Gå til innhold

Vokteren (TV2)

NordicViking

Anbefalte innlegg

refill skrev (42 minutter siden):

Hun kunne bedt Anders sende henne hjem mot at hun sparte han. Begge to godtar jo bare helt uten videre å bli "truet". 

Men Johannes ønsket å dra hjem og det er da noe man respekterer. En trussel fra Silje mot å sende ham hjem om ikke er vel ikke bedre enn trussel fra Isabelle om samme uansett. Hun visste at hun sto i fare selv og 'true' ham ville vært det dummeste.

Endret av Lawyam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det ikke sånn at muldvarpen ble sendt ut hvis han ble oppdaget? I såfall burde han blitt sendt ut i samme sekund som han avslørte seg. I tillegg ble han jo også avslørt av Isabella. Da de skulle ned stigen visste omtrent alle hvem mudlvarpen var. For et elendig opplegg.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (21 minutter siden):

Men Johannes ønsket å dra hjem og det er da noe man respekterer. En trussel fra Silje mot å sende ham hjem om ikke er vel ikke bedre enn trussel fra Isabelle om samme uansett. Hun visste at hun sto i fare selv og 'true' ham ville vært det dummeste.

Joda, men Johannes kunne trukket seg om han ville avslutte. Anders avslørte jo til Silje at han var muldvarpen og at Isabella hadde gitt han et ultimatum. Vet ikke om jeg ser på det som like mye trussel å gi han muligheten til å velge når han egentlig har en enveisbilett på vei ut i hånden. Noe hun jo forsåvidt gjorde, men hadde jeg vært henne hadde jeg sagt "jeg sparer deg mot at vi tar henne ut". 

Endret av refill
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snork. Trodde det skulle være en hybrid mellom 71 grader nord og forræder, men det er jo verken tunge og eksepsjonelle turer eller særlig spennende spillemessig. Programmet faller mellom alle stoler og oppleves langdryg og meningsløst - særlig når man ser tilbake på de første som røyk ut, hva fikk de utrettet eller opplevd av serien? Ingenting

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gran00 skrev (3 timer siden):

Jeg gidder ikke stemme for at en av de folkene der skal få en bil. Hvem gidder det? 

Haha, er det sant.... Altså de har garantert lønn for å være der, en betydelig pengepremie til vinnerene, og så skal publikum dele ut en bil til de også?!?!

De går jo bare å loker, nekter å spille spillet, og huffer seg over alle oppgaver. Skryter over hvor fint det er å være i naturen da, men blir flyttet på med helikopter, som tydligvis frakter endel av klærne deres i tillegg. Enkelte av basene deres har det vært ferdig telt, og mye mat/snop

Og hvorfor er ikke de med minst penger på topplisten? 

Sebastian leder, og han er god for mange milioner....

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

refill skrev (14 timer siden):

Joda, men Johannes kunne trukket seg om han ville avslutte. Anders avslørte jo til Silje at han var muldvarpen og at Isabella hadde gitt han et ultimatum. Vet ikke om jeg ser på det som like mye trussel å gi han muligheten til å velge når han egentlig har en enveisbilett på vei ut i hånden. Noe hun jo forsåvidt gjorde, men hadde jeg vært henne hadde jeg sagt "jeg sparer deg mot at vi tar henne ut". 

Javel? Skulle han ikke kunne tenke at noen ønsker å være der selv om han ikke ønsket..? Måtte han 'ødelegge'  noens ønsker om å være der når han da slapp...?

Ja, sant...; det var vel noenlunde det ultimatet Isabella ga Anders også så da satser man på at hvis man truer med samme så redder han deg og ikke den første som truer, den som veldig mange ville støttet i å få tuppa ut...? Skulle Anders fått inntrykk av at Silje var en trussel og ikke en 'venn'...?

Nei han hadde ikke enveisbillett i hånden; de fleste ville ha Anders der og Anders visste det.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gladis
Gran00 skrev (8 timer siden):

Jeg gidder ikke stemme for at en av de folkene der skal få en bil. Hvem gidder det? 

