Bingodingo Skrevet 8. september 2024 #1 Del Skrevet 8. september 2024 Jeg hadde barnefri denne helgen, og det har vært et nydelig vær hele helgen. Likevel ble over halvparten av helgen brukt til å scrolle gjennom instagram og facebook og å gå frem og tilbake i leiligheten i kjedsomhet.. Slik blir det også etter jobb i ukedagene når jeg har barnefri, ellers går det i ett med barn hjemme. Jeg har et par kjente jeg kan be på sosiale aktiviteter, men jeg tar sjeldent initiativ til det og de er ofte travel med sitt eget. Har du eller noen du kjenner slettet sosiale medier og hvordan var forandringen? Jeg slettet instagram og facebook(ikke messenger) nå, og ser for meg at jeg kommer til å tvinge meg utav huset da jeg ikke ender i sofaen med reels, men tiden vil vise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #2 Del Skrevet 8. september 2024 Jeg bruker utrolig mye tid på scrolling på sosiale medier, KG, nettaviser.. Har slettet FB og Insta en gang, men savnet særlig FB pga grupper knyttet til interesser jeg har. Men vurderer å kutte ut sosiale medier på nytt, for det er et tidssluk, og jeg blir sittende inne i timevis, selv om jeg egentlig er veldig glad i å være ute i naturen. Tror jeg trenger litt drahjelp fra noen. Skulle gjerne vært med i en «Vi som har kuttet sosiale medier»-klubb 😅 Anonymkode: 57d54...2fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #3 Del Skrevet 8. september 2024 Det var litt tøft i starten, for hjernen blir fort avhengig av så tilgjengelig dopamintilførsel. Men etterhvert kom jeg meg mer ut, og har aldri lest så mange bøker som jeg har gjort i sommer. Anbefales på det sterkeste! Anonymkode: d0d8f...230 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingodingo Skrevet 8. september 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det var litt tøft i starten, for hjernen blir fort avhengig av så tilgjengelig dopamintilførsel. Men etterhvert kom jeg meg mer ut, og har aldri lest så mange bøker som jeg har gjort i sommer. Anbefales på det sterkeste! Anonymkode: d0d8f...230 Bøker, der sa du noe! Prøver meg på å leie en bok i morgen og ser om jeg får en ny interesse nå som SoMe er slettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #5 Del Skrevet 8. september 2024 Ts: Takk for at du startet denne tråden - jeg ble litt inspirert og motivert nå 😊 Men tenker du å kutte ut KG også? Det er nemlig en stor tidstyv hos meg. Og avhengighetsskapende. Ang bøker så har jeg en tykk bunke som venter på å bli lest, men som jeg ikke kommer i gang med fordi jeg er opptatt med å scrolle 😛 Anonymkode: 57d54...2fa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #6 Del Skrevet 8. september 2024 Jeg prøver å begrense til en liten stund på morningen og en liten stund på kvelden. Merker nesten en uro i kroppen når jeg ikke scroller på some, så det er nok en avhengighet som må gjøres noe med ja😬 Har i perioder kuttet ut KG, og da føler jeg meg faktisk bedre til sinns for her inne er det mye negativt….🙈 Anonymkode: 6d223...d64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingodingo Skrevet 8. september 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts: Takk for at du startet denne tråden - jeg ble litt inspirert og motivert nå 😊 Men tenker du å kutte ut KG også? Det er nemlig en stor tidstyv hos meg. Og avhengighetsskapende. Ang bøker så har jeg en tykk bunke som venter på å bli lest, men som jeg ikke kommer i gang med fordi jeg er opptatt med å scrolle 😛 Anonymkode: 57d54...2fa Tenker på KG som en informasjonskilde, for å spørre eller søke etter svar, men skjønner at det også kan brukes til latter og drama 😅 får se om jeg ender med å bruke for mye tid her nå som andre apper er vekke. I hovedsak tenkte jeg å slette alt av sosiale medier som bruker unødvendig mye av tiden min, og foreløpig har det bare vært Instagram og Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå