Gå til innhold

Skal man betale venner for flyttehjelp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er vel greit at de fikk dekt faktiske utgifter. 

Ikke vant med å betale venner ved flytting. Man spanderer mat og drikke, og betaler feks bensin.  Men siden du tilbød betaling, ser jeg ikke noe som helst dalt i at de fylte tanken? Du gav dem visakortet, men ventet ikke at de skulle bruke det?

Anonymkode: 24ec0...4b8

Tror du skal lese tråden en gang til ;)

Anonymkode: 9ed0e...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper at han ønsket betalt, mens hun ikke gjorde det.

Hun sørget for at pengene ble vippet tilbake. Han utnyttet situasjonen når han fikk bankkortet.

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

petterm skrev (14 minutter siden):

Jeg tipper at han ønsket betalt, mens hun ikke gjorde det.

Hun sørget for at pengene ble vippet tilbake. Han utnyttet situasjonen når han fikk bankkortet.

Men det er jo ikke ok først si at en ikke skal ha noe for så gjøre det på den måten. Da driter du jo i vennskapet på en måte

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hjulpet mange venner i min tid, men krever aldri noe, eller utnytter en sit på denne måten. Litt usmakelig

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt delt. 

På den ene siden synes jeg flyttehjelp er noe som unge voksne gjør (dvs ikke meg mer). Det er tungt arbeid.. 

På den annen side er det rart å ta betalt for full tank. Jeg får 1200 i kjøregodtgjørelse for 3 timers kjøring fra staten. 

Jeg vil også kommentere på at du fremstår veldig ivrig på å betale dem. Først vippse ubedt, også sende med kort. Du gjorde det tungvindt å tanke, siden de burde delt tannkingen på to kort. 

Anonymkode: 7aa38...c52

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er litt delt. 

På den ene siden synes jeg flyttehjelp er noe som unge voksne gjør (dvs ikke meg mer). Det er tungt arbeid.. 

På den annen side er det rart å ta betalt for full tank. Jeg får 1200 i kjøregodtgjørelse for 3 timers kjøring fra staten. 

Jeg vil også kommentere på at du fremstår veldig ivrig på å betale dem. Først vippse ubedt, også sende med kort. Du gjorde det tungvindt å tanke, siden de burde delt tannkingen på to kort. 

Eller være høflig nok til å bare fylle halv tank. Har litt med sosiale antenner å gjøre. Hadde noen gitt meg kortet slikt hadde jeg sagt det kommer ikke på tale, og gitt det tilbake. Men det er nå bare meg.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er en fin og normal løsning. 

Å gi penger direkte mellom venner føles bare rart. 

Men det er jo typisk at man spanderer mat, og så fyller opp hele tanken, sender med dem en bedre vin hjem igjen, eller en annen fin gest gjennom dagen. 

Anonymkode: e8627...a06

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker langt under 1200 på drivstoff på turen Oslo-København, så det var frekt. 

Anonymkode: c5006...e46

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er litt delt. 

Jeg ville bare ikke utnytte situasjonen, og var veldig takknemlig for hjelp. Derfor vippsa jeg.  Men når jeg får klar beskjed vi er for gode venner til at betaling er aktuelt så ble det mer enn kleint når jeg så hva han gjorde. Viste meg gjerne litt hvilken person han er. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare mangle at du betaler bensin og GOD mat når du får flyttehjelp.

Brukte flyttebyrå som tok 5000 og det er en del år siden og synes det var kjempebillig. Da tok jeg alle de mindre tingene selv i bil og brukte venner og da betalte jeg for mat, drivstoff penger ville de ikke ha siden vi kjørte kun et par turer på 10 min. Ville gjerne gi de mer men de nektet å ta i mot noe.

Folk er forskjellige men 1200 og utgift til mat er ikke mye så lenge dere ikke gikk på fancy restaurant og betalte 3000 pr person liksom.

Når det er sagt skal man være forsiktig med å få flyttehjelp om man ikke har avklart skikkelig på forhånd hva man eventuelt skal betale, her har begge parter vært lite tydelige i kommunikasjonen.

Anonymkode: 8acab...ba1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg ville bare ikke utnytte situasjonen, og var veldig takknemlig for hjelp. Derfor vippsa jeg.  Men når jeg får klar beskjed vi er for gode venner til at betaling er aktuelt så ble det mer enn kleint når jeg så hva han gjorde. Viste meg gjerne litt hvilken person han er. 

To stykker hjelper deg en hel dag. Og du må kun ut med 1200.

Her er det du som er hinsides frekk. 

Jeg hadde sendt en morgenlevering med godt brød, juice og litt godsaker, som takk neste morgen på toppen. 

