shab Skrevet 3. november #681 Del Skrevet 3. november Osten skrev (2 timer siden): Hadde digget å se flere gamere i slike program fordi de har jo allerede forståelse på slike spill og taktikker. Synes det er drit kult når gamere blir med. Jeg synes castingen av Fritz, Simen og Robin var SPOT ON, selv om Fritz og Simen ikke er gamere, men er 100% sikker på at programmet hadde vært skikkelig gøy med dem. Aslak Maurstad for eksempel hadde vært skikkelig gøy å ha med. Ouffff, sjukt om han og Robin hadde vært den gaming duoen som grusa alle i programmet.😮💨 Gamere blir ofte undervurdert og jeg liker at de viser at de selv kan være "skapt" for slike ting. Aslak var jo den masterminden i Forræder, og Robin i kompani som viste at han var en verdig jeger. Jeg som er en ung fyr som også liker gaming, synes det er drit kult. Skikkelig kult å se idolet til sønnene mine komme på skjermen! Dere vil ikke vite, når sønnene mine fikk vite at Robin ble en rekrutt i Kompani Lauritzen, de skrek av glede. 😂🥹 Gud bedre. Aslak og Robin i samme spill. Jeg hadde spydd. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamia1 Skrevet 3. november #682 Del Skrevet 3. november TomKrus skrev (3 timer siden): Frekk mot den lille hjelpeløse babyen som bare spiller renkespill og elsker å spille og leke den leken der, men når hun får smake steken da begynner hun å sippe, kutt ut ! Det du her skriver er like patetisk som Isabella og hennes butler er. Dette 👏👏👏 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 3. november #683 Del Skrevet 3. november Fascinerende å tenke at vi har ulike oppfatninger på ting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 3. november #684 Del Skrevet 3. november Truls begynner endelig å snakke! Endelig blir han mer i spill nå. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 3. november #685 Del Skrevet 3. november Osten skrev (Akkurat nå): Truls begynner endelig å snakke! Endelig blir han mer i spill nå. Hadde ærlig talt nesten glemt han av frem til nå😅 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 3. november #686 Del Skrevet 3. november Ctrl skrev (8 timer siden): Han hadde iallfall underholdningsbidrag i seg. Angående underholdning, Truls og Trude ble plukket ut for å bestige enn "tann"-topp der begge hadde en baktanke om å få spillmessig fordel av det. De klatrert opp og alt var så fint og flott, og det endte kun med at de måtte velge mellom ulv eller sau - roller deltakerne nede hadde nær sagt fått utdelt. Turen til Truls og Trude hadde egentlig null relevanse for oss seere, annet enn at de fikk en fin opplevelse og vi fikk flotte naturbilder å se på i 2 minutter. Hvorfor gjør ikke produksjonen mer ut av det? Hvorfor måtte ikke Truls og Trude, som gikk opp i god tro om fordel, kjempe en liten konkurranse på toppen der en av de røk ut? Eventuelt om en overstyrende fordel i spillet. F. eks. Og det hadde jo vært interessant om disse utfluktene kunne slå ut negativt på de som dro også... Da hadde iallfall turen hatt en hensikt og litt spill i seg. Samt det hadde vært konkurransebasert istedenfor tilfeldige utdelinger og utplukkinger. Produksjonen lager spillet så utrolig tamt. Jeg føler alt enda surfer på den broa i første episode, der vi bare sitter her og venter på at lignende skal skje igjen. Uten at det gjør det. Og så får vi servert toppturer, smådrama og tilfeldigheter imellomtiden. Enig, Vokteren er rett og slett dårlig laget. Tamt og til tider poengløst og så er casten elendig. Minner om noe vi kunne laget i valgfaget Media på ungdomsskolen. Jeg heier ikke på noen her, samtlige har vist frem negative sider jeg ikke liker. Før siste episode likte jeg Sebastian best fordi jeg synes han har en del morsomme kommentarer, men synes han tapte seg i gårsdagens episode. Silje er jeg ingen fan av, men er enig med henne i at alle bør bytte på å bære ekstra vekt. Desta er den som har vist færrest negative sider, men for meg blir hun den jenta som er blid mot og venner med alle og dermed litt kunstig og falsk, en man ikke vet hvor man har. Anny Isabella er sutrete og skjør og for fysisk svak, men hun prøver ihvertfall å spille. Anders er en fin fyr, men helt blåst i dette spillet. Truls er bare en statis, helt fjern. Trude; bare nei. Nei huff, samme for meg hvem som vinner. