Gå til innhold

Bifile - tror dere de egentlig eksisterer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo eksempler på det. Mia Hundvin giftet seg med en dame og siden vært samboer med et par menn. Durek derimot tror jeg er ren homofil 😊

Anonymkode: fa523...ff2

Hvorfor tror du han er homo? Vet at han flørter med menn ute på byen, men kan være at han liker kvinner også. Han har tross alt giftet seg med en. 

Anonymkode: 7c9f2...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tror du han er homo? Vet at han flørter med menn ute på byen, men kan være at han liker kvinner også. Han har tross alt giftet seg med en. 

Ja, han flørter masse med menn, spesielt på gay barer sies det. Jeg bare tror det fordi han er så feminin på alle mulige måter. Og har alltid kalt seg seg gay og hatt mannlige samboere og kjærester. Er visstnok også på flere nettsider for homofile.

Anonymkode: fa523...ff2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg tror at de som beskriver seg selv som bifile bare er enten lesbiske eller homofile og at de vil ha en "tryggere" legning å hekte seg på i stedet for å komme ut som fullverdige lesbiske eller homofile. Dette er jo et vanlig fenomen blant skeive. Først så sier de til folk at de er bifile, slik at de kan virke mer normale. Deretter kommer det ut at de egentlig aldri var bifile, de var kun lesbisk/homofil hele veien og bare turte ikke innrømme det til andre (og kanskje til seg selv).

Anonymkode: beb1d...f49

Er det nøye, så lenge de er over 16 og glad i hverandre? 

Er det en agenda for lesbiske og homofile og begynne å diktere andres legninger også nå? 

Er det blitt ett hierarki innad i homoleiren nå, der noen troner høyere en andre på grunnlag av hva de selv mener er innafor? Er ikke det dette de har kjempet i mot i alle år?  Fullverdig eller ikke fullverdig, hva faen er det for en definisjon på ett menneske sitt egendefinerte legning. 

Høres helt snålt ut i mine heterofile ører att lesbiske og homofile begynner å pirke på slikt, når de har selv kjempet for forståelse i århundrer. 

Bifile er nok ikke rent ditt eller datt, kan godt vere de forelsker seg mer i mennesket, enn i selve legningen. 

Anonymkode: 02588...603

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, de som sier de er bifile på naked attraction velger alltid samme kjønn

Anonymkode: 45de4...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg «tror de eksisterer»? Selvsagt, det er ikke Gud vi snakker om her. Hva er det å tro på? 

Anonymkode: 1361d...caf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her trur jeg faktisk på hva folk sier til meg. Hvorfor skal jeg tvile på det? Jeg både håper og trur vi har kommet såpass langt i vårt samfun at det å være homofil er såpass normalisert at alle som var det ville sagt det, i steden for å si at de var bifile.

Anonymkode: 995f7...f87

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror at de som beskriver seg selv som bifile bare er enten lesbiske eller homofile og at de vil ha en "tryggere" legning å hekte seg på i stedet for å komme ut som fullverdige lesbiske eller homofile. Dette er jo et vanlig fenomen blant skeive. Først så sier de til folk at de er bifile, slik at de kan virke mer normale. Deretter kommer det ut at de egentlig aldri var bifile, de var kun lesbisk/homofil hele veien og bare turte ikke innrømme det til andre (og kanskje til seg selv).

Det finnes så mange måte rå få følelser for hverandre på uavhengig av kjønn. Jeg er ikke i tvil om at alle retningene finnes inkl bifili, selv om der sikkert er mange blant dem som tror de er det blant homofile som har partner av motsatt kjønn men tiltrekkes av folk med samme kjønn.

Selv kjenner jeg at jeg tiltrekkes av mange kvinner selv om jeg har en svært maskulin samboer. Jeg har også vært forelsket i en kvinne. Tenner derimot ikke på tanken om å ha sex med en kvinne. Så tenker jeg sikkert da er litt bifil, men ikke biseksuell🙂

Anonymkode: 092df...4a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller på at ingen er 100% hetero eller homo, men at seksuell legning er mer et spektrum. Jeg vet med 100% sikkerhet i alle fall at bifile finnes! 

Tro meg. Jeg er 100% homo!

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må du gjerne mene, men jeg er helt uenig med deg.