Får ikke min stemme. Hele pakka er dørgende dumt! Hvorfor i all veden sendte ikke Anders Silje eller Desta ut? Silje fordi hun er den sterkeste fysisk! Desta fordi hun hadde svekket Sebastian og Isabell.. Neida da tar vi Hilde som ikke spiller noen kasserolle 🙈 Også Johanness da som ikke har skjønt spillet i det hele tatt, det er ikke Ludo Johanness…orker ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladis skrev (29 minutter siden):

Får ikke min stemme. Hele pakka er dørgende dumt! Hvorfor i all veden sendte ikke Anders Silje eller Desta ut? Silje fordi hun er den sterkeste fysisk! Desta fordi hun hadde svekket Sebastian og Isabell.. Neida da tar vi Hilde som ikke spiller noen kasserolle 🙈 Også Johanness da som ikke har skjønt spillet i det hele tatt, det er ikke Ludo Johanness…orker ikke!

Du mener Sebastians valg nå? Jeg tror han gjorde det slik fordi han ønsker å spille i to leire og ufarliggjøre seg ovenfor Silje da han skjønte at Anders heller mest over dit og en måte å fortelle at han ikke er en fiende av dem. Han ser at Isabelle ryker og at alliansen de hadde ikke er sterk nok, så prøver å sikre seg selv. Hilde var best valg der og da, du tar ikke ut noen du har bruk for, men Hilde var det nytteløst å få hjelp av til noe som helst, så ut... Godt; hun irriterte meg.

Desta spiller på de strengene hun kan hun også, så hun er ikke noen umiddelbar fare for ham.

Endret av Lawyam
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 26.10.2024 den 22.05):

I teaseren for neste uke sitter Isabella og gråter mens hun sier "jeg føler meg skikkelig alene". Jeg kan bare ikke tro at det er Sebastian som ryker neste gang. Hæ? Er det så enkelt? Nei fader, det går ikke an...

Jeg ble ikke overrasket over det. 
Vi vet jo hvem som liker hverandre og ikke. "Damene" (Silje, Hilde og Trude) var jo ganske så klare på det i siste episode, der de sa "Ja, Isabella kan jo prøve å sove i dameteltet i natt, og se hvor hyggelig det blir"  Altså: Det er ingen av dem som kommer til å inkludere henne på noen som helst måte fremover. (De spiller jo på motsatt lag, så det blir jo forståelig.) 
Anders spiller jo åpenbart med Silje. (Det sa han jo nærmest rett ut når han var muldvarp.) 
Truls er jo en ganske stille etterdilter i det meste, som ikke egentlig gjør så mye ut av seg. 
Desta stoler ikke på Isabella. (Og det har vel mer fremstått som at de har vært på "samme lag" mer av nødvendighet enn at de har ønsket å spille sammen.)
Og Sebastian må nok snart velge om han spiller med Desta eller med Isabella. 
Og siden Desta er mye bedre likt i gruppen, fordi alle tror at hun spiller med dem, så vil det jo være naturlig at Sebastian heller "følger Desta" enn å være i en mindretallsgruppe med Isabella og kanskje Truls. 

Altså, Isabella kommer til å ha det skikkelig kjipt resten av tiden hun er med, med mindre noen "trenger henne" og tar henne inn i varmen. 
Men her er nok ikke Trude, Silje eller Desta de som kommer til å "snu" i sin motvilje mot Isabella og "det å spille åpenlyst". 
Og Sebastian må nok åpenlyst ta avstand fra henne. 
Truls og Anders er vel ikke akkurat de som er inkluderende mot Isabella i utgangspunktet. Jeg tror ikke de bryr seg så mye med henne, egentlig. (Og Truls må vel, som Sebastian, ta avstand, for å ikke bli trukket ned i dragsuget.) 

os Maxilla skrev (23 timer siden):

Jeg er bare kommet midtveis i sesongen og halvveis i denne tråden, men jeg trenger å rante.

