Gå til innhold

Bifile - tror dere de egentlig eksisterer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS har snakket med homofile om at de er homofile og ikke bifile, og dermed kommet til den konklusjonen at bifile ikke finnes? 

Okei 🙄

Spør noen som faktisk er bifile neste gang, så kanskje du får et annet svar? 

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tror de fleste er det faktisk, men at å være hetero er det enkleste

Anonymkode: 6978c...eff

Æsj!!!

Nei!

Nei Nei 

Jeg kan LOVE deg at de fleste er ikke interessert i sitt eget kjønn Nei!!!!

Har aldri og kommer aldri til å være bitte bitte litt interessert i en dame.

Aldri.

Så der tar du skammelig feil.

Anonymkode: f8105...366

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad jeg ikke trenger å definere meg, men leve etter lyst og behov ❤️

Ser på det som usikkerhet å måtte definere sin legning med en merkelapp, eller livet generelt skal identifiseres etter noe andre har funnet på av merkelapper.

Anonymkode: 4d7e7...af9

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iallefall 100% sikker på at jeg er bifil. Jeg trodde faktisk lenge at jeg var lesbisk, fordi jeg bare forelsket meg i damer. Hadde en jentekjæreste/samboer i en periode, var absolutt godt ute av skapet både ovenfor venner og familie, men vi var ikke så kompatible som jeg skulle ønske. Etter at det ble slutt med henne hadde jeg kjærlighetssorg i flere år. Datet noen folk av begge kjønn, men falt ikke for noen nye. Var 25 år da jeg møtte mannen min og da bare visste jeg med en gang at dette var Den Store Kjærligheten, det var nesten litt Disney-magi over det hele. Så da slo jeg meg til ro med at jeg er bifil men monogam og ikke trenger noen dame i livet mitt. 

Anonymkode: a200b...55e

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bi, men heller mye mer mot yetero. Hva er teorien din om dette?

Anonymkode: d785f...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er bi, men heller mye mer mot yetero. Hva er teorien din om dette?

Anonymkode: d785f...093

Hvorfor må du definere deg med merkelapper? Er jo helt på jordet.

Gjør det du føler for, variasjon er viktig i livet! :) Jeg har sex med kvinner av og til for eks....kan gå noen mndr mellom hver gang..så har jeg menn igjen....så kvinner litt igjen....deilig :) 

Anonymkode: 4d7e7...af9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lever i et heterofilt forhold, og elsker min mann, men jeg liker også kvinner. 

For meg spiller altså ikke kjønn noen rolle om jeg skulle forelske meg, men tror jeg lider av litt penis-misunnelse når det gjelder sex med damer. 

Noen som kjenner seg igjen med denne følelsen? 

Anonymkode: 233d8...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg lever i et heterofilt forhold, og elsker min mann, men jeg liker også kvinner. 

For meg spiller altså ikke kjønn noen rolle om jeg skulle forelske meg, men tror jeg lider av litt penis-misunnelse når det gjelder sex med damer. 

Noen som kjenner seg igjen med denne følelsen? 

Anonymkode: 233d8...2a9

Å bli knullet av en mann er noe jeg må ha også :) Med kvinner blir det jo ikke ekte penetrering..

Anonymkode: 4d7e7...af9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er så festlig. Man er bifil og sammen med en av motsatt skjønn, blir singel og så sammen med en av samme skjønn og alle bare: JEG VISTE DU VAR HOMO. Nei, jeg er fortsatt bifil. Det er jo nettopp sånn det funker. Fy faen, folk er så dumme. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (11 timer siden):

Det er riktig, jeg skiller mellom det å være bifil og biseksuell. Men det er det faktisk mange som ikke gjør. Og derfor er det faktisk litt greit å presisere.

Og jeg svarer som jeg selv vil, det dikterer heldigvis ikke du. ;)

Biseksuell og bifil betyr nøyaktig det samme. Noen virker å legge ulike ting i ordene, men de betyr det samme. 

Skiller du mellom heteroseksuell/heterofil og homoseksuell/homofil også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (2 minutter siden):

Biseksuell og bifil betyr nøyaktig det samme. Noen virker å legge ulike ting i ordene, men de betyr det samme. 

Skiller du mellom heteroseksuell/heterofil og homoseksuell/homofil også?

Du er lite opplyst.... 👎😳

Anonymkode: 4d7e7...af9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (9 minutter siden):

Det der er så festlig. Man er bifil og sammen med en av motsatt skjønn, blir singel og så sammen med en av samme skjønn og alle bare: JEG VISTE DU VAR HOMO. Nei, jeg er fortsatt bifil. Det er jo nettopp sånn det funker. Fy faen, folk er så dumme. 

Det er jo faktisk god grunn til å tro det da. Altså, det er helt voldsomt hvor langt homofile og spesielt lesbiske kan leve i en løgn om at de er hetero eller bifile. Det kan gå flere tiår.

Anonymkode: beb1d...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ikke være så opptatt av hvem andre ligger med?

