den andre, så ja, bra for dem. 

Anonymkode: 51287...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (På 9.9.2024 den 12.32):

Biseksuell og bifil betyr nøyaktig det samme. Noen virker å legge ulike ting i ordene, men de betyr det samme. 

Skiller du mellom heteroseksuell/heterofil og homoseksuell/homofil også?

Helt feil

Seksualitet går kun på tenningsmønster, mens fil går på hva man tiltrekkes til som partner.

Man kan være aromantisk, heterofil og biseksuell feks..

Anonymkode: 1a4d6...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (18 minutter siden):

Er vel stor enighet om at det finnes bifile kvinner, og menn som sier at dem er bifile. Men er mindre enighet om det finnes bifile menn. 

Uenighet bland hvilke? Dem som forsker på menneskers seksualitet, men også folk flest, da kanskje ikke minst skeive menn.

Hvorfor uenighet? 

Fordi menn har en tydelig bimodal fordeling når det gjelder hvilket kjønn dem er mest tiltrukket. 

Fordi det er svært uvanlig at menn ikke har et favoritt kjønn. Gjelder også de menn som selv gir seg en firer på Kinsley skalaen. Det vil si at menn som sier at dem er like tiltrukket menn og kvinner, faktisk er mest tiltrukket et av kjønnene som regel. 

På grunn av dette oven, og at det som man prøver å undersøke er noen komplekse multidimensjonelle ting, så finnes det noen som mener at det mest riktige er å gå bort fra hetero, bi, og homo. Men istedenfor snakke om hvordan man er seksuelt og romantisk i ulike dimensjoner, opp mot de to ulike biologiske og kulturelle kjønnene. 

Er en mann som blir litt småkåt av å se enn stor og hard enn.... Men som føler null seksuell eller romantisk tiltrekning til andre menn.... Biseksuell? Eller er han en heteroseksuell mann, der hjernen begynner å gå i sex modus når han ser det... 

Finnes det menn som selvidentifiserer seg som bi? Enkelt svar, det vet vi alle. Men vi må teste dem skikkelig for å vite hva det egentligen betyr. 

De ikke dem 🥴

Anonymkode: 1a4d6...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Duraton skrev (På 9.9.2024 den 18.54):

Alle er født bifile.

Heterofob!!

Anonymkode: 3ca49...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt feil

Seksualitet går kun på tenningsmønster, mens fil går på hva man tiltrekkes til som partner.

Man kan være aromantisk, heterofil og biseksuell feks..

Anonymkode: 1a4d6...f30

For noe bullshit. 

Anonymkode: 3ca49...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (9 timer siden):

Jeg lurer mer på om det egentlig finnes hetrofile lengre? Virker som om det blant kvinner ivertfall er større sjans for at de identifiserer seg som bi+++, enn hetro.

Selvfølgelig finnes det heterofile. De aller fleste er heterofile. 

Anonymkode: 3ca49...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 22.41):

Ikke bare min mening, men massevis av andre mennesker som er lesbiske og homofile er enige.  

Anonymkode: beb1d...f49

Hvorfor er homofile og lesbiske så diskriminerende mot bifile? Ser de ikke kampesteinen de kaster i glasshuset sitt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan jeg komme med et kontrapunkt og påstå at alle mennesker er panfile/bifile til en viss grad?

Anonymkode: b4899...c97

Nei. 

Anonymkode: 3ca49...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

I verste fall kan man jo faktisk bli forfulgt og jaktet på fordi man er bifil eller homofil, det er en realitet. Bifile er litt ekstra utsatt fordi vi ikke bare hates i samfunnet generelt firdi vi er skjeive, men i tillegg møter mye fordømmelse i det homofile miljøet. Vi får liksom ikke innpass noe sted. 

Anonymkode: c8b33...fac

Stemmer det, men dette gjelder spesielt oss bifile/biseksuelle menn.  Kvinner flest og noen homofile menn vil helst ikke vite om å vi eksisterer. Biseksuelle kvinner er derimot akseptert av de fleste, bortsett fra de mest ultra konservative mannfolk og lesbiske kvinner som har fått følelser for og blitt såret av å vært sammen med ei biseksuell kvinne. 
 

Jeg, er biseksuell mann. Har aldri blitt forelsket i andre menn men tenner voldsomt på ha sex med dem. Har vært ærlig med min samboer om dette og det resulterte nesten i et samlivsbrudd. Jeg har aldri vært utro og ser ikke for meg å være utro heller men selvom jeg/vi gikk igjennom store utfordringer med at jeg fortalte om å jeg ikke bare liker fitte men også vil ha kuk.

Min samboer kommer fra et hjem der faren var veldig dominerende og konservativ.

Snakk om seksuell frihet var ikke eksisterende og når vi havner i en krangel og dette temaet dukker opp, kan jeg høre stemme hans i hennes tale, fordommer og fjas om ”riktige” verdier.

Misforstå meg rett, det var det absolutt vert det å komme ut med sannheten og ikke leve som falsk løgner men om forholdet vårt vil overleve etter å ungene er flyttet ut, tviler jeg stort på.

Jeg ville ønsket å flere kvinner kunne akseptert menn sin varierende seksualitet på samme måte og vi fleste menn aksepterer kvinners varierende seksualitet. 
 

Denne dobbelstandarden irriterer meg grå! 

Anonymkode: f70dd...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg definerer meg som biseksuell. 
 

Er gift med en mann og har barn. Men har hatt sex med kvinner flere ganger, og tenner på kvinner like mye som menn. 

Anonymkode: 50c50...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...