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuvas Skrevet 3. november #687 Del Skrevet 3. november Ctrl skrev (12 timer siden): Silje har febrilsk prøvd å fremstå som så inkluderende, naiv og god på en overdreven måte, men sist episode så sprakk fasaden. Mot Isabella. Først måtte Isabella (som er den minste og svakeste i gruppa) på kommando fra Silje ta ansvar med å bære teltet, deretter at Silje mener Isabella er så treg å gå, så den stusselige hjelpen fra Silje rundt stroppa på sekken, før Isabella på flåta plutselig IKKE fikk ta ansvar fordi Silje behandlet henne som en 8 åring, før Silje etterpå gjorde sitt med å overbevise andre om at Isabella måtte hjem fordi hun ikke egnet seg på tur. Sterke Silje med en vendetta mot svake Isabella - og det er IKKE basert på spill, det er personlig. Og da er det forståelig at Isabella ender opp med å gråte og føle seg utfryst. Anders irriterer fortsatt vettet av meg. Alt han gjør er så halvhjertet og uten baktanke. Han tror han står i begge leire, men fakta er at han har ingen funksjon i begge leire. For han er udugelig. Bortsett fra at han har crushet så på Silje at det er pinlig å se på. Runk det av deg gutt, og start med å delta på spillet! Og hvorfor i alle dager Truls har snudd ryggen mot vennegjengen sin er et stort mysterie. Jeg fatter det ikke. Nei, dette kommer til å gå som vi frykter. Nå ryker Isabella fordi Anders er en feigskit, fordi Funkymama nok engang har havnet i en maktposisjon på særs enkelt vis og fordi Desta nok engang ikke har noe hun skulle ha sagt. Og så ryker Sebastian etterpå. Slik at man når toppen på Stetind med koseturgjengen Funkymama, Anders og Silje, som på så altfor mange måter har fått servert tvistene i sin favør - og det uten å spille. Det er noe dysfunksjonelt med spillet når det ender med at de som spiller minst vinner. Gårsdagens episode gikk an å se på. Ikke fordi det skjedde mye, for hele episoden endte jo ikke opp med noe. Men fordi stemningen var mer intens. Og det takket være Isabella og Sebastian. Synes det er så fint å lese dine oppsummeringer og evalueringer av episodene😊 Alltid 100% enig. Du setter virkelig ord på det jeg tenker. 9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuvas Skrevet 3. november #688 Del Skrevet 3. november Ctrl skrev (10 timer siden): Mulig jeg har misset noe, men Silje har bært for Isabella fra start? Hvem sin oppgave er det å bære teltet? Det virker som en oppgave alle burde dele på, men som Silje har påtatt seg for alle. Fint det, men hun har ikke bært teltet for Isabella alene. Og Silje kommanderte Isabella til å bære teltet, som om at Isabella var skyldig Silje det. Det var jo ikke Isabella mer enn andre. Og hvorfor var det ingen andre som sa noe? Anders, Sebastian, Truls, Trude, Desta... sterke mennesker som står og ser på at Silje kommanderer den svakeste til å bære teltet når det "endelig" er litt stigning på turen deres istedenfor flatmark. Er noe hjerterått ved det. Og dette har ingenting med spillet å gjøre. De er ikke et lag, nei, men Silje har jo både ønsket og latet som det. Helt til i går. Og da var det kun Isabella som ikke var en del av laget. Og det er ingenting som tilsier at Isabella med sine fysisk forutsetninger ikke skal nå toppen. Til nå har det vært en gedigen myte, og det kommer det til å bli framover også. Isabella har jobbet for å få Silje ut, ja, siden Silje er så sterk og dominant som drar med seg flere. Men Isabella har gjort det basert på spill. Silje kunne prøvd seg på motspill for å få Isabella ut, men i mangel på spillmuligheter så gikk Silje etter Isabell som person med hersketeknikker. Og det ble ikke pent, og er det jeg reagerer på. Enig! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 4. november #689 Del Skrevet 4. november Ctrl skrev (22 timer siden): Silje har febrilsk prøvd å fremstå som så inkluderende, naiv og god på en overdreven måte, men sist episode så sprakk fasaden. Mot Isabella. Først måtte Isabella (som er den minste og svakeste i gruppa) på kommando fra Silje ta ansvar med å bære teltet, deretter at Silje mener Isabella er så treg å gå, så den stusselige hjelpen fra Silje rundt stroppa på sekken, før Isabella på flåta plutselig IKKE fikk ta ansvar fordi Silje behandlet henne som en 8 åring, før Silje etterpå gjorde sitt med å overbevise andre om at Isabella måtte hjem fordi hun ikke egnet seg på tur. Sterke Silje med en vendetta mot svake Isabella - og det er IKKE basert på spill, det er personlig. Og da er det forståelig at Isabella ender opp med å gråte og føle seg utfryst. Det er jo ikke så rart at man behandler Isabella som en 8-åring. Hun oppfører seg jo som en 8-åring. Sipper og gråter for hver eneste lille hump i veien. Hun er 24 år! Hun er et veldig godt eksempel så sånne Gen Z'ere som tror sola står opp for å skinne på henne, og vant til at alt tilrettelegges for henne. Bli voksen, og du blir behnadlet som en voksen. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisbethBerg Skrevet 4. november #690 Del Skrevet 4. november Sen ve ben skrev (18 timer siden): Jeg er ikke enig, Silje er bare falsk og bitchy. Hun har jo selv sagt at nå spiller jeg spill, som om hun liksom bestemte seg for det, hun har jo ikke peiling på spill. Hun forandret oppførselen sin etter at hun fikk vite at Isabella ville ha hun ut, da startet hun med å være frekk mot Isabella og oppførselen hennes i går mot Isabella er bare lavmål. Oppførselen hennes er bare æsj! Enig. Det er forskjell på å spille et spill, og å oppføre seg motbydelig mot andre. Isabella ville ha Silje ut fordi hun er en sterk spiller. Hun har aldri sagt noe negativt om Silje personlig. Den oppførselen til Silje mot Isabella derimot. Æsj. Passiv aggressiv og bitchy. Jeg hadde klikket! Silje som har latet som hun er så søt og grei. «Jeg har ikke stemt på noen jeg». 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamia1 Skrevet 4. november #691 Del Skrevet 4. november Ti T Usen skrev (1 time siden): Det er jo ikke så rart at man behandler Isabella som en 8-åring. Hun oppfører seg jo som en 8-åring. Sipper og gråter for hver eneste lille hump i veien. Hun er 24 år! Hun er et veldig godt eksempel så sånne Gen Z'ere som tror sola står opp for å skinne på henne, og vant til at alt tilrettelegges for henne. Bli voksen, og du blir behnadlet som en voksen. Dette 👏👋👏 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 4. november #692 Del Skrevet 4. november For meg så er Vokteren for "random". Det er umulig å forestille seg hva som kommer til å skje neste gang fordi det kommer tvister som ikke gir mening. Også er masse av det bare flaks egentlig. Jeg synes det er veldig confusing å se på programmet og så få vite at det plutselig kommer en tvist liksom. Det er skikkelig slitsomt å følge med på den måten. Castet er også dårlig tenker jeg. De lager ikke gøy TV. Mange av dem vil bare fremstå som gode mennesker på skjermen uten å gjøre en dritt. Og den måten de stemmer på er jeg ikke så stor fan av, men jeg ser på likevel for et håp om programmet blir bra framover, men foreløpig så er Vokteren fortsatt kjedelig. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 4. november #693 Del Skrevet 4. november Desta er den de egentlig bør passe seg mere for… ikke misforstå, jeg liker Desta godt; hyggelig, snill, søt, hjelpsom, klager ikke….men; hun er egentlig på team Sebastian/Isabella/Robin før han røk ut, samtidlig som hun også er godt likt og har en fot innenfor den andre leiren. Hun snur litt kappen etter vinden, etter hvem hun snakker med. Alle liker Desta Av den opprinnelige gjengen som Robin dannet allianse med nesten før turen hadde startet, dvs Robin, Sebastian, Truls, Isabella, Anders og Desta så har det virkelig raknet i rekkene, og det ser ut til at det nå er Sebastian og Isabella igjen. Og mulig Desta. Rett og slett pga Robin la opp til et altfor skittent spill, godt støttet av Isabella. Det virkelig raknet da Isabella egentlig dolket Anders i ryggen og ga han ultimatet han selv eller Silje. Silje visste han var muldvarp da de skulle gå ned stigene, og hun valgte å stole på Anders da han sa «stol på meg», selv om hun kunne ha latt han blitt igjen på toppen og dermed hadde han røket ut. Når Silje valgte å faktisk stole på han så setter Silje seg i en bedre posisjon enn Isabella som truet han med at hun kom til å avsløre at hun hadde funnet ut at han var muldvarp (som regelen sa at den som fant det ut kunne gjøre) hvis han ikke sendte hjem Silje. Nå ofret Johannes seg siden han hadde fått nok av spill, et spill han ikke ønsket å være med på da han ville gjøre barnebarna stolte, så Silje ble værende og det at hun stolte på Anders ga henne goodwill hos Anders og Anders har ikke lyst å ha henne ut bare pga Robin, Isabella og Sebastian har bestemt det. I tillegg satte det Isabella i et enda dårligere lys hos de andre kvinnene (eller gamlingene som hun kaller de) Anders fikk nok og heller mere over mot Silje og «gamlingene» sin side, Truls har også fått nok og vil ikke spille spillet Robin la opp til, og etter klatreturen med Trude så bytter han side. Jeg synes ikke Silje er ekkel mot Isabella og har ei ovenfra og ned-holdning til henne. Hun orker bare ikke dille mere med henne; første dagen da Isabella gråt pga «hun følte hun ikke kunne være seg selv» så var Silje en av de som trøstet og oppmuntret henne. Uten å ane at planen om å få henne ut fortere enn fort var lagt. Da Silje skulle lede rekkefølgen over