Hva ER det med disse tv2 programmene og meningsløs utstemming???!  :raven:

Dette programmet kunne ha vært så utrolig mye bedre, hvis det å stemme ut folk var valgfritt og det faktisk var mulig å få alle til topps. Det ble jo fremstilt sånn i episode 1, at alle skulle opp. Premien ville da blitt mindre siden den ble delt på alle. Så hadde det blitt et naturlig skille mellom de som ville ha alle opp, og de som ville vinne. Kast folk ut = mer penger på meg. Folk tar jo den muligheten selv om den er valgfri!

Istedet for disse tåpelige tvangs "settes opp mot hverandre" sekvensene kunne de fått dilemmaer som "Stem ut en deltager ellers får dere ikke mat på neste post", de fire som gikk opp den stigen burde fått muligheten til å sende hjem en av de andre, poenget er at det burde vært valgfritt. Og eventuell avstemning burde være anonym. Det blir jammen intriger av sånt også, hvis det er det tv2 absolutt må ha. Det er ikke noe "spill" i det når man MÅ.

Den stemningen de lager med tvangsutstemning er faktisk bare kjip å se på, jeg synes det er ubehagelig på helt feil måte. Man ser at de blir lei seg og har vondt av det også.

Nå skal jeg bruke søndagen på å ta igjen før jeg sier noe mer. Måtte bare ventilere. 

Tvangsutstemmingen fungerer ikke i det hele tatt. Den er bare klein for de som er med, og klein for oss som ser på. 
Sånn sett har det fungert bedre at en person, eller en liten gruppe, styrer hvem som skal ut. 

Nutz skrev (21 timer siden):

Var det ikke sånn at muldvarpen ble sendt ut hvis han ble oppdaget? I såfall burde han blitt sendt ut i samme sekund som han avslørte seg. I tillegg ble han jo også avslørt av Isabella. Da de skulle ned stigen visste omtrent alle hvem mudlvarpen var. For et elendig opplegg.

Det ble fremstilt som at muldvarpen ville bli sendt hjem hvis denne ble oppdaget, ja. Etter hvert moderert med at "de andre fikk muligheten til å avsløre denne". 
Men så endte det altså med at EN "tilfeldig valgt" person fikk muligheten til å avsløre (og dermed ta ut) muldvarpen. 

For meg fremstår det som om produksjonen ombestemte seg underveis, og fant ut at de skulle redde Anders. (Siden Johannes sa han ville hjem) For hadde det blitt avstemning på hvem folk trodde var muldvarp, så ville nok flertallet stemt for å få ut Anders. 

Gladis skrev (7 timer siden):

Altså, at Anders tok "letteste vei ut", er jo fordi Anders ikke egentlig er en spiller, ikke egentlig hadde tatt parti i spillet. 
Hadde han tatt et annet valg. (Silje eller Isabella) Så hadde han jo samtidig "valgt side" i spillet, og fått halve gruppa mot seg. 

Sebastian har derimot allerede "valgt side", og de fleste vet det. Så at han tar ut Hilde, betyr jo at han tar ut en av "dametrioen", som er hans åpenbare motspillere. 
Hvorfor Hilde? Jo, fordi det var størst sjanse for at hun ville stole på han, og ta den boksen han sa. Trude og Silje ville antagelig vært mye mer skeptiske, og valgt en annen boks enn det han ba dem om. 

Og at Sebastian eller Anders skal ta ut Desta, fordi hun er sterk spiller???  Joda, hun er det. Men begge disse to føler jo at Desta er deres nærmeste medspiller. (Eller en av de aller nærmeste.) 
Og du tar jo ikke ut en av de du har det tetteste gjensidige tillitsbåndet med, så lenge du trenger dem i spillet. 

For min del lurer jeg nå litt på hvilken vei alliansene nå egentlig går/står. 
For det virker som om det i stor grad er Desta som nå styrer hele spillet, og som må bestemme seg for hvem hun skal spille med videre. 

