Gå til innhold

Svoger stjelte søsteren min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke uvanlig når man har fått seg kjæreste og alt er nytt, mulig dem liker og henge med deg. Du høres forsatt ung ut, dermed slå opp delen 😅. Men snakk med søsteren din, si at du vil gjøre litt alene. Men at det blir som det var er mulig litt vel mye, livet forandrer seg man finner seg kjærester og etterhvert blir man mulig samboer og sånt. At det blir like naturlig og henge alene eller like mye som før er urealistisk. Pass på at du ser balansegangen og tar det på en skikkelig måte så du sitter der med veldig lite

Anonymkode: 449f6...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stjålet søsteren din? For en merkelig måte å snakke om familiemedlemmer på. Mennesker kan ikke stjeles med mindre man bedriver slavehandel eller lignende. 

Du bør være glad for at hun har funnet kjærligheten med en mann. 
Skaff deg et liv selv, så kanskje dere kan møtes mer på like fot da? Spør også så sklart om dere kan møtes bare dere to, av og til? 

Anonymkode: 4c1cc...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Føles som han har stjelt hun. 

Anonymkode: 55d81...ac1

* Føles som han har stjålet henne.

Beklager, men flere har allerede påpekt hvordan verbet «å stjele» bøyes, men du insisterer på å fortsette å skrive det feil?

Anonymkode: 6c3ef...ac9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet skjer og sånn er det. Helt naturlig at hun bruker mindre tid med deg når hun har fått seg kjæreste. Familie prioriteres ned for å sjekke mulighetene for å danne sin egen familie etterhvert. 

Anonymkode: 74d9b...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Livet skjer og sånn er det. Helt naturlig at hun bruker mindre tid med deg når hun har fått seg kjæreste. Familie prioriteres ned for å sjekke mulighetene for å danne sin egen familie etterhvert. 

Så når ein får seg kjæraste så skal ein ikkje lenger vere saman med søstera si utan at kjærasten er med? :vetikke:

Anonymkode: 6d606...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det var trist hvis det er sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Før var vi sammen hver dag nesten inntil svoger kom og stjal søsteren min. Nå er vi aldri sammen. Hver gang vi møtes er han med. Alltid må han være med. Ønsker bare at de skal slå opp slik at jeg får søsteren min tilbake. Råd? 

Inviter henne på jentekveld. 

Anonymkode: 6c960...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også svært nær med min søster, det er 1 år mellom oss. Hun måtte flytte til andre enden av landet for å få turnusstilling. Ikke bare ser jeg henne ekstremt mye mindre enn før, hun jobber 60 t i uka og kan sjelden ringes en gang.

Hva vil du anbefale meg å gjøre? Be henne velge mellom meg og legeyrket?

Andre må få gjøre det de trenger for å leve det livet de ønsker. Din søster vil ikke være forelsket for alltid. Men jeg synes du kan invitere henne på ting og påpeke at du ønsker å kun møte henne. Hvis han likevel blir med ville jeg blitt bekymret for om han er kontrollerende.

Anonymkode: 1ef7c...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Føles som han har stjelt hun. 

Husk at følelser ikke er synonymt med sannhet.

Vi kan alle føle på mye rart uten at det nødvendigvis har rot i virkeligheten. Her må du jobbe med din egen følelssregulering slik at du kan sile ut hvilke følelser som er basert på sannhet og hvilke som ikke er det.

Anonymkode: 87a49...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette må være tull eller skrevet av en veldig umoden person.

Du ønsker at de skal slå opp slik at du kan få mer tid med søstreren din? 

Anonymkode: a8627...0ea

Helt enig og norsknivået i trådnavnet tyder på det samme…..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt sånn, at man kan "miste" venner litt når de får seg kjæreste. Det er jo naturlig at de tilbringer mer tid med den man er sammen med.

Men jeg synes ikke det er ok når de nedprioriterer vennskap helt, eller alltid må ha med kjæresten.

Si det gjerne til søsteren din, IKKE gi noe ultimatum eller si at du vil hun skal dumpe han for deg, det er egoistisk av deg. Men du kan fint si at du føler det er litt trist at dere ikke ses like ofte lengre, eller ikke gjør noe bare dere sammen.

Anonymkode: 1660c...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo litt sånn, at man kan "miste" venner litt når de får seg kjæreste. Det er jo naturlig at de tilbringer mer tid med den man er sammen med.

Men jeg synes ikke det er ok når de nedprioriterer vennskap helt, eller alltid må ha med kjæresten.

Si det gjerne til søsteren din, IKKE gi noe ultimatum eller si at du vil hun skal dumpe han for deg, det er egoistisk av deg. Men du kan fint si at du føler det er litt trist at dere ikke ses like ofte lengre, eller ikke gjør noe bare dere sammen.

Anonymkode: 1660c...e3f

Ja jeg sa det til henne for lenge siden. Men jeg skjønner ikke hvorfor han alltid skal være med i familie besøker eller absolutt skal være med oss på julaften. Det skal han i år… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøste oss. Oppsøk hjelp i stedet for søstra di, dette er ikke normalt.

Anonymkode: 5bc14...5ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg sa det til henne for lenge siden. Men jeg skjønner ikke hvorfor han alltid skal være med i familie besøker eller absolutt skal være med oss på julaften. Det skal han i år… 

Fordi han er din søsters familie. Det er litt trist at du ikke forstår det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts er ikke norsk, trolig fra en kultur der arrangert ekteskap er normalt. Søsteren har plutselig blitt gift, trolig med en fetter. Det må ha gått fort, og derfor er lillesøster litt i sjokk. Siden jeg selv tilhører samme kultur, forstår jeg følelsen til ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...