broa så holdt hun ikke seg til oppgaven om å sende over de hun stolte mest på, og hvor hun satte seg selv hen (dvs hun burde gått over først), men hun valgte de som var mest engstelige først, blant annet Isabella og flere i hennes allianse. Og igjen; hvorfor er det verre for Isabella å bære telt enn for de andre kvinnene. Silje hadde bært og bært, Isabella hadde ikke tatt teltet en eneste gang. Silje har fått nok av Isabella sitt spill om å få henne ut og ber først noen andre om å bære teltet. Hun sa ikke «du må bære teltet», men at nå kan noen andre ta det, Isabella f.eks. har enda ikke tatt teltet. Isabella sa selv at hun godt kunne ta det hun (for å vise at hun også kunne bære og ikke var svak), for deretter igjen å grine da hun ble sliten og si at hun følte hun måtte ta teltet. Ser heller ikke at det er frekt at Silje prøver å finne ut av hva som var ødelagt med sekken. Ingen hadde sagt at det var frekt hvis Trude gjorde det samme. Hadde ikke Silje gjort noe så hadde sikkert enkelte ment at det og var dårlig gjort; hun burde hjulpet.. Isabella må slutte å påta seg ting hun ikke får til. Sånn som da de skulle dra seg over ei elv på 300m. Hun var en av de som satt bakerst og hun sa hun skulle løsne karabinkroken, noe hun strevde og styrte med. Der var det dumt at Silje prøvde å hjelpe da Isabella har Silje i vrangstrupen, det ville vært bedre om noen andre hjalp henne, Men jeg forstår at Silje var ivrig etter å komme avgårde, hun var en av de som satt fremst og tok den tyngste børen med å dra de over. Det er ikke Ex on the beach med bare intriger og spill de er med på; det er et fysisk utfordrende program. Å ta ut alle de fysiske sterke tror jeg ikke de tenker på ikke er lurt. De skal tross alt bestige et høyt fjell innen en tidsfrist for å få disse pengene. Tror ikke det er et sjakktrekk at f.eks. Sebastian og Isabella er de to som står igjen og skal opp til fjelltoppen alene. Hun er for fysisk svak til å bære egen opp- pakking og telt, gråter ved hver minste motstands vei. Sebastian likeså: barnslige utbrudd når han strever, hater å gå tur i fjell og mark, skjeller ut de andre for å få ut frustrasjon.. Så et intervju med Sebastian nå for ikke lenge siden om at barna hans får ikke se Vokteren. Pga han og samboeren oppdrar barna til å bli gode mennesker som ikke skal baksnakke, inkludere andre barn og være greie mot de rundt seg. Så han ville ikke at barna skulle se hvordan pappa oppfører seg mot de andre i Vokteren.. Stor kontrast til Johannes som meldte seg til å bli stemt ut for å slippe Anders ut av knipa Isabella satte der han måtte ta ut Silje. Pga Johannes syntes ikke noe om dette spillet, han ville gjøre barnebarna stolte når de ser bestefar på tv. 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lofilteret Skrevet 4. november #694 Del Skrevet 4. november skruf skrev (11 minutter siden): Desta er den de egentlig bør passe seg mere for… ikke misforstå, jeg liker Desta godt; hyggelig, snill, søt, hjelpsom, klager ikke….men; hun er egentlig på team Sebastian/Isabella/Robin før han røk ut, samtidlig som hun også er godt likt og har en fot innenfor den andre leiren. Hun snur litt kappen etter vinden, etter hvem hun snakker med. Alle liker Desta Av den opprinnelige gjengen som Robin dannet allianse med nesten før turen hadde startet, dvs Robin, Sebastian, Truls, Isabella, Anders og Desta så har det virkelig raknet i rekkene, og det ser ut til at det nå er Sebastian og Isabella igjen. Og mulig Desta. Rett og slett pga Robin la opp til et altfor skittent spill, godt støttet av Isabella. Det virkelig raknet da Isabella egentlig dolket Anders i ryggen og ga han ultimatet han selv eller Silje. Silje visste han var muldvarp da de skulle gå ned stigene, og hun valgte å stole på Anders da han sa «stol på meg», selv om hun kunne ha latt han blitt igjen på toppen og dermed hadde han røket ut. Når Silje valgte å faktisk stole på han så setter Silje seg i en bedre posisjon enn Isabella som truet han med at hun kom til å avsløre at hun hadde funnet ut at han var muldvarp (som regelen sa at den som fant det ut kunne gjøre) hvis han ikke sendte hjem Silje. Nå ofret Johannes seg siden han hadde fått nok av spill, et spill han ikke ønsket å være med på da han ville gjøre barnebarna stolte, så Silje ble værende og det at hun stolte på Anders ga henne goodwill hos Anders og Anders har ikke lyst å ha henne ut bare pga Robin, Isabella og Sebastian har bestemt det. I tillegg satte det Isabella i et enda dårligere lys hos de andre kvinnene (eller gamlingene som hun kaller de) Anders fikk nok