Trude og Silje spiller åpenbart sammen. 
Anders spiller mest med Silje og Desta. 
Truls følger det Desta og Sebastian sier han skal
Isabella spiller med Sebastian (og kanskje Truls) 
Desta har så langt spilt med Sebastian, men har også inkludert Anders i sin gruppe. (Men hun anser jo Silje som en sterk motstander, som hun vil ha ut for å sikre seg selv.) 

Så slik det ser ut nå, så er det Truls, Isabella og Trude som ligger svakest an. I og med at de ikke har noen direkte forbindelse til Desta og hennes spill. 
I det minste dersom hun nå "snur" og mener hun kan stole på Silje likevel. (Hun prøvde jo egentlig å spille med Silje og Anders i starten, syntes jeg.)   

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (3 timer siden):

Jeg ble ikke overrasket over det. 
Vi vet jo hvem som liker hverandre og ikke. "Damene" (Silje, Hilde og Trude) var jo ganske så klare på det i siste episode, der de sa "Ja, Isabella kan jo prøve å sove i dameteltet i natt, og se hvor hyggelig det blir"  Altså: Det er ingen av dem som kommer til å inkludere henne på noen som helst måte fremover. (De spiller jo på motsatt lag, så det blir jo forståelig.) 
Anders spiller jo åpenbart med Silje. (Det sa han jo nærmest rett ut når han var muldvarp.) 
Truls er jo en ganske stille etterdilter i det meste, som ikke egentlig gjør så mye ut av seg. 
Desta stoler ikke på Isabella. (Og det har vel mer fremstått som at de har vært på "samme lag" mer av nødvendighet enn at de har ønsket å spille sammen.)
Og Sebastian må nok snart velge om han spiller med Desta eller med Isabella. 
Og siden Desta er mye bedre likt i gruppen, fordi alle tror at hun spiller med dem, så vil det jo være naturlig at Sebastian heller "følger Desta" enn å være i en mindretallsgruppe med Isabella og kanskje Truls. 

Altså, Isabella kommer til å ha det skikkelig kjipt resten av tiden hun er med, med mindre noen "trenger henne" og tar henne inn i varmen. 
Men her er nok ikke Trude, Silje eller Desta de som kommer til å "snu" i sin motvilje mot Isabella og "det å spille åpenlyst". 
Og Sebastian må nok åpenlyst ta avstand fra henne. 
Truls og Anders er vel ikke akkurat de som er inkluderende mot Isabella i utgangspunktet. Jeg tror ikke de bryr seg så mye med henne, egentlig. (Og Truls må vel, som Sebastian, ta avstand, for å ikke bli trukket ned i dragsuget.) 

Tvangsutstemmingen fungerer ikke i det hele tatt. Den er bare klein for de som er med, og klein for oss som ser på. 
Sånn sett har det fungert bedre at en person, eller en liten gruppe, styrer hvem som skal ut. 

Det ble fremstilt som at muldvarpen ville bli sendt hjem hvis denne ble oppdaget, ja. Etter hvert moderert med at "de andre fikk muligheten til å avsløre denne". 
Men så endte det altså med at EN "tilfeldig valgt" person fikk muligheten til å avsløre (og dermed ta ut) muldvarpen. 

For meg fremstår det som om produksjonen ombestemte seg underveis, og fant ut at de skulle redde Anders. (Siden Johannes sa han ville hjem) For hadde det blitt avstemning på hvem folk trodde var muldvarp, så ville nok flertallet stemt for å få ut Anders. 

Altså, at Anders tok "letteste vei ut", er jo fordi Anders ikke egentlig er en spiller, ikke egentlig hadde tatt parti i spillet. 
Hadde han tatt et annet valg. (Silje eller Isabella) Så hadde han jo samtidig "valgt side" i spillet, og fått halve gruppa mot seg. 

