Gå til innhold

Vokteren (TV2)

NordicViking

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Det burde fått konsekvenser hvis de ikke gjennomførte oppgavene, sånn som det er nå er det alt for fritt. Håpløst.

Er det noen oppga de ikke har gjennomført? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiger Jack skrev (16 timer siden):

Har sett allle episoder, og må si dette virker helt utrolig tilfeldig. Endrer de reglene underveis? Er jo helt på trynet at enkeltpersoner eller en liten gruppe kan sende folk rett ut kun basert på tilfeldigheter.

I tillegg driver de og vaser rundt i lett terreng for å liksom være på vei til Stetind. En guidet tur til Stetind tar ca. 12 timer. Så dette er bare tull og tøys.

Jeg synes alt fremstår så latterlig, de luffer rundt på flatmark, roper «Woooaaa rød røyk!!» som om DET skal være så overraskende og dramatisk. Og programlederen, hva er vitsen med henne egentlig? Hun har ikke vist seg på to episoder. Og når hun snakker, skal også det fremstå SÅ dramatisk. Dette er barnehage i forhold til hva de går gjennom i 71 grader nord for eksempel. Labbe rundt i gresset uten stigning omtrent, i episode etter episode. «HVIS» de når Stetind? De går snart lenger i EN episode av 71 grader nord enn de gjør hele sesongen av Vokteren 🤦🏻‍♀️ Jeg synes for øvrig ingenting om konseptet. Backstabbing, utfrysing i plenum.. Dette er ALT vi prøver å lære barna våre til å ikke gjøre. Har vi ikke kommet lenger?

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaleidoskop skrev (12 minutter siden):

Er det noen oppga de ikke har gjennomført? 

Nei, men de har vel teknisk sett tatt seg friheter til å ikke følge reglene helt. Sånn som dette med muldvarpen, han burde jo ikke fått lov å si det til hvem han ville. Da er poenget borte. Det samme med den oppgaven der de ble bedt om å holde vennene sine nær, men fiendene nærmere - det synes jeg var håpløst gjennomført. 

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (10 minutter siden):

Nei, men de har vel teknisk sett tatt seg friheter til å ikke følge reglene helt. Sånn som dette med muldvarpen, han burde jo ikke fått lov å si det til hvem han ville. Da er poenget borte. Det samme med den oppgaven der de ble bedt om å holde vennene sine nær, men fiendene nærmere - det synes jeg var håpløst gjennomført. 

Også hengebroa, hvor Silje ikke gjorde det som faktisk sto.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (Akkurat nå):

Ja, det hadde jeg glemt. De gjør jo akkurat som de vil, den gjengen...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (14 timer siden):

Det var nok helst en anbefaling, og ikke noe hun måtte. Konsekvensen av å ikke følge rådet, var at hun selv ble svært utsatt, og holdt på å ryke ut.

Noe lignende skjedde da Robin røk, da ble de anbefalt å "holde fiendene nærme". Så endte det altså opp med at Robins "fiende" Trude, samt Trine og Desta, gikk inn i grotta sammen. Hadde Trude og Robin vært sammen, enten i grotta eller på utsiden, ville Robin neppe ha røket. Så stor tabbe av Robin å ikke ta inn over seg rådet og gjøre sitt for å unngå at han og Trude ble splittet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (22 timer siden):

Enig med muldvarp. 

Men hadde robin hold seg nær sin fiende hadde han blitt med inn i hula og ikke blitt sendt hjem. På den måten tar de sin egen skjebne. Jeg er hvertfall ganske sikker på at ingenting av spillet er arrangert.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (7 timer siden):

Det var nok helst en anbefaling, og ikke noe hun måtte. Konsekvensen av å ikke følge rådet, var at hun selv ble svært utsatt, og holdt på å ryke ut.

Noe lignende skjedde da Robin røk, da ble de anbefalt å "holde fiendene nærme". Så endte det altså opp med at Robins "fiende" Trude, samt Trine og Desta, gikk inn i grotta sammen. Hadde Trude og Robin vært sammen, enten i grotta eller på utsiden, ville Robin neppe ha røket. Så stor tabbe av Robin å ikke ta inn over seg rådet og gjøre sitt for å unngå at han og Trude ble splittet.

Svarte før jeg så dette innlegget. Akkurat det jeg også tenker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaleidoskop skrev (1 minutt siden):

Enig med muldvarp. 

Men hadde robin hold seg nær sin fiende hadde han blitt med inn i hula og ikke blitt sendt hjem. På den måten tar de sin egen skjebne. Jeg er hvertfall ganske sikker på at ingenting av spillet er arrangert.