Anonymkode: e8627...a06

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skulle bare mangle at du betaler bensin og GOD mat når du får flyttehjelp.

Brukte flyttebyrå som tok 5000 og det er en del år siden og synes det var kjempebillig. Da tok jeg alle de mindre tingene selv i bil og brukte venner og da betalte jeg for mat, drivstoff penger ville de ikke ha siden vi kjørte kun et par turer på 10 min. Ville gjerne gi de mer men de nektet å ta i mot noe.

Folk er forskjellige men 1200 og utgift til mat er ikke mye så lenge dere ikke gikk på fancy restaurant og betalte 3000 pr person liksom.

Når det er sagt skal man være forsiktig med å få flyttehjelp om man ikke har avklart skikkelig på forhånd hva man eventuelt skal betale, her har begge parter vært lite tydelige i kommunikasjonen.

Anonymkode: 8acab...ba1

Nå ble det jo avtalt i forkant at det ikke skulle betales noe. Hvor mye tydeligere kan man være? 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye var det du vippset dem på forhånd, som ble tilbakebetalt?

Anonymkode: 97fb0...aae

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ble tilbudt flyttehjelp av ett vennepar i og med jeg hadde dårlig råd og ikke råd til flyttebil. Jeg vippset i forkant, men ble fortalt de ikke skulle ha betalt og gav meg pengene tilbake. Jeg betalte mat og det de ønsket av drikke undet flyttinga. Jeg sa også jeg ville betale noe bensin og gav henne kortet mitt. Mannen hennes tok dermed å fylte full tank for nærmere 1200,-. Fikk sjokk, men sa ingenting.

Innafor eller noe respektløst? 

Respektløst. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dem vippsa pengene tilbake for dem skulle ikke ha noe,rett etterpå tar dem imot kortet og fyller for 1200kr,veldig spesielt gjort av dem da.Frekt i grunn.

Anonymkode: af2c9...463

Hvor mye vippset du de, som de vippset tilbake?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du ga de bankkortet ditt og sa de kunne fylle bensin. Hva tenkte du de skulle gjøre da? 
Og hvor nye vippset du de først?

Anonymkode: db141...c7a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble tilbudt flyttehjelp av ett vennepar i og med jeg hadde dårlig råd og ikke råd til flyttebil. Jeg vippset i forkant, men ble fortalt de ikke skulle ha betalt og gav meg pengene tilbake. Jeg betalte mat og det de ønsket av drikke undet flyttinga. Jeg sa også jeg ville betale noe bensin og gav henne kortet mitt. Mannen hennes tok dermed å fylte full tank for nærmere 1200,-. Fikk sjokk, men sa ingenting.

Innafor eller noe respektløst? 

Jeg og mine venner ber ikke om penger fra hverandre, vi hjelper, kjører, flytter osv for hverandre. Det jevner seg alltid ut, men vi stiller alltid med middag/god mat + drikke til alle som bidrar den dagen. 

Å forsyne seg med en full tank er pinlig. 

Anonymkode: d4d97...6a6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg og mine venner ber ikke om penger fra hverandre, vi hjelper, kjører, flytter osv for hverandre. Det jevner seg alltid ut, men vi stiller alltid med middag/god mat + drikke til alle som bidrar den dagen. 

Å forsyne seg med en full tank er pinlig. 

Anonymkode: d4d97...6a6

Samme her! Noe annet er ikke vennskap i mine øyne

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri funnet på å ta betalt for å hjelpe venner med å flytte! Hadde jeg hatt kjøreutgifter hadde jeg gått med på at de dekket det, men ikke mer. (Så hadde du sendt med ditt kort for at jeg skulle fylle på min bil, hadde jeg sagt jeg heller ville fylle med mitt kort så jeg kunne fylt hele tanken på en gang, og regnet ut ca hvor mye jeg brukte på de 20 minuttene med kjøring) 

Å hjelpe venner eller familie med flytting, oppussing osv er en selvfølge for meg. Jeg synes det er veldig koselig og givende å kunne hjelpe andre, og har også meldt meg frivillig til å hjelpe å vaske, male og bære ved for andre uten at det ble spurt om. 

Og dere som mener HI kom billig ut av det med 1200 kr, der tenker jeg helt motsatt. Synes vennen utnyttet situasjonen, og var frekk  og ufin. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel kvinner en tendens til å insistere på en ting og mene noe annet 

Så at en mann fyller opp tanken når du har insistert på at han skal ta kortet og gjøre det, må du nesten takke deg selv 

Anonymkode: 0cc57...fa1

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...