Sebastian har derimot allerede "valgt side", og de fleste vet det. Så at han tar ut Hilde, betyr jo at han tar ut en av "dametrioen", som er hans åpenbare motspillere. 
Hvorfor Hilde? Jo, fordi det var størst sjanse for at hun ville stole på han, og ta den boksen han sa. Trude og Silje ville antagelig vært mye mer skeptiske, og valgt en annen boks enn det han ba dem om. 

Og at Sebastian eller Anders skal ta ut Desta, fordi hun er sterk spiller???  Joda, hun er det. Men begge disse to føler jo at Desta er deres nærmeste medspiller. (Eller en av de aller nærmeste.) 
Og du tar jo ikke ut en av de du har det tetteste gjensidige tillitsbåndet med, så lenge du trenger dem i spillet. 

For min del lurer jeg nå litt på hvilken vei alliansene nå egentlig går/står. 
For det virker som om det i stor grad er Desta som nå styrer hele spillet, og som må bestemme seg for hvem hun skal spille med videre. 

Trude og Silje spiller åpenbart sammen. 
Anders spiller mest med Silje og Desta. 
Truls følger det Desta og Sebastian sier han skal
Isabella spiller med Sebastian (og kanskje Truls) 
Desta har så langt spilt med Sebastian, men har også inkludert Anders i sin gruppe. (Men hun anser jo Silje som en sterk motstander, som hun vil ha ut for å sikre seg selv.) 

Så slik det ser ut nå, så er det Truls, Isabella og Trude som ligger svakest an. I og med at de ikke har noen direkte forbindelse til Desta og hennes spill. 
I det minste dersom hun nå "snur" og mener hun kan stole på Silje likevel. (Hun prøvde jo egentlig å spille med Silje og Anders i starten, syntes jeg.)   

Det uthevede: Jeg synes det var skikkelig smålig sagt... Hvorfor må de være så mean girls kun fordi Isabella bare spiller et spill? De tar det alt for personlig. Hvis Silje er redd for at hun skal bli spilt ut, må hun istede starte å spille mer selv for å berge seg. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de vært på vandring mot heftige, voldsomme Stetind i 8 dager, og hva ser jeg i siste episode? De er ved havet?! Ja, for det var faktisk tang og tare å spore der. De er altså NULL meter over havet! Wow, for en heftig tur! Registrerer også at enkelte stiller i dongeribukse når de gjør intervjuer. Krevende tur gitt! 

Endret av Heartland
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Det uthevede: Jeg synes det var skikkelig smålig sagt... Hvorfor må de være så mean girls kun fordi Isabella bare spiller et spill? De tar det alt for personlig. Hvis Silje er redd for at hun skal bli spilt ut, må hun istede starte å spille mer selv for å berge seg. 

Jeg tenker at det er vel det mest "interessante" med dette programmet. 
Det å se hvordan folk i "flokk" driver å baksnakker og fryser hverandre ut, bare for at de gjør noe man selv har ment at er "feil". 
Godt voksne damer som mener det er greit å baksnakke og fryse ut folk som er langt yngre enn seg. Og det med begrunnelse i "jeg liker ikke måten de spiller på. Man kan ikke oppføre seg sånn!" 
Som om de selv er herskere over "vokteruniverset" og bestemmer reglene.
Altså, disse unge spiller spillet de er med på. De skiller klart mellom spill, allianser og personer. Men det gjør IKKE disse damene. De tar alt personlig. Og særlig om noen gjør noe som ikke er i tråd med deres egne interesser. 

Jeg kjenner at dette programmet viser tydelig hvordan arbeidsmiljøet på en arbeidsplass lett kan forsures av en dominerende damegruppe. (Jeg har aldri møtt menn som i flokk har oppført seg på denne måten.) 
Johannes behandlet jo ingen av de unge sånn som disse damene gjør. 
Og han aksepterte i mye større grad at dette var et spill, og ikke noe personlig mot de personene det ble stemt på.

