Gå til innhold

Vokteren (TV2)

NordicViking

Anbefalte innlegg

Gran00 skrev (17 timer siden):

Jeg tenker heller at dersom de hadde fulgt instruksen bedre; "hold dine venner nær, men dine fiender nærere" så hadde Robin og Trude havnet på lag. Hadde de to gått inn i grotta sammen f. eks så hadde ingen av dem blitt stemt ut. Tror heller produksjonen hadde ønsket å ha begge med videre om de kunne bestemme. 

Tja, de skulle jo dele seg inn i 3 grupper, og jeg de drev jo å argumenterte for helt andre ting enn hvem som burde være på lag, når de valgte hvem som skulle "ta utfordringen" som innebar å gå inn i mørket. F.eks. hvem som hadde tatt på seg  utfordringer i det siste og ikke. Så det ble mer en diskusjon om hvem som syntes det var skummelt med grotte eller ikke.

De kunne jo ikke vite hva som skjedde med gruppen som gikk inn i hulen heller. I en tidligere episode var det jo sånn at de som ikke tok en utfordring fikk "fordelen" ved at de kunne dele ut fordel eller ulempe til de som hadde tatt utfordringen. 

Men, ja. Robin burde jo kastet seg på "hule-utfordringen" når han forsto at Trude tok den. 

Jeg synes ulempen med "vokteren" som spill, er at det er helt umulig for deltagerne å lese/tenke seg til hva som er dumt og lurt å gjøre. 
"Instruksjonene" de får, som "Hold dine venner nært, men fiender nærmere", veileder egentlig ikke så godt, når gruppa (som har to fraksjoner) skal dele seg  i tre. Og særlig ikke når det kun er EN av disse delene som skal styre hva som skjer videre. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå som Robin er ute tror jeg faktisk ikke det kommer til å skje noe i resten av programmet. De kommer til å sitte under utstemningen i stillheten i evigheter, før produksjonen kommer til å tvingen de til å si noe😅 Så stemmer de bare ut de Trude mener er de fysisk svakeste i tur og orden. Mens de snakker om hvor koselig de har det på tur, at alle er bestevenner og alle skal til toppen sammen❤️

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (På 7.10.2024 den 12.46):

«Vokteren» er vel egentlig ikke noen? 

Klink skrev (På 7.10.2024 den 13.03):

Ja eller er det meningen at vokteren skal gi seg til kjenne og ha en slags rolle eller noe slikt tro. 

Blir super skuffa hvis vi får se en person inni og det er noen andre enn Dennis Storhøy 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk jo såvidt et miniglimt av ansiktet til Vokteren på slutten av episoden. De filmet vel nedenifra og jeg mener jeg så noe blondt hår henge ned. Tenkte med en gang på Fritz da, men kan bare være helt tilfeldig. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shower harvey skrev (1 time siden):

Nå som Robin er ute tror jeg faktisk ikke det kommer til å skje noe i resten av programmet. De kommer til å sitte under utstemningen i stillheten i evigheter, før produksjonen kommer til å tvingen de til å si noe😅 Så stemmer de bare ut de Trude mener er de fysisk svakeste i tur og orden. Mens de snakker om hvor koselig de har det på tur, at alle er bestevenner og alle skal til toppen sammen❤️

Enig. Redd det blir koseTV fremover 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (3 timer siden):

Jeg tror ikke noen av de utstemte kommer inn igjen, det ville blitt for likt konseptet i "spillet".

Jeg skrev tidligere i tråden at jeg tror Fritz er med enda, på en eller annen måte. Kanskje han er Vokteren, eller Vokterens hjelper? Denne mistanken ble egentlig styrket da Robin fikk i oppgave å utpeke en muldvarp (altså påvirke spillet) da han ble satt av helikopteret. Fritz bare forsvant,  men jeg tror det ligger en tvist der.

Hva mener du med at "Fritz bare forsvant"? Han ble intervjuet av Helene Olafsen på slutten av programmet. Så han "forsvant" ikke mer enn andre utslåtte deltakere.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miomino skrev (9 minutter siden):

Hva mener du med at "Fritz bare forsvant"? Han ble intervjuet av Helene Olafsen på slutten av programmet. Så han "forsvant" ikke mer enn andre utslåtte deltakere.