At mange bifile er i heterofile forhold er ikke så rart. Det er flest heterofile og når du trekker av de homofile og lesbiske som lider av samme bifobia som mange andre er grunnlaget snevrere. Så kommer folks holdninger som ts viser, de «finnes ikke».

Virker som om eneste måten å «bevise» at man er bifil er å være sammen med en mann og en kvinne samtidig. Selv om mange bifile er monogame og (aner ikke statistikk om polygame mennesker).

Ja de finnes. Så får man lære seg å leve med det. De angår sjeldent ens egent liv hvem andre har sex med, men likevel oppføre folk seg som om det skal være opplysningsplikt dersom noen har sex med samme kjønn. 

Anonymkode: 9c426...03c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du er lite opplyst.... 👎😳

Anonymkode: 4d7e7...af9

Du får se i ordboka, da vet du.

bifil

adjektiv

Vis bøyning

Uttale

biˊfil

Opphav

av bi- (2II) og -fil (2II)

Betydning og bruk

om person: som føler seg seksuelt tiltrukket av begge kjønn;
til forskjell fra heterofil og homofil
 
 

biseksuell

adjektiv
Vis bøyning

Opphav

av bi- (2II)

Betydning og bruk

  1. om person: som kjenner seksuell tiltrekning mot begge kjønn;
  2. om plante: tvekjønnet
     
     
     
     
    Så bortsett fra at biseksuell også brukes om planter, så betyr de nøyaktig det samme, jo. 
Endret av Uanonym bruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er jo faktisk god grunn til å tro det da. Altså, det er helt voldsomt hvor langt homofile og spesielt lesbiske kan leve i en løgn om at de er hetero eller bifile. Det kan gå flere tiår.

Anonymkode: beb1d...f49

Og når man da blir sammen med en mann igjen? Hva kalles det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gir uttrykk for er jo en klassisk bifobisk myte. Jeg lurer litt på om hele innlegget er trolling, men det er mange som tenker slik som du beskriver. Så jeg får nesten ta det seriøst. 

Jeg er bifil. Icden betydning at jeg både kan forelske meg i, tiltrekkes seksuelt av, og ha kjærlighetsforhold til, både kvinner og menn. Jeg har flere forhold til både kvinner og menn bak meg. Jeg kan love at det dreier seg om en legning, og ikke en uavklart lesbisk identitet.

Jeg er nå gift med en mann som jeg elsker. Hvis jeg på relevant tidspunkt hadde truffet den rette kvinnen, ville jeg sikkert vært gift med henne i stedet, men jeg er lykkelig slik det ble. Jeg har også planer om å knuse myten om at bifile ikke kan være trofaste. 

Oppdatér holdningene dine, please.

Anonymkode: 04516...c28

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg tror at de som beskriver seg selv som bifile bare er enten lesbiske eller homofile og at de vil ha en "tryggere" legning å hekte seg på i stedet for å komme ut som fullverdige lesbiske eller homofile. Dette er jo et vanlig fenomen blant skeive. Først så sier de til folk at de er bifile, slik at de kan virke mer normale. Deretter kommer det ut at de egentlig aldri var bifile, de var kun lesbisk/homofil hele veien og bare turte ikke innrømme det til andre (og kanskje til seg selv).

 

Anonymkode: beb1d...f49

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ikke bare min mening, men massevis av andre mennesker som er lesbiske og homofile er enige.  

Anonymkode: beb1d...f49

Og? Det er ikke sånn at vi (jeg er homofil) har førsterett på å definere seksuelle legninger. Jeg tror seksualitet er flytende og selv om jeg identifiserer meg selv som homofil er det ikke jeg som sitter på svaret på hvordan det fungerer for alle andre.

Anonymkode: f840c...2af

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg eksisterer ja. 😂

Hadde ikke hatt noe problemer med å være lesbisk. Var som ung veldig misunnelig på dem som var lesbiske. Som bifil opplevde jeg ikke samme aksept, og det var (og er) mye fordommer mot bifile. 

Jeg tror heller at dette er en naturlig skala, ser få egentlig er 100% homofile eller100% heterofile. De fleste er så nært 100% heterofile at de tror de er 100%, men naturen er så smart at den har løsninger for diverse, så ved totalt fravær av kjønnet man helst faller for kan det likevel dannes sterke bånd. 

Jeg tror mange såkalte homofile er mer bevisst på at de også kan tiltrekkes av og tenne på det motsatte kjønn OGSÅ, men at det sier man helst ikke høyt, fordi det å være bifil er så fordømt. Så motsatte av hva du TS tenker altså angående løgner og dette. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (13 timer siden):

Tro meg. Jeg er 100% homo!

Min venninne var 100% heterofil, til hun traff på riktig kvinne. Da fikk hun dette rett i fleisen, for hun likte det ikke da jeg fortalte at jeg er bifil. Ekkelt påsto hun. Så gikk 20 år og plutselig traff hun kvinne hun ble forelsket i selv. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine meninger er helt virkelighetsfjerne. Men desverre er det nok vanlig tankegang, det er ofte de holdningene som er bakgrunnen for fordommene fra kvinner mot bifile menn 

Anonymkode: b9ba7...f21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...