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartland skrev (2 minutter siden):

Nå har de vært på vandring mot heftige, voldsomme Stetind i 8 dager, og hva ser jeg i siste episode? De er ved havet?! Ja, for det var faktisk tang og tare å spore der. De er altså NULL meter over havet! Wow, for en heftig tur! Registrerer også at enkelte stiller i dongeribukse når de gjør intervjuer. Krevende tur gitt! 

Det er vel en grunn til at de ikke viser kart, hvor de har gått så langt, og "gjenstående avstand til toppen." 

Det er jo helt åpenbart at de suller rundt og er helt andre steder enn ved foten av Stetind. Når de må ta helikopter flere steder for å komme videre. 

Og den her "deadlinen"... "Nå er det bare X dager/timer igjen for å nå toppen av Stetind". Når de på ingen måte får bestemme hvor eller hvor langt de skal gå selv. De går jo bare fra merke til merke, og så må de stoppe. 

Nei, dette med "Vi er på vei til Stetind". Og "kamp mot klokka for å nå toppen" er jo bare tullball. 
Ikke forstår jeg hvordan de tenker å få oss til å tro at "vokteren" påvirker ekspedisjonen heller. 
Det er jo bare en "figur" de aldri ser, og som sender brev (fra produksjonen) som forteller hva de skal gjøre. 
De brevene kunne jo like gjerne kommet fra Helene, så hadde de sluppet denne teite fokuseringen på vokterfiguren som ikke tilfører noe.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

…og så den teatralske oppførselen til folk når det kommer rød røyk, en pinne, et brev…wow, liksom - har de ikke vent seg til at det kommer? Virker som de er like overrasket og småhysteriske hver gang - det irriterer meg, virker som en barneskole på tur.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (24 minutter siden):

…og så den teatralske oppførselen til folk når det kommer rød røyk, en pinne, et brev…wow, liksom - har de ikke vent seg til at det kommer? Virker som de er like overrasket og småhysteriske hver gang - det irriterer meg, virker som en barneskole på tur.

Det der irriterer meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Susan Sto Helit skrev (3 timer siden):

Det er vel en grunn til at de ikke viser kart, hvor de har gått så langt, og "gjenstående avstand til toppen." 

Det er jo helt åpenbart at de suller rundt og er helt andre steder enn ved foten av Stetind. Når de må ta helikopter flere steder for å komme videre. 

Og den her "deadlinen"... "Nå er det bare X dager/timer igjen for å nå toppen av Stetind". Når de på ingen måte får bestemme hvor eller hvor langt de skal gå selv. De går jo bare fra merke til merke, og så må de stoppe. 

Nei, dette med "Vi er på vei til Stetind". Og "kamp mot klokka for å nå toppen" er jo bare tullball. 

Ikke forstår jeg hvordan de tenker å få oss til å tro at "vokteren" påvirker ekspedisjonen heller. 
Det er jo bare en "figur" de aldri ser, og som sender brev (fra produksjonen) som forteller hva de skal gjøre. 
De brevene kunne jo like gjerne kommet fra Helene, så hadde de sluppet denne teite fokuseringen på vokterfiguren som ikke tilfører noe.

Ja det der blir jo bare helt idiotisk. SÅ mye fokus på at de har så og så lang tid igjen, men de suller rundt på flatmark, fra merke til merke, og har på ingen måte noe de skulle sagt når det gjelder hvor langt de skal gå. Her er det 100% produksjonen som bestemmer om de skal rekke det eller ikke. Jeg lurer nå på hvordan de finner disse merkene i det hele tatt. De har jo ingen kart eller kompass med seg. Tydeligvis får de beskjed om nøyaktig hvor de skal gå. «Inn mellom trærne den veien» for å finne merket liksom? De må jo få det, hvordan ellers finner de frem? Jeg måtte le den episoden for noen uker siden når det var SÅ mye drama rundt mestringen til Anny Isabella (eller hva hun heter?) når hun skulle ut i det «skumle iskalde» vannet for å hente noe på andre siden. Det ble SÅ hauset opp, og så var det bare å vasse over 😂 Og i siste episode, når den store ekstremsporten gikk ut på å klatre ned noen stiger. Ikke var det høyt heller. Da hadde jeg akkurat streamet 71 grader nord, hvor de klatret rett opp en sinnsyk fjellvegg. Dette her blir bare.. SÅ UFATTELIG TEIT 🙈