Jeg er biseksuell, men ikke bifil. Jeg tenner på kvinner, men kunne aldri vært i et forhold med dem. Jeg er gift med en mann, som jeg elsker. Tenningen min går mot både menn og kvinner. 

Det du hevder er simpelthen feil for mitt vedkommende, rett og slett fordi jeg aldri kunne tenke meg å være sammen med en kvinne, og jeg har aldri vært forelsket i en kvinne. Jeg kan derfor ikke kalle meg lesbisk. De eneste jeg noen gang har vært forelsket i har vært menn, og den jeg har vært, og er, aller mest forelsket og glad i, er nettopp min mann. 

Men uansett. Skjønner liksom ikke hvorfor man bryr seg. Hvilken rolle spiller det hvem jeg er sammen med eller ikke, og hva jeg måtte kalle meg? Det har jo ingenting å si for andre enn meg selv og eventuelt min mann.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste er det faktisk, men at å være hetero er det enkleste

Anonymkode: 6978c...eff

Det tror ikke jeg. Tror det finnes langt flere som er hetero enn noe annet. 

Anonymkode: 467a1...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det tror ikke jeg. Tror det finnes langt flere som er hetero enn noe annet. 

Eller kun homo. Få er bifile i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SPOCA skrev (19 minutter siden):

Det må du gjerne mene, men jeg er helt uenig med deg.

Jeg er biseksuell, men ikke bifil. Jeg tenner på kvinner, men kunne aldri vært i et forhold med dem. Jeg er gift med en mann, som jeg elsker. Tenningen min går mot både menn og kvinner. 

Det du hevder er simpelthen feil for mitt vedkommende, rett og slett fordi jeg aldri kunne tenke meg å være sammen med en kvinne, og jeg har aldri vært forelsket i en kvinne. Jeg kan derfor ikke kalle meg lesbisk. De eneste jeg noen gang har vært forelsket i har vært menn, og den jeg har vært, og er, aller mest forelsket og glad i, er nettopp min mann. 

Men uansett. Skjønner liksom ikke hvorfor man bryr seg. Hvilken rolle spiller det hvem jeg er sammen med eller ikke, og hva jeg måtte kalle meg? Det har jo ingenting å si for andre enn meg selv og eventuelt min mann.

Å være biseksuell telles ikke som det som regnes som å være bifil. Forelskelsesdelen må være inkludert. Du snakker også om at du er biseksuell og at du har en mann i nesten hver eneste post og jeg tror folk begynner å skjønne det nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å være biseksuell telles ikke som det som regnes som å være bifil. Forelskelsesdelen må være inkludert. Du snakker også om at du er biseksuell og at du har en mann i nesten hver eneste post og jeg tror folk begynner å skjønne det nå.

Det er riktig, jeg skiller mellom det å være bifil og biseksuell. Men det er det faktisk mange som ikke gjør. Og derfor er det faktisk litt greit å presisere.

Og jeg svarer som jeg selv vil, det dikterer heldigvis ikke du. ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bifile ikke finnes må noen forklare meg det jeg nå ganske nylig har lært å akseptere ved meg selv. At jeg kan bli forelsket, ønske sex og forhold med begge kjønn. Å si at bifile er lesbiske/homofile som ikke tør å innrømme det føler jeg nesten er å shame. Det er ikke enkelt å innse og å akseptere at man forelsker seg i begge kjønn. Man får det stigmaet som henger igjen i mennesker om å leve med en av samme kjønn pluss slike fordommer som dette. Bifile finnes. Heterofile, homofile, panfile, homoseksuelle, lesbiske. Og alt innimellom. For noen er seksualitet flytende, for andre noe som ikke endrer seg. Noen kler seg i dame/herreklær, andre lever polyamorøst. Og det er greit så lenge man selv har det bra. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, finnes jeg ikke? 😵‍💫 Jeg er definitivt bi, har hatt sexpartnere og kjærester av begge kjønn. Jeg føler at det flyter litt, i perioder er jeg mer opptatt av kvinner, i perioder er jeg mer opptatt av menn. Følelsene mine for dem er like, forelskelsen er lik, lysten på sex er lik, drømmen om en fremtid er lik. Jeg tviler egentlig mer på om heteroseksuelle finnes, ut i fra min erfaring er de aller fleste i det minste bittelitt gira på å teste ut bi-sex. 

Anonymkode: c8b33...fac

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...