Gå til innhold

Tabu og så ukorrekt det kan få blitt, men følelsene var ekte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Codependece, medavhengighet, svak, daddy issues, et offer, kall det hva du vil, men følelsene for min eks var ekte. Jeg elsket han. Det er 10 år siden bruddet. Jeg fant meg en ny og er godt etablert i et trygt forhold. Allikevel drømmer jeg meg ofte tilbake til den gang da.

Vi hadde det så fint, selv om han var total ustabil, utro og på grensen til voldelig. Han gav meg mye jeg setter pris på også. Vi hadde kjemien jeg ikke har funnet med noen siden den gang. Vi lo av de samme vitsene, likte de samme aktiviteten, snakket om alt totalt ufiltrert. Jeg visste det meste om han og han om meg. Vi var som bestvennet. Vi hadde det mye fint. Jeg er glad for å ha opplevd ekte kjærlighet, for uansett hva han følte for meg, har jeg i det minste opplevd å elske noen selv. 
 

Jeg vet ikke hva som er verst, å leve under tak med en halvdød fisk eller leve i konstant spenning. Tror faktisk sistnevnte er best.

Dagens utblåsning og refelsjon

Anonymkode: a24e6...4f6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Codependece, medavhengighet, svak, daddy issues, et offer, kall det hva du vil, men følelsene for min eks var ekte. Jeg elsket han. Det er 10 år siden bruddet. Jeg fant meg en ny og er godt etablert i et trygt forhold. Allikevel drømmer jeg meg ofte tilbake til den gang da.

Vi hadde det så fint, selv om han var total ustabil, utro og på grensen til voldelig. Han gav meg mye jeg setter pris på også. Vi hadde kjemien jeg ikke har funnet med noen siden den gang. Vi lo av de samme vitsene, likte de samme aktiviteten, snakket om alt totalt ufiltrert. Jeg visste det meste om han og han om meg. Vi var som bestvennet. Vi hadde det mye fint. Jeg er glad for å ha opplevd ekte kjærlighet, for uansett hva han følte for meg, har jeg i det minste opplevd å elske noen selv. 

Jeg vet ikke hva som er verst, å leve under tak med en halvdød fisk eller leve i konstant spenning. Tror faktisk sistnevnte er best.

Dagens utblåsning og refelsjon

Anonymkode: a24e6...4f6

Det verste er vel å tro at en lever i et fint og kjærlig forhold, mens kjæresten skriver på KG at en er en halvdød fisk.

Anonymkode: a296b...25c

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det er å bo/være med en narsissist ja. De vet akkurat hvilke strenger de skal spille på og mengden push/pull. 

Var sammen med en før, trodde det var kjærlighet som jeg aldri hadde opplevd før. Men den helst spesielle kjærligheten du snakker om er psykdom, dessverre.

Les om andre som har vært i tilsvarende forhold og de beskriver det samme. Så «spesiell» og heldigvis lite spesiell er han.

Anonymkode: 66e8b...9f5

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, traumebånd er per def intenst. Som å være et barn på karusell der det er hysterisk morsomt inntil man plutselig spyr, slenges rundt, gråter og vil av. 

Min narsissist-eks prøvde å få kontakt med meg 7 år etter at jeg trakk meg unna ham og alle som har noe med ham å gjøre. Selv om jeg vet han ikke er noe bra for meg, fikk jeg en tydelig reaksjon på kontaktforsøket (som jeg oppdaget 2 mnd etterpå, på en mail jeg aldri bruker og bare skulle rydde i). En tung lengsel etter det intense og sterke. Men det er jo bare luftspeiling. Klart han kan være intens i øyeblikket når han ikke føler ansvar for framtida! Og alt det intense som han vekka i meg, bor fortsatt i MEG. Lidenskapen tar jeg i dag ut på flere fronter; kjæreste, jobb og krevende hobby. Min nåværende kjæreste er mye roligere - heldigvis - og matcher mine behov for både trygghet og spenning. Jeg og han har heldigvis ikke samme "kjemien" som dramaet med eksen, for dit vil jeg aldri igjen. Man kan ikke leve bare på chili. 

Hvis du ikke vil ha en slapp/halvdau kjæreste, må du få hodet ut av ræva på eksen din. Hvordan kan nåværende være intenst tilstede, om du ikke er det selv? 

Anonymkode: a296b...25c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer mest på hvorfor du slo deg til ro med en du tydeligvis ikke har de rette følelser for. 

Jeg var også gal etter min eks og trodde jeg aldri kunne elske noen like høyt igjen. Det kunne jeg. Høyere! Så veldig glad for at jeg ikke ble med min eks. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har vært i et par skadelige forhold på rad og har begynt å føle at han ikke kan ha et normalt forhold. Han er ikke vant med at alt bare er fint og rolig, og da er det som interessen faller også. Det må liksom være berg og dalbane. 

Jeg tror det er noe i dette med traumebånd, eller at følelser blir mye mer intense når ting hele tiden er litt utrygt. Konstant spenning som du sier, det kan være veldig vondt, men toppene kan også være veldig høye.

Men.. halvdød fisk? Når tryggheten setter inn, forelskelsesrusen er borte, så oppleves det for noen som litt kjedelig. Men at partner er halvdød fisk? Det går nok an å finne noen litt spennende uten at det er en som skader deg.

Anonymkode: 87252...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei, nå ble jeg utrolig lei meg på din nåværende manns vegne. Det er hjerteskjærende å høre hvordan du ser ned på ham og det (han tror) dere har sammen mens du drømmer om og opphøyer eksen. 
Du bør gå fra ham umiddelbart og la ham finne ekte kjærlighet og ikke kaste bort livet sitt og følelsene sine på en kald fisk som deg.

Anonymkode: 2d129...86e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Slik det er å bo/være med en narsissist ja. De vet akkurat hvilke strenger de skal spille på og mengden push/pull. 

Var sammen med en før, trodde det var kjærlighet som jeg aldri hadde opplevd før. Men den helst spesielle kjærligheten du snakker om er psykdom, dessverre.

Les om andre som har vært i tilsvarende forhold og de beskriver det samme. Så «spesiell» og heldigvis lite spesiell er han.

Anonymkode: 66e8b...9f5

Skriver under på denne. Delte 10 år av livet mitt med en slik, og det var nøyaktig som du beskriver, TS. Ingen kan på en måte måle seg i ettertid, for det er jo et perfekt skuespill fra narsissistens side. Ser hun nye "min" bor med nå er like blåst og i skyene som jeg var, og forholdet fremstår rosenrødt og fantastisk. Jeg har truffet en langt "kjedeligere" mann, men han gir meg ekte kjærlighet, lojalitet og respekt. Det betyr langt mer enn å leve på en løgn.

Anonymkode: e6af2...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...