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 timer siden):

Dere synes altså at det er kjipere oppførsel å tulle (for dere forstår at det var tull?)  med at Isabella ikke får sove i dameteltet etter å ha visket og tisket i timesvis bak ryggen til Silje for å få henne ut,  enn hva Isabella holdt på med? En ting er å ville ha Silje ut som en sterk konkurrent ut, men ultimatumet hun ga Anders var ganske råttent gjort, spesielt mot Anders. Det er ikke et krav at man må spille et "skittent" spill når man melder seg på disse type programmene. Deltakerne må selv bestemme hva slags person de ønsker å være, også i en slik setting. De som "spiller" mest skaper kanskje mest underholdning, til et visst punkt vel og merke, men går kanskje ikke seirende ut popularitetsmessig. Å ikke "spille" kan man vel også se på som en taktikk. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (50 minutter siden):

Dere synes altså at det er kjipere oppførsel å tulle (for dere forstår at det var tull?)  med at Isabella ikke får sove i dameteltet etter å ha visket og tisket i timesvis bak ryggen til Silje for å få henne ut,  enn hva Isabella holdt på med? En ting er å ville ha Silje ut som en sterk konkurrent ut, men ultimatumet hun ga Anders var ganske råttent gjort, spesielt mot Anders. Det er ikke et krav at man må spille et "skittent" spill når man melder seg på disse type programmene. Deltakerne må selv bestemme hva slags person de ønsker å være, også i en slik setting. De som "spiller" mest skaper kanskje mest underholdning, til et visst punkt vel og merke, men går kanskje ikke seirende ut popularitetsmessig. Å ikke "spille" kan man vel også se på som en taktikk. 

Ja, de har det med å "tulle", den gjengen der... Trude som blir dødsfornærmet på Robin, fordi han er den eneste som tar ordet, da ingen andre tør, Silje som kauker "karma's a bitch" mens de hånflirer av at Robin var ute osv. Kjempemorsomt, for noen tullejenter😊 At de går i flokk mot en av de yngste deltakerne som spiller, er råtten gjort, ja. Jeg er ikke nødvendigvis enig i at det var en lur taktikk av Isabella, men hun prøver hvertfall. De andre vil bare på kosetur, de. Og blir sure, og ikke minst overrasket, når folk rundt dem prøver å spille. Og jada, å ikke spille kan også være en taktikk, men det trenger heller ikke være en god, en.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Ja, de har det med å "tulle", den gjengen der... Trude som blir dødsfornærmet på Robin, fordi han er den eneste som tar ordet, da ingen andre tør, Silje som kauker "karma's a bitch" mens de hånflirer av at Robin var ute osv. Kjempemorsomt, for noen tullejenter😊 At de går i flokk mot en av de yngste deltakerne som spiller, er råtten gjort, ja. Jeg er ikke nødvendigvis enig i at det var en lur taktikk av Isabella, men hun prøver hvertfall. De andre vil bare på kosetur, de. Og blir sure, og ikke minst overrasket, når folk rundt dem prøver å spille. Og jada, å ikke spille kan også være en taktikk, men det trenger heller ikke være en god, en.

Både Robin og Isabella har tatt bevisste valg om å spille som de gjør. Det er ikke synd på dem fordi det får reaksjoner og ev. konsekvenser. Så lei av at folk skal snakke som om Robin og Isabella er "uskyldige" fordi de bare spiller og at andre er fæle fordi at de får en reaksjon på det. Spill eller ei, så er det nok vanskelig å distansere seg helt fra virkeligheten , og det er helt naturlig å skulle blande personlige følelser inn i spillet. Det gjelder dem alle. 

• Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...