Nei, ingenting er arrangert. Da hadde de ikke tatt så dårlige avgjørelser 🫣 Det burde som sagt vært konsekvenser for å ikke følge reglene/beskjedene som blir gitt.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 13 langtekkelige episoder av tidenes dølleste reality skjedde det endelig noe litt uventet i episode nr 14. 

Spoiler

Fikk vondt av måten H ble rundlurt på, hun ble så glad for komplimentet hun fikk, men på høy tid med en tvist og litt ekte spill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Litt synd at Hilde var den som røk ut når hun faktisk begynte å tenke spill, men game is game. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Føler de virkelig har bommet på castingen i denne serien. Mulig det var vanskelig å forutsi, men det er jo så mange der inne som overhodet ikke spiller. Det er frustrerende å se på, og må være frustrerende for produksjonen når det blir lagt opp til spenning og så evner ikke deltakerne å gjøre det spennende. For eksempel greia med Johannes, og Anders som hadde muligheten til å gjøre et godt, taktisk valg, men som bare feiga ut og valgte det letteste. Så utrolig skuffende og et antiklimaks av dimensjoner. Spillet på slutten var heldigvis litt mer spennende og det stakk litt i hjertet når Hilde løftet opp boksen. Men siden de kuttet broa i første episode, er det vel det mest spennende som har skjedd og det sier jo litt.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Kanskje jeg er alene om å mene det, men her synes jeg Seb spilte bra. Og han fulgte oppgaveteksten. Han skulle jo lure den han ville ha ut, til å velge den boksen han ville de skulle ta. Jeg tror ikke han løy når han sa de fine tingene til henne, heller. Man så at han syntes det var vondt.

At Johannes ofret seg selv, synes jeg var teit.  

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cookiesandcream skrev (5 timer siden):
  Skjul innhold

Føler de virkelig har bommet på castingen i denne serien. Mulig det var vanskelig å forutsi, men det er jo så mange der inne som overhodet ikke spiller. Det er frustrerende å se på, og må være frustrerende for produksjonen når det blir lagt opp til spenning og så evner ikke deltakerne å gjøre det spennende. For eksempel greia med Johannes, og Anders som hadde muligheten til å gjøre et godt, taktisk valg, men som bare feiga ut og valgte det letteste. Så utrolig skuffende og et antiklimaks av dimensjoner. Spillet på slutten var heldigvis litt mer spennende og det stakk litt i hjertet når Hilde løftet opp boksen. Men siden de kuttet broa i første episode, er det vel det mest spennende som har skjedd og det sier jo litt.

Spoiler

Og hadde man latt det få konsekvenser å avsløre seg selv som muldvarp hadde man unngått det der… 

At ikke Anders tar ut Isabella, uansett, det var bare så forbanna skuffende. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (11 minutter siden):
  Skjul innhold

Og hadde man latt det få konsekvenser å avsløre seg selv som muldvarp hadde man unngått det der… 

Spoiler

Ja, var helt sikker på at han skulle ta Isabella. Det hadde jo vært så utrolig mye mer spennende og en mye bedre plot twist! Jeg trodde han hadde inngått en helt annen avtale da han begynte å snakke, men den med Johannes var jo bare tåpelig. Ble så skuffa!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en kommentar til de siste episodene; castingen med folk er helt snork. 😴

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Babyface skrev (5 minutter siden):

Jeg har bare en kommentar til de siste episodene; castingen med folk er helt snork. 😴

Enig. Men de har nok hatt litt uflaks også. Kan tenke meg det hadde vært mer spennende om han brytertreneren og Fpu-lederen (sorry, jeg orker ikke lete etter navn) hadde vært med lenger. 

Men er enig i at det er flere der som kanskje heller burde vært med på 71°Nord. Anders kunne bytta med GGG feks. GGG VS Sebastian hadde vært et fyrverkeri 💥

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

Spoiler

At de ikke tar ut en konkurrent, men heller en som er sliten og vil hjem, er så dumt at jeg har ikke ord :balltre:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

Kanskje jeg er alene om å mene det, men her synes jeg Seb spilte bra. Og han fulgte oppgaveteksten. Han skulle jo lure den han ville ha ut, til å velge den boksen han ville de skulle ta. Jeg tror ikke han løy når han sa de fine tingene til henne, heller. Man så at han syntes det var vondt.

At Johannes ofret seg selv, synes jeg var teit.  

Spoiler

Enig! Sebastian spiller bra! Har egentlig ingen tanker om at Hilde gikk ut. Litt synd at hun røk ut når hun begynte med hennes spill, men ellers så er det helt greit at hun gikk.

Endret av Osten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...