vesla1985 Skrevet 8. september #1 Del Skrevet 8. september Hei. Den gang da jeg tok førskolelærer kunne en jobbe i skole, bolig, offentligekontorer med mer. Dette er tydligvis slutt. Nå har jeg en 20 % stilling i bofelleskap. Skulle gjerne hatt mer. Kommunen mener jeg er overkvalifisert til assistent og fagarbeider. Underkvalifisert til miljøterapeut. Kommunen hadde ledige vernepleier studie i regi Kommunen. Noe jeg ikke får fordi jeg har ikke 50 prosent stilling. Jeg kontaktet Kommunen og lurte på hva I alle dager. Hvorfor skal det være så vanskelig når jeg virkelig vil. Kommunen svarte du vil ikke bli prioritert på vernepleier studie fordi du har en førskolelærer utdanning.... Nå er jeg lei. Jeg kunne ikke jobbe lenger som førskolelærer for det tømte meg fullstendig for energi og krefter. Hvordan kan jeg jobbe med mennesker uten å måtte ta en ny bachelor. Jeg er villig til å gå ned i lønn og det har jeg også sagt . Noen tanker og innspill for jeg har kjørt meg litt fast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #2 Del Skrevet 8. september Du er kvalifisert til å ta tverrfaglige videreutdanninger som førskolelærer. Trenger ikke å ta en ny bachelor. Men hvorfor kan ikke du bare søke vernepleier utdanning gjennom Samordna Opptak? Og hva har kommunen med dette å gjøre? Er jo flere høgskoler og universitet som har vernepleier utdanning som deltidsstudie eller samlingsbasert,der du kan jobbe på siden. Høyere utdanning er jo gratis, så skjønner ikke hvorfor du må ta det i regi av kommunen. Synes det er litt merkelig at du ikke evner å gjøre research, når det ligger masse informasjon på internett. Anonymkode: 42344...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #3 Del Skrevet 8. september Meg over ^ Jeg har jobbet med en del førskolelærere (er selv spesialpedagog), og mange av disse som jobber som jobbspesialist på DPS, klinisk pedagog på BUP, miljøterapeut eller spesialpedagog på skole, saksbehandler i NAV. Fellesnevneren er at de har tatt tverrfaglig videreutdanning (1-2 år). Så at førskolelærere ikke har muligheter utenfor barnehagen er jo ren spikka tull. Anonymkode: 42344...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vesla1985 Skrevet 8. september Forfatter #4 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Du er kvalifisert til å ta tverrfaglige videreutdanninger som førskolelærer. Trenger ikke å ta en ny bachelor. Men hvorfor kan ikke du bare søke vernepleier utdanning gjennom Samordna Opptak? Og hva har kommunen med dette å gjøre? Er jo flere høgskoler og universitet som har vernepleier utdanning som deltidsstudie eller samlingsbasert,der du kan jobbe på siden. Høyere utdanning er jo gratis, så skjønner ikke hvorfor du må ta det i regi av kommunen. Synes det er litt merkelig at du ikke evner å gjøre research, når det ligger masse informasjon på internett. Anonymkode: 42344...b18 Jeg orker ikke ta en fulltid vernepleier studie med 3 små. Så håpte jo at eg kunne slippe å ta 3 nye år. Det er helt på trynet at et yrke som skriker etter folk ikke kan ansette meg fordi jeg er utdannet førskolelærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vesla1985 Skrevet 8. september Forfatter #5 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Meg over ^ Jeg har jobbet med en del førskolelærere (er selv spesialpedagog), og mange av disse som jobber som jobbspesialist på DPS, klinisk pedagog på BUP, miljøterapeut eller spesialpedagog på skole, saksbehandler i NAV. Fellesnevneren er at de har tatt tverrfaglig videreutdanning (1-2 år). Så at førskolelærere ikke har muligheter utenfor barnehagen er jo ren spikka tull. Anonymkode: 42344...b18 Si det til kommunene rundt her tydligvis. Det er bare tragikomisk. Men da får de heller gå med lite bemanning på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vesla1985 Skrevet 8. september Forfatter #6 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Meg over ^ Jeg har jobbet med en del førskolelærere (er selv spesialpedagog), og mange av disse som jobber som jobbspesialist på DPS, klinisk pedagog på BUP, miljøterapeut eller spesialpedagog på skole, saksbehandler i NAV. Fellesnevneren er at de har tatt tverrfaglig videreutdanning (1-2 år). Så at førskolelærere ikke har muligheter utenfor barnehagen er jo ren spikka tull. Anonymkode: 42344...b18 Tror du får høre med alle de som ikke får jobb. Har en venninne som er begynt på nytt på lærer fordi hun gikk lei bhg. Og flere andre som sliter med å komme seg bort. Så kommer tydligvis an på kommuner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #7 Del Skrevet 8. september For meg er det litt motsatt. Jeg er vernepleier og skulle ønske jeg utdannet meg som førskolelærer. Dette er pga arbeidstider og skulle gjerne hatt mer av en dagjobb pga familiesituasjon. Teknisk sett skal vernepleiere kunne jobbe i barnehagen, men barnehager ansetter som oftest ikke vernepleiere. Vet om førskolelærere som jobber som miljøterapeuter i boliger blant annet. Håper det ordner seg for deg. Lykke til. Anonymkode: f9905...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #8 Del Skrevet 8. september Jobbet med flere som er førskolelærere/barnehagelærere som jobber som miljøterapeut i kommune og fylkeskommunen. Du er ikke underkvalifisert, bare en kommune som ikke ser at din utdanning er nyttig. Søk flere steder og andre kommuner Anonymkode: b89e3...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå