Gå til innhold

Skal man betale venner for flyttehjelp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Melus skrev (2 timer siden):

Hvorfor svarer du ikke på hvor mye du vippset de i utgangspunktet? Det er relevant. 

Det syns jeg også hun burde svare på. 

Anonymkode: 39415...746

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det syns jeg også hun burde svare på. 

Anonymkode: 39415...746

Enig. 

Dere som argumenterer for at venner hjelper hverandre gratis glemmer at det var TS (og mannen hennes hehe) som først brakte opp betaling, ved å ubedt vippse betaling. Da var det ikke en vennetjeneste mer, men et dårlig betalt oppdrag med høy risiko for ryggskade etc. 

De fleste hadde nok heller hjulpet noen gratis enn å få noen hundrelapper i hånda. 

Når hun da virkelig insisterer på å betale synes jeg ikke det er så rart at de bruker kortet. Hvor mange ganger skulle de avslått betaling..? To er for mye 

Anonymkode: 7aa38...c52

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ser alle trolla kom frem inatt - wow! Jeg tenkte han skulle fylle det de hadde brukt på bensin for å hjelpe - noe annet hadde jeg selv ikke fått meg til å gjøre. 

Anonymkode: 9ed0e...877

Jeg er ikke troll fordi jeg er uenig med deg og mener at du er den frekke. 

De hadde kjørt i 20 minutter, det er ikke 5 liter en gang, og mindre enn 5 liter får en faktisk ikke fylt. Bruk av bil koster adskillig mer enn drivstoffet en bruker hvis du har lyst til å regne på det. Hvis du mente det du skriver her at du ville betale ca. 100 kr så burde du vippset det. I stedet for kommuniserte du "ta kortet mitt når du fyller", som da er naturlig at en fyller EN GANG. 

Du dreit deg ut, og det er usympatisk at du kaller denne mannen frekk for det, og det er usympatisk at du kaller meg frekk fordi jeg er uenig med deg. 

Anonymkode: e5fe6...0d4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 Herregud 

Her var det mange som følte seg trufne du gitt🙈😬 

Jeg er ikke truffet fordi jeg er uenig med deg, eller synes du virker utrolig usympatisk og utakknemlig. 

Anonymkode: e5fe6...0d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du insistere jo selv på å betale vennene dine? Ikke bare insisterte du, du betalte dem faktisk penger.

Vennene dine prøvde høflig å avslå, og sendte pengene tilbake.

Etter det, derimot, så insisterte du nok en gang på å gi de penger - denne gangen ved å dytte kredittkortet ditt på dem når de skulle fylle tanken på bilen.

Og etter alt det, så skulle de liksom gjette på at du egentlig ikke ønsket å gi de penger likevel……?

Å fylle opp tanken til noen som har hjulpet deg mye er en helt normal høflighet. Især om de har bil og du ikke, og det stadig er de som kjører og hjelper deg.

Å tenke at du bare vil betale for akkurat det drivstoffet de har brukt for å hjelpe deg, er så gjerrig og kjipt at det hadde sett bedre ut å bare la være å sende med kortet ditt. Å ha og drifte bil koster mye mer enn kun drivstoffutgifter. Ved å kjøre ditt flyttelass risikere de blant annet skader på bilen som reduserer gjensalgsverdien.

Anonymkode: d0db7...ded

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 18.04):

Jeg ble tilbudt flyttehjelp av ett vennepar i og med jeg hadde dårlig råd og ikke råd til flyttebil. Jeg vippset i forkant, men ble fortalt de ikke skulle ha betalt og gav meg pengene tilbake. Jeg betalte mat og det de ønsket av drikke undet flyttinga. Jeg sa også jeg ville betale noe bensin og gav henne kortet mitt. Mannen hennes tok dermed å fylte full tank for nærmere 1200,-. Fikk sjokk, men sa ingenting.

Innafor eller noe respektløst? 

Vanlig å fylle full tank om man tilbyr det eller låner bilen. Var flyttehjelpen verdt 1200,- så var det vel en grei pris det? 

Anonymkode: d9930...523

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri tatt betalt for å hjelpe venner med å kjøre flyttelass. De har som regel stilt opp med mat eller lignende, og de stiller opp andre ganger, og vi fører ikke noe regnskap på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (12 minutter siden):

Jeg har aldri tatt betalt for å hjelpe venner med å kjøre flyttelass. De har som regel stilt opp med mat eller lignende, og de stiller opp andre ganger, og vi fører ikke noe regnskap på det.

Det er greit, jeg har heller aldri tatt betalt for noe som helst. Men jeg har veldig ofte fyllt opp tanken deres om jeg har lånt varebil eller lignende. Da er det ikke slik at jeg fyller ti liter som jeg har brukt. 

Anonymkode: d9930...523

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi for å få ,- er det samme som å ta. 

Det går begge veier. 

Anonymkode: f02b2...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet ryddet for innlegg skrevet av brukere som utgir seg for å være flere personer, latterliggjøring, avsporinger og svar til dette. 

Matas, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...