og heller mere over mot Silje og «gamlingene» sin side, Truls har også fått nok og vil ikke spille spillet Robin la opp til, og etter klatreturen med Trude så bytter han side. Jeg synes ikke Silje er ekkel mot Isabella og har ei ovenfra og ned-holdning til henne. Hun orker bare ikke dille mere med henne; første dagen da Isabella gråt pga «hun følte hun ikke kunne være seg selv» så var Silje en av de som trøstet og oppmuntret henne. Uten å ane at planen om å få henne ut fortere enn fort var lagt. Da Silje skulle lede rekkefølgen over broa så holdt hun ikke seg til oppgaven om å sende over de hun stolte mest på, og hvor hun satte seg selv hen (dvs hun burde gått over først), men hun valgte de som var mest engstelige først, blant annet Isabella og flere i hennes allianse. Og igjen; hvorfor er det verre for Isabella å bære telt enn for de andre kvinnene. Silje hadde bært og bært, Isabella hadde ikke tatt teltet en eneste gang. Silje har fått nok av Isabella sitt spill om å få henne ut og ber først noen andre om å bære teltet. Hun sa ikke «du må bære teltet», men at nå kan noen andre ta det, Isabella f.eks. har enda ikke tatt teltet. Isabella sa selv at hun godt kunne ta det hun (for å vise at hun også kunne bære og ikke var svak), for deretter igjen å grine da hun ble sliten og si at hun følte hun måtte ta teltet. Ser heller ikke at det er frekt at Silje prøver å finne ut av hva som var ødelagt med sekken. Ingen hadde sagt at det var frekt hvis Trude gjorde det samme. Hadde ikke Silje gjort noe så hadde sikkert enkelte ment at det og var dårlig gjort; hun burde hjulpet.. Isabella må slutte å påta seg ting hun ikke får til. Sånn som da de skulle dra seg over ei elv på 300m. Hun var en av de som satt bakerst og hun sa hun skulle løsne karabinkroken, noe hun strevde og styrte med. Der var det dumt at Silje prøvde å hjelpe da Isabella har Silje i vrangstrupen, det ville vært bedre om noen andre hjalp henne, Men jeg forstår at Silje var ivrig etter å komme avgårde, hun var en av de som satt fremst og tok den tyngste børen med å dra de over. Det er ikke Ex on the beach med bare intriger og spill de er med på; det er et fysisk utfordrende program. Å ta ut alle de fysiske sterke tror jeg ikke de tenker på ikke er lurt. De skal tross alt bestige et høyt fjell innen en tidsfrist for å få disse pengene. Tror ikke det er et sjakktrekk at f.eks. Sebastian og Isabella er de to som står igjen og skal opp til fjelltoppen alene. Hun er for fysisk svak til å bære egen opp- pakking og telt, gråter ved hver minste motstands vei. Sebastian likeså: barnslige utbrudd når han strever, hater å gå tur i fjell og mark, skjeller ut de andre for å få ut frustrasjon.. Så et intervju med Sebastian nå for ikke lenge siden om at barna hans får ikke se Vokteren. Pga han og samboeren oppdrar barna til å bli gode mennesker som ikke skal baksnakke, inkludere andre barn og være greie mot de rundt seg. Så han ville ikke at barna skulle se hvordan pappa oppfører seg mot de andre i Vokteren.. Stor kontrast til Johannes som meldte seg til å bli stemt ut for å slippe Anders ut av knipa Isabella satte der han måtte ta ut Silje. Pga Johannes syntes ikke noe om dette spillet, han ville gjøre barnebarna stolte når de ser bestefar på tv. Folk ser tydeligvis Vokteren med ulike øyne og perspektiv. @skruf og jeg har iallefall sett samme program 👏 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 4. november #695 Del Skrevet 4. november skruf skrev (4 timer siden): Desta er den de egentlig bør passe seg mere for… ikke misforstå, jeg liker Desta godt; hyggelig, snill, søt, hjelpsom, klager ikke….men; hun er egentlig på team Sebastian/Isabella/Robin før han røk ut, samtidlig som hun også er godt likt og har en fot innenfor den andre leiren. Hun snur litt kappen etter vinden, etter hvem hun snakker med. Alle liker Desta Av den opprinnelige gjengen som Robin dannet allianse med nesten før turen hadde startet, dvs Robin, Sebastian, Truls, Isabella, Anders og Desta så har det virkelig raknet i rekkene, og det ser ut til at det nå er Sebastian og Isabella igjen. Og mulig Desta. Rett og slett pga Robin la opp til et altfor skittent spill, godt støttet av Isabella. Det virkelig raknet da Isabella egentlig dolket Anders i ryggen og ga han ultimatet han selv eller Silje. Silje visste han var muldvarp da de skulle gå ned stigene, og hun valgte å stole på Anders da han sa «stol på meg», selv om hun kunne ha latt han blitt igjen på toppen og dermed hadde han røket ut. Når Silje valgte å faktisk stole på han så setter Silje seg i en bedre posisjon