Den eneste utenom Fritz som ikke har gått ut pga nominering og utstemming er Robin. Robin fikk påvirke spillet ved å velge en muldvarp. Fritz fikk tilsynelatende ikke noen påvirkningskraft, men JEG tror han fikk det på en eller annen måte vi ikke har sett enda.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (32 minutter siden):

Den eneste utenom Fritz som ikke har gått ut pga nominering og utstemming er Robin. Robin fikk påvirke spillet ved å velge en muldvarp. Fritz fikk tilsynelatende ikke noen påvirkningskraft, men JEG tror han fikk det på en eller annen måte vi ikke har sett enda.

Fritz Aanes ble da utstemt. Valget sto mellom han og Silje Sandmæl. Fritz Aanes tapte den med en stemme. 

Men bevares, alle står fritt til å tro hva de vil.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (4 minutter siden):

Fritz Aanes ble da utstemt. Valget sto mellom han og Silje Sandmæl. Fritz Aanes tapte den med en stemme. 

Det jeg synes er urettferdig her, er at Fritz ikke hadde mulighet til å snakke for seg i forkant, evt under utstemming. Hele den der bro-seansen hvor de måtte sende hjem noen, var jo urettferdig uansett hvem som hadde måtte gå ut. Selvsagt en del av spillet, men vi seerne rakk jo så vidt å se Fritz før han var ute. Selv om jeg allerede fra første sekund, irritere meg over ham, hadde det vært interessant å få sett litt mer av han, og sett hvordan han hadde fungert i gruppa. Særlig når vi ser hvordan de andre spiller/ikke spiller. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har gått for lang tid til at Fritz kommer tilbake. I andre serier der utstemte deltakere får en ny sjanse så har vi jo fulgt dem parallelt? Med mindre vi får en hel episode med tilbakeblikk på hva han eventuelt har gjort i mellomtiden tviler jeg på at han fortsatt er med. Og hva skulle han gjort? Det har ikke vært noen tvister der en "uvedkommende" har hatt makt. 

Tunique skrev (1 time siden):

Enig. Redd det blir koseTV fremover 

Det tror ikke jeg. Desta, Sebastian, Isabella og kanskje Truls virker gira på å spille. Tenker at både Desta og Sebastian også kan ha blitt valgt som mulvarp, så blir spennende på fredag! Jeg sa først jeg tror det er Isabella, men håper nesten det er Seb eller Desta for da må de tvinges litt ut av komfortsonen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (1 time siden):

Han ble ikke utstemt som i "alle er tilstede, nominerer kanditat(er) og stemmer åpent".

Kun han og Robin har gått ut under dramatiske omstendigheter der ikke alle de andre har vært med å (be)stemme.

Siden Robin fikk påvirke spillet etter at han ble kastet ut tror jeg Fritz også har (hatt) en mulighet til å påvirke.

Blir spennende å se!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Det jeg synes er urettferdig her, er at Fritz ikke hadde mulighet til å snakke for seg i forkant, evt under utstemming. Hele den der bro-seansen hvor de måtte sende hjem noen, var jo urettferdig uansett hvem som hadde måtte gå ut. Selvsagt en del av spillet, men vi seerne rakk jo så vidt å se Fritz før han var ute. Selv om jeg allerede fra første sekund, irritere meg over ham, hadde det vært interessant å få sett litt mer av han, og sett hvordan han hadde fungert i gruppa. Særlig når vi ser hvordan de andre spiller/ikke spiller. 

Fritz og Robin har ikke hatt mulighet til å forsvare seg, de ble brutalt ofret.

Robin fikk velge ut en muldvarp, derfor tror jeg Fritz også har fått et oppdrag vi ikke kjenner til enda.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (1 minutt siden):

Fritz og Robin har ikke hatt mulighet til å forsvare seg, de ble brutalt ofret.

Robin fikk velge ut en muldvarp, derfor tror jeg Fritz også har fått et oppdrag vi ikke kjenner til enda.

Men Robin spilte dessverre seg selv ut ved å kjøre den strategien han gjorde. Fritz rakk ikke det, så han ble utstemt på grunnlag av at han var den eneste som hadde tålt å bli sluppet ned fra den broa. Jeg var lenge sikker på at Fritz hadde et skjult oppdrag, men nå er jeg usikker. Kanskje det kommer en sjuk tvist senere vi ikke vet noe om. Håper egentlig det, for alt i alt er det tamt så langt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (1 time siden):

Han ble ikke utstemt som i "alle er tilstede, nominerer kanditat(er) og stemmer åpent".

Kun han og Robin har gått ut under dramatiske omstendigheter der ikke alle de andre har vært med å (be)stemme.