enn Isabella som truet han med at hun kom til å avsløre at hun hadde funnet ut at han var muldvarp (som regelen sa at den som fant det ut kunne gjøre) hvis han ikke sendte hjem Silje. Nå ofret Johannes seg siden han hadde fått nok av spill, et spill han ikke ønsket å være med på da han ville gjøre barnebarna stolte, så Silje ble værende og det at hun stolte på Anders ga henne goodwill hos Anders og Anders har ikke lyst å ha henne ut bare pga Robin, Isabella og Sebastian har bestemt det. I tillegg satte det Isabella i et enda dårligere lys hos de andre kvinnene (eller gamlingene som hun kaller de) Anders fikk nok og heller mere over mot Silje og «gamlingene» sin side, Truls har også fått nok og vil ikke spille spillet Robin la opp til, og etter klatreturen med Trude så bytter han side. Jeg synes ikke Silje er ekkel mot Isabella og har ei ovenfra og ned-holdning til henne. Hun orker bare ikke dille mere med henne; første dagen da Isabella gråt pga «hun følte hun ikke kunne være seg selv» så var Silje en av de som trøstet og oppmuntret henne. Uten å ane at planen om å få henne ut fortere enn fort var lagt. Da Silje skulle lede rekkefølgen over broa så holdt hun ikke seg til oppgaven om å sende over de hun stolte mest på, og hvor hun satte seg selv hen (dvs hun burde gått over først), men hun valgte de som var mest engstelige først, blant annet Isabella og flere i hennes allianse. Og igjen; hvorfor er det verre for Isabella å bære telt enn for de andre kvinnene. Silje hadde bært og bært, Isabella hadde ikke tatt teltet en eneste gang. Silje har fått nok av Isabella sitt spill om å få henne ut og ber først noen andre om å bære teltet. Hun sa ikke «du må bære teltet», men at nå kan noen andre ta det, Isabella f.eks. har enda ikke tatt teltet. Isabella sa selv at hun godt kunne ta det hun (for å vise at hun også kunne bære og ikke var svak), for deretter igjen å grine da hun ble sliten og si at hun følte hun måtte ta teltet. Ser heller ikke at det er frekt at Silje prøver å finne ut av hva som var ødelagt med sekken. Ingen hadde sagt at det var frekt hvis Trude gjorde det samme. Hadde ikke Silje gjort noe så hadde sikkert enkelte ment at det og var dårlig gjort; hun burde hjulpet.. Isabella må slutte å påta seg ting hun ikke får til. Sånn som da de skulle dra seg over ei elv på 300m. Hun var en av de som satt bakerst og hun sa hun skulle løsne karabinkroken, noe hun strevde og styrte med. Der var det dumt at Silje prøvde å hjelpe da Isabella har Silje i vrangstrupen, det ville vært bedre om noen andre hjalp henne, Men jeg forstår at Silje var ivrig etter å komme avgårde, hun var en av de som satt fremst og tok den tyngste børen med å dra de over. Det er ikke Ex on the beach med bare intriger og spill de er med på; det er et fysisk utfordrende program. Å ta ut alle de fysiske sterke tror jeg ikke de tenker på ikke er lurt. De skal tross alt bestige et høyt fjell innen en tidsfrist for å få disse pengene. Tror ikke det er et sjakktrekk at f.eks. Sebastian og Isabella er de to som står igjen og skal opp til fjelltoppen alene. Hun er for fysisk svak til å bære egen opp- pakking og telt, gråter ved hver minste motstands vei. Sebastian likeså: barnslige utbrudd når han strever, hater å gå tur i fjell og mark, skjeller ut de andre for å få ut frustrasjon.. Så et intervju med Sebastian nå for ikke lenge siden om at barna hans får ikke se Vokteren. Pga han og samboeren oppdrar barna til å bli gode mennesker som ikke skal baksnakke, inkludere andre barn og være greie mot de rundt seg. Så han ville ikke at barna skulle se hvordan pappa oppfører seg mot de andre i Vokteren.. Stor kontrast til Johannes som meldte seg til å bli stemt ut for å slippe Anders ut av knipa Isabella satte der han måtte ta ut Silje. Pga Johannes syntes ikke noe om dette spillet, han ville gjøre barnebarna stolte når de ser bestefar på tv. Synes dette er veldig godt oppsummert, og samsvarer med hvordan jeg oppfatter det som skjer i programmet. Men samtidig gøy å se hvordan ulike folk oppfatter det samme vi ser på skjermen så ulikt. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 4. november #696 Del Skrevet 4. november Elfy skrev (På 3.11.2024 den 17.04): Liker egentlig Silje godt, og håper personlig at Desta og/ eller Anders står igjen på toppen. Regner med det er Sebastian du mener når du sier Benjamin? Ja Sebastian Sur som pokker når andre spiller, og ingen spiller mer en han selv Det er bare patetisk ! Isabella vil ha alle pengene og sier det rett ut, men griner over at hun må ta sin tørn, virkelig trodde hun at hun bare kunne danse seg hele veien til toppen ? I en rosa sky ! Hun spiller spillet like hardt som Sebastian, og danner en allianse med han. De er avslørt og blir nå jaktet på. Det blir ofte litt "stygt" når du går bak ryggen på folk, og så oppdager de det og ikke lenger finner seg i det. Det er ikke de som reagerer sin feil. Det går an å spille spillet, smile gi og ta og ikke furte så enormt som Isabella og Sebastian gjør når ting går i mot de, det er så vanvittig lite sjarmerende. Hadde jeg vært ung og sett en dame som var slik ? Hadde løpt for harde livet, for dette ligger i karakteren ! 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 4. november #697 Del Skrevet 4. november skruf skrev (5 timer siden): eg synes ikke Silje er ekkel mot Isabella og har ei ovenfra og ned-holdning til henne. Hun orker bare ikke dille mere med henne; første dagen da Isabella gråt pga «hun følte hun ikke kunne være seg selv» så var Silje en av de som trøstet og oppmuntret henne. Uten å ane at planen om å få henne ut fortere enn fort var lagt. Da Silje skulle lede rekkefølgen over broa så holdt hun ikke seg til oppgaven om å sende over de hun stolte mest på, og hvor hun satte seg selv hen (dvs hun burde gått over først), men hun valgte de som var mest engstelige først, blant annet Isabella og flere i hennes allianse. Og igjen; hvorfor er det verre for Isabella å bære telt enn for de andre kvinnene. Fordi Isabella vil ha alle pengene, og det må de andre gi henne ellers blir det gråt og syting Pokker ta ! Dette er nå et spill, sjansen for å vinne de pengene er ikke veldig stor for en som har så liten fysisk kapasitet ! Men ting kan falle hennes vei alt etter hva Vokteren finner på. Men håper ikke det, hun er rett og slett ikke verdig til å vinne ! Redelig og greit uten masse Voktersprell og masse spill ? Hun har ikke en sjanse der ute i naturen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 4. november #698 Del Skrevet 4. november skruf skrev (5 timer siden): Jeg synes ikke Silje er ekkel mot Isabella og har ei ovenfra og ned-holdning til henne. Hun orker bare ikke dille mere med henne; Akkurat, hun slutter å dille med henne. Bære din bør selv er tonen nå ! Etter det renkespillet som Isabella har spilt ? Det måtte slå tilbake på henne selv. skruf skrev (5 timer siden): Desta er den de egentlig bør passe seg mere for… ikke misforstå, jeg liker Desta godt; hyggelig, snill, søt, hjelpsom, klager ikke….men; hun er egentlig på team Sebastian/Isabella/Robin før han røk ut, samtidlig som hun også er godt likt og har en fot innenfor den andre leiren. Hun snur litt kappen etter vinden, etter hvem hun snakker med. Alle liker Desta Av den opprinnelige gjengen som Robin dannet allianse med nesten før turen hadde startet, dvs Robin, Sebastian, Truls, Isabella, Anders og Desta så har det virkelig raknet i rekkene, og det ser ut til at det nå er Sebastian og Isabella igjen. Og mulig Desta. Rett og slett pga Robin la opp til et altfor skittent spill, godt støttet av Isabella. Det virkelig raknet da Isabella egentlig dolket Anders i ryggen og ga han ultimatet han selv eller Silje. Silje visste han var muldvarp da de skulle gå ned stigene, og hun valgte å stole på Anders da han sa «stol på meg», selv om hun kunne ha latt han blitt igjen på toppen og dermed hadde han røket ut. Når Silje valgte å faktisk stole på han så setter Silje seg i en bedre posisjon enn Isabella som truet han med at hun kom til å avsløre at hun hadde funnet ut at han var muldvarp (som regelen sa at den som fant det ut kunne gjøre) hvis han ikke sendte hjem Silje. Nå ofret Johannes seg siden han hadde fått nok av spill, et spill han ikke ønsket å være med på da han ville gjøre barnebarna stolte, så Silje ble værende og det at hun stolte på Anders ga henne goodwill hos Anders og Anders har ikke lyst å ha henne ut bare pga Robin, Isabella og Sebastian har bestemt det. I tillegg satte det Isabella i et enda dårligere lys hos de andre kvinnene (eller gamlingene som hun kaller de) Anders fikk nok og heller mere over mot Silje og «gamlingene» sin side, Truls har også fått nok og vil ikke spille spillet Robin la opp til, og etter klatreturen med Trude så bytter han side. Jeg synes ikke Silje er ekkel mot Isabella og har ei ovenfra og ned-holdning til henne. Hun orker bare ikke dille mere med henne; første dagen da Isabella gråt pga «hun følte hun ikke kunne være seg selv» så var Silje en av de som trøstet og oppmuntret henne. Uten å ane at planen om å få henne ut fortere enn fort var lagt. Da Silje skulle lede rekkefølgen over broa så