Siden Robin fikk påvirke spillet etter at han ble kastet ut tror jeg Fritz også har (hatt) en mulighet til å påvirke.

Blir spennende å se!

Hvordan Robin sin sorti fra dette programmet var skal jeg ikke uttale meg om, for jeg har ikke sett den episoden. Denne Trude damens oppførsel er så ufyselig at jeg orket ikke se mer av henne og hersketeknikkene hennes.

Ut fra det jeg har sett er det kun Komikerfruen som er blitt nominert. Med surmaget mot nominasjon fra Trude på Robin. Simen Velle trakk seg på grunn av skulderen. Den såkalte utstemingen av Charlotte Frogner var så vag at det det for meg virket som hun trakk seg.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desta har et ord med i laget overfor alle, det kan slå feil ut i lengden, håper hun vet hva hun driver med. 

Lurer på hvem Robin velger som muldvarp, blir nok den som ønsker Silje eller Trude ut...

Trude har en kvalm fremtreden i dette programmet, det blir ikke underholdningstv av det engang. Hva er det med disse sunnmøringene som stikker hodet så langt frem i alle programmer. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (11 timer siden):

Tror det har gått for lang tid til at Fritz kommer tilbake. I andre serier der utstemte deltakere får en ny sjanse så har vi jo fulgt dem parallelt? Med mindre vi får en hel episode med tilbakeblikk på hva han eventuelt har gjort i mellomtiden tviler jeg på at han fortsatt er med. Og hva skulle han gjort? Det har ikke vært noen tvister der en "uvedkommende" har hatt makt. 

Det tror ikke jeg. Desta, Sebastian, Isabella og kanskje Truls virker gira på å spille. Tenker at både Desta og Sebastian også kan ha blitt valgt som mulvarp, så blir spennende på fredag! Jeg sa først jeg tror det er Isabella, men håper nesten det er Seb eller Desta for da må de tvinges litt ut av komfortsonen. 

Tror heller ikke Fritz kommer tilbake, slikt skjer på PH og slikt, men ikke i slike programmer som dette.

Desta er morsom å følge med på, så gira og vimsete, men tror ikke Robin velger henne.

Kanskje Sebastian, men det står nok mellom Truls og Isabella, eller kanskje gamlekaren? Det var vel de han følte seg nærmest. Hvis Sebastian må jeg smile litt i skjegget siden han nok ville ha valgt ham om han visste hvor lite lojal han var. Han var vel også noe usikker på Desta, og hun var jo også med i gruppen som stemte han ut, så tviler på det. Dette er nå mine tanker da, så mulig Robin ikke delte mine, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

shower harvey skrev (15 timer siden):

Desta sa på GMN at hun spilte spilte der inne og Sebastian også. Han har til og med sagt at han ikke vil at barna hans skal se den versjonen av faren sin, så jeg tror ikke det blir kosetur og full harmoni selv om Robin er borte. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (6 minutter siden):

Desta sa på GMN at hun spilte spilte der inne og Sebastian også. Han har til og med sagt at han ikke vil at barna hans skal se den versjonen av faren sin, så jeg tror ikke det blir kosetur og full harmoni selv om Robin er borte. 

Absolutt ikke noe kosetur. Robin har heller ikke skapt dårlig stemning. Det har Trude. Det er hun som har brukt kjeften på å krangle og klage høyt i gruppen. Desta og Sebastian, Truls og Isabella er spillerene, hvertfall de innrømmende. Resten er jo bare så 'snille' at de ikke ønsker noen ut, bare de som sinker..De de regner med som svakeste - og som kan hindre dem selv å få kloa i pengene. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men muldvarp, hva vil det si? Mulig hensikten ble forklart, det gikk meg i så fall hus forbi, men vil det være en fordel å være muldvarp, eller blir det ulempe dersom man blir oppdaget? -da bør jo Robin gi den rollen til Trude i så fall, hun vil uansett ikke like å bli "tvunget" til å spille 😂
Jeg aner virkelig ikke... det kommer vel mer frem i helgens episode....?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (På 16.10.2024 den 11.03):

Vi fikk jo såvidt et miniglimt av ansiktet til Vokteren på slutten av episoden. De filmet vel nedenifra og jeg mener jeg så noe blondt hår henge ned. Tenkte med en gang på Fritz da, men kan bare være helt tilfeldig. 

Jeg synes det lignet mer på de blonde hårlokkene til Trude. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...