holdt hun ikke seg til oppgaven om å sende over de hun stolte mest på, og hvor hun satte seg selv hen (dvs hun burde gått over først), men hun valgte de som var mest engstelige først, blant annet Isabella og flere i hennes allianse. Og igjen; hvorfor er det verre for Isabella å bære telt enn for de andre kvinnene. Silje hadde bært og bært, Isabella hadde ikke tatt teltet en eneste gang. Silje har fått nok av Isabella sitt spill om å få henne ut og ber først noen andre om å bære teltet. Hun sa ikke «du må bære teltet», men at nå kan noen andre ta det, Isabella f.eks. har enda ikke tatt teltet. Isabella sa selv at hun godt kunne ta det hun (for å vise at hun også kunne bære og ikke var svak), for deretter igjen å grine da hun ble sliten og si at hun følte hun måtte ta teltet. Ser heller ikke at det er frekt at Silje prøver å finne ut av hva som var ødelagt med sekken. Ingen hadde sagt at det var frekt hvis Trude gjorde det samme. Hadde ikke Silje gjort noe så hadde sikkert enkelte ment at det og var dårlig gjort; hun burde hjulpet.. Isabella må slutte å påta seg ting hun ikke får til. Sånn som da de skulle dra seg over ei elv på 300m. Hun var en av de som satt bakerst og hun sa hun skulle løsne karabinkroken, noe hun strevde og styrte med. Der var det dumt at Silje prøvde å hjelpe da Isabella har Silje i vrangstrupen, det ville vært bedre om noen andre hjalp henne, Men jeg forstår at Silje var ivrig etter å komme avgårde, hun var en av de som satt fremst og tok den tyngste børen med å dra de over. Det er ikke Ex on the beach med bare intriger og spill de er med på; det er et fysisk utfordrende program. Å ta ut alle de fysiske sterke tror jeg ikke de tenker på ikke er lurt. De skal tross alt bestige et høyt fjell innen en tidsfrist for å få disse pengene. Tror ikke det er et sjakktrekk at f.eks. Sebastian og Isabella er de to som står igjen og skal opp til fjelltoppen alene. Hun er for fysisk svak til å bære egen opp- pakking og telt, gråter ved hver minste motstands vei. Sebastian likeså: barnslige utbrudd når han strever, hater å gå tur i fjell og mark, skjeller ut de andre for å få ut frustrasjon.. Så et intervju med Sebastian nå for ikke lenge siden om at barna hans får ikke se Vokteren. Pga han og samboeren oppdrar barna til å bli gode mennesker som ikke skal baksnakke, inkludere andre barn og være greie mot de rundt seg. Så han ville ikke at barna skulle se hvordan pappa oppfører seg mot de andre i Vokteren.. Stor kontrast til Johannes som meldte seg til å bli stemt ut for å slippe Anders ut av knipa Isabella satte der han måtte ta ut Silje. Pga Johannes syntes ikke noe om dette spillet, han ville gjøre barnebarna stolte når de ser bestefar på tv. Tror ingen klarer en bedre oppsummering en dette. Så perfekt spot on ! Så burde ikke Johannes trukket seg, edelt der ja men på grensen til pinlig naivt. Jeg hadde rådet Ander til en ting ! Knert Sebastian der og da ! Han hadde ikke hatt noe å tape på det. I stedet må han høre på sytingen og gnålet til årets største TV hykler så langt 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 4. november #699 Del Skrevet 4. november Jeg forstår ikke hvordan de fleste har så mye tålmodighet med sutringen og intrigene til Isabella og Sebastian. Synd det kun er Silje som faktisk ikke gidder å være Isabellas tjener så det synes hvor lei hun er og Isabella får det til å se slemt ut. Jeg er drittlei av Isabella og Sebastians fjortisoppførsel. Det må være mulig å holde kjeft om hvor dritt ting er, det går utover andre. De blir skikkelig energityver. Spillgreiene kommer såå mye i fokus og får frem lite underholdende sider ved flere. Ja, det er et spill, men det må ikke være spill 95 % av dagen som Sebastian og Isabella gjør det til. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 4. november #700 Del Skrevet 4. november _Maddie_ skrev (3 minutter siden): Jeg forstår ikke hvordan de fleste har så mye tålmodighet med sutringen og intrigene til Isabella og Sebastian. Synd det kun er Silje som faktisk ikke gidder å være Isabellas tjener så det synes hvor lei hun er og Isabella får det til å se slemt ut. Jeg er drittlei av Isabella og Sebastians fjortisoppførsel. Det må være mulig å holde kjeft om hvor dritt ting er, det går utover andre. De blir skikkelig energityver. Spillgreiene kommer såå mye i fokus og får frem lite underholdende sider ved flere. Ja, det er et spill, men det må ikke være spill 95 % av dagen som Sebastian og Isabella gjør det til. Må innrømme at det blir vel litt mye ja. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå